karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 05:59:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-05-06 13:18:14 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Ilmaist asian hienosti, mlv. Suuret ikäluokat joutuivat ensimmäisinä jättiimäisen suuren ihmiskokeen uhreiksi. Turhan monelle aiheutettiin ensin diabetes hiilarimättöravitsemussuosituksilla. Sitten heitä ryhdyttiin taluttamaan vauhdilla kohti ikäviä päätetapahtumia käskemällä jatkamaan sen saman heidän elimistöilleen sopimattoman mätön syömistä, mikä sen taudin oli saanut aikaan. Pelkkä lääkehoito ei ole este elinmuutoksille, korkeintaan hidaste. Vielä 1980-luvulla diabeetikoita neuvottiin rajoittamaan hiilareiden syömistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-07 12:09:34 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Mike Eades kritisoi voimakkaasti Kevin Hallin somen räjäyttänyttä haastatteluvideota, jossa tämä sanoo kaataneensa hiilihydraatti-insuliinihypoteesin:

Lainaa:
There is a video currently making its rounds on the internet showing an interview with Kevin Hall describing his NuSI funded research as basically proving the carb/insulin hypothesis of obesity to be invalid. Countless bloggers opposed to the carb/insulin idea have lit up the internet with gloating posts. And only a fraction of them have read even so much as the abstract of the study.

I've got a little different take on it. See my latest post:

Contradictions and Cognitive Dissonance: The (Kevin) Hall Effect


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-07 13:12:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Erik Edlund: vLCD-tutkimus, joka tukee rasvakauppausajattelua (LCHF)
Lainaa:
Opit kotiin vietäviksi:
1. Vähentämällä dramaattisesti hiilihydraattien saantiaan tyypin 2 diabeetikot voivat parantaa verensokeriprofiiliaan (alentaa keskiarvoa ja pienentää heilahtelua)
2.Tutkimus osoittaa, että luonnolliset eläinrasvat eivät ainoastaan ole vaarattomia, vaan niiden suurempi kulutus liittyy parempiin terveysparametreihin.
3.Voimakkaasti lisääntynyt rasvan kulutus, tässä tapauksessa kehon omista varastoista otetun, vähentää rasvaa maksasta ja parantaa haiman rasvastatusta.

On mielenkiitoista nähdä milloin "perinteinen diabeteshoito" omaksuu nämä tiiedot.

Niinpä.

Tutkimus:

Reversal of type 2 diabetes: normalisation of beta cell function in association with decreased pancreas and liver triacylglycerol
E. L. Lim & K. G. Hollingsworth & B. S. Aribisala & M. J. Chen & J. C. Mathers & R. Taylor


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-10 12:18:12 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Diabetes- ja rasvamaksatautipandemioiden takana on yhteinen syy.

viewtopic.php?p=2064966#p2064966

Mutta karppaus korjaa.

A PILOT STUDY TO EXLORE THE ROLE OF LOW CARBOHYDRATE INTERV ENTION TO IMPROVE CGT-LEVELS AND HbA1c


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-11 14:09:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Low-carb works for diabetes – why don’t more doctors advise it?

Karppaus toimii diabetesruokavaliona. Miksi siis useammat lääkärit eivät määrää potilaitaan sille? Tätä pohtii bloguartikkelissaan Marika Sboros. Pohdinnan tulokset eivät ole yllätys kenellekään, joka on vähääkään vilkaissut tätä ketjua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-11 17:11:42 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Puskalandian kansanterveyspolitiikan konkurssin kuva täydentyy: puolen miljoonan diabeetikon lisäksi meillä on miljoona rasvamaksatautista.

Näin kävi kun keinoja kaihttamatta ja verovaroja säästämättä taisteltiin viatonta voita sekä diabetesta ja rasvamaksaa ehkäisevää karppausta vastaan - kun keskityttin syöttämään kansalle sokereita, tärkkelyksiä, PUFA:a, statiineja ja pajunköyttä.

Diabeteksen kuitenkin voi saada karppaamalla resmissioon ja jopa kirroosiakin voi korjata..

viewtopic.php?f=17&t=43671&start=60

Käypähoidetuut diabeetikot ovat tänään päivän lähempänä ikäviä päätetaphtumia kuin eilen. Tätä sanotaan diabeteksen luonnolliseksi kuluksi. Karppaamalla kulku olisi kuitenkin pysäytettävissä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 08:13:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Ruotsissa yhä useammat lääkärit ovat alkaneet miettimään diabeteksen hoitoa ruokavaliolla.
Meillä se ei ole tarpeellista, koska meillä on erilaiset geenit

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 09:01:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Tai täällä Ruotsissa potilaat itse ovat alkaneet miettiä ruokavaliohoitoja, täällä on se diabeetikkojenkin ruokavalio-ohjaus ohjattu diabeteshoitajille, jotka on ruokavalion osalta koulutettu ravintoterapeuttien opeilla ja sieltähän se valitus Annikan LCHF hoidoista tuli, vaadittiin oikeuksia pois. Eli lääkärit taitavat edelleen ohjata kysymykset sinne diabeteshoitajille joista harva heistä pois pullaa vie diabeetikon suusta, inskoillahan se korjataan. Lääkefirmojen brosyyrit pelaa. Mutta potilaat alkavat itse herätä täällä, meitä on jo niin paljon jotka olemme saaneet D2 remissioon ja selviämme ilman lääkkeitä ja niiden sivuoireita.
Verensokerimittari kertoo kyllä, jos vaikka käyttää ihan tavallista päättelykyä sen, mitä kannattaa syödä että verensokerit pysyvät kunnossa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 11:11:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
mlv kirjoitti:
Tai täällä Ruotsissa potilaat itse ovat alkaneet miettiä ruokavaliohoitoja, täällä on se diabeetikkojenkin ruokavalio-ohjaus ohjattu diabeteshoitajille, jotka on ruokavalion osalta koulutettu ravintoterapeuttien opeilla ja sieltähän se valitus Annikan LCHF hoidoista tuli, vaadittiin oikeuksia pois. Eli lääkärit taitavat edelleen ohjata kysymykset sinne diabeteshoitajille joista harva heistä pois pullaa vie diabeetikon suusta, inskoillahan se korjataan. Lääkefirmojen brosyyrit pelaa. Mutta potilaat alkavat itse herätä täällä, meitä on jo niin paljon jotka olemme saaneet D2 remissioon ja selviämme ilman lääkkeitä ja niiden sivuoireita.
Verensokerimittari kertoo kyllä, jos vaikka käyttää ihan tavallista päättelykyä sen, mitä kannattaa syödä että verensokerit pysyvät kunnossa.

Tietysti lääketehtaat ja heidän lobbarit pitää oikeuksistaan kiinni. Sana kuitenkin leviää diabeetikkojen keskuudessa. Puskaradio toimii. Mutta aina on sellaisia ihmisiä jotka ei usko ruokavalioon.
Tuttavani diabeteshoitaja kertoo potilaiden reaktiosta kuullessaan ruokavaliosta. Joidenkin kiinnostus herää. Toinen ryhmä taas toteaa, että kyllä lääkäri tietää.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 17:46:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Totuudenmukaisempaa toisen ryhmän olisi todeta: "Uskon, että lääkäri tietää."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 19:02:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Sunnuntain kansan radisossa, joku ihmetteli, että mistä niitä asiantuntioita voi ostaa?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-12 19:08:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
"Jos sydänpotilaalla ei ole diabetesta, se on vain diagnostisoimatta"

Andreas Eenfeldt: Does Everyone With Heart Disease Have Diabetes?

Lainaa:
What may matter most of all is something discovered by the now retired 94-years-old doctor Joseph R. Kraft. He discovered a very strong link between heart disease and diabetes type 2… so strong that he said this:

"Those with cardiovascular disease not identified with diabetes… are simply undiagnosed."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 09:07:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Totaalinen epäonnistuminen diabeteksen ehkäisemisessä ja hoidossa on tietenkin vain osa paljon suurempaa konkurssia. Kaikesta tutkimukseen tehdystä panostuksista ja "hienoista "ravitsemussuosituksista huolimatta (todellisuudessa pitkälti niistä johtuen) maailmassa on yli kaksi miljardia metabolisesti sairasta ihmistä (diabetes, ateroskleroosi, syöpä, alzheime jne.). Määrä on monikertainen verrattuna aikaan, jolloin ei ollut ravitsemussuistuksia eikä teollista ruokaa.

Lars Bern kertoo tarkemmin:

Ju större rädsla du skapar ju större blir bytet


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 10:11:53 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Puskalandian pakkohoitomääräyksissä, joita vitsikkäästi nimitetään "Käypä hoito -suosituksiksi", ei vieläkään sallita diabeetikoille heidän metabolialleen parhaiten soveltuvaa ruokavaliota. Puskalandian pakkoruokintamääräyksissä, joita vitsikkäästi nimitetään laitosruokasuosituksiksi, ja joiden mukaista ruokaa diabeetikoillekin pakkosyötetään, ei ole käytännössä muita kriteereitä kuin vähäsuolaisuus ja vähäkovarasvaisuus. Sairaaloissakin diabeetikoille kannetaan selkä vääränä sokeripaloja kahvin kanssa, sokerijogurtteja, kiisseleitä, mehukeittoja, sokerimehuja ynnä muita fucking sokeripommeja. Tämä kaikki oh ihan sieltä ja syvältä. Nimmarilla "POIS KIISSELIT SAIRAALOUIDEN DIABEYTESRUOKALIOSTA". PS. Virikkeen kannanottoon antoi sairaalan diabetesmenulle altistumaan joutunut tuttava.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 10:47:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Malmin sairaalan ruoka oli erään hoitajan mukaan niin terveellistä, että sitä voi syödä jopa diabeetikot.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 13:33:36 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3464
artoheikki kirjoitti:
Malmin sairaalan ruoka oli erään hoitajan mukaan niin terveellistä, että sitä voi syödä jopa diabeetikot.


Ite olin ruokaa jakamassa yhdessä Vantaalaisessa sairaalassa, eikä diabeetikoille ollut mitään eri ruokia. Ainoastaan täydennysravintona annetut juomapullot piti olla diabeetikojen versioita, mutta niitäkään ei annettu ilman erillistä syytä.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 15:55:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Diabetes ei oletettavasti riittänyt syyksi?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 16:17:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Sairaalassa diabeetikot käyvät ensin piikittämässä inskaa ja sitten vedetään - erään diabeetikon omien sanojensa mukaan - kunnolla ruokaa, että sokerit ei pääse heittelemään. Ainoa syy, mikseivät saa kolmen leipäpalan sijaan neljää tai viittä on, että pitää riittää muillekin. Sama palasokerin kanssa mitä heitetään kahvin sekaan yhden käden sormien määrä.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-13 16:58:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Siksihän kakkosdiabetikoiden on tärkeää VHH:lle siirtyessä vastaavasti laskea inskan määrää koska muuten se verensokeri ei ainoastaan heittele vaan jopa heittäytyy liian alas. Ja hyvä tarkistaa muukin lääkitys, verenpaine ja kilpparilääkkeet myös. Olisi monelle turvallisempaa jos olisi noita asiaa tuntevia ja potilaitaan VHHlla hoitavia lääkäreitä useampia. Olisi myös melko yksinkertaista tutkia labranäyttein se potilaan oma insuliinituotanto, jos se on heikentynyt, niin inskaa silloin tarvitaan, mutta VHH:lla paljon vähemmän. Verensokerithan eivät sitä kerro.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-05-14 10:22:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Japanilaiset pysyivät terveinä vaikka söivätkin runsaasti riisiä ja nuudeleita, mutta sokerin ja länsimaisen jauhoruuan maihinnousu käynnisti diabetesepidemian. Diabeetikoiden ongelmia riisit ja nuudelit pahentavat.

Japan Times: Diabetes Emerges as Japan’s Hidden Scourge


Lainaa:
Diabetes in this region stems from Asian “affluenza” and the growing consumption of Western fast food and soft drinks.

“This is analogous to what happened to Native Americans and the Pacific Islanders earlier in history,” Truong points out, “when their diets began incorporating white flour and processed sugar because they began trading with white folks or receiving food from the U.S. military as in the case of the islanders.”

Spam has a lot to answer for.

“The irony is that the Asian diets with their rice and noodles have not been a problem for earlier generations, clearly due to food shortages and also to a life that involved physical labor and exertion,” she says. “But once diabetes is triggered, then rice and noodles exacerbate the disease.”


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)