karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 19:15:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1013 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-07-23 19:35:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
Paikkakunta: Worcester, UK
Helou helou kaikille,

Päätin nyt liittyä joukkoon tummaan sillä tänään vahvistui minun ja puoliskon kämppäasiat eli syyskuun loppuun mennessä olen suoriutunut Englantiin Kuva Oon ihan onskana ja jänskänä, en malta odottaa!

Karppaukseen tutustuin kaksi vuotta sitten - oikeastaan melko sattumalta sillä etsin kookoskermalle jotain kivaa risettiä ja päädyin tänne. Siinä jäi sitten kermat hyllyyn kun rupesin tavaamaan näitä sivuja ja aattelin että TOI on mun juttu! :D Kuriositeettina todettakoon että mulla on se kookoskermapaketti (bäst före siis jotain 12/06) vieläkin tuolla kaapissa :lol: Olen kyllä sellainen tuuliviiri ettei mitään järkeä eli se karppaus 2 vuotta sitten jäi vähän vaiheeseen vaikka se todella hyvin alkoikin. Vuosi sitten yritettiin uudella tuurilla (silloin mukana myös exä) mutta sekään ei oikein ottanut tulta alleen, mulla oli vatsa kovin kipeä jatkuvasti ja muuta kivaa. Veikkailen kyllä että vika taisi olla enemmän korvien välissä ja asenteessa kuin oikeasti vatsantoiminnassa.

Nyt päätin ottaa spurtin ennen enkkujen -visiittiäni (lähtö 2 viikon päästä) ja mukavasti on mennyt. Päikkyä saa käydä lukemassa halutessaan ;) Nähtäväksi jää jatkanko karppausta yhtä tiukkana kun palaan reissulta, se on ainakin tiedossa että loman aikana joutuu varmaan vähän repsumaan. Tuleva anoppi on meinaan ravintotieteilijä :lol: No, onneksi meillä melko samanlaiset ajattelutavat asioista on, mutta kolesterolista ja karppiruoan vaikutuksesta siihen emme ole samaa mieltä :D Mut hän suosii luonnonmukaista ruokaa, eli mitkään transkikset ja jalostetut ruoat ei kuulu menuun.

Tällä hetkellä siis asustan Helsingissä, ikää 26 vee ja mitäs muuta. Niin, jos ei se tullut selväksi niin miehen perässä sinne muutan =) Se on aika kiva ja olen aika tykästynyt siihen :oops: ei kun huvikseen muutan toiseen maahan vaikken tykkää yhtään :p Ja jos jotakuta kiinnostaa, täällä on aika paljon Britteihin muuttaneita niin kohteena on Worcester.

Aurinkoista kesänjatkoa, moikkaillaan foorumilla! <3

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-08-06 21:41:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-11 16:56:23
Viestit: 141
Paikkakunta: Malaga, Espanja
¡Hola a todos! 8)

Asun täällä Malagan seudulla, olen asunut jo toistakymmentä vuotta. Karppauksesta innostuin viime kesänä, kun alkoi uhkaavasti vaatteet kutistua ja olo tuntua tukalalta. Tyypillinen jojo, vai mikä lie, olen. Pituutta on 169 senttiä ja aikoinaan, lasten syntymän maissa paino oli 69 kiloa!!! Nyt sitä on erinäisten vaiheitten kautta kertynyt 16 kiloa enempi. Aina kun voin henkisestikin hyvin, alkaa paino pudota kuin itsestään ja sitten "alamäissä" lohduttelen itseäni makeilla. Viime aikoina olen vaan huomannut, että on alkanut (ikäkö syynä, vuosia 47) tulla semmosia ihan oikeita "kohtauksia", siis pakko mussuttaa makeeta niin että korvista tulee ulos. Ja paino ei, ylläriylläri, lähekään sitten enää mihinkään putoamaan. Tosin ne kohtauksetkin tuppaavat uusimaan useammin ja useammin. :oops:

No, nyt tuli loppu siitä. Näiltä sivuilta olen saanut paljon tietoa ja ymmärrystä, kiitos siitä kaikille. Taidan olla nykyään koukussa tähän sivustoon enempi kun mihinkään muuhun :D

Ulkosuomalaisten sivut on tosi ok, ja maittain vielä erityisesti, kun varmaan joka maassa on ne omat erikoisuutensa mitä ruokaan ja juomaan tulee. Ja välillä en tunnu ihan ymmärtävän mitä tuolla normipuolella puhutaa, kun olen ollkut niin pitkään poissa (partaäijä, partis yms. lyhenteitä) :shock:

Mukavaa tutustua teihin kaikkiin ja ANIMO! :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-08-08 22:06:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 20:35:39
Viestit: 225
Jassas!

Olen Iliana, 38v. Jo kohta puolen ikääni olen Kreetalla, Hanian lähettyvillä asustellut.
Laihduttanut ja lihonnut olen 18-kesäisestä asti kymmeniä kiloja edestakaisin. Nyt vasta viikon verran karppaillut ja uutta elämäntapaa ällistellyt. On tää vaan aika uskomatonta. Kerta kaikkiaan :shock: .

Näitä sivuja olen lueskellut jo muutaman viikon mielenkiinnolla ja vasta viime viikon perjantaina "uskaltauduin" aloittamaan karppauksen. Hurja hyppy Painonvartijoista ja Nutriletti kuureista, noin lievästi ilmaistuna.....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-08-13 16:36:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-13 00:30:21
Viestit: 23
Paikkakunta: Meksiko
Moi!

Liityn seuraan Meksikosta, täällä asustaa 26-v. naisihminen, joka kiinnostui karppauksesta ihan äskettäin. Kyllästyin jatkuvaan väsymykseen, nälkään ja turvonneeseen oloon sekä ainaiseen välipalojen mussutukseen ja arvelin tuon kaiken johtuvan liiasta sokerin ja valkoisen vehnäjauhon syönnistä. Näin vajaan parin viikon karppailun jälkeen tuntuu siltä, että osuin oikeaan, olo on parempi ja energisempi. Karppaus oli sinänsä helppo aloittaa, sillä en juuri syö leipää enkä perunaa. Pastaa ja keksejä onkin sitten syöty niiden edestä... :roll: mutta noista on ollut helppo päätä eroon syömällä kunnon karppiruokaa ja siten tarpeeksi rasvaa ja proteiineja.

Meksiko on karppaajan taivas ja helvetti, kasvikset ovat edullisia ja valikoima on mahtava chileineen kaikkineen, eikä low fat-uskonto ole ihan yhtä hillitön kuin se taitaa Suomessa olla. Toki jenkkimeininkia matkien niitäkin roippeita kuuluu kaupan valikoimiin, eikä jogurttihyllyltä tahdo löytyä sopivaa jugua suurkuluttajalle, melkein pelkkää sokeri/aspartaamilitkua. Toisaalta taas liha on lähes aina marinoimatonta ja löytyypä täältä myös steviaa ihan sieltä aspartaamien sun muiden sukraloosien keskeltä. Helvettiä on taas kova pullan ja maissitortillan puputus ja niitä on hankala välttää. Onneksi asun yksin, joten eipä ole kukaan niitä mulle suuhun tunkemassa, kuten täkäläiset tuppaavat tekemään :mrgreen:

Painonpudotukseen ei ole toistaiseksi tarvetta näin normaalipainoisena ja jos tuosta turpoamisesta pääsisi lopullisesti eroon, niin olisi tosi mainiota. :D

¡Saludos desde México!

_________________
Low fat= Matala läski


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-08-29 00:07:51 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-24 18:06:21
Viestit: 2487
Paikkakunta: USA
MexiCarp kirjoitti:
Moi!

Liityn seuraan Meksikosta, täällä asustaa 26-v. naisihminen, joka kiinnostui karppauksesta ihan äskettäin. Kyllästyin jatkuvaan väsymykseen, nälkään ja turvonneeseen oloon sekä ainaiseen välipalojen mussutukseen ja arvelin tuon kaiken johtuvan liiasta sokerin ja valkoisen vehnäjauhon syönnistä. Näin vajaan parin viikon karppailun jälkeen tuntuu siltä, että osuin oikeaan, olo on parempi ja energisempi. Karppaus oli sinänsä helppo aloittaa, sillä en juuri syö leipää enkä perunaa. Pastaa ja keksejä onkin sitten syöty niiden edestä... :roll: mutta noista on ollut helppo päätä eroon syömällä kunnon karppiruokaa ja siten tarpeeksi rasvaa ja proteiineja.
¡Saludos desde México!


Hei, missa pain olet ja mita siella puuhaat?

_________________
__________________________________
Karppaan tänään. Siina kaikki.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-08-29 17:31:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-13 00:30:21
Viestit: 23
Paikkakunta: Meksiko
Heipä hei,

Olen Mexico Cityssä ja täällä töissä :D

_________________
Low fat= Matala läski


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-08 18:58:54 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
Paikkakunta: Helsinki
wurstnakki kirjoitti:
Tällä hetkellä siis asustan Helsingissä, ikää 26 vee ja mitäs muuta. Niin, jos ei se tullut selväksi niin miehen perässä sinne muutan =) Se on aika kiva ja olen aika tykästynyt siihen :oops: ei kun huvikseen muutan toiseen maahan vaikken tykkää yhtään :p Ja jos jotakuta kiinnostaa, täällä on aika paljon Britteihin muuttaneita niin kohteena on Worcester.

Aurinkoista kesänjatkoa, moikkaillaan foorumilla! <3


Onpas sattuma. Itse tuli Worcesterista takaisin Helsinkiin kesäkuussa. Btw, jos Suomi-seuraa kaipaat niin yliopistolla on viitisenkymmentä suomalaista opiskelemassa.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-08 19:48:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
Paikkakunta: Worcester, UK
Great Girl kirjoitti:
Onpas sattuma. Itse tuli Worcesterista takaisin Helsinkiin kesäkuussa. Btw, jos Suomi-seuraa kaipaat niin yliopistolla on viitisenkymmentä suomalaista opiskelemassa.


No on todella :o Harmi, ettet enää ole siellä niin olisit voinut pitää mulle uunolle alkuun seuraa :lol: Tuosta olinkin tietoinen, että siellä on suomalaisia, mullakin kaksi tutuntuttua siellä opiskelee! Kiitti kuitenkin vinkistä ja otahan yhteyttä jos jostain syystä tuut käymään paikkakunnalla ;)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-15 22:40:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-01 14:32:20
Viestit: 17
Moikka moi kaikille!

Olen Printemps, 23 v. nainen, ja muutin muutama viikko sitten kaakkois-Ranskaan opiskelemaan tulevaksi lukuvuodeksi. Elikkäs opiskelija olen, ja opiskelijakämpässä asustelen. Olen karppinakin ihan uusi, enkä vielä päässyt edes kunnolla alkuun. Kirjauduin tänne sivustolle tosin jo elokuun alussa ja silloin hieman kokeilinkin karppausta. Nyt sitten tässä kaiken muuton ja muun uuden tohinassa karppaus on jäänyt, harmi vain, ja normaali, tai ehkä vielä hieman runsashiilarisempi ruokavalio tullut tilalle (ja sen kyllä todella huomaa olossa).

Karppausta ajattellen ruokapuoli tuottaa minulle melko suuria ongelmia (osa varmasti ihan itse keksittyjäkin): minulla ei ole omaa keittiötä, vaan se on yhteinen monen muun ihmisen kanssa. Siellä ei myöskään ole uunia, vain muutama levy. Minulla on tasan kaksi ruoanvalmistusastiaa, kattila ja wokkipannu, koska koen turhaksi ostaa kauhean määrän välineitä yhtä vuotta varten, kun ei niitä kuitenkaan saa mukaan täältä. Näin alkuaikoina, kun en ole laittanut kuin vasta kerran ruokaa, on ruoka ollut hyvin pitkälti patonkia eri lisukkeilla. :(

Ruoan puolesta täällä on ainakin hyvää juustojen saanti (joita tosin ei saisi induktiovaiheessa syödä, jos muistan oikein..), marinoimaton liha, joka tosin opiskelijabudjetille on melkoisen kallista, sekä ihanat kasvikset.

Tässä nyt tuli aika paljon ot:ia, mutta ehkäpä joku muu Ranskassa asuva voisi minua auttaa näissä pulmissa.. Haluaisin todella jatkaa /aloittaa karppauksen täälläkin, mutta tuo ylimaallinen leivän tarjonta ja ruoanlaiton ongelmallisuus vähän heikentävät mahdollisuuksia.

Niin, ja jos joku asuu kaakkois-Ranskassa, saa antaa vinkkejä kivoista paikoista, joissa kannattaa käydä :respect:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-16 08:12:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
Paikkakunta: Worcester, UK
Moi moi!

En asu Ranskassa mutta kokemusta löytyy maasta ja sen tavoista kuitenkin =) Esim. verimakkara boudain on ihan loisto karppiruoka vaikka siinä hiilaria onkin, muitakin makkaroita kuten merguèzejä löytyy eteläisistä osista varsinkin. Kaakossa on tullut hengattua (Menton, Monaco, Nizza, Grasse, Èze jne.) et kertoile hieman mitä haluat tehdä ja mistä oot kiinnostunut =)

Tervetuloa karppilampeen!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-16 21:46:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Printemps kirjoitti:
Olen Printemps, 23 v. nainen, ja muutin muutama viikko sitten kaakkois-Ranskaan opiskelemaan tulevaksi lukuvuodeksi.


Salut Printemps ! Opiskeletko Aixissa? Oon asunu siella vahan useamman lukuvuoden verran + lahialueella, Marseillen kulmilla. Oma koti on edelleen siella, ja varmaankin parin vuoden paasta palaamme niille seuduille. Ei Suomen ruokakulttuurista selvia montaa vuotta hengissa! Voit laittaa yv:ta jos haluat jotain vinkkeja.. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-18 00:01:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-01 14:32:20
Viestit: 17
Salut, ja kiitos vastauksista wurstnakki ja Hantsu :)

En asu eteläisessä kaakkoisosassa vaan enemminkin hieman pohjoisemmassa kaakkoisosassa. Lyoniin reilu tunnin matka täältä. Hantsulle, en opiskele Aixissa, itse asiassa never heard...

Wurstnakki: onko ne makkarat sellaisia, että voi syödä sellaisenaa, vai tarvitseeko grillata tmv?

Olen ihan yleisesti kiinnostunut ruoasta, hyvistä viineistä (kuka nyt pahoja joisikaan :lol: ), jonkun verran myös nähtävyyksistä. Siis vähän kaikesta :D

Niin, ja vielä vähän ot.. Ranskani ei todellakaan ole hyvä, vaikka ranskaksi olisi tarkoitus opiskella, joten jos joku haluaa omaa ranskaansa prepata kirjoittelemalla jotain aivan yleisiä kuulumisia, tai vinkkejä tekemisestä ranskaksi, saa laittaa yvtä.. Vastausten laadusta tosin ei ole takuuta :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-18 11:26:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
^ Mmm... Merguezit ja chipolatat on grillattavia raakamakkaroita, voi paistaa pannulla.

Jos et tunne Aix-en-Provencea niin kannattaa tutustua! Ja siinä välillä on ihanat le Luberonin maisemat, mahtavia pikkukyliä (Bonnieux esimerkiksi). Provence nyt yleensäkin on ihana, Alppeja ja Rivieraa unohtamatta! Lyonissa itsessaankin on varmasti ihan riittämiin tutustumisen arvosia paikkoja, kaikenlaisia kyliä siinäkin ympärillä. Profites-en !!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-09-20 18:36:10 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-20 22:00:56
Viestit: 1821
Paikkakunta: Espoo
Printemps kirjoitti:
Salut, ja kiitos vastauksista wurstnakki ja Hantsu :)
En asu eteläisessä kaakkoisosassa vaan enemminkin hieman pohjoisemmassa kaakkoisosassa. Lyoniin reilu tunnin matka täältä.

Koordinaateista päätellen olet myös melkoisen lähellä Alppeja, eli suosittelen tutustumista Val d'Isereen yms. Etenkin, jos pidät minkäänlaisella välineellä laskemisesta..:)

_________________
"No great advance has ever been made in science, politics, or religion, without controversy." Lyman Beecher


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-10-16 14:06:40 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2008-10-04 22:13:45
Viestit: 22
Heippa vaan kaikille.

Olen sitten totaalinen newbie tällä saralla.
Tällä haavaa majapaikka meidän perheellä on Irlannissa Kildaren kreivikunnassa. Tällä saarella on viihdytty jo reilu pari vuotta, pieni prinsessamme syntyi täällä reilu vuosi sitten. Me ollaan kokonaan suomalainen perhe höystettynä Italialaisella au-pairilla.

Minä karppaa, muu perhe syö miten sattuu. Au-pairi toisaan maistelee innolla mun karppikeitoksia.

Mikä sitten toi mun tälle sivustolle, no tuota mulla on hurjana tavoitteena osallistua spritti triathloniin ensi kesänä ja mun pitäisi paino saada reilu parisenkymmentä kiloa pienemmäksi. Ihan vaan siksi että olis tuo urakka itselle helpompi.
Mä olen 160cm pitkä ja paino pitäisi siis saada viitoesella alkavaksi ihan vaan oman olon ja kuntoilu urakan helpottamiseksi.

Jonkin verran olen kahlannut kirjallisuutta karppaamisesta ja joskus hamassa menneisyydessä kokeillut atkinssia. Atkinssin kanssa mulla oli sellainen pieni probleema että maksa-arvot singahtivsat korkeuksiin sen myötä. Joten mä olen nyt paljon atkinssia kevyemmällä linjalla liikkeella.

Ilomielin otan vastaan kaikkia vinkkejä ja tutustun uusiin ihmisiin.

_________________
"I rather be hated for what I am, than be loved for something Im not."
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-10-16 19:21:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-10-12 18:46:09
Viestit: 109
Tervehdys,

mukava lukea monissa eri maissa karppaavien kokemuksia! Itse liityin karppaajiin vasta muutama päivä sitten, mutta olen karppaillut itsekseni joskus aiemminkin. Asun Välimeren alueella, mutta en halua kertoa missä maassa tai kaupungissa - täällä sivustolla on vielä mukavampaa pyöriä, kun pysyy varmasti henkilöllisyys salassa niin voi sitten vähän vapaammin tilitellä asioitaan. Exfattipiirit, siinä missä expattipiiritkin voivat osoittautua yllättävän pieniksi :)

Olen asunut Suomen ulkopuolella (kolmessa eri maassa) viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin viisi vuotta ellen enemmänkin. Paluu kotimaahan ei ihan heti ole ohjelmassa, näin karppauksen kannalta voi sanoa, että ei haittaa yhtään - uudessa kotipaikassa ruuat lähentelevät ihan itsestäänkin karppiruokia, kunhan pysyy erossa jälkkäreistä ja kakuista, joita täällä kyllä on joka kulman leipomossa...

Tsemppiä kaikille karppaamiseen, missä päin maailmaa sitten liikuttekaan!

_________________
------------------
Lomanu pyristelee takaisin 65 kiloon - hitaasti mutta epävarmasti
Kampanjasivuni


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-11-30 00:06:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Bonjour à tous,

aloitteleva karppaaja täällä Belgian maassa, tarkemmin Brysselissä; työn perässä tulin puoli vuosikymmentä sitten, vaikkei koskaan ollut tarkoitus ulkomaille lähteä eikä ranskaa opiskella, joo-o :D.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-12-01 23:15:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Bonjour Aventurine ! Bienvenue, kiva kun tulee lisaa ranskankielisia 8) :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-12-01 23:36:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Merci Hantsu!

Mun ranskani on kyllä valitettavasti hyvin paljon vielä siellä opettelun puolella, mutta jonain päivänä, jonain päivänä ... 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2008-12-03 14:44:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Mustakin on kiva nähdä täällä ranskankielisiä, en itse Ranskassa asu mutta sukua siellä ja Genevessä, joten tuttua menoa. :)

Meikäläinen on jo hyvän tovin asunut täällä Baltiassa, Tallinnassa nyt mutta toivottavasti jo ensi vuonna Suomessa. Tulevaisuudessa todennäköisesti lähtöä jonnekin pidemmälle, saas nähdä mihin polku vie. Nyt vasta tajusin tänne exfoihin eksyä :D Ehkä siksi että oon niin lähellä Suomea, ainakin maantieteellisesti. Muuten tuntuu välillä että ollaan valovuosien päässä.. Karppauksen kannalta täällä on ihan kiva asua, tosin naapurissa Latviassa on vielä paremmin tuo ruokapuoli. Mutta kyllä se Saarioisten iso koura pyyhkii sielläkin kansan rivit paksuiksi.

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1013 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)