| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=30&t=70898 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Yhden miehen komitea [ 2016-11-22 13:22:30 ] |
| Viestin otsikko: | Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
20 pieraisun päivä on niille ihan normipäivä. Iltalehti: 8 syytä jatkuvalle piereskelylle |
|
| Julkaisija: | Ronja-Aliisa [ 2016-12-02 20:33:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
mutta nyt on fazer kehittänyt paremman ruisleivän, loppuu piereskely |
|
| Julkaisija: | Kiemura [ 2016-12-10 00:01:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
Lainaa: Jos minkään muun ruoka-aineen pois jättäminen ei auta, suositellaan täysjyväviljatuotteiden vähentämistä. Veikkaisin, että aika monella nimenomaan ensimmäisenä näiden poisjättö auttaisi. Ei pelkkä vähentäminen. Ja karrageenin eliminointi dieetistä. |
|
| Julkaisija: | Jeanne c'Arb [ 2016-12-10 09:33:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
Miten karrageeni lisäaineena eroaa selluloosasta? |
|
| Julkaisija: | els [ 2016-12-10 09:36:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
Selluloosa ei ole erityisen myrkyllistä (eivätkä ne liukenemattomat kuidut ole todellakaan pelkästään selluloosaa. Pelkkä selluloosa, vaikkapa nanokuituina on nimittäin hienosti geeliytyvää eli liukoista kuitua, vaikka tarvitseekin sulaakseen lehmän pötsin), kun taas karrageeni... |
|
| Julkaisija: | Toisinsyöjä [ 2016-12-12 11:38:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
Jeanne c'Arb kirjoitti: Miten karrageeni lisäaineena eroaa selluloosasta? Se on karsinogeeninen. Siis potentiaalisesti syöpää aiheuttava. Se myös vahingoittaa suolistoa. |
|
| Julkaisija: | Jeanne c'Arb [ 2016-12-13 13:51:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Virallisterveelliset tunnistaa hajusta ja pörinästä |
Kysyn nyt siksi, että en ensinnäkään ymmärrä asian päälle mitään, mutta kysehän on suunnilleen samasta tavarasta, joka on peräisin eri lähteestä. Mikä tekee levän selluloosasta/polysakkarideista olennaisesti pahemman kuin puun selluloosa/polysakkaridit? Itselle tulee samat oireet molemmista. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|