karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 17:38:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 147 48 49 50 51237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-04-21 11:55:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Lainaa:
Tyypin 2 diabetestä ei aina ymmärretä eteneväksi sairaudeksi (Iltalehti 17.4. 2015)


Näin useimmat sairaudet ovat jos ovat hoitamattomia tai hoito on tehotonta tai jopa vääränlaista. Oliskohan runsashiilarisella lääkkeitä vain ymmärtävällä nykyhoitosuosituksella noita kahta jälkimmäistä, josta syystä sairaus etenee...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-28 18:22:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Nyt on sitten sekin selvitetty millä mekanismilla diabeteslääkkeet Actos ja Avandia aiheuttavat näläntunnetta ja johtavat lihomiseen.

Jenny Ruhl: Study Discovers How Avandia and Actos Stimulate Brain to Increase Hunger and Weight Gain
Lainaa:
A new study casts new light on a new reason why the TZD drugs, Avandia and Actos, pack weight on people. This was a side effect that many patients complained about quite vocally online, but doctors insisted it was not caused by the drug. It was.

Study finds why drug for type II diabetes makes people fat (Medical New Today 27.3. 2015)
Lainaa:
Medication used to treat patients with type II diabetes activates sensors on brain cells that increase hunger, causing people taking this drug to gain more body fat, according to researchers at Georgia State University, Oregon Health and Science University, Georgia Regents University and Charlie Norwood Veterans Administration Medical Center.

The study, published on March 18 in The Journal of Neuroscience, describes a new way to affect hunger in the brain and helps to explain why people taking a class of drugs for type II diabetes gain more body fat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-29 08:03:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Turpaduunari on lukenut Iltalehteä ja Duodecimin Diabetes-kirjaa:

Iltalehti insuliinia ihmettelemässä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-29 08:03:35 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Turpaduunari on lukenut Iltalehteä ja Duodecimin Diabetes-kirjaa:

Iltalehti insuliinia ihmettelemässä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-29 08:32:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Lainaa:
Oikeasti insuliini ei siis siirrä sokeria polttoaineeksi, vaan auttaa varastoimaan sokerista saatavia molekyylejä joko glykogeeniksi tai rasvaksi. Tämä sokerin muuntuminen läskiksi on tavalliselle aivopestylle lääkäriuskovaiselle yksi tieteen vaikeimmista asioista tajuta. Tähtitieteestä kuulee kyllä metrossa henkeviä keskusteluja samaan aikaan kun ylipainoiset teinitytöt toisaalla juovat energiajuomaa ja ihmettelevät miten heidän 96-vuotias isoisoisoäitinsä käyttää voita ruoanlaitossa. Yäk, sehän lihottaa. Rasva on ihan kauheata.

Lipogeneesi on nimeltään tämä prosessi, jossa sokeri muuntuu rasvaksi, mutta Duodecimin Diabetes-kirja ei siis tunne moista hakusanaa. Sivulla 60 kyllä mainitaan että glukoosi voi muuttua rasvaksi, mutta virallista lipogeneesi-termiä ei kirjasta löydy. Samalta sivulta 60 löytyy myös seuraava lause:

”Kaikki elimet käyttävät verensokeria.”


Tuossahan se huuhaa kiteytyy aika hyvin, kun vielä muistetaan että korkeilla inskoilla se rasvan käyttö energiaksi ei onnistu eli diabeetikon elimistö näkee nälkää vaikka varastoja löytyisi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-04-29 08:57:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tuore diabetestutkimus: Äidin raskauden liikakilot riski lapsen terveydelle (Iltalehti 29.4. 2015)

Lainaa:
Suomessa lasten diabetes on yleisempää kuin missään muualla maailmassa. Suomessa on nuoruustyypin diabeetikkoja noin 50 000.
...
D-vitamiinin matalia tasoja on pidetty yhtenä mahdollisena vaikuttavana tekijänä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 15:27:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Näin naapurissa kerrotaan
Lainaa:
San Martino Re: Karmea ennuste!

Lääketehdas paljastaa, että Suomessa oli jo vuonna 2009 noin 660.000(17,1 %) pre -ja t2diabeetikkoa!

Novo Nordisk wrote:
Diabetes Facts and Figures in Finland

Morbidity and Mortality:
•319.800 Finnish adults have diabetes, i.e., 8,3% of the total population. 1 *)
•An additional 339.200 citizens (8,8% of the population) suffer from impaired glucose tolerance (prediabetes) 1 *)
•This situation will deteriorate in the future, with an estimated 358.400 adult citizens with diabetes in 2030.
•Finland is rated among the top 10 countries globally when looking at type 1 diabetes incidence rates.
•At least a third, and possibly up to half, of the Finnish population have a genetic predisposition to type 2 diabetes.
•2.608 Finnish citizens die from diabetes every year.This is 7 citizens every day.
•Type 2 diabetes, accounting for about 85-90% of all diabetes in Finland, decreases life expectancy by 5-10 years.

http://www.changingdiabetesbarometer.co ... sheet.aspx

*)References
1.International Diabetes Federation. IDF Diabetes Atlas, 4th edn. Brussels, Belgium: International Diabetes Federation, 2009.

Timo Kuusela Re: Karmea ennuste!

Eikä mitään järjellistä ole odotettavissa kehityksen katkaisemiseksi.
Että vielä puolella kansasta diabetesgeenit!
Sitäpaitsi on näillä diabeetikoilla muutakin. Pääsääntöisesti tulevat kokemaan ennenaikaisen kuoleman sydäntapahtumien muodossa.
Timo Kuusela, LKT, radiologi, eläk.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 15:42:30 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Kiitos THL ja Pekka Puska!

Sopii kuvitella mikä on terveydenhoitojärjestelmämme tila sitten kun valtaosa diabetesgeenit omaavasta kansanpuoliskosta on saatu sairastutettua hiilaripainotteisella ruokinnalla..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 17:25:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Jos tässä vielä eläisi parikymmentä vuotta, niin näkisi tämänkin ihmeen miten ja kuinka diabeetikot hoidetaan tulevaisuudessa.
Ennusteen mukaan 2020 pitäisi olla lähes miljoona sokuritautista.
Ketähän tässä oikein kiittäisi.
Täytyy myöntää, että hyvin on diabeetikot aivopesty. Tuli mieleen meidän mökkinaapuri, jolla on aika paksu päässy ko. sairaus. Viime kesänä puhelin hänelle asiasta. Tuloksena oli, että hän muutti kulkureittiään, ettie tarvitse kuunnella moista soopaa.
Hän on sentään lukenut kaveri, niin luulisi osaavan ottaa asiasta selvää, mutta?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 17:35:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Lainaa:
Tuloksena oli, että hän muutti kulkureittiään, ettie tarvitse kuunnella moista soopaa.

Sama kaiku on askelten täälläkin.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 17:40:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-08-28 16:29:05
Viestit: 6049
Mä olen tässä miettinyt, mistä (tai tietää kai sen ) ihmiset ovat saaneet sen käsityksen, että se rasva nostaa niitä sokeriarvoja?
Niin kuin mullekin sanottu että paremmin pysyy tauti hallinnassa kun sen kerman ja voin jättäisit kokonaan pois.
Älä hyvä ihminen leiki sairaudellasi, vaan vaihdat nyt sen voin margariiniin jne... [-X

_________________
Santikka murisee ja rähisee, mutta usein myös hymyilee :smt006


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 18:16:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Antti Heikkilän vappupuheesta
Lainaa:
Yhdysvaltalaisen arvion mukaan 2020-luvulla väestön diabeetikkojen määrä tulee olemaan yli 40 % koko väestöstä. Tämä tarkoittaa että Suomessa tulee olemaan yli 2 miljoona diabeetikkoa, mitä terveydenhoito ei tule kestämään. Syynä diabeteksen kasvuun on nykyiset ravintosuositukset: sokeri, liika hiilihydraatti ja "terveelliset" rasvat jotka ovat tyypin 2 diabeteksen perussyitä. Virallinen puoli sallii kaiken ravinnon, jopa sokerin, ja seurauksia hoidetaan sitten lääkkein. Oma ehdotukseni on ruokavalio ja lääkkeettömyys. Se ei maksa mitään. mutta ilmeisesti se on asia, asia jota ei haluta.

Sylttytehdas käyttää kaikki keinot, että ihmiset pysyisivät heidän luomissaan illuusioissa. TV:stä tuttu Vappu Pimiä on noussut terveysruokaguruksi ja lyttää viljattomuuden. Luulisi, että hänenkin kannattaisi miettiä uskomusjärjestelmänsä muutosta, kun on tullut nähtyä häntä TV:ssä. Ruoka- ja lääketeollisuus käyttää maailmanlaajuisesti julkkuja sanomansa levittämiseen, sillä julkut saavat aina palstatilaa, eikä siitä tarvitse maksaa. Piilovaikutus on tehokasta, sillä ihmiset apinoivat julkisuuden henkilöitä: Ei tarvitse sanoa mitään, vaan se mikä näkyy, menee suoraan aivoihin. Kännykkä, joka on James Bondin kädessä, myy hyvin. Pimiän mielipide yhdistettynä hänen hahmoonsa sisältää samanlaisen kognitiivisen dissonaation kuin Mustajoen lause.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 20:48:44 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Toimiva linkki tuolle edellä referoituihin Novo Nordiskin riimeihin rupisiin:

Diabetes Facts and Figures in Finland

Hyvältä näyttää - lääketehtaan kannalta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 21:33:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
santikka kirjoitti:
Mä olen tässä miettinyt, mistä (tai tietää kai sen ) ihmiset ovat saaneet sen käsityksen, että se rasva nostaa niitä sokeriarvoja?
Niin kuin mullekin sanottu että paremmin pysyy tauti hallinnassa kun sen kerman ja voin jättäisit kokonaan pois.
Älä hyvä ihminen leiki sairaudellasi, vaan vaihdat nyt sen voin margariiniin jne... [-X

Sovellutus vinkki olisi kukkakaali. Kukkakaalista saa erinomaista muusia. Tosin tähän aikaan vuodesta kukkakaalit ei maistu erikoisen hyvältä, joten kannattaa käyttää luomua.
Kyseineistä tautia ennen nimitettiin sokeritaudiksi. Myöhemmin nimi muutettiin diabetekseksi.
Sitten ruvettiin pelottelemaan rasvoista. Näinpä sokeritauti muuttuikin noin vain rasva taudiksi.
Kauan elää, niin näkee ja kokee kaikenlaista.

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-01 22:21:02 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lainaa:
TV:stä tuttu Vappu Pimiä on noussut terveysruokaguruksi ja lyttää viljattomuuden.

Vappu Pimiä torppaa ruokatrendin: Surullisena odotan seurauksia
Lainaa:
– Surullisena jään odottelemaan seurauksia tulevaisuudessa. Pastaa on syöty maailmassa noin 3000 vuotta, joten ei se nyt ehkä ihan myrkkyä ole!!! Sen kunniaksi meillä vedettiin just koko perheen suosikkia, valkosipulipastaa, Vappu kirjoittaa.

ROLF! Ihmisen suku on syönyt tyydyttynyttä rasvaa koko olemassaolonsa ajan eli 2-2,5 miljoonaa vuotta, muttasilti sitä ovat eräät porukat väittäneet myrkyksi. OK, OT tässä ketjussa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-02 15:33:32 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Metformiinikaan ei ole ongelmaton lääke. Se saattaa aiheuttaa B12-vitamiinin imeytymishäiriön ja puutoksen. Samoin saattavat vaikuttaa närästyslääkkeet H2-salpaajat ja PPI-lääkkeet. Yhteiskäyttö on tuoreen tutkimuksen mukaan resepti B12-vitamiinin puutoksen aiheuttaman neuropatian (eri asia kuin diabeteksen aiheuttama neuropatia) hankkimiseksi.

Neuropathy Due to Vitamin B-12 Deficiency, Not Diabetes
Metformin + H2RA and/or PPI = a recipe for neuropathy...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-02 23:48:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Mä oon ottanut metformiinin käytön alusta lähtien B12 vitskukuurin + foolihappo parantamaan imeytymistä. Labratestit näyttää hyviä tasoja.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-03 00:03:17 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Hienoa. Ongelmasta on hyvä olla tietoinen, jotta B12-vitamiinin puutoksen syntymisen voi estää tai syntyneen puutoksen korjata. Jälkimmäisen voi tehdä ainakin ottamalla B12-vitamiinia ruiskeena.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-03 19:09:24 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus: Sokeroidut maitotuotteet liitetty tyypin 2 diabetekseen

Ihmekös tuo, niissähän tuppaa olemaan enemmän sokeria kuin lääkäri määrää.

On niissä paljon muutakin. Esimerkiksi pikaruokapaikkojen milkshakeissa voi olla 59 eri ainetta (esimerkki on Briteistä):

The 59 ingredients in a fast-food strawberry milkshake

Tätä ei kannata yrittää tehdä kotona. Olisi hitonmoinen homma hankkia kaikkia näitä:

Lainaa:
Milkfat, nonfat milk, sugar, sweet whey, high-fructose corn syrup, guar gum, monoglycerides, diglycerides, cellulose gum, sodium phosphate, carrageenan, citric acid, E129, amyl acetate, amyl butyrate, amyl valerate, anethol, anisyl formate, benzyl acetate, benzyl isobutyrate, butyric acid, cinnamyl isobutyrate, cinnamyl valerate, cognac essential oil, diacetyl, dipropyl ketone, ethyl butyrate, ethyl cinnamate, ethyl heptanoate, ethyl heptylate, ethyl lactate, ethyl methylphenylglycidate, ethyl nitrate, ethyl propionate, ethyl valerate, heliotropin, hydroxyphrenyl- 2-butanone (10% solution in alcohol), ionone, isobutyl anthranilate, isobutyl butyrate, lemon essential oil, maltol, 4-methylacetophenone, methyl anthranilate, methyl benzoate, methyl cinnamate, methyl heptine carbonate, methyl naphthyl ketone, methyl salicylate, mint essential oil, neroli essential oil, nerolin, neryl isobutyrate, orris butter, phenethyl alcohol, rose, rum ether, undecalactone, vanillin and solvent.



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-04 06:13:18 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Outoa.
Lainaa:
Milkfat, nonfat milk

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 147 48 49 50 51237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)