mattila kirjoitti:
Touko Aallon masennus (tai "masennus") johtui siitä, että homma ei toiminut. Nykyään poliitikoilla ei ole vastuuta tekemisestään, mutta jos homma menee pipariksi, voi aina jättäytyä sairauslomalle ja sitä kautta pois niistä tehtävistä. Ja kas, Touko-Pouko ei enää olekaan epäonnistunut poliitikko, vaan vakavan sairauden kohdannut marttyyri.
Masennus, samoin kuin ahdistus, voi usein johtua ihan vaan negatiivisista huonoa oloa tuottavista ajatustottumuksista, jotka on varhaislapsuudessa opittu ympäristön aikuisilta. Ne voivat myös ajaa pakenemaan pahaa oloa liikaan touhuamiseen, jolloin lopputulos on uupuminen.
Oletko Mattila itse kärsinyt masennuksesta tai ahdistuksesta? Minä olen ja omassa tapauksessani se oli se oma suhtautuminen itseen ja maailmaan ympärillä, joka piti muuttaa jotta olo parani. Onnistuminenkin tuntuu epäonnistumiselta, jos pää on täynnä ANAaaleja eli automaattisia negatiivisia ajatuksia. (Englanniksi aiheesta löytyy hakusanoilla ANT automatic negative thoughts)
Tosin siinä ei sitten yhtään auta se, jos keskushermosto kärsii pitkäaikaisesta eläinrasvan puutteesta, että ainakin tukihoidoksi masennuksesta/ahdistuksesta toipuvalle paljon kermaa ja voita!