karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 00:10:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1116 117 118 119 120202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-05 15:14:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Tutkimus: Simvastatiini heikensi pahasti kestävyysharjoittelun tehoa

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 151945.htm


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-05 15:27:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Lainaa:
Statins significantly affected participants' exercise outcomes. Participants in the exercise-only group increased their cardiorespiratory fitness by an average of 10 percent compared to a 1.5 percent increase among participants also prescribed statins. Additionally, skeletal muscle mitochondrial content, the site where muscle cells turn oxygen into energy, decreased by 4.5 percent in the group taking statins while the exercise-only group had a 13 percent increase, a normal response following exercise training.

Auts.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-05 15:39:14 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Statiinit ovat Sherif Sultanin mukaan konstraindikoidut yli 62-vuotiaille sekä naisille ja lapsille, joille niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Voinemme lisätä luetteloon kestävyysurheilijat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-05 15:55:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Tuossa tutkimuksessa kuntoaan kohottaneet eivät olleet edes urheilijoita vaan tavallisia lihavoituneita immeisiä, joiden kuntoa kohotettiin jonkunnäköisellä treeniohjelmalla

Pitäisi kai sanoa, että JOS syöt statiineja niin vältä treeniä, koska mitokondrioiden katoaminen on tosi ikävä juttu...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-06 10:36:16 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuoreen tutkimuksen mukaan pari sokerilimua viikossa voi riittää nostamaan riskiä sairastua sepelvaltimotautiin ja aivohalvaukseen. Tätä ei tietenkään saa kertoa suomalaisille, tämä tietohan ei mitenkään istu suonettukkiikovarasva-narratiiviin.

viewtopic.php?p=2162725#p2162725


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-06 10:55:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
els kirjoitti:
^^
Pitäisi kai sanoa, että JOS syöt statiineja niin vältä treeniä, koska mitokondrioiden katoaminen on tosi ikävä juttu...


Statiinien aiheuttamista lihasongelmista on tiedetty jo pitkään, mutta tässä tutkimuksessa asiasta taisi tulla merkittävää uutta tietoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-06 10:56:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
No huh!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-06 18:58:32 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Dave Feldman kolesteroliarvoista:





Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-06 22:05:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
Professori Paul Thompson Puijo Symposiumissa 29.6.2011:

Kymmenen prosenttia statiineja käyttävistä potilaista voi kärsiä lihaskivuista, heikkoudesta ja krampeista........Jos statiinit aiheuttavat lihaskipuja, liikuntaa ei kannata harjoittaa keskustelematta asiasta lääkärin kanssa, sillä seurauksena voi olla lihasvaurioita .......... Lääke kannattaa jättää vaikka tauolle, mutta liikunnasta ei lääkityksen takia pitäisi luopua.
Paul Thompson on ollut USA:n olympiajoukkueen maratonjuoksija. Nyt hän on professori ja johtava kardiologi Hartfordin sairaalassa. Hän tutkii erityisesti statiinien aiheuttamia lihaskipuja ja -vaurioita. Hänellä on käytössään riittävästi magneettikuvauskapasiteettia laajoja tutkimuksia varten. Hän jatkoi leipälajistaan New York Times-lehdessä 21.3.2012 artikkelissa ”Tuhoaako statiini urheilukykysi”. Artikkeli kertoo, että statiinien aiheuttamat lihasongelmat väestössä tunnetaan, mutta sitä ei tiedetä, että statiinit ovat erityisen haitallisia paljon liikuntaa harrastaville ihmisille


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-07 14:19:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva
Tässä pienennetään riskiä kuolla sv-tautiin.

Malcolm Kendrick palaa kirjoitussarjansa osassa 40 stressiin sydäntaudin aiheuttajana.

https://drmalcolmkendrick.org/2017/10/2 ... art-forty/

Talousjärjestelmän vaihdokseen liittynyt stressi näkyi monien maiden kuolleisuudessa:


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-07 14:59:21 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
https://www.medpagetoday.com/meetingcov ... 180%20days

Johnson & Johnson kertoo, ettei nivelreumalääke tosilitsumabian aiheuttama kokonaiskolesterolin nousu haittaa, kun nousu tulee pääosin HDL:n noususta ja LDL:ssä ApoB/ApoA1-suhde pysyy muuttumattomana, joten vaikutus on itse asiassa antiaterogeeninen.

Kuulkaas nyt Johnson&Johnson, ei tuollaista saa paljastaa. Jos apo-suhteita aletaan katsoa, pohja putoaa suurelta osalta statiinimääräyksiä. Niin ja tyydyttyneen rasvan demonisoinnilta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-11 19:55:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Lainaa:
mutta sitä ei tiedetä, että statiinit ovat erityisen haitallisia paljon liikuntaa harrastaville ihmisille


Ehkä ei tiedetä yleisesti, mutta tällainen valistunut vastarannan kiiski on lukenut moisesta jo joitakin vuosia sitten. Taisi olla tämä kirja:

https://www.youtube.com/watch?v=robzC_tZZ1o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-12 12:55:19 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Keskustelu statiinien haitoista jatkuu Briteissä - ei tietenkään Suomessa. Statiinit eivät tutkitusti pidennä matalan riskin potilaiden elinikää, joten statinoinnin nettohyödyt jäävät heidän kohdallaan sivuvaikutusten takia pakkasen puolelle.

Kuva

Express: Statins can cause muscle DAMAGE: New storm over statins as experts fight over the benefits

Kaiken lisäksi Abramsin tutkimuksen kattamista 22 tutkimuksesta 21 oli lääketehtaiden itsensä tekemiä/teettämiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-12 15:23:08 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus: korkeat plasman triglyseridit sydämen vajaatoiminnan riskitekijä, korkea LDL ei.

http://atvb.ahajournals.org/content/ear ... 117.310269

Mikäs niitä triglyjä nostikaan? Ettei vaan hiilareiden syöminen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 12:34:28 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Amerikan sydänyhdistyksen AHA:n puheenjohtaja lienee noudattanut suoosituksia. Hän sai sydänkohtauksen eilen. Ikää miehellä on 52 vuotta.

https://news.heart.org/aha-president-st ... rt-attack/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 13:21:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Oliko se Mikko Syvänne, jolla oli myös huono tuuri?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 15:12:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
artoheikki kirjoitti:
Oliko se Mikko Syvänne, jolla oli myös huono tuuri?

Taisi olla Mustajoki va järvi.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 15:23:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Tuo ei valitettavasti pure uskovaisiin, kun kuulen juttuja että hänkin sai sydänkohtauksen vaikka eli niin terveellisesti eli pitää itsekkin sen puhujan taas karsia niitä rasvoja ja lisätä hedelmiä ja liikkua ja liikkua vaikka juuri polvet kulumien vuoksi leikattu. Harmittaa kun on ne korvat. Onneksi vielä luomupolvet.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-15 21:38:32 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lääkäri William Davisin avoin kirje sydänkohtauksen ja stentin saaneelle Amerikan sydänyhdistyksen AHA:n puheenjohtajalle kertoo mikä AHA:n suosituksissa on pielessä:

http://www.wheatbellyblog.com/2017/11/o ... sociation/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-16 10:04:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
By the way, stentit näyttävät olevan ihan yhtä tehottomia kuin polven tähystysleikkauksetkin,
siis silloin kun kyseessä ei akuutti täystukos.
Joku antoi luvan lumeleikkaukseen (kuten polvissakin tehtiin ) ja ero oikeasti stentattuihin oli mitätön.
Olithan yllättynyt?

Linkki Kendrikin tuoreeseen juttuun
https://drmalcolmkendrick.org/2017/11/1 ... forty-one/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1116 117 118 119 120202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)