karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 16:02:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 138 39 40 41 42237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-11-15 17:30:42 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Lääkäri potilaalle David Perlmuterin kirjan Tuhon siemenet kuvitukseen kuuluvassa pilapiirroksessa:

-Määräsin sinut kaksikymmentä vuotta sitten runsasasti hiilihydraatteja sisältävälle ruokavaliolle. Se on aiheuttanut diabeteksen, korkean verenpaineen ja sydäntaudin. Hupsista!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-15 17:33:19 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto-sivustolla:

Lainaa:
Perusterveydenhuoltomme (ml erikoissairaanhoito) on toiminut silmät ummessa ja sokeasti annettuja ohjeita jakaen. Tulos: tarveyttä romuttavien kansansairauksien (ent. elintapasairaudet) keskeytymätön lisääntyminen.

Maailman Diabetespäivän tiimoilla meille povataan (Suomeen) lähitulevaisuudessa miljoonaan (1.000.000) 2-diabeetikkoa.. Vastahan olemme myöntäneet häpeillen puolimiljoonaisen 2-diabeetikon olemassaolon. Lisäksi onnistumisen hehkutuksesta huolimatta kaunistelematon totuus on se, että lujasta lääkitysuskosta (ja personaltrainereista) huolimatta hoidossa ollaan epäonnistuttu surkeasti. Lisäksi T2D on vain osa metabolia-ongelmaa, hyvin kallis ja tappava ongelma.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-15 23:43:47 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Mike sai DM2-diagnoosin ja lääkäri määräsi lääkityksen. Mike valitsi kuitenkin runsasrasvaisen karppausruokavalion (LCHF).

Andreas Eenfeldt: ”Jag fick höra att jag hade diabetes och bli tvungen att medicinera”


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-16 11:11:58 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Pari pientä sivuhuomautusta yhteen tyypilliseen kansainvälisen diabetespäivän disinformaatiopläjäykseen mediassa.

10 kysymystä diabeteksesta (Iltalehti 15.11. 2014)
Iltalehti kirjoitti:
Yleensä kakkostyypin diabetes kuitenkin on etenevä tauti. Verensokeri nousee hiljalleen vuosi vuodelta. Siksi myös lääkitystä pitää tarkistaa vuosittain.

Vastaaja, LL, diabetologi Timo Valle ei tiedä tai hän ei saa sanoa, että verensokeri ei nouse, jos ei syö verensokeria nostavaa ruokaa. Että ruokavaliolla taudin eteneminen voidaan pysäyttää ja pitkällekin edennyt tauti saada remissioon.
Iltalehti kirjoitti:
Sairauden hoito voi onnistua pelkän lääkkeenkin avulla, mutta ilman elintapojen muutosta lääkkeitä tarvitaan paljon enemmän kuin muutoksen kanssa.

Elintapojen muutos, jolla hoito onnistuu parhaiten ja joka vähentää lääkkeiden tarvetta (jopa nollaan) on vähähiilihydraattinen ruokavalio.
Iltalehti kirjoitti:
- Diabetes altistaa valtimotaudeille. Se on siis riskitekijä muihin vakaviin sairauksiin, ja siksi se pitää hoitaa hyvin.

Pelkällä lääkehoidolla ilman vähähiilihydraattista ruokavaliota ei yleensä saavuteta riittävän hyvää verensokerin tasapainoa. Seurauksena oleva kehitys liitännäis- ja seurannaissairauksineen leimataan "taudin luonnolliseksi kuluksi", vaikka ei siinä mitään luonnollista ole, että lääketeollisuuden lakeijat taluttavat hiilihydraatteja ja pufaa markkinoivan elintarviketeollisuuden sairastuttamaa potilasta kohti ennenaikaista hautaa.
Iltalehti kirjoitti:
Ylivoimaisesti paras tapa ehkäistä diabeteksen puhkeamista on harrastaa liikuntaa ja pitää paino normaalin rajoissa terveellisen ruokavalion avulla.

Ylivoimaisestri paras tapa ehkäistä diabeteksen puhkeamista on vähähiilihydraattinen ruokavalio. Nih.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-16 15:07:14 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kaikkein härskeimmän disinformaatiopläjäyksen kansainvälisen diabetespäivän tiimoilta tarjoilee eläkkeellä oleva teollisuuden sponsoroima professori Matti "Danisco" Uusitupa.

Diabeetikon ruokavalio sallii herkutkin – tässä perusohjeet (MTV/Studio55.fi)

Lainaa:
Diabeetikon ruokavalioon mahtuu myös sokerisia jälkiruokaherkkuja, kun syö pääpiirteissään yleisterveellistä ruokaa, hyviä hiilihydraatteja ja tihein ateriavälein...

– Varsinainen karppaaminen ei diabeetikolle sovi. Mutta jos ruokavalion laatu on korkeatasoinen, voi pärjätä niin, että energiasta 40–45 prosenttia tulee hiilihydraateista. Tavallinen suomalainenhan saa hiilihydraateista keskimäärin jopa 50 prosenttia energiasta, Uusitupa sanoo.

Siinä on tämän päivän virallisen suomalaisen diabetesruokavalion koko kuva.

Uusitupa on Diabetesliiton entisenä puheenjohtajana ja Kuopion ravitsemusterapeuttien kouluttajana henkikökohtaisesti isossa vastuussa siitä, että diabeteksen hoitotulokset Suomessa ovat niin surkeita kuin ovat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-16 15:54:19 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Lainaa:
– Varsinainen karppaaminen ei diabeetikolle sovi. Mutta jos ruokavalion laatu on korkeatasoinen, voi pärjätä niin, että energiasta 40–45 prosenttia tulee hiilihydraateista. Tavallinen suomalainenhan saa hiilihydraateista keskimäärin jopa 50 prosenttia energiasta, Uusitupa sanoo.

No hellanlettas, ihminen voi selvitä elämästä jopa niinkin alhaisilla hiilihydraateilla kuin 40%! Jos muuten ruokavalion laatu on korkeatasoinen.
Ei taida olla Uusitupa ihan tolkuissaan, käynti psykiatrilla olisi paikallaan. Puolivallaton emerituseläkeläinen. Onneksi asiantuntijavalta rämettyy omaan mahdottomuuteensa, tahdon uskoa ja toivoa. Aika parantaa haavat, toistaiseksi on vaan kärsittävä.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-16 16:28:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Mutku...
Muoti ilmiö, karppaushan on jo menneen talven Lumia.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-16 18:25:38 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Uusitupa ei huomioi sitä, että perusmetabolisesta oireyhtymästä kärsivä syö 110% energiantarpeestaan hiilihydraatteina ja rasvat ja proteiinit vielä päälle ja vieläpä napostellen pitkin päivää. Suositukset ovat jeesustelua, joita ei sairas voi mitenkään noudattaa.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-19 10:35:59 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Pieni aussikoe: Karppaus korjasi sokerit ja hoikisti


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-19 11:31:19 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Vaikka lääketeollisuuden talutusnuorassa olevat viralliset tahot Iso-Britanniassakin nyrpistelvät nenäänsä ja heristelevät sormeaan karppaukselle, lukemattomat tyypin 2 diabeetikot ovat sielläkin ottaneet kohtalonsa omiin käsiinsä ja ryhtyneet oma-aloitteisesti hoitamaan itseään karppausruokavaliolla. Osoituksena tästä diabetes.co.uk-sivuston keskustelufoorumin ketjua LOW CARB SUCCESS STORIES on luettu yli 81 000 kertaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-19 11:50:03 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Australiassakin ihmetellään, että kun kokojyväleivän ja keitetyn perunan GI on korkeampi kuin itsensä sokerin ja kun prosessoidut hiilihydraatit ovat tyhjiä kaloreita toisin kuin välttämättömiä rasvahappoja ja rasvaliukoisia vitamiineja A, D, E ja K sisältävät rasvat (välttämättömiä hiilihydraatteja ei ole olemassakaan), niin miksi ihmeessä diabeetikon pitäisi lainkaan syödä "tiivistettyä sokeria" leivän, pastan, perunan tai riisin muodossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-19 13:11:45 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Ruotsissa on Karoliinisen sairaalan diabetesvastaanotto tehnyt lastensuojeluilmoituksen siitä, että 9-vuotias tyypin 1 diabeetikkolapsi on syönyt vähähiilihydraattista ruokaa.

Andreas Eenfeldt: ”Diabetesvastaanotolla minua ei kuunneltu, vaan tehtiin ilmoitus sossuun”

Lainaa:
Kuva
9-vuotiasta kehotetaan syömään 500 grammaa juureksia joka aterialla, jotta aivot toimisivat.

Vanhoista ravitsemusdogmeista johtuen diabeetikot tulevat säännöllisesti huonosti hoidetuiksi Ruotsissa. Diabeetikot sairastuvat tarpeettomasti yhä pahemmin ja usein heitä pyritään estämään parantamasta omaa vointiaan.

Seuraava on yksi pahimmista esimerkeistä, joista olen kuullut. Äiti onnistui auttamaan 9-vuotiasta tyypin 1 diabetikkolastaan voimaan paremmin syömällä vähemmän hiilihydraatteja. Mistä tästä lapsen auttamisesta seurasi? Karoliinisen sairaalan disabetesvastaanotto teki hänestä lastensuojeluilmoituksen!

Kun ilmoitus todettiin aiheettomaksi - kaikki asianosaiset koulun terveydenhoitajaa myöten näkivät kuinka paljon paremmin lapsi voi - diabetesvastaanotto jatkoi kapuloiden heittämistä rattaisiin.

Diabetesvastaanoton ravitsemusterapeutti lähetti koululle kirjeen, jossa ilmoitettiin, että lapsen täytyy syödä vähintään puoli kiloa juureksia ateriaa kohti "jotta varmistetaan aivojen riittävä glukoosinsaanti". Se, että lapsi voi paremmin kuin koskaan, ei merkitse heille mitään.

Tämä on tositarina Ruotsista vuonna 2014. Tarina, johon jokin tv:n tutkivaa journalismia edustava ohjelma voisi tarttua.


Ihmekö tuo, jos Ruotsin ravitsemusterapeutit eivät tiedä rasvanpolttotilassa olevan ihmisen aivojen toimivan ketoneilla paremmin kuin glukoosilla ja että rasvapolttoisen ihmisen aivojen ketonien lisäksi tarvitseman muutaman glukoosigramman maksa vaivattomasti tekee glukoneogeneesissa jostain muusta kuin hiilihydraateista, minkä vuoksi aivojen takia ei tarvitse syödä gramman grammaa hiilihydraatteja.

Eihän sitä näytä tietävän meilla ravitsemusterapeutteja opettava apulaisprofessori Ursula "Huostaanotto" Schwabkaan. Kuten ei sitäkään, että karppausruoka on ravinteikkaampaa kuin virallisterveellinen hiilarimättö.

Jos aivot välttämättä tarvitsevat 30 grammaa hiilihydraatteja ateriaa kohden, niin miten on mahdollista, että epileptikkolapsia hoidetaan menestyksellisesti alle 20 grammaa päivässä sisältävällä ketogeenisella ruokavaliolla? Ja vielä mennään lehdessä kehua retostelemaan. Eivätkö nämä lääkärit tajua pelätä, että joku ravitsemusterapeutti voi tehdä lastensuojeluilmoituksen?

Ruotsin sosiaalihallituksen diabetesruokavalio-ohjeistuksessa sanotaan kyllä, että "äärimmäisen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla" olevien terveydentilaa ja ruokavalion vaikutuksia tulee seurata ja neuvoa heitä ruokavalion koostamisessa. Ohjeistuksessa ei sanota, että heidät pitäisi pakottaa luopumaan "extrem låghydratkostista".


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-19 18:17:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Kun nuo kaikki paastoajatkin tuntuvat kupsahtelevan jo heti toisena vesipaastopäivänä... Ai eivät vai?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-20 20:45:41 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldt: Tyypin 2 diabetes "tikittävä pommi" Ruotsissa

Lainaa:
Kuva
"Joka neljäs mies ja joka viides nainen Tukholman läänissä tulee sairastumaan diabetekseen elämänsä aikana, osoittaa uusi tutkimus....

-Tämä on tikittävä pommi, jonka olemme aliarvioineet, sanoo Karoliinisen Instituutin tutkija Sofia Carlsson"


Dagens Nyheter: Lihovat tukholmalaiset tulevaisuuden diabetesshokki

Me ruotsalaiset kärsimme samasta lihavuus- ja diabetesepidemiasta kuin kaikki muutkin nykyajan länsimaisella ruokavaliolla olevat kansat. Se kun on täynnä puhdistettua sokeria ja muita nopeita hiilihydraatteja, jotka nostavat sekä verensokeria että rasvaa varastoivaaa hormonia, insuliinia.

Miten saamme kehityksen käännetyksi? Emme jatkamalla uhrien syyllistämistä ja toistamalla hysteerisesti mantraa "syö vähemmän, juokse enemmän". Näin olemme tehneet koko sen ajan kun kehitys on mennyt päin helvettiä.

Mikään ei viittaa siihen, että suunta muuttuisi, jos jatkamme entisellä tavalla. Pommi jatkaa tikittämistään.


Tikittävä pommi mainittu. Toivottavasti en joudu putkaan kuten Anssi Manninen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-23 18:03:39 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Antti Heikkilä: NÄIN MEITÄ HÄMÄTÄÄN

Lainaa:
Eteläafrikkalainen Tim Noakes on maailmakuulu lääkäri ja urheiluprofessori, jonka erikoisalana on juoksu. Hänen kirjansa The Lore of Running on ollut kaikkien juoksijoiden raamattu. Noakes on ollut hiilihydraattitankkauksen kannattaja. Noakes on itsekin harrastanut maratoneja ja elänyt kuten on opettanut. Tim Noakes on pitkä ja laiha kaveri. Luulisi hänen olevan terveyden perikuva. Kaikesta huolimatta hän sairastui tyypin 2 diabetekseen.

Meille toitotetaan jatkuvasti, että tyypin 2 diabetes johtuu ylipainosta, länsimaisesta laiskasta elämäntyylistä ja eläinrasvoista. Vaikka Noakes on elänyt kuten diabetesyhdistykset saarnaavat ja ylikin, niin hän sai tyypin 2 diabeteksen. Tietysti Noakes järkyttyi, mutta sitten hän tiedemiehenä perehtyi asiaan ja aloitti vähähiilihydraattisen ruokavalion. Hän toipui ruokavalion ansiosta, verensokeri normalisoitui ja hän pääsi lääkkeitä. Noakes heräsi virallisen hypen luomasta unesta, aktivoitui ja halusi levittää ilosanomaa muillekin. Hän on kirjoittanut aiheesta ja esiintynyt paljon julkisuudesta. Olisi luullut, että Noakesin tapaisen ihmisen kokemus herättäisi koko systeemin. Kävi toisin. Hänen päälleen on rapattu sontaa roppakaupalla. Tilanne on tuttu minullekin, joten en ole hämmästynyt hänen kokemastaan lyttäyksestä. Lääketeollisuuden mafia pitää huolen, ettei sen miljardien liiketoimintaa häiritä.
...

Noakes todistaa omalta osaltaan, että kaikki se, mistä Diabetesliitto ja THL kertovat diabeteksesta, on täydellistä roskaa. Sen tarkoituksena on vain ohjata ihmiset lääketeollisuuden huomaan. Ehkä Matti Uusituvan käsitys diabeetikon ruokavaliosta kertoo, kuinka härskiä manipulaatiota lääketehtaiden etuja ajavat harrastavat. Uusituvan mukaan sokeria saa syödä, mutta jättää sanomatta, että se tarkoittaa enemmän lääkkeittä ja ettei sokeritasapainoa hevin löydy, jos syö paljon hiilihydraatteja ja etenkin sokeria. Todella edesvastuutonta eläkeläisukolta, mutta sanomiset selittyvät sillä, että Uusitupa oli sokeritehdas Daniscon palveluksessa vuosikausia. Sokerin suositteleminen diabeetikoille on samaa kuin kehottaisi paprikalle allergista syömään terveellistä paprikaa, kunhan vain ottaa riittävästi kortisonia. Mutta tarkoitushan onkin vain se, että bisnes sujuu. Uusituvan ohjeet syventävät lääkekierrettä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-11-24 18:59:34 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Korkea verensokeri yhteydessä heikkoihin lihaksiin (Uutispalvelu Duodecim 24.11. 2014)

Kannattaa karpata.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-12-27 13:53:09 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Petro Dobromylskyj: ACCORD and musings on insulin

Lainaa:
A very low carbohydrate diet is not perfect for insulin dependent diabetics but it is streets ahead of anything else.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-12-27 21:33:49 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Matti Tolonen: Tyypin 2 diabeteksen lääkehoito on skandaali

Lainaa:
Suomen Diabetesliitto on lääketeollisuuden “yhteistyökumppani”. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että lääketeollisuus sponsoroi Diabetesliittoa ja kouluttaa sen lukuun toimivat diabeteshoitajat. Muutama vuosi sitten kuuntelin ja katselin erään diabeteshoitajan esitelmän, jossa ei puhuttu sanaakaan ruokavaliosta eikä ravintolisistä. Lääkkeistä sitäkin enemmän; tyypin 2 diabeetikoille suoditeltiin insuliinipistoksia. Esitelmöitsijän jokaisen kalvon alanurkassa oli logo Sanofi-Aventis. Se oli siis tehnyt esitelmän valmiiksi diabeteshoitajille. Suomen ja muidenkin maiden diabetesliitot on perustettu lääketeollisuuden käsikassaroiksi, joiden tarkoitus on edistää lääkkeiden myyntiä, ei parantaa taudin ennustetta.

Lääketeollisuus on lahjonut vaikutusvaltaiset diabeteslääkärit edistämään lääkkeiden menekkiä. Siksi he vastustavat vhh-ruokavaliota ja ravintolisiä väittämällä, ettei niitä ole tutkittu eikä niistä ole hyötyä. Katsotaanpa onko viime vuosien aikana lanseeratuista 30 uudesta diabeteslääkkeestä todellista hyötyä ja ovatko ne turvallisia vai vaarallisia.


Ei ole todellista hyötyä ja vaarallisia ovat.

Kannattaa lukea myös tämä:

John Fauber, Elbert Chu, and Coulter Jones: The Slippery Slope: A Bittersweet Diabetes Economy (MedPageToday 12.12.2014)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-12-27 21:57:40 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Hyvin menee:
Lainaa:
Suomessa oli tilastoissa 1950-luvulla noin 5000 tyypin 2 diabeetikkoa, nyt heitä on jo puoli miljoonaa ja luvun ennustetaan tuplaantuvan vuoteen 2020 mennessä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-12-28 11:09:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
"Onko diabetes todella yleistynyt niin paljon kuin julkisuudessa väitetään? Suomessa oli tilastoissa 1950-luvulla noin 5000 tyypin 2 diabeetikkoa, nyt heitä on jo puoli miljoonaa ja luvun ennustetaan tuplaantuvan vuoteen 2020 mennessä. Yhtenä kasvun syynä on diabeteksen määritelmän muutos vuonna 1997, jolloin Yhdysvaltain Diabetesliitto (American Diabetes Association) alensi paastoveren sokeripitoisuuden normaaliarvon ylärajan 5,6 mmoliin/l. Siten USA:sa saatiin hetkessä lähes 2 miljonaa uutta diabeetikkoa."

Mikä tuo sokeripitoisuuden normiarvo oli aikaisemmin, jos nyt on tuo 5,6 mmol/l? Suomessa taitaa olla hyväksytty paastosokerin raja 5,9 vai muistanko väärin? Onko suomessakin tuota arvoa laskettu kuten USAssa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 138 39 40 41 42237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)