Sensuroidaanko täällä kommentteja?
Blogin pitäjän viestintästrategia muistuttaa valitettavan paljon Putinin Venäjän vastaavaa. Jenkit julkaisevat päivänselvää videomateriaalia hävittäjähäirinnästä, mutta Kremlin viestintä maalaa mustaa vakoiseksi ilman ilmeenkään värähdystä…
Professori tyytyy antamaan vastaukseksi BMJ-artikkeliin jonkun mitättömän linkin valemediasivustolle, vaikka kyseinen artikkeli osaltaan osoittaa nykysuositusten perustuvan huuhaatutkimuksiin. Mutta kuka nyt sisältöä haluaisi kommentoida, koska se ei vastaa omaa uskontokäsitystä, mille nyt vaan ei satu löytyvän todellista tiedeperustaa.
Circulation-lehden tutkimus nollataan sillä verukkeella, että olin linkiksi laittanut Iltasanomien suomenkielisen uutisen aiheesta, vaikka muuten blogin pitäjä väittää edustavansa tiedeaihen käsittelyä maalikoille ymmärrettävällä tavalla. Todella noloa kiemurtelua…
Juhani Knuuti kirjoitti:
”Ja samalla sitten väitetään, että nykyiset ravintosuositukset olisivat syynä diabetesepidemiaan ja sydänkuolemiin mutta ei anneta tälle väitteelle minkäänlaisia perusteluja. Voisiko saada tälle väitteelle edes hivenen tutkittua tietoa?”
Voin vaihtaminen öljyihin lisää sydänkuolemia. Ensin tutkimus, sitten uutisia:
http://www.bmj.com/content/353/bmj.i1246http://time.com/4291505/when-vegetable- ... you-think/https://www.washingtonpost.com/news/won ... published/Vähärasvaisten maitotuotteiden käyttö täysrasvaisiin verrattuna aiheuttaa diabetestä. Ensin tutkimus, sitten uutisia:
http://circ.ahajournals.org/content/ear ... 0.abstracthttp://www.telegraph.co.uk/news/2016/04 ... f-diabetes—study/
http://time.com/4279538/the-case-agains ... than-ever/Juhani Knuuti kirjoitti:
”Tiede rakentuu aina niin, että entisen päälle syntyy uutta tietoa. Ei niin, että tänään tullut uusi yksittäinen tutkimus voisi kumota koko tietomassan.”
Koska te lopetatte tuon ”tuhat tutkimusta”-roskan toistamisen, ja alatte viittaamaan oikeisiin yksilöityihin tutkimuksiin? Tiedän jo vastauksen: ette koskaan. Tämä johtuu siitä, että nykysuositukset eivät perustu tieteelle, vaan huuhaaoletuksiin, joka ei kestä kriittistä tarkastelua. Tämän tuo BMJ-tutkimus osaltaa erinomaisesti osoitti.
http://hyvinvointi.ts.fi/terveys-tiede/ ... isy-osa-2/