karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 16:02:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1112 113 114 115 116202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-09-17 19:04:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
Pamfletti Helsingin johtajatutkimuksesta alla linkin takana:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... TI4MmYyNmE


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 19:45:55 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Uskomattomia farsseja maamme lääketieteellinen tutkimus on meille esittänyt. Kyllähän siinä tahatonta komediaa syntyy, kun pitää yrittää todistella, että musta on valkoista, vaikka omatkin tutkimustulokset osoittavat mustan olevan ... mustaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 20:56:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Aivot tarvitsevat kolesterolia. Onko järkevää noudattaa kolesterolitonta vegetaariruokavaliota tai alentaa kolesterolia statiineilla? Georgia Eden mukaan kolesterolin puutos tuskin on ongelma vegetaareille, mutta statiinit saattavat aiheuttaa osalle ihmisiä kognitiivisia ongelmia.

Georgia Ede: Low Brain Cholesterol—Separating Fact from Fiction
How statin drugs and plant-based diets actually affect your mental health


Lainaa:
There are other nutrients vegans do need to worry about, but contrary to popular belief, cholesterol is probably not one of them. 

Lainaa:
There haven’t been many human experiments testing the effects of statins on brain function, but the few that have been done suggest there is a real risk of cognitive problems in some people:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 21:00:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Järkevää on syöd' runsaasti kolesterolia sisältäviä ruoka-aineita, kuten kananmunia äyriäisiä jne.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-17 22:33:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Kolesteroli alas lääkkeillä, pitää välttää luonnollista rasvaa, niin hyvä tulee.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-18 09:22:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Yhden miehen komitea kirjoitti:
Georgia Eden mukaan kolesterolin puutos tuskin on ongelma vegetaareille,


Kasvissyöjillä on enemmän itsemurhayrityksiä ja syömishäiriöitä kuin sekasyöjillä. Ehkäpä ne ensimmäiset eläinrasvan puutteen vaikutukset ovatkin nimenomaan psyykepuolella, se aivojen kolesterolimäärä kun on huikea.

Blogikirjoitus aiheesta: http://healthydietsandscience.blogspot. ... ating.html

Ja linkki itse tutkimukseen: http://www.jahonline.org/article/S1054-139X(01)00258-0/abstract

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-18 17:46:24 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Vegaaneilla on enemmän psyykkisiä ongelmia kuin sekasyöjillä, mutta jos Georgia Edeen on uskominen, ne aiheutuvat jostain muusta kuin kolesterolin puutoksesta aivoissa. Syödyn sen enempää kuin verenkierrossa olevan kolesterolin määrä ei vaikuta siihen kuinka paljon aivojen käytössä on kolesterolia, sillä kolesteroli ei läpäise aivo-veriestettä. Aivojen tarvitsema kolesteroli tehdään paikan päällä muista aineista. Vegaaniruoka ei ole aivoruokaa, mutta sen ongelmat ovat muualla kuin syödyn kolesterolin jäämisessä nollaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-18 19:31:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Nettivegaaneja kohdatessa niiden argumentti ravintoarvottoman rehun mussuttamiseen on ollut se, kun kolesterolin tärkeydestä olen huomauttanut, juurikin tuo, että keho muodostaa kaiken tarvitsemansa kolesterolin.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-19 09:04:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Selkotekstiä statiinien sivuvaikutuksista: Voivat aiheuttaa nopeampaa vanhenemista, aivovaurioita, myopatiaa, diabetesta. .

Statin scam exposed: Cholesterol drugs cause rapid aging, brain damage and diabetes

Annika Dahlqvistin blogissa on muutamia teräviä kommentteja:

http://annikadahlqvist.com/2017/09/18/s ... -diabetes/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-19 09:14:53 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Ei tuki. Tyydyttynyt rasva ei tuki verisuonia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-19 11:29:18 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Zoe Harcombe kertoo mitä PREDIMED-tutkimuksesta aikuisen oikeasti voidaan päätellä:

Lainaa:
Another conclusion could have been drawn from the seminal PREDIMED paper (Ref 1): If you wish to avoid a cardiovascular event: don’t be born male; don’t smoke – ever; and don’t get Type 2 diabetes. Don’t worry about having a BMI over 30. Don’t worry about so-called hypertension. Don’t worry about any nonsense you are told about your cholesterol, HDL, LDL, whatever… Don’t even worry that much about family history of CHD. Put all your effort into never smoking and not getting Type 2 diabetes. That’s what PREDIMED should have announced.


Eli jos haluat välttää sydäntapahtumat älä synny mieheksi, älä tupakoi ja älä hanki tyypin 2 diabetesta.

http://www.zoeharcombe.com/2017/09/pred ... sk-factor/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-19 12:06:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Professori Schofield:

https://profgrant.com/2017/09/19/a-shor ... transport/

Lainaa:
The TG/HDL ratio is a good measure of insulin sensitivity, and if excessive can be improved by lowering excessive insulin levels. A low carb diet, intermittent fasting, exercise, or weight loss are all effective ways to correct the TG/HDL ratio.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-20 21:46:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus statiinien sivuvaikutuksista:

http://vernerwheelock.com/177-statins-a ... e-effects/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-20 22:54:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
http://www.thennt.com/nnt/statins-for-h ... t-disease/

Kun statiineja annetaan primaaripreventiossa viiden vuoden ajan, yksikään henki ei pelastu, yksi kuudestakymmenestä välttyy sydänkohtaukselta ja yksi viidestäkymmenestä saa diabeteksen.

Big deal.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-22 20:57:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Alan Watson visersi:

Lainaa:
HEART FAILURE Incidence: More than Doubled since 1984 AHA/NIH "Consensus Conference" - [but the boys made plenty of money]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 09:59:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Ivor Cummins visersi:

Lainaa:
Kuva

Jo riittää LDL-bullshit. On aika herätä. https://profgrant.com/2017/09/19/a-shor ... transport/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 17:23:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Niin, et LDL alle 4 ei ole välttämättä hyvä ja keskiarvona ei koskaan?

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 22:13:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Yhdistelmä insuliiniresistenssi + matala LDL-c (alle 3,66) liittyi suurempaan sairastuvuuteen iskeemiseen sydäntautiin kuin yhdistelmä insuliiniherkkyys + korkea LDL-c. Tästä voidaan päätellä, että insuliiniresistenssi on the todellinen sydäntaudin riskitekijä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-24 22:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
OK selventävästi sanottu.
Voisiko tuosta sitten sanoa käänteisesti, että jos insuliiniresistenssia /D2 niin ei välttämättä kannata yrittää laskea LDL'ää kun riski silloin nousisi.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-09-25 00:32:09 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Insuliiniresistenteillä, joiden LDL-c oli korkea ilmeni hieman enemmän sydäntautia kuin niillä insuliiniresistenteillä, joilla se oli matala.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1112 113 114 115 116202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)