karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 06:15:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-29 23:30:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Kiitos Expat ja Winter! :D

Ma saan kahdet juhlat: ekaks taalla Ranskassa me mennaan siviilissa naimisiin, kun se on taalla pakollinen kaytanto. Sitten illalla juhlitaan paikallisten eli ystavien ja sulhon sukulaisten kanssa. Suomessa kirkkohaat muutaman viikon paasta ihanassa kivikappelissa ja sen jalkeen isommat juhlat mun suvulle ja ystaville. Jee!! Oon kylla jo ihan tapinoissani.. :lol: Mita jos ma romyan korkkareillani johonki maton reunaan siella kaupungintalolla..?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-30 09:04:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Sitten sä vaan tyylikkäästi noust pystyyn ja hymyilet leveästi kaikille ja sanot, notta Excusez-moi!
Toi lienee kaikkien morsioitten pelko, joka ei edes toteutuessaan maailmoja kaada.
Ihanaa saada häät tuplana! OIkein hauskoja bileitä!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-30 20:17:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-06-30 13:19:14
Viestit: 1
Tervehdys exfateille!

Olen ihan uusi karppaaja, tarkoituksenani hyväkarppaus, ja olen juuri muuttamassa Etelä-Saksaan. Toistaiseksi ei ole kokemusta sen enempää suomalaisesta kuin saksalaisestakaan karppauksesta, joten mielenkiinnolla lueskelen teidän kokeneempien kertomuksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-04 22:07:16 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-20 22:00:56
Viestit: 1821
Paikkakunta: Espoo
Terveisiä täältä Sveitsinkin suunnalta!

6 vuotta täällä on ehditty asua ja oikeastaan koko ajan viihtyy paremmin.:) Etenkin kun tuli alkukeväästä muutettua uuteen asuntoon, jota voi ensimmäisen kerran sitten vanhempien luota lähdettyä tosiaan sanoa kodiksi, eikä miksikään väliaikaiseksi asumukseksi.

Sveitsissä karppaus on helppoa, löytyy lihoja, maitotuotteita jne. ja bonuksena Genevessä asustaessa on myös Ranskan rajan läheisyys eli myös ranskalaisia ruokakauppoja tulee harrastettua. Oma suosikkini ranskalaistuotteista on fromage blanc, joka on aivan sairaan hyvää Dalfourin hillon kanssa.

Toivottavasti Hantsu häät menivät hyvin? Ja onneksi olkoon näin myöhässä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-05 08:01:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
Amber kirjoitti:
Oma suosikkini ranskalaistuotteista on fromage blanc, joka on aivan sairaan hyvää Dalfourin hillon kanssa.


Fromage blanc on suomeksi rahkaa. Minäkin syön rahkaa lähes päivittäin, yleensä sitä rasvaisempaa versiota, jossa on rasvaa 40% kuiva-aineista eli jotain 7,6% kokonaispainosta. :D Noita hilloja en olekaan aikoihin syönyt, pitääkin tutkia kaappeja. :P


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-05 18:26:36 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-20 22:00:56
Viestit: 1821
Paikkakunta: Espoo
Juu niin se taitaa olla..:) Tosin sveitsilainen quark kylla muistuttaa enemman suomalaista rahkaa, eli on hiukan kirpeamman makuista kuin fromage blanc.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-06 08:09:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
Joo, erona on se, että quark on yleensä saksalaista ja se on happamampaa ja siinä on kai vähemmän rasvaakin. Fromage blanc on ranskalaista, vähemmän hapanta ja siitä löytyy näitä ihania rasvaisia versioita (40% tai 20%) jotka on tosi pehmeän makuisia :D Mutta rahkaa ne kummatkin suomeksi ovat. Suomalainen rahka on kyllä niin hapanta ja vähärasvaista että sitä ei ilman kermaa viitsi syödä :o


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-12 19:40:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-28 01:04:44
Viestit: 249
Paikkakunta: Tampesteri
No jospa minäkin tälläi myöhäisheränneenä esittelisin itseni.

Eli Karmiini, Kaliforniasta San Franciscon kupeesta. Täällä on vuoden verran asusteltu miehen työkomennuksen vuoksi ja ainakin olisi tarkoitus vielä vuodenvaihteeseen asti täällä olla. Eipä ole ollenkaan hassumpi paikka elää ja olla tämä. Ikävä vain on perhettä ja ystäviä Suomessa. Jos ne tänne saisin niin en takaisin haikailisi... :wink: Meillä on miehen kanssa vähän vielä sellanen "maailmanvalloituskausi" meneillään, että tuskin jämähdetään minnekään kuitenkaan kovin pitkäksi aikaa, kun olisi niin kiva nähdä jotain muutakin... :lol:

Minä kuluttelen päiviäni täällä taiteilemalla, pitämällä huushollia kasassa ja tapaamalla uusia ystäviä. Aikansa vaativat myöskin meidän 3 karvapaleroa (2 kissaa ja koira).

Karppailun kannalta tämä ameriikka on kyllä aika mukava paikka. Low-carb tuotteita, kuten leipää ja tortilloita, löytyy ihan helposti tavallisistakin ruokakaupoista. Suomesta kuitenkin kaipaan mielettömästi Aurajuustoa. Jos joku tietää vähänkin vastaavanlaisen sinihomejuustomerkin niin sitten tänne vain infoa. Minusta tuntuu että täälläpäin nuo sinihomejuustot on niin kovin voimakkaita minun makuuni... :(

_________________
Karppaus aloitettu 15.2
Kuva
Too much is never enough


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-14 12:29:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Amber kirjoitti:
Toivottavasti Hantsu häät menivät hyvin? Ja onneksi olkoon näin myöhässä!


Kiitos, Amber!

Oli aivan ihanat juhlat enka edes kompuroinut kaupungintalolla! :lol: Miehen sisko oli taikonut aivan upeat tarjoilut ja koristelut, oltiin kaikki ihan mykistyneita. Meren herkkuja oli paljon erilaisia, kaly kun tietaa etta rakastan niita. Rento ilmapiiri, porukkaa heitettiin uima-altaaseen jne. Ja mahtava keli tietysti, 35, pilveton taivas, illalla ihanan viileeta kynttilasoihtujen valossa... Ei mitaan valittamista!

Parin tunnin paasta lahdemme koto-Suomeen jarkkaamaan juhlia n° 2!

(anteeks taa OT, mut pakko hehkuttaa..)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-14 14:39:11 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Hehkuta vaan, on syytäkin! Ja onnittelut minunkin puolestani... :smt041


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-15 03:34:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
lisää OT:ta :D Onnea vaan munkin puolesta! Tulee ihan omat häät mieleen (2004) ensin täällä Espanjassa ja sitten kakkos juhlat Suomessa. Onnea Onnea! :smt049 :smt049 :smt049 Käväisin minilomalla muuten Ranskassa juuri, Colliuressa oli mukavaa - I :smt049 Colliure, se on niin idyllinen kylä!

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-12 10:31:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Sainpas vihdoin liityttyä...

Asun Madridissa pysyvästi, parisen kertaa vuodessa tulee käytyä Suomessa. Sen verran on jo täällä tullut asuttua, etten enää halua muuttaa takaisin, vaikka eipä sekään täysin poissuljettua ole.

Karppaus on täällä helppoa, kun lähes kaikki syövät karpaten. Selitellä ei siis tarvitse, eikä karppiruuasta ole pulaa. Kun pitkän etsinnän jälkeen löysin rahkan, ranskankerman ja raejuuston, en kaipaa Suomen ruokakaupoista enää juurikaan muuta kuin ksylitol-salmiakkia ja meetvurstia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-14 14:41:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-08-27 00:30:11
Viestit: 370
Paikkakunta: ulkomaa
Lillie kirjoitti:
lisää OT:ta :D Onnea vaan munkin puolesta! Tulee ihan omat häät mieleen (2004) ensin täällä Espanjassa ja sitten kakkos juhlat Suomessa. Onnea Onnea!


Kiitos! Oli kylla ihanat juhlat ja siunaustilaisuus Suomessa muutama viikko sitten. Kyyneleet silmissa meilla molemmilla suunnilleen koko paivan siita asti, kun isi saattoi alttarille.. Kaikki oli niin liikuttavaa, mielettoman hieno ilma ja upeita muusikkoystavien ja -sukulaisten esityksia. Haamatka Ita-Euroopan maissa aivan huippu! Suosittelen matkakohteeksi erityisesti Krakovaa ja Bratislavaa.. Nyt kotiutuneena takas arkimeininkiin. Tama kesa jaa kylla elavasti mieleen koko loppuelamaksi! :D 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-15 02:09:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Jamona kirjoitti:
Asun Madridissa pysyvästi, parisen kertaa vuodessa tulee käytyä Suomessa. Sen verran on jo täällä tullut asuttua, etten enää halua muuttaa takaisin, vaikka eipä sekään täysin poissuljettua ole..


Hola Hola toiselle Espanjan karpille :smt001 terveisiä Barcelonasta :smt039

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-16 13:51:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 16:23:56
Viestit: 672
Lillie kirjoitti:
Hola Hola toiselle Espanjan karpille :smt001 terveisiä Barcelonasta :smt039

Terkkuja takaisin :smt039. Mikäs tässä on espanjankarppina ollessa, kun nuo helteetkin jo näyttävät hellittävän!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-16 21:40:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-07-27 08:26:51
Viestit: 385
Paikkakunta: Nürnberg, Saksa
Moicca moi,

Mä olen roikkunut täällä jo kesästä 04 mutta viettänyt hiljaiseloa - lähinnä lueskellut foorumia ja oppinut uutta. Erilaisilla hh- tasoilla on nyt tippunut yli kaksikymmentä kiloa. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: minakin olen taalla
ViestiLähetetty: 2006-08-28 23:41:22 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Terve taalta Iso-Britanniasta. Olen asunut taalla kymmenisen vuotta ja lukenut muutamana viime vuonna paljon ravitsemukseen liittyvaa. Ensinna kiinnostuin you are what you eat, sitten GI-jutuista, mutta sitten aloin todellakin pahkailemaan etta miten syomalla terveesti olen silti ylipainoinen.

En pida vaaleasta leivasta tai taalla vaihtoehtoina olevasta ruskeasta, ovat sellaista hotya, joten leipaa ja perunoita en ollut syonyt pitkaan aikaan. Seurasin Carol Vordermanin detoxia milla han kuulemma kutistui kaksi vaatekokoa, minulla ei paino pudonnut yhtaan eika sentit kadonneet mistaan! Haluisin hukata n 15 kg rasvaa vaikka en kuulemma nayta ylipainoselta kun se on kiinteaa rasvaa! (vai suklaata ihon alla?)

Hain kirjastosta Leslie Kentonin syndrome x koska olin lukenut siihen liittyvan lehtiartikkelin. Sita lukiessa etsiydyin tanne, taalla olen lukenut enemman kuin kommentoinut. Nyt on Atkins luvun alla.

Olen aivan vakuuttunut taman vahakarpin minulle sopivuudesta koska se heti vaikuttaa energiatasoihin. Tuntuu kans silta etta olen naita joilla on geneettisesti intoleranssi hiilihydraateille, kun suvussa on paljon molempia sokeritauteja.

Tutuista briteista on taalla useampia painonvartijoita, vain yksi ystava joka on talle vahakarpille myotamielinen ja paatynyt samaan omaa kulkuani vastaavan tien kautta. Musta tuntuu etta on parempi olla hiljaa omasta karppitietoudesta kun sita vastaan ollaan niin paljon, tietamattomatkin. Just luin Red-lehdesta etta Atkins on kauhea villitys koska sen vaikutus sydameen, munuaisiin ja maksaan on niin hurjan kammottava!

Niin onko meita vain kaksi taalta Brittein saarilta?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: minakin olen taalla
ViestiLähetetty: 2006-08-29 10:01:10 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Pangolin kirjoitti:
Niin onko meita vain kaksi taalta Brittein saarilta?


Näin äkkipäätään vilkaisemalla löytyy Moon ja Great Girl, ja meitsi, joka on hivuttautumassa Lontooseen, jahka asunto löytyy.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-03 22:15:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-09-03 21:38:33
Viestit: 17
Terveisia Hollannista!

Toissa taalla ollut vajaan vuoden. Karppaillut olen enemman ja vahemman tiukasti vuoden alusta ja erittain hyvin kokemuksin. Foorumia olen lukenut ahkerasti koko ajan mutta vasta nyt rohkenin rekisteroitya.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-03 22:26:14 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tervetuloa!

Missäpäin Hollantia oleilet? Olen itse asustellut Amsterdamissa viimeiset pari vuotta, ja vieläkin tulee silloin tällöin käytyä tuttavia tapaamassa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)