karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 05:24:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1118 119 120 121 122202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-26 12:48:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Ovatko käypä hoito -suositukset laillistettua lahjontaa:

https://idmprogram.com/clinical-practic ... d-bribery/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 22:27:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Vhh-terveysravinto -sivustolla keskustellaan Lääkärilehden pääkirjoituksesta "VALTIMOTAUTI: Kolesteroliaineenvaihdunnan häiriö vai inflammaatio?"

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... 541#p47541


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-28 14:36:27 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus: SOKERI (ei tyydyttynyt rasva) syynä ateroskleroosiin johtavaan endoteelin toimintahäiriöön:

Kuva

http://atvb.ahajournals.org/content/37/ ... ign=buffer

Lainaa:
Conclusions—To our knowledge, this is the first study to assess the vascular effects of acute hyperglycemia induced by commercial SSB consumption alone. These findings suggest that SSB-mediated endothelial dysfunction is partly due to increased oxidative stress that decreases nitric oxide bioavailability.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-28 19:01:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Lainaa:
Tutkimus: SOKERI (ei tyydyttynyt rasva) syynä ateroskleroosiin johtavaan endoteelin toimintahäiriöön:
Uskon notta valtimon seinämä vaurioituu ensteks ja sitten siihen muodostuupi kalkki plakki. Kalkkia se Knuutikin toi varovaisesti esille viimoisessa pakinassaan ja sydänlääkäri kertoi meille sydärin saaneille sitä samaa.


Tuo saaga on kadonnut kuin pieru saharaan..http://www.jussiriekki.fi/kolesterolisaaga-osa-1/ Taisi tulla Mutta Muttinen selittämään kirjoittajalla notta valhetta vain.

Onhan tää kolesterioppi ollut monimutkainen kuin käärmeen kusi. Taitaapi olla notta uuet pinnalle kihoavat johtavat lekurit yrittävät kiemurrella erilleen siitä. vois olla Ohukaisellekkin olla hyödyllisempää unohtaa sen.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-28 19:47:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Joo, paljon uutta tietoa rasvasta, sokerista, kolesterolista ym. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Olihan sitä vanhaakin tietoa, mitä on yritetty pimittää ja unohtaa (miksi) mutta nyt on pakko tulla jokin läpimurto piakkoin. Ja voi hyväinen aika kun noita kolesterolejakin on kierretty mittaamassa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-28 23:14:57 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
WHO suosittelee kovan eläinrasvan antamista vauvoille (sitähän äidinmaidossa on ja runsaasti):

http://www.iltalehti.fi/perheartikkelit ... 5_pt.shtml


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-28 23:23:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
https://idmprogram.com/doctors-on-the-take/

Lainaa:
The current situation in medicine where everybody knows that the system has been completely corrupted, but nobody wants to change always reminds me of the song ‘Everybody Knows’ by Leonard Cohen. Huge amounts of $$$ have corrupted universities, researcher, doctors, and everybody knows. But why do we still allow it to happen?


Hyvä kysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 17:46:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Johon on helppo vastaus: koska se on koko systeemi. Jokaista yhtä vastarannankiiskeä kohti on sata, joista ehkä 90 ei kehtaa puhua, koska tietää systeemin mädännäisyyden, mutta ei uskalla vastustaakaan. Loput 10 luultavasti luulevat olevansa oikealla asialla, ainakin jos asia muotoillaan vaikka niin, että systeemi toimii kokonaisuutena erittäin hyvin. Kukaties pitävät jopa velvollisuutenaan puolustaa systeemiä - eivät oman etunsa, vaan toimivan systeemin takia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-29 23:45:00 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Vähentääkö kahvikin sydänriskiä enemmän kuin statiinit? Ainakin sillä on kohtuullisesti nautittuna vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia.

Tutkimus
http://www.bmj.com/content/359/bmj.j5381

http://www.bmj.com/content/359/bmj.j5024

Lainaa:
Drinking three to four cups of coffee a day is associated with health benefits across a range of diseases and conditions. A review published in The BMJ this week identified 201 meta-analyses of observational research and 17 meta-analyses of interventional research and found that coffee consumption was more often associated with benefit than harm over various health outcomes.


Vahinko vaan, että korrelaatio ei tässäkään tapauksessa todista kausaliteettia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-30 00:55:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Pitäisiköhän uusia statini resepti, kun on erityis korvattava ja sit apteekissa pyytää vaihtamaan se kahviin.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-30 08:27:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Motion kirjoitti:
Pitäisiköhän uusia statini resepti, kun on erityis korvattava ja sit apteekissa pyytää vaihtamaan se kahviin.

Hyvä ajatus!

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 11:42:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Maallikot sen tietää?

Lainaa:
Ravitsemusneuvottelukunta vastaa kaupunginvaltuutetun kolesteroliväitteisiin: "Ei kuulosta uskottavalta"
Ruoka17:35Matti Tuominen
Kaupunginvaltuutettu väitti, että ravitsemussuositusten taustalla on halu saada ihmiset syömään kolesterolilääkkeitä.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruok ... i-1.215920

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 12:06:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Tätä se on ollut viimeiset 30-40 vuotta. Terveellinen, ravitseva ravinto on pahasta kun sitä vastoin sokerilla ja kaikenlaisilla lisäaineilla kyllästetyt ruoka-aineet ovat terveellisiä sydän merkein varustettuina. Mitä muuta ne ovat kuin huijausta. Tilastot kertoo.totuuden.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 12:28:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Noituutta. Taikamerkki tuotteen kyljessä muuttaa kaiken!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 13:00:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Maailma on kummallista.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 13:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Erakkous olisi hyvä vaihtoehto nykynäkymin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 13:46:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Tulee mieleen Pentti Linkola. Olen juuri lukemassa hänen kirjaa.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 14:36:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
artoheikki kirjoitti:
Tulee mieleen Pentti Linkola. Olen juuri lukemassa hänen kirjaa.


Olet ensimäinen ihminen jonka tiedän lisäkseni joka on lukennut hänen kirjansa/kirjojaan.
Moni on kuullut erakko filosooffista kun on tullut puheeksi, "eko terroristista" jos ulkomaan englannin googlella hakee, mutta aika harva on lukennut ja on täysin kuulopuheiden varassa, joskus alla 30'senä sen unelma paremmasta mailmasta hankin divarista.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 14:48:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Linkola on liikkunut mökkimme maisemissa, joten paikat ovat tuttuja. Kiinnostavaa sinällään ja mielestäni hyvin toimitettu kirja. Itse en ole tavannut Linkolaa, mutta vaimoni on hänet nähnyt useita kertoja jo pikkutytöstä lähtien siellä metsissä, Pelkäsikin kuulemma pikkutytön tavoin, kun linkola oli hieman outo tyyppi, sulkeutunut. Mökkimme, kun on vaimoni mummon entinen asuinpaikka.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-03 08:31:33 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Koko perhe vietti jonkin aikaa tällä seudulla kuusikymmentäluvulla. Linkola rengasti lintuja. Vaimo oli kuulemma hyvän näköinen, itse en ole nähnyt kumpaakaan. Okei, ei liity mitenkään otsikkoon.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1118 119 120 121 122202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)