Toisinsyöjä kirjoitti:
Minuakin oli muuten tähän opinnäytetyöhön siteerattu ja tulkinnat motiiveistani ja kirjoituksestani olivat ihan pieleen ja perseestä, niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä sanoin ja tarkoitin. Ja minun tekstissäni ei ollut edes paljoa tulkinnanvaraa, kyse oli kirjoittajan omasta tietämättömyydestä ja virhetulkinnoista. Jos muu on samaa tasoa, tätä opinnäytetyötä ei olisi pitänyt hyväksyä ollenkaan, vaan reputtaa saman tien. Tekisi mieli vasikoida asia opinnäytetyön hyväksyjälle...

Mäkin mietin muuten samaa hommaa, eli tossa gradussa on ehkä ajoittain hitusen tuollaista epätäsmällistä tulkintaa ainakin näin luonnontieteilijän näkökulmasta... Mun parin vuoden takaista
kommenttiani esimerkiksi siteerataan tossa sivuilla 58-59 ja gradun kirjoittaja on kirjoittanut perään seuraavasti:
"
Kommentin tarkoituksena on selittää karppaus paremmaksi laihtumistavaksi kuin muut dieetit. "
Mutta en kai silti ilmaissut kommentissani että karppaus olisi parempi laihtumisruokavalio kuin muut. Noihin aikoihin ajatteluni perustui aika pitkälti tuohon Whole Health Sourcessa esitettyyn
Food Reward -näkemykseen, jonka mukaan monetkin erilaiset ruokavaliot voivat auttaa laihtumisessa, mutta keskeinen homma laihtumisen kannalta olisi se että ruoka ei olisi liian palkitsevaa eikä "hyperpalatable". Sen voi toteuttaa muillakin keinoilla kuin karppauksella.
Eli toi kirjoittajan tulkinta ei nyt oo ihan täysin osuva ja periaatteessa kyseessä on pieni asiavirhe. Tosin aika ymmärrettävää toisaalta nähdä munkin kommentti sellaisessa karppauskeskeisessä valossa, sillä onhan tää foorumi kuitenkin karppaukseen keskittyvä ja hyvin monet kirjoittajat pitävätkin karppausta parhaimpana laihdutuskeinona. Mutta mä olenkin ollut täällä palstalla tietyllä tapaa kerettiläinen kuten kirjoituksiani tarkemmin lukeneet tietävätkin. Nykyisinkin kuluu ruisleipää ja hedelmiä ihan reilusti päivittäin, mutta silti mielelläni täällä kirjoittelen.
Mut hauska gradu joka tapauksessa.