karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:03:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 513 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2006-06-15 20:25:30 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jahas, nyt se on sitten perustettu. Tervetuloa siis kirjoittelemaan kaikki ne, joilla ovat molemmat jalat ulkomailla tai vain toinen jalka - taikka ehkä vaan muuten ovat hengessä mukana, tai "vanhojen muisteloissa".

Lienee paikallaan itsekunkin jäsenen hiukan esittäytyä, tai ainakin kertoa missä majaansa pitää. Voin siis aloittaa...

Eli minun elämäni jakautuu tällä hetkellä välille Turku-Lontoo (kaksi edellistä vuotta asuttiin Turku-Amsterdam - akselilla ja sitä ennen ovat tutuksi käyneet mm. Rooma ja Kapkaupunki, tosin nämä hiukan eri tavalla). Pääasiassa punkkaan Turussa, mutta kahden paikan väliä reissaamiseen syynä on - klassisesti - mies. Molempien uran takia ei ole aikomustakaan muuttaa yhteen, toistaiseksi kun se on näinkin sujunut, vaikkakin lompakon päälle käy...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 05:23:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-04-10 02:30:39
Viestit: 132
Paikkakunta: Kanta-Häme
Minä vaikutan Shanghaissa, Kiinassa. Kyseessä työkomennus ja ollaan koko perheen voimin liikkeellä. Suomeen paluu edessä mitä ilmeisemmin ensi vuoden lopulla.

Olisi kiva jos tätä kautta löytyisi hyviä ideoita karppiruokiin ja -leivonnaisiin, koska ulkomailla on toisinaan vaikea löytää juuri niitä oikeita korvaavia raaka-aineita "Suomi-resepteihin".


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 06:01:56 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
Minä tällä hetkellä San Diegossa, miehen komennuksen vuoksi (tai enemmänkin ansiosta!!) täällä. 8) Tarkoitus on viipyä ulkomailla vielä muutama vuosi, täällä sopimusta vielä ensi keväälle ellei sitä ennen keksitä muuttaa jonnekin muualle... :D Ja koko perhellä ollaan, minä home makerina niinko täällä ruukataan sanoa.

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 08:07:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
No niin, täällä sitä on oltu Keski-Euroopassa jo vuosia, ja ilmeisesti olen täällä pysyvästi (pitääkö nyt päättää?? :o ), mutta käyn Suomessa useita kertoja vuodessa. En halua paikkaa sen tarkemmin määritellä, mutta asun rajaseudulla, joten useamman maan kamaralla tulee liikuttua säännöllisesti.

Sen verran voin heti sanoa elintarvikkeiden erilaisuudesta, että mielestäni karppaus on täällä suhteellisen helppoa, kun osaa riittävästi kieltä, että pystyy pyytämään mitä haluaa, mutta partaäijää ei täältä saa :( ! Sen sijaan täkälainen rahka on taivaallista: Rasvaa 40 % kuiva-aineista, lopputuotteessa jotain 7,6 %, ihanan pehmeän makuista. Suomessa käydessä söin Total-jugurttia, joka oli yhtä pehmeän makuista kuin tämä rahka, jota parhaillaankin syön tässä aamupalaksi. :P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 11:42:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 16:06:48
Viestit: 161
Paikkakunta: Ranska
Moi, olen intiaani, ja asun Ranskassa mieheni kanssa joka on myös suomalainen. Alunperin tultiin tänne 5 vuotta sitten miehen töiden perässä, ja samassa työssä on edelleen, itse aloitin myös jatko-opinnot täällä tuossa viime syksynä, eka vuosi tehty, jihuu! Niin ja suunnitelmissa ei ole muutto takaisin Suomeen. Se olisi meidän molempien alojen kannalta huono vaihtoehto, eikä kyllä enää oikein muutenkaan tee sinne mieli kun on tottunut jo täällä asumiseen.

Karppaamisen muuten koen täällä aika helpoksi, juhlissakin on usein karppia ruokaa tarjolla, kun syövät täällä paljon kasviksia, juustoja ja lihaakin, eikä esim. perunaa syödä niin kuin Suomessa. Toki noita leivonnaisiakin on vaikka muille maille jakaa, mutta niistä on (useimmiten) helppo kieltäytyä ;) . Myös täysrasvaisia maitotuotteita löytyy aika hyvin.

Kiva kun tuli tällainenkin klubi! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 12:43:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-21 14:00:15
Viestit: 1334
Paikkakunta: Tampere
Intian tervehdys!

Kiva kun exfatit aukesi :D

Asumme täällä Delhin kupeessa, pienessä kahden miljoonan asukkaan kasvavassa kaupungissa Gurgaonissa. Kaksi vuotta takana ja miehen projekti luontoisen työn takia vuosi kerrallaan mennään.

Karppaaminen on suht helppoa, kun ei täällä ole mitään houkutuksia. Lihaa saa nykyään suht hyvin, mutta esim. talvella kun oli lintuinfluenssa uhka niin munat ja kanat oli poissa myynnistä. Turvallista kalaa saa vain talvella joulu-helmikuussa.

Intialainen ruoka sopii öljyineen hyvin minun karppiruokavalioon.

Mielenkiinnolla jään odottamaan jutustelua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 12:52:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Belgiassa asustanut jo reilut 10 vuotta. Työn takia tulimme, koko perhe, tarkoituksena jäädä muutamaksi vuodeksi, viimeistään, kun lapset ovat kouluiässä, palaamme takaisin Suomeen. vaan kuinkas kävi! Täällä sitä vieläkin ollaan, lapset belgo-koulussa ja hyvin menee. Tänne on tarkoitus jäädä, oma kotikin ostettu.
Karppaaminen on helppoa, paljon täysrasvaisia tuotteita, kohtuullisen hyvät luomu-tiskit, ihania liha- ja juustokauppoja ja maittavia tummia suklaita... Tosin viime vuosina tännekin on hiipinyt yhä enemmän laitti-tuotteita, vielä pari vuotta sitten olivat lähinnä kuriositeetti.
Frittejä belgot rakastavat ja niinpä ne kuuluvatkin lisukkeena kaikkiin ruokiin, jopa sinisimpukoiden kanssa tulee fritit.

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 13:18:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-02-03 02:43:25
Viestit: 312
Tällainenkin. :) Itse asun Englannissa. Se tavallinen tarina: aikoinaan muutin tänne opiskelujen takia ja sitten opiskelujen jälkeen jäin miehen takia. Tykkään kovasti olosta ja elosta Brittein saarilla, mutta ei ole sanottu, etteikö tulevaisuudessa vielä katseltaisi muitakin paikkoja.

Karppaaminen on täällä varmaan ihan yhtä helppoa kuin missään muussakin maassa. Supermarketeissa on varsin laajat valikoimat kaikenlaista ja ruokia on saatavilla eri kulttuureista, ja jopa pienet teurastajan puodit, fishmongerit ja kasviskaupatkin löytyvät lähettyviltä.

_________________
Lähtöpaino 85 kg, tavoite 60 kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 14:24:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-04 20:10:26
Viestit: 218
Terkkuja Prahasta!
Taalla ollaan nyt asuttu 2,5 vuotta miehen tyon takia. Mina ja muksut muutetaan pian Suomeen ja mies muille maille vierahille. Eli elama tulee sitten muuttumaan Helsinki-Praha muodosta Helsinki-Istanbul elamaksi.

Karppaaminen Tsekissa on tosi helppoa! Ihania, kunnolla rasvaisia jugurtteja ja rahkoja loytyy, lihaa yms. vaikka kuinka. Ylipaataan vaharasvaista saa aina etsia, jopa sian ihraa myydaan lihatiskissa ihan normaalina elintarvikkeena :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 14:34:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
Italiassa ollaan, kymmenkunta piiitkää vuotta jo takana.

Pastamaassa karppaus on yllättävän helppoa, jättää vaan "primo"n eli pasta/riisiruoan väliin ja syö secondon eli lihaa/rehuja runsaassa öljyssä.

Kalliiksi kyllä tulee, nimenomaan lihan, kalan ja kasvisten hinnat ovat pilvissä. Tänäänkin kiukuttelin kauppiaalle kun keskellä parasta satokautta ruppaiset kesäkurpitsat maksavat 3e/kg. :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-16 18:25:41 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
Brittein saaret taas syksystä alkaen. Opiskelen Bachelor's degreetä ja pidin tässä henk. kohtaisista syistä välivuoden. Kaksi vuotta olisi jäljellä ja syys-lokakuun vaihteessa palaan yliopistooni.

Opiskelijana ongelma on se, että hiilariruoat ovat halvempia kuin liha ja kasvikset. Ja kun suomalaisella opintotuella opiskelee Englannin kaltaisessa maassa missä kaikki on kallista... :(

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-17 11:21:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-05-22 11:32:27
Viestit: 345
Paikkakunta: Saksa, Hannoverin lähellä
Ja terveisiä Saksasta... Hannoverin läheltä...
mm-kisojen tungoksesta 8)

Olen ollut täällä jo kohta 30 vuotta... ensin opiskelemassa ja sitten
saksalaisen mieheni mukana tänne jääneenä...
Suomessa käymme aina kesäisin kotolaisia ja tuttavia tapaamassa.
Perheeseen kuuluu kaksi britti-kissaa Klara ja Cinderella
sekä vuoden vanha Susi... ihana mikstuura (husky ja vanha-saksan paimenkoira)...
höpisen aina Suden ja minun seikkailuista... sorry... :wink:

Karppaaminen on täällä Wurstien, Leberkäsen, rahkan ja juuston maassa
helppoa... tosin minun lankeemuksiani suklaata ja jätelöä löytyy kanssa... #-o

_________________
Kuva
"Kyl se täst ... "


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-17 19:29:35 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
KK kans! Asun USAssa Coloradon osavaltiossa, Kalliovuorten kupeessa. Oon ollut USAssa 12 vuotta, josta puolet taalla. Mulla on 4-vuotias tytto, oma mies olis kiva mutta hyvin menee nainkin. Olemme tosi onnellinen miniperhe.

Talla hetkella stressinaiheena on se etta firmamme muuttaa Meksikoon ens vuoden alussa ja se tietaa mulle tyonhakua. Olen ollut tassa kahden vaiheilla etta pitasko hakea uus tyo heti, vai odottaa ihan loppuun asti, jollon saisin aika kivan rahallisen laksijaislahjan. Torstaina meilla oli vahan selvitysta mita USAn valtio tarjoo meille tallasille, ja yksi hieno etu on etta jos menee sellaseen tyopaikkaan jossa tarvitaan harjottelujakso, valtio maksaa 50% palkasta! Ma haluaisin vaihtaa alaa, (tietenkin kaikki muutkin tyopaikat mun alalla on pian kiinassa tai meksikossa) ja mulla on jo toisenkin alan koulutus, mut ei tyokokemusta... Joten toi tieto piristi hyvin! Alan siis kallistua loppuun asti jaamisen puolelle, ma voin sit sammuttaa valot ja laittaa portin lukkoon ku se paiva koittaa :)

No meni vahan OT mutta tallaset mulla pyorii paassa eli kai sekin esittelyyn kuuluu!

KK

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-18 13:54:58 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-06-02 15:57:14
Viestit: 18
Paikkakunta: Hollanti
Hei,
Olen daamikarppi ja hiilariaddikti.
Täällä Hollannissa ollaan jälleen, ainakin toistaiseksi. Asuin täällä jo kahdeksan vuotta opiskelun vuoksi, joka muuttui työksi ja poikaystäväkin piti maassa, mutta eromme jälkeen yritin Suomea pari vuotta - ei onnistunut.
Lähes kymmenen vuotta Suomesta poissaolevana, oli kovin vaikea sopeutua. (Asuin ennen Hollantia myös vuoden Espanjassa.)
Nyt on elämässä jälleen valoa! Olen ylpeä, että jaksoin nousta kuopasta ja palasin tänne Hollantiin.
Karppaamisen aloitin ystäväni vinkistä helmikuussa -06 työmatkallani Romaniassa. On ollut upea löytö!
Hollantiin muutin takaisin tämän vuoden huhtikuussa. Onneksi työkontaktit ovat säilyneet ennallaan.

Karppiruuista Suomesta kaipaan alpro-soijajugurttia, laktoositonta rahkaa, valion kevytmehukeittoa. Kasviksia, lihaa ja etenkin kanaa täällä on hienosti tarjolla. Ostan maukkaimmat kanafileet ja vihannekset edullisesti turkkilaisilta. Ihmeellistä kyllä - syön paljon ulkona, ja ne fritit torjun jo automaattisesti. Syön liharuuan kasviksilla tai salaatilla. -Kunhan oppisivat vielä ne keitetyt porkkanat jättämään annoksestani.

Kuten olen täällä jo toisaalla kertonut - provamel-soijajugurtti on nykyinen paheeni.

_________________
Loppuelämä ilman sokeria - päivä kerrallaan.
Karppitietä ja sen laitoja kulkenut helmikuusta 2006


Ylös
   
 Viestin otsikko: Toma esittäytyy
ViestiLähetetty: 2006-06-22 12:42:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-06-29 16:24:27
Viestit: 34
Paikkakunta: Belgia
Hei kaikille expattikarpeille!

Ilmoittaudun joukkoon mukaan!

Työskentelen Belgiassa, mutta minulla on koti myös Suomessa, jossa tulee käytyä suhteellisen useasti.

Koen, että täällä Belgiassa karppaus on helpompaa kuin Suomessa. Täällä saa kaupoista mm. valmiita tuoreita salaatteja, tuoreita wok-vihannessekoituksia (eikä sisällä maissia, porkkanaa tai herneitä kilokaupalla niinkuin Suomessa), kreikkalaista jugurttia, rasvaisia juustoja ja tummaa ihanaa suklaata. Myös pähkinävalikoimat ovat kaupoissa todella hyvät. Luomulihaa on yleisesti tarjolla.

Elämääni hankaloittaa täällä ehkä hieman se, että olen myös laktoosi-intolerantikko, joten kaikki maitotuotteet ei minulle käy, hylaa kun täällä ei juuri tunneta. Onneksi löytyy ainakin Delhaize-kaupoista vähälaktoosista kevytmaitoa ja GB:stä saa suomalaista laktoositonta kevytmaitojuomaa. Hämmästyksekseni olen kuitenkin huomannut, että kreikkalainen jugurtti (10% rasvaa) ei aiheuta minulle mitään oireita, joten sitä olen sitten syönyt hyvällä halulla.

Työmaaruokalassa karppaus on ollut myöskin helppoa. Ne fritit ja perunat saa vaihdettua aina lämpimiin kasviksiin. Lisäksi työmaaruokalassamme voi valita jälkiruuaksi juustoa, mikä on aivan mahtava juttu.

Se mitä täällä oluen luvatussa maassa ehkä karppina kaipaisi, olisi siiderit ja light-siiderit. Tietysti ravintolassa voi tilata aina viiniä, mutta jos haluaisi juoda jotakin tilavuudeltaan suurempaa alkoholijuomaa, niin vaihtoehdoksi jää ainostaan sitten viinin lanttaaminen kivennäisvedellä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Lillie Barceloonasta
ViestiLähetetty: 2006-06-23 10:51:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
:smt001 Hola ja terveisiä helteisestä Barcelonasta!

Olen asunut täällä kataloniassa nyt 6 vuotta, ensin tuolla pohjoisemmassa rannikolla ja viimeiset 4 vuotta Barcelonassa, tai asunto on pienessä kylässä 20 km keskustasta. Työpaikka tosin keskustassa, eli junalla sellaiset 30 min (autolla vähemmän :smt002 jos ei ruuhkaa...)

Myös "klassinen"tapaus, eli tulin kesätöihin ja rakastuin, opiskelujen jälkeen muutin sitten tänne. Mies on kyllä vaihtunut välillä :smt005 Naimisiin mentiin 2004, lapsia ei ole vielä.

Karppaus on aika helppoa täällä, ikävä ehkä juuri light siiderëitä (tai siidereitä yleensä) ja rahkaa, kermaviiliä tms. Muuten täältä löytyy tuoreita äyriäisiä, lihanakkeja (0/hh), chorizzoa jne.

Ainut mikä tässä maassa harmittaa on byrokratia ja ihmisten aikaansaamattomuus...eli tuo "mañana, mañana" meiniki.

Ihanaa juhannusta ja kivaa kesää kaikille, kivaa kun saatiin oma palsta :smt001

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-28 13:44:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Heippa!

Sain vihdoin liityttya tanne, ajatus kiinnosti kylla jo heti alkuunsa. Kiva kun paasee juttelemaan ulkomailla asumiseen ja ruokailuun liittyvista asioista.

Itse olen siis Etela-Ranskassa Marseillen lahettyvilla. Mullekin kavi aika perinteisesti, eli tulin tanne opiskelemaan 2002 ja tapasin sitten todella ihanan ranskismiehen... Menemme ensi lauantaina naimisiin! :D

Olen nyt asunut taalla, tai no 30 kilsan sateella, 3 vuotta. Siina ehti olla valissa yksi vuosi Suomessa karvistelya.. heh

Minusta karppaaminen on taalla helpompaa kuin Suomessa. Aina saa hyvia, tuoreita vihanneksia ja hyvaa lihaa kaupasta, juustoista ja taysmaito/-kermatuotteista puhumattakaan. Olen tosi onnellinen etta olen paassyt siita ainaisesta perunan tuputtamisesta eroon.. Ja samoin ruisleivan terveysvaikutus-keskusteluista. Prosenttisuklaapuolella on valikoimaa vaikka milla mitalla. Merenelavat on myos ihan ykkosjuttuja mulle taalla.

Suomesta kaipaan ehka sita ihan tavallista perinteista raejuustoa. Taalta saa vaan Danonen hienorakeisempaa, joka on lisaksi tosi kallista. Niin, ja Kainuun leipajuustoa on myos ikava sillon kun tulee mieleen. Suomesta saa katevammin kookosrasvaa, taalta ei loydy ikina vaikka kuinka etsii itamaisista kaupoista ym.

Ei-ruokapuolelta kaipaan muutamana paivana talvessa kunnon lumisadetta ja -kinoksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-28 14:45:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-08-29 09:50:01
Viestit: 98
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Me muutimme alkuvuodesta miehen työn takia Saksaan, perheessä myös yksi lapsi.

En ole vielä täällä varsinaisesti karpannut, vaikka koko tämän ajan olen syönyt enemmän hiilaritietoisesti kuin aiemmin. Nyt on pakko tehdä asialle jotain..

Alkuvuosi oli mullistuksia täynnä: sairastuminen ja ulkomaille muutto. Niissä olikin sitten sopeutumista, että hyvin alkanut karppaus jäi taka-alalle ja muut asiat valtasivat mielen (no, voi kuulostaa ehkä tekosyylle, mutta olen alkanut hyväksyä, että syitä ne oli nuokin...)

Nyt sitten olen alkanut katsella uusin silmin ruokatarjontaa. Kasviksia on tarjolla hyvin, samoin lihaa ja mikä parasta, se on pääsääntöisesti marinoimatonta. Pakasteena löytyy myös lihaa kivasti, siis pihvejä jne joissa ei ole mitään lisää, lihaa ja mausteita vain. (lapsi on mm. muna- ja maitoallerginen).

Maitotutotteet ovat rasvaisia, maustamatonta jogurttia on montaa sorttia jne. En toistaiseksi ole kaivannut mitään, paitsi toisinaan Valion marjakeittoja, sokeroimattomia :D Ne olivat hyvää esim. jogurtin kanssa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-28 20:47:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Hantsu! Onneksi olkoon!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-29 02:52:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-04-10 02:30:39
Viestit: 132
Paikkakunta: Kanta-Häme
Hantsu! Onnea minunkin puolestani :smt049 Onko teidän häät siellä Ranskassa vai Suomessa?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 513 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)