| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=30&t=69423 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | FatFan [ 2015-11-12 20:38:59 ] |
| Viestin otsikko: | Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
Pari päivää sitten tuli otsikoihin tutkimus, jossa todettiin runsaasti pufia sisältävien kasviöljyjen olevan vaarallisia paistettaessa. Vähän aikaa sitten näin vielä jossain Ursula Swabin huumoristisen vastineenkin. Nyt kyseistä juttua ei löydä millään edes guuglaamalla. Safkatutkan blogia tulee kyllä. Yritetäänkö tässä herran jumala peitellä tietoja suurelta yleisöltä. Onko Itä-Suomen yliopistolla todella näin paljon valtaa tässä maassa? Jännää miten vainoharhaisia ne jo ovat FF |
|
| Julkaisija: | Aventurine [ 2015-11-12 21:19:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
Ampparien kautta löysin nämä kaksi IS:n juttua: Paistatko ruokaa näillä öljyillä? Katso, miten syöpään yhdistetyn aineen pitoisuus kasvaa http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 13378.html Tuore tutkimus: Näissä kasviöljyissä paistamisella yhteys syöpään http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 09129.html muoks: Myös tämä YLEn juttu aiheesta: http://yle.fi/uutiset/rasvakeskustelu_r ... at/8447732 |
|
| Julkaisija: | Reipas [ 2015-11-13 19:46:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
Kyll se Ursula jaksaa mutta mihin hän nyt kantaansa muuttaisi. Ei mihinkään. Usko on vahva. Kuvitellaanpa jos tulos olisi ollut päinvastainen eli voilla paisto antaisi samat määrät myrkkyjä. Kyllä huutaisi otsikot punaisina, että voita ei missään tapauksessa saa käyttää paistamiseen eikä missään muuallakaan. Reipas |
|
| Julkaisija: | Kasari [ 2015-11-19 18:58:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
http://www.anttiheikkila.com/blogi/suom ... t-junasta/ Lainaa: Mitä tahansa maailmalla tapahtuukin, niin virallinen Suomi tietää aina, mikä on se todellinen totuus. The Telegraph julkaisi Leicesterin De Montfordin yliopiston tutkimuksen kasviöljyistä, miten niissä syntyy syöpää aiheuttavia aineita ruuanlaiton yhteydessä. Mitä tekee sitten suomalainen media. Julkaisee uutisen ja sitten tulee mukaan todellinen viisaus Ursula Schwabilta, joka lyttää koko uutisen ja kehottaa käyttämään kasvirasvoja ruuantaitossa. Mitään faktaa Schwab ei esitä, vaan kaikki on mutua. Edesvastuutonta, mutta Schwabhan on juuri se henkilö, joka vaati lasten huostaanottoa, jos heille tarjotaan vähähiilihydraattista ruokaa kotona. Miksi suomalainen lehdistö ei kykene julkaisemaan uutisia sellaisenaan ilman näitä kommentteja? Miksi media ei anna lukijoiden itse päättä, mistä on kysymys. Media halveksii yleisöä, eikä sen vuoksi ole ihme, että maan medialla menee surkeasti. Ei ihmiset tyhmiä ole. Tämä median tapa hyysätä ja kaveerata valtaeliitin kanssa on yksi keskeisimpiä syitä, miksi maa muutenkin on katastrofin kynnyksellä. Kun ei siedetä poikkeavia näkemyksiä, vie ryhmäajattelu väistämättä helvettiin.
Eikö median olisi aika herätä näiden lausuntoautomaattiasiantuntijoiden kytköksiin. Fogelholm on Coca-Colan mies ja Schwab saa rahoitusta rypsiöljyteollisuudelta. Molemmat ovat jäseninä valtion ravitsemusneuvottelukunnassa ja kaikessa muussa, joten eikä olisi mediankin aika palata juurilleen ja hakea oppia Saksasta, missä media repisi kylmän rauhallisesti moiset tyypit kappaleiksi Suomi on etääntymässä maailman todellisuudesta. Jopa sellainen nettiaviisi kuin Huffington Post julkaisi perustellun artikkelin, joka tyrmää täysin Puska-Fogelholm-Schwab -näkemykset. Tämä troikka saa aina ihmeellisesti tilaa mediassa. Ainoa perustelu, mikä heillä on esittää, on kansainväliset suositukset. Ne eivät ole tiedettä, vaan politiikkaa, jonka peräsimessä istuu ruoka- ja lääketeollisuus. |
|
| Julkaisija: | KristiinaK [ 2015-11-30 12:33:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
Niinpä... maailmalla tiedetää paremmin, täällä ei vain voida edelleenkään myöntää totuutta...
|
|
| Julkaisija: | Yhden miehen komitea [ 2016-10-08 12:33:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kasviöljyt vaarallisia paistamiseen |
Jopa Colin T. on nähnyt valon: viewtopic.php?p=2077597#p2077597 |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|