karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 23:06:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1114 115 116 117 118202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-10-08 11:03:57 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Kenpä tietää sen (Ken Sikaris): Karppaus laskee triglyjä ja vähentää vaarallisten pienten ja tiheiden (inflammatorista plakkia aiheuttavien) LDL-partikkeleiden (sdLDL) määrää. Karppaus suojaa sydäntä ja verisuonia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-08 14:59:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Kardiologi Aseem Malhotra: Potilaat, joille määrätään statiineja, joutuvat toimimaan koekaniineina, koska statiinien sivuvaikutuksia ei ole tutkittu tarpeeksi.

Express: STATIN WARNING: Patients ‘used as guinea pigs’ - shock claim from experts


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-09 00:07:58 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Uutta tutkimustietoa sokerista sydäntaudin aiheuttajana:

viewtopic.php?p=2155628#p2155628

viewtopic.php?p=2155630#p2155630


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 10:54:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Helsingin Sanomien kustantaman Tiede-lehden päätoimittaja ja lääketieteen erikoistoimittaja, valtiotieteen maisteri Jukka Ruukki näyttää uskovan "asiantuntijoiden" selitykseen, jonka mukaan tyydyttyneen rasvan saantia pitäisi muka rajoittaa (vaikka tutkimukset osoittavat, ettei siitä ole haittaa). Tiede-lehti: ei jatkoon.

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/ ... yi-turhaan


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 11:24:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
Selittäjäksi näytti nousevan ruokavalio, erityisesti ruoan sisältämä rasva. Välimeren ympäristössä nautittiin paljon kasvirasvoja, jotka olivat peräisin oliiviöljystä. Itä-Suomessa taas käytettiin pääasiassa eläinrasvoja, joita saatiin lihasta, maidosta ja voista. Erot vakuuttivat Keysin siitä, että eläinperäinen tyydyttynyt rasva nosti veren kolesterolipitoisuutta ja se puolestaan pohjusti sydäninfarkteja.


Hyvä verrata etelän Kreikkaa ja Suomea. Kylmään Suomeen eläinrasvat istuvat kuin nenä päähän. Koko artikkelia en pystynyt lukemaan, kun maksumuuri esti, mutta muista artikkeleista tiedän, että turhaan se eläinrasva demonisoitiin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 12:01:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Lisäksi tuo narratiivi Välimeren runsaista kasviöljyistä ja sota-ajan pulakauden P-Karjalan runsaista eläinrasvoista on valhetta. Asia on päinvastoin, välimerellä syödään runsaasti kovia rasvoja juustojen ja makkaroiden muodossa, ja Suomen sota-aikojen pulavuosina köyhillä työläisillä oli teknotranssimargariinia kasveista.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 12:11:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
http://www.businessinsider.com/nutritio ... &IR=T&IR=T

Totuus takavuosien margariinien teknotransseista:

Lainaa:
Despite repeated challenges from health advocacy groups, it wasn't until 2010, when US dietary guidelines were amended, that public health advisers on both sides of the Atlantic acknowledged that the chemical process for hardening polyunsaturated oils in margarines and spreads created artery-clogging trans-fats.
Manufacturers have now reformulated their spreads, hardening them by chemical methods which they assure us are more benign. But throughout the 20th century, as we were breezily encouraged to embrace supposedly heart-healthy spreads, the prescription was killing us. Those who dutifully swallowed the bitter pill, reluctantly replacing delicious butter with dreary marge, have yet to hear the nutrition establishment recanting. Government evangelists of duff diet advice aren't keen on eating humble pie.


Suomessa niistä pyritty vaikenemaan sen vuoksi, että THL:ää johtivat P-K-projektissa mukana olleeet henkilöt. P-K-projekti neuvoi ihmisiä vaihtamaan todellisuudessa sydänterveyden kannalta neutraalin voin silloin täynnä suonet tukkivia teollisia transrasvoja olleeseen margariiniin. Transrasvojen väheneminen margariineista valmistusmenetelmien kehittymisen seurauksena paransi sittemmin sydänterveyttä Suomessa, ei projektin ylistetty "valistus".


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 12:24:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Lääketieteellinen selitys kovatrasvat ovat mielestäni yksinkertaisesti typeriä ja lapsellisia, mutta loistavaa touhua kasvirasvan markkinoimiseksi.
Omat mietiskelyni opiskellessani omin nokkineni sydäntauti potilaana..on linkissä... http://wainanjutut.blogspot.fi/2012/03/ ... alkoi.html

ps. minä voin vakuuttaa notta mun lapsuudessa viis viiva kuuskytkyt luvulla ei elukkarasvalla läträtty.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-11 21:18:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Kesällä oli mahdollisuus sukuloidessa lukea Tiede-lehteä. Oikein ihmetytti lehden linja, joka tuntui olevan täysin kritiikitön virallisterveelliseen propagandaan. Ei uskoisi aviisilta, jonka nimi on "Tiede". Tieteessä pitäisi osata kyseenalaistaa ja tutkia syvällisemmin, kuin pureskelematta niellä, mitä kaiken maailman fogelit sanoo. Teki mieli lähestyä palautteella, mutten viitsinyt. Todistivapa osaltaan Heikkilän näkemyksiä mediasta oikeiksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 08:34:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Kuva
https://en.wikipedia.org/wiki/Fat#Chemical_structure

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 08:42:50 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Havainnollinen esitys siitä kuinka yliyksinkertaistava ja harhaanjohtava virallisterveilijöiden propagandistinen rasvojen jako "koviin" ja "pehmeisiin" on.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-12 08:44:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
JR62 kirjoitti:
Kesällä oli mahdollisuus sukuloidessa lukea Tiede-lehteä. Oikein ihmetytti lehden linja, joka tuntui olevan täysin kritiikitön virallisterveelliseen propagandaan. Ei uskoisi aviisilta, jonka nimi on "Tiede". Tieteessä pitäisi osata kyseenalaistaa ja tutkia syvällisemmin, kuin pureskelematta niellä, mitä kaiken maailman fogelit sanoo. Teki mieli lähestyä palautteella, mutten viitsinyt. Todistivapa osaltaan Heikkilän näkemyksiä mediasta oikeiksi.

Juurikin niin. Heikkilän näkemys Tiede-lehden tuoreesta rasvasotajutusta:

viewtopic.php?p=2156377#p2156377


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-13 13:49:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
JR62 kirjoitti:
Kesällä oli mahdollisuus sukuloidessa lukea Tiede-lehteä. Oikein ihmetytti lehden linja, joka tuntui olevan täysin kritiikitön virallisterveelliseen propagandaan. Ei uskoisi aviisilta, jonka nimi on "Tiede". Tieteessä pitäisi osata kyseenalaistaa ja tutkia syvällisemmin, kuin pureskelematta niellä, mitä kaiken maailman fogelit sanoo. Teki mieli lähestyä palautteella, mutten viitsinyt. Todistivapa osaltaan Heikkilän näkemyksiä mediasta oikeiksi.


Meillä on "tiedettä ja tietoutta edistävä" Skepsis ry, jonka yhtenä pääteemana on todistaa karppaus sairastuttavaksi ja auktoriteetit oikeassa oleviksi. Sellaista se on koko touhu Suomenmaassa. Muutosvastarintaa aivan kaikessa. Ei saa uhata vallitsevia valtarakenteita tai joku dosentti suuttuu.


'Tiede' on kaunis, mutta sisällyksetön sana, jota käytetään omien tavoitteiden täyttämiseksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-14 10:45:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Saattaa olla, että ainakin osa Skepsiksen porukoista ihan vilpittömästi uskoo ravitsemustieteen olevan oikeaa tiedettä, joka tähtää totuuden selvittämiseen. Sitähän se ei ole, vaan on perustajansa Ancel Keysin ajoista saakka ollut mm. korrelaatioilla harhaanjohtamisiin perustuva feikkitiede, joka on Big Foodilta tulleella tutkimusrahoituksella kaapattu ajamaan Big Foodin taloudellisia intressejä.

Suomessa on ruokavalioasioissa lääketiede häpeällisesti alistettu ravitsemustieteelle. Käypä hoito -suosituksissa hyvin yleisesti kehotetaan noudattamaan maatalousministeriön VRN:n virallisia ravitsemussuosituksia. Niiden laatimista on viime vuodet johtanut agronomitaustainen henkilö, jatkossa sentään ELÄINlääketieteilijä.

Luultavasti VRN tulee jatkossakin suosittelemaan kasvissyöntiä. Lehmäthän ovat vegaaneja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-14 11:52:02 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Skepsiksen tarttis perehtyä asioihin. Jo nimi velvoittaa!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 06:41:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Lainaa:
Skepsiksen tarttis perehtyä asioihin. Jo nimi velvoittaa!


Juuri näin. Ei pitäisi antaa kommentteja asioista ennen kuin on perehtynyt niihin ihan itse. Toisen käden kautta tullut "tieto" saattaa olla värittynyttä. Olen pettynyt Skepsikseen, mutta toisaalta tuo on perin suomalaista meininkiä: Ei saa keikuttaa venettä; pitää vetää yhtä köyttä jne.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 07:02:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Voi olla, että toimittajia ohjataan jostain muualta.
Tämä tulee joskus mieleen, koska jos on jokin trendi päällä, niin sitä toitotetaan kaikista lähteistä, että varmasti tyhmimmätkin ymmärtää. Näin se vain on..

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 07:17:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-29 19:32:13
Viestit: 424
Asiaan liittyvä (pitkä) artikkeli:

Tiedemiesten fanikerho

Cheerleading with an agenda: how the press covers science
http://www.3ammagazine.com/3am/cheerlea ... s-science/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 20:31:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
Väestötasolla kallis ehkäisevä statiinihoito ei toimi, mutta pallolaajennus voi pelastaa jopa statiinin uhreja.

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... zU0NzM3ZGE


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 21:40:54 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Se on voinut pelastaa myös karmean virhe-arvion tehneen kansanterveysjohdon jalkapuulta, toistaiseksi.
Mitä statiinihoitoon tähän mennessä syydetyillä (nykyrahassa) kahdella miljardilla eurolla veronmaksajien rahoja on saatu aikaan? Pienen ja kohtalaisen riskin potilaiden osalta (eli kolmen statiinin käyttäjän osalta neljästä) luultavasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Tätä ylimmän kansanterveysjohdon katastrofaalista virhettä terveydehoitoalan eliitin hyvä veli -verkosto yhtenä miehenä peittelee kaikin järjellisin ja järjettöminkin keinoin. Jälkien peittelyssä verkostoa on auttanut hyviä tuloksia kustannustehokkaasti tuottaneen pallolaajennushoidon tuleminen vahvasti kuvaan mukaan samaan aikaan kansan statinoinnin kanssa.
Suosittelen kaikille Leinon ansiokkaan artikkelin lukemista ja jakamista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1114 115 116 117 118202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)