karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=30&t=70898
Sivu 1/1

Julkaisija:  Yhden miehen komitea [ 2016-11-22 13:22:30 ]
Viestin otsikko:  Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

20 pieraisun päivä on niille ihan normipäivä.

Iltalehti: 8 syytä jatkuvalle piereskelylle

Julkaisija:  Ronja-Aliisa [ 2016-12-02 20:33:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

mutta nyt on fazer kehittänyt paremman ruisleivän, loppuu piereskely :D

Julkaisija:  Kiemura [ 2016-12-10 00:01:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

Lainaa:
Jos minkään muun ruoka-aineen pois jättäminen ei auta, suositellaan täysjyväviljatuotteiden vähentämistä.


Veikkaisin, että aika monella nimenomaan ensimmäisenä näiden poisjättö auttaisi. Ei pelkkä vähentäminen. Ja karrageenin eliminointi dieetistä.

Julkaisija:  Jeanne c'Arb [ 2016-12-10 09:33:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

Miten karrageeni lisäaineena eroaa selluloosasta?

Julkaisija:  els [ 2016-12-10 09:36:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

Selluloosa ei ole erityisen myrkyllistä (eivätkä ne liukenemattomat kuidut ole todellakaan pelkästään selluloosaa. Pelkkä selluloosa, vaikkapa nanokuituina on nimittäin hienosti geeliytyvää eli liukoista kuitua, vaikka tarvitseekin sulaakseen lehmän pötsin), kun taas karrageeni...

Julkaisija:  Toisinsyöjä [ 2016-12-12 11:38:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

Jeanne c'Arb kirjoitti:
Miten karrageeni lisäaineena eroaa selluloosasta?


Se on karsinogeeninen. Siis potentiaalisesti syöpää aiheuttava. Se myös vahingoittaa suolistoa.

Julkaisija:  Jeanne c'Arb [ 2016-12-13 13:51:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä

Kysyn nyt siksi, että en ensinnäkään ymmärrä asian päälle mitään, mutta kysehän on suunnilleen samasta tavarasta, joka on peräisin eri lähteestä. Mikä tekee levän selluloosasta/polysakkarideista olennaisesti pahemman kuin puun selluloosa/polysakkaridit?

Itselle tulee samat oireet molemmista.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/