JR62 kirjoitti:
Ovatko ne itsenäinen riskitekijä vaiko merkki jostain, joka on se todellinen riskitekijä?
Eivät ne itsestään nouse, eikä haima tuota triglyseridejä vaan maksa,
joten vastaus on helppo ja ymmörrettävä, vai mitä

Nonioin, millä saadaankaan triglyt pidettyä kurissa?
Rasjoittamalla hiilareita (ja viinaa ja monityydyttämättömiä rasvoja) niin paljon, ettei maksan tarvitse itkeä ylimääräisiä pois.
Nuo kolme ovat triglyjä lisääviä tekijöitä
... ja jos rappiojuojat jätetään pois laskusta niin viina on mitättömän pieni tekijä noihin kahteen muuhun verrattuna.
Ja juujoo, sen voi ihan laskeakin, jos haluaa... vaikkapa grammoina
_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Tyyli täällä, kliksEi eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)