karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 09:23:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1119 120 121 122 123202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-04 10:38:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Linkolan maailma olisi älyeliitin hallitsema dystopia: Hän oli sitä mieltä, ettei kaikkia kannata kouluttaa pitkälle kun sekin haaskaa luonnonvaroja, vaan lapsena älykkyystesteillä valitaan se koulutettava eliitti ja loput minimikoulutuksella sitten ruumiillisiin töihin. Itsensä hän tietenkin varmaan olisi olettanut kuuluvan älyeliittiin.

Olen kerran ollut larpissa jossa oli juuri tuolla tavalla muotoiltu yhteiskunta: Luokat olivat adminstraattorit, insinöörit ja inkompetentit.
Peli oli hieno, mutta myös valaisi hyvin, miksi en haluaisi elää sellaisessa maailmassa. Ei vaikka pelissä itse kuuluin siihen korkeimpaan luokkaan, eli adminstraattoreihin.

Älyfasismi on sekin fasismia.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 10:54:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tietääkö kukaan millä hän nykyisin hoitaa vanhana saatua ykkösdiabetestään?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 13:14:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Kannattaa lukea se elämäkertansa, joka palkittiin Finlandialla. Linkolan hampaat aikoinaan nuorena murskaantuivat onnettomuudessa, minkä jälkeen kaiken pureskelua vaativan syönti muuttui hankalaksi. Sokeritaudin muodostumista sitten vauhditti, että mm. aamupalaksi vedettiin puuroja mitä mielikuvituksellisimmilla kokoonpanoilla. Jos Linkola olisi tiennyt, että sokeritaudille komorbidia ovat masennussairaudet, ja sitä olisi hoidettu kunnollisella ruokavaliolla, olisi säästynyt lamaannuttavilta masennusjaksoilta todennäköisesti.

Nyky-yhteiskunta on älyfasistinen: Me kuvittelemme, että kansakuntamme voi elää niin, että suurin osa väestöstä, jota on kertynyt yksinkertaisesti monia kertoja liikaa suhteessa alueen luonnon vuosituottoon, voi elannokseen olla muka muussa toimessa kuin maataloudessa tai käsityöläisyydessä. Eli siis elinkeinoissa, jotka eivät vaadi massiivista kouluttamista. Me kuvittelemme - tai ainakin tätä maata ohjaava eliitti kuvittelee - että voimme elää ad infinitum niin, ettemme itse tuota suurinta osaa tarvitsemistamme asioista ja että sekä tarpeita että väestöä voi kasvattaa mielivaltaisesti suuremmaksi. Älyn distribuutio on edelleen sama kuin vaikka tuhansia vuosia sitten, että suurin osa on täysiä taviksia älyltään. Meillä on sellainen älyfasismi meneillään, että nämä tavikset ja heikommat sekä älykkäämmätkin saa täydellisesti kavaltaa syömään itsensä sairaaksi, lapsettomaksi, työttömäksi syrjäytetyksi (kun "älykkäimmät" talouden palkkamurhaajina koneistamassa ja finansoimassa asioita), sidotuksi hometaloon jättimäisellä asuntolainalla, täysin käytännössä taidottomiksi ja kritiikittömiksi maailman pisimmän koulutusputken jälkeen ja idiootiksi, joka janoaa vain lisää riippuvaisuuksia ja käytännössä elintason huononnuksia itselleen ja kansalleen.

Meillä on nykyään tuo käytännön säätyläisjako olemassa, eli hallintoluokka, insinöörit ja inkompetentit (inkompententit suhteessa muuttumiseen joko hallintoluokan tai insinööriluokan jäseniksi, eli puuttuu sukulaisuussuhteet, takapuolen lipomistaito tai korkeamman matematiikan osaaminen ja parhaat arvosanarivit), jotka joutuvat taistelemaan oikeuksista murusiin. Hallintoluokka saa käytännössä tehdä mitä vaan paitsi tappaa suoraan tai pahoinpidellä, alistetut inkompetentit eivät saa tehdä mitään ja insinööriluokan idealistisiipi funtsii, että kyllä kaikki muuttuu paremmaksi positiivisen ajattelun taikavoimasta. Linkola mietti, että 1930-luvun kulutuksen ja koon tämä maa kestäisi. Tuolloin ei ollut pakko olla mitä moninaisempia kulurakenteita, eli taloudellisen voiton saamisen kehiä. Nyt yhteiskunta on rakennettu toimimaan vain massiivisilla kulurakenteilla, joita ei voi enää uusintaa, koska ostovoima on puhallettu pois kansanvallan tuhoamisella, digitalisaatiolla ja ulkomaille tuotannon siirtämisellä. Jonkun reaalitaloudessa tulisi maksaa se, mitä toiset puhaltavat taskuihinsa viivan alla. Maailman pisin koulutusputki on huono vitsi, koska se on pakollinen ja sekään ei takaa mitään, koska ihmisiä ei haluta työllistää. Mikään koulutus tai sukutaustakaan ei takaa, ettet voittaisi sydänkohtauslotossa, Alzheimer-bingossa tai lapsettomuuspajatsossa.

Eniten tässä tarvitsisi muutosta, että täysin tavikset ja sellaisiksi elämäntyyliltään haluavat, saisivat elää hyväksi todettua ja vuosisatojen saatossa koeteltua elämää ihmisen perinteisissä elinkeinoissa, koska meillä ei ole varaa ylläpitää modernia yhteiskuntaa. Ei, vaikka joillekin yksilöille se on todella hauskaa ja antoisaa. Meitä aivopestään, että nykyään olisi yhteiskuntamme jotenkin solidaarisempi, mutta eihän se sitä ole, kun malli on, että kenet tahansa voi syrjäyttää mistä tahansa syystä. Ennen kaikkien panos oli sentään jotakin ja jokaisen panos aidosti kasvatti yhteistä hyvää. Nyt meillä koulutetaan kalliisti lääkäreitä, jotka tuhoavat kansalaisten terveyttä ja talonrakentajia, jotka rakentavat hometaloja. Erittäin monet ovat olemassa vain ottamassa iskuja vastaan, että joilla kuilla olisi taas omaa tilipussiaan kasvattava tekemistä. Kannibalistinen yhteiskunta, jossa jallitetaan maksu aina seuraavalle.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 13:33:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Suomessa kaikki kuitenkin nykyään SAAVAT sen koko peruskoulun ajan koulutusta ilman että testataan älykkyys ja sen perusteella luokitellaan minimikoulutettaviksi (luku- ja kirjoitustaito + peruslaskutoimitukset tyyppiä) suurin osa koko väestöstä.

Nyky-yhteiskunta ei KIELLÄ koulutusta lapsuudessa tehtävien testien perusteella suurimmalta osalta väestöä. Linkolan ihanneyhteiskunta kieltää. Se jos mikä on fasismia.

Tämä maa on nyt nurvallaan siksi, että tämänhetkinen hallituksemme kasvattaa tietoisesti tuloeroja ja edesauttaa suurpääoman veropakoilua, sekä sitä että omat ja kaverien firmat saavat yritystukia, joista jopa yrittäjien etujärjestö Suomen Yrittäjät on todennut että ne ovat kilpailua vääristävä asia. Sipilän sukulaisen konkurssikypsä tekohengitetty Chempolis saanut jo 30 miljoonaa, veronkiertäjille tarjottu naurettavaa 1,5% veronkorotusta ainoaksi sanktioksi jos tunnustavat jne.

Meillä on säätyjako joka on syvenemässä, koska nykyhallitus tahallaan syventää sitä. Syrjäytyminen periytyy, pari vuotta sitten tehty väitöstutkimus toteaa että työnantajat haluavat vain 25-40 vuotiaita työntekijöitä - työmarkkinoiden ikärasismia ei valvota & sanktioida vaikka se on laitonta syrjintää, kohta työttömiltä ryhdytään leikkaamaan korvauksia, jos eivät löydä itse itselleen töitä, orjatyötä - palkaton pakkotyö sanktiona tukien menetys - lisätään koko ajan jne.

Ei se ole mitään fasismia, se on Chicagon koulukunnan ja sen oppiäidin Ayn Randin innoittamaa 'köyhät ovat köyhiä koska ovat tyhmiä ja laiskoja ja siksi ansaitsevat kuolla katuojaan' - politiikkaa.
Ja Chicagon koulukunnan opeilla 'elvytetyissä' talouskriisimaissa itsemurhat yleensä aina moninkertaistuvat. Niin kävi Kreikassakin.

Ayn Rand, jonka opeilla taloutta nykyään pyöritetään, piti muuten nimenomaan niitä kahta asiaa, jotka psykopaatilta puuttuvat erotuksena normaaleihin ihmisiin, eli myötätuntoa ja syyllisyydentuntoa, talouden kehitystä ja innovaatioita haittaavina asioina.

Ei meillä ole älyfasismia, meillä on psykopaattisen empatiakyvyttömän ja syyllisyydentunnottoman talouselämän ihannointia ja niillä opeilla toimiva hallitus.

Sitäpaitsi Suomen väestö pinta-alaan nähden on erittäin vähäinen, muiden tulisi ottaa oppia asiasta eikä lisääntyä kuin kanit. Ai niin, mutta siitä kun ei saisi puhua, koska ehkäisy- ja aborttikielteiset uskonnot. Se suomen alueen vuosituotto muuten paranisi sillä, että tuotettaisiin ruokaa tällä leveysasteella ekologisimmalla ja tehokkaimmalla keinolla, karjankasvatuksella niin että karja laiduntaa luonnonlaitumilla. Viljapellot helskuttiin ja laitumiksi! Lisäksi laidunliha olisi kovahintainen vientituote.

Linkolan olisi muuten omien oppiensa mukaan kuulunut kuolla siihen ykköstyypin diabetekseensa, eikä lääkitä sitä. Mutta joo, sikäli samaa kuin Ayn Randilla, että hänkin nautti vanhoilla päivillään sosiaalitukia, vaikka itse vastusti niitä, koska katsoi että köyhät ovat tyhmiä ja laiskoja ja heidän kuuluu kuolla sinne katuojaan. Ja kai sinä olet jättänyt itse lisääntymättä, jos mielestäsi täällä on nyt liikaa väkeä? Tai harkinnut että poistaisit itsesi luonnonvaroja kuluttamasta? Vai kuulutko sinäkin eliittiin, jonka motto on 'älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon'?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 14:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Lainaa:
työnantajat haluavat vain 25-40 vuotiaita työntekijöitä - työmarkkinoiden ikärasismia ei valvota & sanktioida vaikka se on laitonta syrjintää


Laki muutos varmaan auttaisi jotta ei julkisen puolen yrityksissä, jotka eivät tue julkista puolta suoraan palveluna, saataisiin tämä epäkohta korjattua.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 15:17:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Minä olen kyllä saanut viimeisen vakinaisen työpaikan 56 vuotiaana, moni täälläkin uskoo ettei vanhempana saa enää työtä ja ei sitten saakkaan. Ei ehkä aina saa juuri siitä vierestä heti vakinaista isopalkkaista, mutta minä uskon että niin kauan kuin itse uskoo että saa töitä ja on valmis aloittamaan vähän sisäänajolla niin löytyy. Tai sainhan minäkin vaihtaa maata, mutta mieluummin niin kuin työttömänä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 15:36:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Totta kai löytyy yksittäisiä poikkeuksia säännöstä ja oman alansa erikoisasiantuntijat yleensä työllistyvät iästä riippumatta. Mutta YT-neuvotteluissa heitetään aina yli viisikymppiset ensimmäiseksi pihalle ja sitten onkin jo vaikea löytää uutta työtä - tyypillisiä ovat 'lähettänyt 200 hakemusta eikä edes pyydetty yhteen haastatteluun.' Poikkeuksia toki ovat työvoimapula-alat, lähihoitajia ja siivoojia surkeilla palkoilla toki otetaan töihin lähes iästä riippumatta.

Kuulin radiosta ko. väitöskirjan tehneen tutkijan haastattelun ja hän kertoi, että tyypillistä on täysin vääristynyt kuva varsinkin yli viisikymppisten terveydestä: Kuva junnaa paikallaan siellä 1950-luvulla, jolloin elinajanodote oli paljon lyhyempi ja terveydentila heikompi sen ikäisillä. Samoin oletetaan automaattisesti, ettei yli viisikymppinen kykene oppimaan mitään uutta.

Oma kokemukseni kun olin 48 ja nollatuntisopimuslaisena ilmoittautumassa työkkärissä kausityöttömäksi (aina 1-1,5 kk vuodessa). Siinä kun työkkärin virkailija naputteli tietoja koneelleen - tämä oli aikaa ennen kuin se tehtiin netissä - mainitsin, että voisihan sitä hakea jotain muutakin työtä, mutta into lopahti ensimmäisen muutaman kymmenen hakemuksen jälkeen minun kohdallani, että täytyy olla tyytyväinen että on koulutusta vastaava työ josta tykkää, vaikka sitten onkin nollatuntisopimus ja kausityöttömyys, että ei sitä viittäkymppiä lähestyvän nykyään kannata töitä hakea, ellei ole firmassa joku tuttu joka osaa sanoa hakua hoitavalle että pyydäpä tuo haastatteluun, vaikka onkin tuon ikäinen.

Työkkärin virkailija totesi siihen näin: "Tuo on ihan totta, työhönottajat ovat semmoisia kolmeviitosia ja ne pelkäävät kaikkia itseään vanhempia"
Että siinä vielä yksi syy ja jos työkkärin virkailija jo viime vuosikymmenellä sanoi noin, niin uskonpa enemmän yleistä tilannetta kuin yksittäisiä poikkeustapauksia.

Kaikki eivät VOI vaihtaa maata. Tai edes paikakkuntaa.

Mutta miten sitä ikäsyrjintää sitten edes voisi valvoa? Hankalaahan se on, kun ei sukupuolisyrjintää tai etniseen taustaan perustuvaakaan pystytä valvomaan.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 15:38:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Ei tule mitään muutosta ennen kuin kielletään yhteiskunnan pyörittäminen yksityisellä rahanluonnilla, liikesalaisuuksilla, tieteenteon tulosten pimittämisellä, lain valmistelun pimittämisellä ja rikkaiden oikeudella polkea kaikkia rajoja yhteiskuntaa voitokseen muovatakseen. Lisäksi kansanvalta pitää tehdä suoraksi ja lakkauttaa salaisuus mm. siitä, miten äänet siirtyvät julkistettavaksi ja tietokoneille. Ei globaalisti tällaista kulutustasoa voi pitää tällaisella määrällä ihmisiä. Ei pohjoisessa eikä etelässä. "Linkolan fasismin" vastustamiseen on kiva tuhlata panoksia, koska Linkola ei täällä päätä mistään ja modernille teollistetulle humanismille ei ole helppoa hahmottaa hintalappua nykyisellä hallinnollaan, josta on hahmotettavissa tasan samat säädyt. Jos tahdotaan pohjoisessa tällä ihmismäärällä, tällä kuluttamisen tasolla, tällä pakkokouluttautumisen mitalla, tällä vapauksien määrällä, kasvavilla sairauskulujen määrällä ja lajikadolla edetä, en tiedä, onko fasismi enää riittävä sana kuvaamaan systeemikriisin puhkaisemaa tilaa, jossa kukaan ei saa enää mitään, millä jatkaa entisellään. Kreikan sortuminen on vain esimakua, koska siitä puuttuu massiivinen eroosion tuoma ruuantuotannon lasku.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 15:56:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
No BBC:llä haastateltu tutkija kyllä harmitteli sitä, että aina kun on joku ekologiaan tai ilmastonmuutokseen tms. liittyvä konfrenssi niin harmittaa kun siitä suurimmasta ongelmasta eli väestöräjähdyksestä ei saa puhua ollenkaan, se kas kun on suuri tabu.

Suomessa on hyvin pieni väestötiheys, siitä voisi ottaa mallia muuallakin, mutta kun ei voi kun se vaatisi tiettyjen uskontojen perusteesien kyseenalaistamisen lisäksi täysien ihmisoikeuksien antamista naisille - Nigeriassa nainen tarvitsee aviomiehen luvan saadakseen lääkäriltä ehkäisyvälineitä. Ja maan väestönkasvun nopeus onkin tällä hetkellä maailman suurin, muistaakseni.

Voisi myös vastustaa turhaa kulutusta ilman Linkolan koulutusfasismia. Miksi naputetaan lihansyönistä, eikä siitä että ihmisille myydään ulkoaohjautuvaa itsetuntoa kohottavalla tavalla turhaa tavaraa? Siis: "osta tämä, niin sinusta tykätään enemmän." Ja miksi ei vastusteta elintarviketeollisuuden korkeaa jalostusastetta, jolla tietysti saa parhaat katteet halvoistakin raaka-aineista? Eli suositeltaisiin käsittelemmättömien raaka-aineiden ostamista ja ruuan tekemistä itse. Jäisi pois pakkausten ja lisäaineiden valmistuksen ja kuljettelun ekologinen jalanjälki. MIksi on sallittua ajella ralliautolla ympyrää sekä lentää toiselta mantereelta katsomaan sitä? Miksi on sallittua tuottaa lapsityövoimalla turhaa koristetavaraa jossain aasiassa ja sitten myydä sitä täällä? Miksi on sallittua myydä ns. kertakäyttövaatteita, laadultaan niin paskoja että nyppyyntyvät pilalle ensimmäisessä pesussa? Minulla on 20 vuotta vanhat sukat, jotka alkavat vasta nyt kulua puhki. Viime kesänä ostetusta 4 parin pakkauksesta hajosi 2 parin kantapäät ekan kuukauden aikana. Tämä on siis suht uusi ilmiö, tekstiilien paska laatu.

On muitakin keinoja muuttaa maailmaa, kuin se, että älykkyystestien perusteella kielletään suurimmalta osalta väestöä koulutus.

Minä muuten olen vapaaehtoisesti lapseton ja ostan lähes kaiken mahdollisen kirpputoreilta. (Ja tekisin niin vaikka olisikin paljon rahaa - en ole vaan kiinnostunut kuluttamisesta). Enkä kuuntele kovinkaan suopeasti ketään, joka ei itse elä kuten opettaa. Sen vuoksi Linkolakaan ei vakuuta lainkaan. Sen lisäksi ettei ole suostunut omien oppiensa mukaan kuolemaan diabetekseensa, niin ainakin aiemmin harrasti ryöstökalastusta, koska tulot tulivat kalan myynnistä. Kuultu saman järvenrannan asukilta...

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 17:11:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Ikuinen työ on ikuinen nälkä.

Mitä tulee vanhemmalla iällä työnhakuun, niin myönnän sen olevan vaikeaa ainakin, jos töitä hakee työnvälitystoimiston kautta.
Tulin suomeen vuonna 2000 olin 58 v. Kävin työnvälityksessä Sain sellaisen käsityksen, että jos olisin jäänyt listoille niin olisin siellä vieläkin, eli omatoiminen haku oli ainoa mahdollisuus saada töitä

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 18:25:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
No ei täälläkään työkkäristä paikkoja saa, mutta koulutuspuolta, moni maahanmuuttaja esimerkiksi työharjoittelun jälkeen työllistyy kun ei ole omia verkostoja, nehän auttavat sitten näitä paikallisia. Ja kun alkaa olla tarpeeksi harvaan asuttua niin ei sitten ole mahdollista niitä uusia työpaikkojakaan saada, isommat tehtaat menevät sinne missä sitä työväkeä on. Onhan se hyvä että syntyvyys meillä on hallinnassa, kun kuitenkin kulutetaan suurin osa maailman resursseista ja sotketaankin eniten.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 23:15:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-02-07 20:02:51
Viestit: 502
Aika poliittiseksi meni keskustelu. Kommentoin silti yhtä seikkaa:
Yli 50-vuotiaiden vaikea työllistyvyys on eduskunnan tekemä valinta. Jos yli viiskymppinen joutuu ennenaikaiselle eläkkeelle, niin kaikki työnantajat, jotka ovat maksaneet hänelle palkkaa, 50 vuoden iästä alkaen, joutuvat maksamaan hänen varhennetun eläkkeensä, ns. Varhe-maksuna.
Täten on päivän selvää, ettei kenenkään kannata palkata yli viiskymppistä, jos nuoria on tarjolla. Kyse ei ole työnantajan harjoittamasta ikärasismista, vaan äänestämiemme kansanedustajien lakiin kirjoitettu tahtotila.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 01:16:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Statiinit liitetty kohonneeseen riskiin sairastua Parkinsonin tautiin:

https://www.express.co.uk/life-style/he ... ve-disease


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 06:31:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Kahvi kuulemma laskee kolesterolia siinä missä statiinitkin.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 09:23:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Martti Syväniemi kirjoitti:
Kyse ei ole työnantajan harjoittamasta ikärasismista, vaan äänestämiemme kansanedustajien lakiin kirjoitettu tahtotila.


Kyllä kyse on työnantajan harjoittamasta ikärasismista, koska eivät ne kansanedustaja sitä palkata vai ei palkata päätöstä tee, vaan työnantajat.

Työnantajan harjoittama ikärasismi voi olla sitten MOTIVOITUNUT tuon kansanedustajien lakiin kirjoitetun tahtotilan johdosta, mutta syrjinnän harjoittaja on kyllä aina yksiselitteisesti se palkatako vaiko ei päätöksen tekijä.

Toisaalta: Täytyyhän sitä saada pitkäaikaistyöttömien reservi tehtyä, jotta on sitten tarpeeksi porukkaa josta yritykset saavat ilmaista orjatyövoimaa: Työkokeilu, kuntouttava työtoiminta jne.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 11:49:04 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
artoheikki kirjoitti:
Kahvi kuulemma laskee kolesterolia siinä missä statiinitkin.


Kahvi itse asiassa nostaa kolesterolia, mutta kahvinjuonti liittyy 10-20 prosenttia pienenmpääan sydänkuoleman riskiin kuin juomattomuus. Statiinien syönnillä vastaava luku on 1 (yksi) prosentti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 11:53:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Ja eihän se kokonaiskolesteroli korreloi mihinkään muutoin, kuin että pienin kuolleisuus on kun se on välilä 5-7, eli U:n muotoinen käyrä.
Että mitenköhän kahvi vaikuttaa vaikkapa apolipoproteiineihin tai LDL-partikkelikokoon? Ne ovat niitä olennaisia juttuja.

Mutta on siitä kahvista muutakin hyötyä:
Maksa tykkää kovasti, maailman kovimmilla kahvinjuojilla suomalaisilla on maailman pienimmät maksasyöpäluvut. Ja eikös pienentänyt myös monien muiden syöpien riskejä, diabetesriskiä, alzheimer- ja parkinsonriskiä jne.

Tulee mieleen, että mitäköhän ne mitokondriot, ehkä ne tykkäävät kahvista, niiden huono vointi kun saattaa olla syöpien taustalla?

EDIT: Ja pikahaku sanoilla 'mitochondria coffee' löysi jo tämmöisen plus pari muutakin:
"Caffeine increases mitochondrial function and blocks melatonin signaling to mitochondria in Alzheimer's mice and cells."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22959965

On tavallaan söpöä, että solujen pikku energiatehtaat tykkäävät kahvista. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-09 20:21:18 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Malcolm Kendrick palaa vanhaan teemaansa stressistä sydäntaudin aiheuttajana. Stressi nostaa LDL:ää, joidenkin tutkimusten mukaan yli 60 prosenttia. Korkean LDL:n korrelointi sydäntautiriskin kanssa ei johdu siitä, että LDL aiheuttaisi sydäntaudin. Se johtuu siitä, että molemmat aiheutuvat stressistä.

Malcolm Kendrick: What causes heart disease part XLII (forty two)


Lainaa:
Chronic stress → dysfunction of the hypothalamic pituitary adrenal axis (HPA-axis) → sympathetic overdrive + raised stress hormones → metabolic syndrome (raised BP, raised blood sugar, raised clotting factors, raised cortisol, raised all sorts of things) → endothelial damage + increased blood clotting → plaque formation and death from acute clot formation.

And if you want to close this loop further, stress also increases LDL levels, in some studies by over 60%5. So, when you see raised LDL, in association with increased CVD, it is not the LDL causing the CVD. It is stress, causing both.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 20:42:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1789
Shemhamforash kirjoitti:
Kannattaa lukea se elämäkertansa, joka palkittiin Finlandialla. Linkolan hampaat aikoinaan nuorena murskaantuivat onnettomuudessa, minkä jälkeen kaiken pureskelua vaativan syönti muuttui hankalaksi. Sokeritaudin muodostumista sitten vauhditti, että mm. aamupalaksi vedettiin puuroja mitä mielikuvituksellisimmilla kokoonpanoilla. Jos Linkola olisi tiennyt, että sokeritaudille komorbidia ovat masennussairaudet, ja sitä olisi hoidettu kunnollisella ruokavaliolla, olisi säästynyt lamaannuttavilta masennusjaksoilta todennäköisesti.

Nyky-yhteiskunta on älyfasistinen: Me kuvittelemme, että kansakuntamme voi elää niin, että suurin osa väestöstä, jota on kertynyt yksinkertaisesti monia kertoja liikaa suhteessa alueen luonnon vuosituottoon, voi elannokseen olla muka muussa toimessa kuin maataloudessa tai käsityöläisyydessä. Eli siis elinkeinoissa, jotka eivät vaadi massiivista kouluttamista. Me kuvittelemme - tai ainakin tätä maata ohjaava eliitti kuvittelee - että voimme elää ad infinitum niin, ettemme itse tuota suurinta osaa tarvitsemistamme asioista ja että sekä tarpeita että väestöä voi kasvattaa mielivaltaisesti suuremmaksi. Älyn distribuutio on edelleen sama kuin vaikka tuhansia vuosia sitten, että suurin osa on täysiä taviksia älyltään. Meillä on sellainen älyfasismi meneillään, että nämä tavikset ja heikommat sekä älykkäämmätkin saa täydellisesti kavaltaa syömään itsensä sairaaksi, lapsettomaksi, työttömäksi syrjäytetyksi (kun "älykkäimmät" talouden palkkamurhaajina koneistamassa ja finansoimassa asioita), sidotuksi hometaloon jättimäisellä asuntolainalla, täysin käytännössä taidottomiksi ja kritiikittömiksi maailman pisimmän koulutusputken jälkeen ja idiootiksi, joka janoaa vain lisää riippuvaisuuksia ja käytännössä elintason huononnuksia itselleen ja kansalleen.

Meillä on nykyään tuo käytännön säätyläisjako olemassa, eli hallintoluokka, insinöörit ja inkompetentit (inkompententit suhteessa muuttumiseen joko hallintoluokan tai insinööriluokan jäseniksi, eli puuttuu sukulaisuussuhteet, takapuolen lipomistaito tai korkeamman matematiikan osaaminen ja parhaat arvosanarivit), jotka joutuvat taistelemaan oikeuksista murusiin. Hallintoluokka saa käytännössä tehdä mitä vaan paitsi tappaa suoraan tai pahoinpidellä, alistetut inkompetentit eivät saa tehdä mitään ja insinööriluokan idealistisiipi funtsii, että kyllä kaikki muuttuu paremmaksi positiivisen ajattelun taikavoimasta. Linkola mietti, että 1930-luvun kulutuksen ja koon tämä maa kestäisi. Tuolloin ei ollut pakko olla mitä moninaisempia kulurakenteita, eli taloudellisen voiton saamisen kehiä. Nyt yhteiskunta on rakennettu toimimaan vain massiivisilla kulurakenteilla, joita ei voi enää uusintaa, koska ostovoima on puhallettu pois kansanvallan tuhoamisella, digitalisaatiolla ja ulkomaille tuotannon siirtämisellä. Jonkun reaalitaloudessa tulisi maksaa se, mitä toiset puhaltavat taskuihinsa viivan alla. Maailman pisin koulutusputki on huono vitsi, koska se on pakollinen ja sekään ei takaa mitään, koska ihmisiä ei haluta työllistää. Mikään koulutus tai sukutaustakaan ei takaa, ettet voittaisi sydänkohtauslotossa, Alzheimer-bingossa tai lapsettomuuspajatsossa.

Eniten tässä tarvitsisi muutosta, että täysin tavikset ja sellaisiksi elämäntyyliltään haluavat, saisivat elää hyväksi todettua ja vuosisatojen saatossa koeteltua elämää ihmisen perinteisissä elinkeinoissa, koska meillä ei ole varaa ylläpitää modernia yhteiskuntaa. Ei, vaikka joillekin yksilöille se on todella hauskaa ja antoisaa. Meitä aivopestään, että nykyään olisi yhteiskuntamme jotenkin solidaarisempi, mutta eihän se sitä ole, kun malli on, että kenet tahansa voi syrjäyttää mistä tahansa syystä. Ennen kaikkien panos oli sentään jotakin ja jokaisen panos aidosti kasvatti yhteistä hyvää. Nyt meillä koulutetaan kalliisti lääkäreitä, jotka tuhoavat kansalaisten terveyttä ja talonrakentajia, jotka rakentavat hometaloja. Erittäin monet ovat olemassa vain ottamassa iskuja vastaan, että joilla kuilla olisi taas omaa tilipussiaan kasvattava tekemistä. Kannibalistinen yhteiskunta, jossa jallitetaan maksu aina seuraavalle.


Fasismia. Fasismista puhuttaessa kannattaa muistaa sen kumpuavan sosialismista. Ovathan kaikki nämä kansantasavallat yleensä olleet fasistisia.

Joo, ei se tosiaan ole yhtään solidaarisempi kuin ennenkään, vaan päinvastoin; sitä mukaa kun ihmiset muuttavat isompiin asutuskeskuksiin, sitä vieraammaksi ihmiset käyvät toisilleen. Solidaarisuutta löytää toki pikkukylistä, mutta käyvät entistä harvemmiksi.

Näkemyksesi ideaalista muistuttaa muuten hyvinkin George Fitzhughin ja Karl Marxin näkemystä. Eihän Marxilaisuus ole ole millään tavalla solidaarisuutta, vaan pikemminkin meritokratiaa, missä hallitseva yhteiskuntaluokka on edelleen muita "kyvykkäämpää". Periaatteessa asia ei muutu mitenkään kapitalismista, missä kyvykkyyden mittarina käytetään yleensä sitä minkä verran rahaa henkilö kykenee tekemään. Sama kaveri kuka nykyään lapioi paskaa paskalla palkalla, lapioisi kommunismissa edelleen paskaa ihan samalla tavalla; lapio olisi vain valtion eikä työnantajan omaisuutta. Tämä meritokratia on syynä siihen miksi se koulutettu kyvytön väki on niitä kommunistisen meritokratian puolestapuhujia; koska tämä väki korvaisi nykyisen talouseliitin valtaapitävänä luokkana.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-14 22:57:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
En kuvannut tuossa mitään ideaaliani. Minusta on selvää älyfasismia, että täällä valtio aivopesee käytännössä tuhoamaan itsensä syömällä väärin, mikä pitää ylittää älyllä ja kapinalla. Ja se, ettei ole mahdollista muuntua managerialistisen luokan jäseneksi, ellei osaa korkeampaa matematiikkaa ja/tai uiskentele hyvin uuvuttavaa koulutusputkea loppuun, nuoleskellen perseitä. Kaikki muut voi joku sijoittaja-omistajaparvi koodiapinajoukon kanssa ja sadistisella kulukuripolitiikalla leikkaamalla lyödä maahan elämään perusturvan oikkujen varassa ilman käytännössä katsoen mitään oikeusturvaa ja "hyvinvointia".

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1119 120 121 122 123202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)