karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 18:43:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1117 118 119 120 121202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-16 11:00:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 502
els kirjoitti:
...
Joku antoi luvan lumeleikkaukseen (kuten polvissakin tehtiin ) ja ero oikeasti stentattuihin oli mitätön.
Olithan yllättynyt?

Olin yllättynyt ja vielä yllättyneempi, että tällainen tutkimus sain eettiseltä elimeltä luvan käynnistyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-16 11:16:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Sitä se Kendrick'kin ihmetteli :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-16 12:55:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-19 11:42:22
Viestit: 702
Yksilökokemuksena väitän, etten olisi hengissä ilman sepelvaltimo toimenpiteitä (kaksi eri kertaa).
02.01.1992 suoritettu toimenpide oli hengen pelatava (LAD tyvitukos 98%).
Sama 23 vuotta myöhemmin omin oiretunnistuksin. Vanha paikka, 95% ahtautuma, laajennus + lääkestentti. Muu sepelvaltimopuusto oli väljästi avoin toisin kuin ensi kerralla.

Oikeilla indikaatioilla suoritettu sepelvaltimotoimenpide on todennäköisesti se menetelmä, jolla sydänkuolemia on viime vuosikymmeninä estetty eniten statiinipuheista ja erinomaisiksi mainituista ravitsemussuosituksista huolimatta.

Olen myötäelänyt hyvin arvostetun Amerikan Sydänliiton (AHA) herra puheenjohtajan tuoreet sydänkokemukset (infarkti + katetrihoito + stenttaus) 52 vuoden korkeassa iässä. Koin saman samassa iässä.

Ehkä näemme, miten korkeasti oppinut kollega selviää jatkosta.
Omalla kohdalla jatko eteni: Noin 8 vuotta modernisti standardilääkitty ml statiinit. Noin vuosituhanteen vaihteesta progressiivinen liikkeellelähtö ns vhh-ravitsemuksella. Matkalla mukaan iskeytynyt T2D on tyydyttässä remissiossa (eilen HbA1c 5,8%), ”mäennousukyky” eli (kävely)lenkin loppusuora jkv yli km ja 10% nousukulma sujuu ilman ”välipuhalluksia”.

Olen käsittänyt sokereita ja sokeriksi muuttuvien ravinteiden välttelyn tavallani:

Makroravinnekoostumus vuorokausittain: hh (hiilihydraatit) 5 - 15 E%, rasvat 50 - 70 E%, ja valkuainen 15 - 20 E%.

Henkilökohtainen rasvojen käyttö laatujen osalta on hyvälaatuiset elänrasvat ml maitorasvat (voi ja ”täydet” juustot). Suurimman rasvaosuuden muodostaa oliiviöljy (jonka laatuun olen opetellut kiinnitämään paljon huomiota).

T2D:n hallinta vaatii eniten huomiota on erittäin ”ruokavalioronkeli”. Vallitsevilla suosituksilla saisi hyvästellä remission alle viikossa (sitoutumista, seurantaa ja oppimista tarvitaan).

Nyt sitten se jatko; saako se 80-vuotisajokortin jne? Hoidot ainakin ovat tulleet kokonaisuudessaan halvoiksi niin omasta kuin yhteiskunnankin pussista maksettuina.

Tyypilliset paljon sairastetut (ja lääkityt) vaivat kuten jatkuva närästus (refluksi), suolisto-oireet mm jo alkanut paksun suolen divertikkeli-kehitys jättivät vhh-ruokitun kehon melkein kohta jollei samanaikaisesti. Ja viimeksi hammaslääkärissä. Olihan yksi paikka vaihdettava kahden vuoden seurannassa. Toisaalta eipä ole mössöravinteitä karies-bakteereille.
Ylläkuvaamani kuuluu olevan vallan yleistä piirteitä vhh-porukoilla.

joskus arvoisa herra kustos valisti, että vain kahdella lääketieteen väitöskirjalla on jotakin tieteellistä vaikutusta. Hyvä, olkoon miten vain. Tiedettä pitää oppia arvioimaan. Etupäässä sitä tehdään oman uran edistämiseksi. Myöskään tieteen ”helmiä” ei saisi hukata, kun vallan harvinaisia ovat. ”Oppinut väittely” sitä vastoin on pelkistynyt eräänlaiseksi ”referaattisulkelkeiseksi”, jossa kokemustiedolla ei ole ollenkaan sijaa. Tuloskikkailun kaunein kukkanen absoluuttisen ja suhteellisen prosentin pakkonaittaminen. Ehkä se ”tiede” ei olekaan aivan pyyteetöntä tiedon etsintää tai se on liian laajaa kokonaiskuvan avautumiseksi. ”Tiede” on mennyt paljolti nysväämiseksi joskin puitteet tehdään näyttäviksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-16 14:01:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
els kirjoitti:
... ja ero oikeasti stentattuihin oli mitätön.
Olithan yllättynyt?

Jotenkin en ollut yllättynyt. Silti olen TVK:n kanssa jyrkästi samaa mieltä tästä:

TVK kirjoitti:
Oikeilla indikaatioilla suoritettu sepelvaltimotoimenpide on todennäköisesti se menetelmä, jolla sydänkuolemia on viime vuosikymmeninä estetty eniten statiinipuheista ja erinomaisiksi mainituista ravitsemussuosituksista huolimatta.


Olkoonkin, että läheisesti tuntemassasni tapauksessa pari vuotta ohitusleikkauksen jälkeen tarvittiin sydänsiirto.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-17 18:54:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Leino Utriainen kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... 509#p47509


Lainaa:
MIKSI SEPELVALTIMOTAUTIIN KUOLLEIDEN KESKIMÄÄRÄINEN IKÄ EI ENÄÄ NOUSE ?

Sepelvaltimotautiin kuolleiden keskimääräinen elinikä/kuolinikä on noussut vuosikymmeniä. Aivan viimeisinä vuosina nousu on lopahtanut. Miksi ? Sitä selvitellään Tilastokeskuksen numeroiden perusteella alla olevan linkin takana:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... Q5NDdjODVk

Lähetin jutun kommentoitavaksi suomalaisten terveydestä ja hyvinvoinnista vastaaville auktoriteeteille.
Kommentointipyyntöni taitaa jäädä retooriseksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 10:48:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Antti Heikkilä fb:ssä:

Lainaa:
Todellisen sylttytehtaan AHA:n (American Heart Association) presidentti John Warner sai sydäninfarktin 52 vuotiaana kesken konferenssin. Hän on se henkilö, jota Suomenkin asiantuntijat orjallisesti tottelevat. Warner on tiukka rypsi/rapsiöljyn kannattaja ja on propagoinut kookosrasvaa vastaan. Tässä on sitten tulos. Että uskokaa vaan asiantuntijoita.

http://www.nydailynews.com/…/president-american-heart-assoc…


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 11:00:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-05 17:28:44
Viestit: 1986
Kai sitä voi aina geenejään syyttää (vanhempiaan) kuten eräs "BlackRiver" Suomessa teki, kun oli epäonnistunut laskemaan oikein niitä kaloreitaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 11:05:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Itse asiassa myös AHA pyrki panemaan Warnerin sairastumisen geenien piikkiin korostaessaan tiedotteessaan, että monella tämän sukulaisellakin on sydäntauti. Tämä saattaa kuitenkin johtua siitäkin, että AHA:n puheenjohtajan sukulaisetkin ovat uskoneet AHA:n suosituksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 13:12:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Kamalan nuorena sai sydäntapahtuman hän.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 13:57:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Greda Carpo kirjoitti:
Kamalan nuorena sai sydäntapahtuman hän.

Mutta,, jos ei olisi noudattanut virallisia suosituksia, niin (...)

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-18 15:05:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Van Hanen on myös ollut lasaretissa joidenkin rytmihäiriöiden takia useamman vuorokauden. Mulle sanottiin aikoinaan että rytmihäiriöt on vaarattomia. Ilman aikojaan jäivätkin pois. Tuokin on mua muutaman vuoden nuorempi, tsekkasin netistä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 20:00:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Lukekaa mitä ystävämme Knuuti kirijoottaa:

Lainaa:
Poikkeuksena on sepelvaltimoiden kalkkikuvaus. Kalkkikuvauksessa mitataan suoraan sepelvaltimoissa oleva kalkkeutumien määrä.

Tekniikka perustuu röntgentietokonekuvaukseen, jossa sepelvaltimoissa olevat kalkkikertymät mitataan suoraan. Koska tutkimuksessa ei käytetä varjoainetta ja se kestää vain muutaman sekunnin, se soveltuu seulontaan.

Sepelvaltimoiden kalkkikertymien tiedetään korreloivan hyvin sepelvaltimoiden ateroskleroosiin vaikkakaan itse valtimoiden kalkki ei ole varsinainen vaaratekijä.

Lisäämällä kalkkikuvaus saadaan riskin arvioon huomattava tarkennus verrattuna riskilaskuriin. NRI-arvo on 66% ja luokittelussa päästään jo 78% tarkkuuteen sydäntapahtumien ennustamisessa.


http://hyvinvointi.ts.fi/?post_type=post&p=24158


Ja nytten tuota pirua on yritetty statiineilla ajaa poikkeen.. Rotterdam rottakoe osoitti plakkia voipi häätää K2-vitamiinilla.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 20:16:40 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Jurpolukki kirjoitti:
Ja nytten tuota pirua on yritetty statiineilla ajaa poikkeen.. Rotterdam rottakoe osoitti plakkia voipi häätää K2-vitamiinilla.

No mutta eihän se kalkkeutumisen vähentäminen se statiineilla onnistu.
Jopa statinointi-Nissenkin on tunnustanut, että statiinit lisäävät kalkkeutumista, eivät vähennä sitä...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 08:33:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
els kirjoitti:
Jurpolukki kirjoitti:
Ja nytten tuota pirua on yritetty statiineilla ajaa poikkeen.. Rotterdam rottakoe osoitti plakkia voipi häätää K2-vitamiinilla.

No mutta eihän se kalkkeutumisen vähentäminen se statiineilla onnistu.
Jopa statinointi-Nissenkin on tunnustanut, että statiinit lisäävät kalkkeutumista, eivät vähennä sitä...

Mutta se kalkkeutuminen onkin kuulemma hyödyllistä. On kuin vanhan vuotavan putken korjaisi pinnoittamalla. :shock:
Ja jos vielä syö marevania, niin sekin saattaa lisätä kalkkeutumista
http://www.skky.fi/sites/skky.fi/files/ ... iinlab.pdf

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 11:13:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Joojoo, selityksiä riittää tietty. Mutta jos puhutaan kalsiumkartoista, niin silloin puhutaan kalkkeutumista, joten Nuuti on joka tapauksessa valinnut tässä, hmmm, väärän hevosen...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 12:05:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Suomen kansanterveyspomot vitkuttelevat käsittämättömästi kalsiumkuvauksen ja muiden uusien sepelvaltimotaudin seulontamenetelmien käyttöönoton kanssa. Syitä voi vain arvailla. Se tavanomainen epäilty on tietenkin Bad Pharman taloudellinen etu. Jos suurella todennäköisyydellä tiedettäisiin ketkä ovat ison riskin potilaita, ei olisi mitään mieltä syöttää haittavaikutuksia omaavia statiineja puolelle kansasta (ei siinä tosin ole mieltä nytkään). Knuutin esitelmästä lääkeyhtiöiden sponsoroiman AHA:n tilaisuudessa käyvät hyvin ilmi verukkeet, joihin vitkuttelussa vedotaan.

Tässä vielä uudelleen linkki Knuutin esitelmään:

http://hyvinvointi.ts.fi/terveys-tiede/ ... ia-seuloa/

Ja tässä linkki erinomaisen kalsiumkuvauksen esittelevän dokumentin traileriin:

https://youtu.be/aIGiS6jndF4

Sepelvaltimotauti tappaa naisiakin monta kertaa enemmän kuin rintasyöpä, jota seulotaan, mutta sepelvaltimotautia ei, vaikka tarjolla olisi hyviä ja hinnaltaan edullisia seuloja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 12:12:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Vähän aiheen vierestä mutta vähän sitä koskettaenkin:
Fysioterapeuteilla on ihan oma testi kaulavaltimon ahtautumisen varalta, joka tehdään jos on tarvetta manipuloida niskaa, sillä jos ahtaumaa, ei manipuloida.

Siinä maataan pitkällään ja fysio ottaa käsivarren ja pitää sitä ylöspäin ja sitten käännettiin jotenkin päätä ja katsottiin fysiota sieltä ihan silmänurkasta. Asento on nimittäin sellainen, että jos on ahtaumaa kaulavaltimoissa niin ko. asennossa eivät silmän lihakset saa riittävästi verta, jolloin silmä alkaa vipattaa edestakaisin. Minulle tuon teki fysioni viitisen vuotta sitten, eipä ollut ahtaumaa, eli silmä ei vipattanut.

Testi on toki hyvin karkea - se on tarkoitettu seulomaan tapaukset, joilla ahtauma kaulavaltimossa on sitä luokkaa että olisi vaarallista manipuloida niskaa - mutta kuitenkin suuntaa antava. Jos tuo testi näyttää ahtaumaa, niin fysio kehottaa sitten menemään pikaisesti lääkäriin ja tarkistuttamaan ne vaikka ultraäänellä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 12:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Olen kuluneen vuoden aikana lukenut kansanparannuskirjoja koskien Suomea ja niissä myös painotetaan tuota, että tutkitaan niskat ja ei tehdä toimenpiteitä, mikäli esteitä on.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-23 08:43:11 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
U.K:n terveydenhoitojärjestelmä on luottamuskriisissä. Harhaanjohdetut lääkärit ja kyseenalaiset tutkimukset ovat vahingoittaneet potilaita, kirjoittaa Aseem Malhotra.

Finance trumps patients at every level – UK healthcare needs an inquiry

Lainaa:
The healthcare system faces a crisis of trust; ill-informed doctors and poor research are harming patients
The healthcare system is facing failure, rooted in an epidemic of misinformed doctors and patients.
During a recent keynote lecture at the British Association for Cardiovascular Prevention and Rehabilitation annual conference, I gave the example of a man who had had a heart attack and been given statins and whose months of disabling muscle pain resolved within a week of stopping taking them. His elation was cut short when his GP told him he must never stop his statin or he could die. When the audience was asked to guess what his risk of death was from stopping the pill for two weeks, the first response was 25%. There were gasps when I revealed it was actually between zero and one in 10,000.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 11:54:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Verisuonikirurgi ja professori Sherif Sultan murskaa kolesterolihypoteesin ja statiinit: "Unohtakaa kaikki mitä teille on viime vuosikymmenten aikana opetettu"

https://youtu.be/sQWZbfkpNhY


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1117 118 119 120 121202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)