karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:33:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-02-01 08:02:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-25 11:34:13
Viestit: 5
Tervehdys Etelä-Afrikasta!

Ollaan asuttu täällä perheen kanssa nyt reilu 2,5 vuotta, ja sopimus loppuu kesäkuussa. Tällä hetkellä on suunnilleen fifty/sixty niin kuin Nykäsen Matti sanoisi, että palataanko Suomeen vai vaihdetaanko lennossa seuraavaan ulkomaan keikkaan. Jos jatketaan maailmalla, se voi olla toisaalla Afrikassa tai vaikka Etelä-Amerikassa, tällä hetkellä kaikki on kovasti auki.

Perheessä itseni lisäksi mies ja 11-v tytär. Ollaan täällä siis minun työni perässä, mies on koti-isänä, tekee keikkaluontoisesti töitä (hieroja) sekä harrastaa ja opiskelee kaikenlaista.

Karppauksen aloitin aika lailla 3 viikkoa sitten, suhteellisen epätieteellisesti... täällä ei oikein ole kirjoja saatavilla joten netistä olen lueskellut kaikenlaista ja soveltanut. Käytännössä olen jättänyt viljatuotteet satunnaisia leseitä lukuunottamatta, sekä perunat yms tärkkelyspitoiset. Ruokavaliossa siis paljon kasviksia, lihaa, kalaa, kananmunia, maitotuotteita ja marjoja. Toistaiseksi tällä linjalla tuntunut ihan mukavalta.

Maitorahkaa täällä ei saa... mutta muuten hyviä ruoka-aineita löytyy aika helposti. Täällä harrastetaan vähemmän eineksiä ja marinointeja kuin Suomessa, ja täällä on vielä lihakauppoja, kalakauppoja ja vihannes/hedelmäkauppoja joten valikoimaa on.

Sellaista täällä. Lieneekö joukossa muita tältä mantereelta?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Uusi tulokas!
ViestiLähetetty: 2011-03-06 02:47:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-03-03 10:33:42
Viestit: 103
Paikkakunta: UK, jossei sitten jossain muualla..
Hei vain kaikille!
Uusi olen karppimaailmassa, sain itseni vakuutettua karppauksen hyodyllisyydesta vasta noin kuukausi sitten, ja olo on ollut mita mahtavin. Paino on tainnut nousta pari kiloa vaikka hiilarit olen pitanyt aika alhaalla mutta energiaa riittaa enemman kun koskaan aiemmin ja kaikki allergiat ja atopiat on havinnyt! Uuden ruokavalion oppiminen vie aikaa.. Eli talla elamantavalla aion todellakin jatkaa. Harmittaa kun en uskonut kavereita ja aitia aiemmin :)
Englannissa asustelen Devonissa. Eipa tassa kummempia :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-03-20 13:46:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-14 16:09:28
Viestit: 110
Tervehdys kaikki!

Aloitteleva ja hiilarikoukkuinen Ruotsin karppi täällä. Tukholman alueella on tullut asusteltua melkein 5 vuotta :).

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-03-20 18:46:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-12 00:34:04
Viestit: 20
Paikkakunta: Madrid
Hei! Laitan tänne saman esittelyn kuin yleiselle puolelle, kun siitä nyt tuli aika pitkä...

En nyt ole kovin kauan tätä karppausta harrastellut, mutta tarkoitus on jatkaa elinikäisesti.
Olen asuskellut Espanjassa (Madridissa) jo liiankin monta vuotta, mutta kun vanhemmat toi teininä ja nyt on sitten tämä elämänkumppani ja talokin jo täällä, niin en ehkä ihan heti Suomeen palaa muuten kuin lomille (kun siellä Saimaan seudulla sitä perhettä vielä on)..
En ihan oikeasti ole ylipainoinen, mutta tuntuu siltä että kun 30 vuotta täytti (nyt 34), niin joka vuosi on ainakin kilo ylimääräistä läskiä tullut. Aina välillä olen kyllä esim juoksut oikein todella, ja silloin paino paremmin on pysynyt aisoissa (jopa maratooni kun tuli "juostua" - koska pakko ainakin ensikertalaisena oli pakko kävellä välillä, varsinkin kun olen aina varsin hidas ollut). Tietysti niillä pitkillä jopa 2-3 tunnin harjoituksilla kroppa oppi rasvakäyttöiseksi. Nyt on muutama kuukausi juoksu jäänyt, pitäisi aloittaa taas (täällä Madridissa on kylmä ja pimeä talvi).

Pituutta on 166 cm, ja viime kesällä päätin painoa pudottaa täällä suositulla (Ranskasta peräisin) Dukan dieetillä. Lihaa (ei possua!), kalaa ja äyriäisiä siinä saa syödä niin paljon kuin haluaa, samoin kuin kananmunia ja 800 g rasvattomia maitotuotteita, ja pari lusikallista päivässä kauraleseitä. Ensimmäisessä vaiheessa (3-10 päivää) syödään siis proteiinia, ei rasvaa, ei HH (paitsi ne leseet ja maitotuotteet). Toisessa vaiheessa sitten on joka toinen päivä pelkkää proteiinipitoista ruokaa, ja joka toinen, proteiinit + kasviksia (siis vähäHH).

Kuukauden sitä kestin; ei painoa lähtenyt, ei senttejäkään paljon, joten jätin siihen koko homman.

Ny taas helmikuussa kokeilin samaa, mutta kyllähän se on aika kovaa kun ei voi syödä joka päivä kasviksia, ei mitään hedelmiä, rasvaa ei ole missään,... ei se ruoka siis kovin maukasta ole. Kun kylmät kastikkeet pitäisi tehdä PARAFIINISTÄ ja joitain niin sanottuja "herkkuja" keinotekoisella makeuteksella sitten popsitaan makeannälkään.

Joten, 10 Dukan-päivän jälkeen, kun olin tätä foorumia joskus lukenut, päätin vaihtaa rasvaiseen karppiruokavalioon. Näin alussa ei leipää, ei pastaa, ei perunaa, maissia/herneitä/palkoja, hedelmät siitä "vähemmän HH" puolesta (lähinnä marjoja), ei sokeria... jne.
Ruoka on HYVÄÄ, ja painoa ja senttejä on jo lähtenyt ihan oikeasti (3 kg alusta, eli siis 69.6 oli ennen Dukania, sillä Dukanilla ei lähtenyt mikään). Aika helppoa tämä oli oikeastaan, kun Dukan on niin rajoittava. Sen lisäksi: ennen Dukania sitä söi kolme kertaa päivässä (leipää, muroja, pastaa... iiihhh, ei rasvaa, tietysti) + välipala; Dukanilla oli koko ajan nälkä ja jotain siinä sitten naposteli pitkin päivää. Nyt sen sijaan syön aamiaisen (kahvi + maito, minuuttisämpylä, jogurtti) ja n. neljältä iltapäivällä (töiden jälkeen) täkäläisen "comida" eli päivällinen (lihaa tai kalaa + kasviksia, jälkiruokana marjoja ja kreikkalaista jugua, on kuin partis varmaan, yksi pala Lindtin 90% suklaata). Ja nyt kun oikein karppaa, niin... ei enää koko päivänä ole nälkä! Eli ei edes aamulla (kun ennen vasta kurni jo yhden maissa), ja saati sitten illemmalla, ... on jo muutama päivä jäänyt nää syömiskerrat kahteen kun ei millään mahdu enää mitään.

Lisäksi närästystä ei enää ole, ei turvota, migreeneille olen sanonut "Adiós", ja muutenkin on parempi olo.

Ja näin viimeiseksi mainittakoon että olen lääkäri (sisätauteihin erikoistunut), ja vaikka yleensä on lähinnä infektio-potilaita, niin nykyään on myös paljon "riesgo cardiovascular" eli "valtimotautiriski" potilaita. Paljon on lihavia ja diabetespotilaita. Kaikki sanoo että "en minä syö mitään", mutta kun se "ei mitään" syödään parilla vaalealla patongilla kyytipoikana, niin...
Töissä kun ruokavaliota neuvoo, niin yritän sen tehdän niin, että kansan hiilaritietoisuus lisääntyy. Valitettavasti on vain semmoinen kaupunginosa jossa on aika paljon ihan oikeasti "analfebetismi", eli siis ei osata lukea (joko ei ollenkaan tai sitten niin vähän ettei se riitä oikein mihinkään). On vaikeaa selittää jotain hiilarien rajoituksista kun ei moni ihminen todella edes tiedä mikä on hiilari ja proteiini (rasva tiedetään: oliiviöljy). Lisäksi työttömyys, alkoholit ja huumeet tekee sen että laaturuokaa ei monella ole edes varaa ostaa, ja leipä ja pasta on köyhän ravinteet.

Vielä lopuksi tuosta Dukanista: Dukanin foorum on järkyttävä (http://www.dietadukan.es/foro/forum.php); siellä sanotaan että on "synnin tehnyt" jos esim syödään joku päivä "liikaa" porkkanaa, jos sitä oliiviöljyä laitetaan salaattiin, ja voi-ei, jogurtti ei olekaan rasvaton! Jotenkin mieliala siinä dieetissä muuttuu niin, että sitä seuraavat tuntevat todella kamalaa syyllisyyttä, jos tuleekin syötyä esim mainiota täkäläistä "jamon serrano" eli "vuoristokinkkua". Ja munista tietty otetaan keltuaiset pois jne. Onneksi itse olen tajunnut, tämän karppaus infon ansiosta lähinnä, että kyllä se Dukan on aivan yhtä (tai enemmänkin) pötyhommaa kuin VTkin. (C. Sundqvist ei oikeasti tehnyt Dukania koska söi rasvaa koko ajan...)

Joten: jotkut Espanjalaiset kyllä karppaa, mutta ilman rasvaa (Dukanit - ja sitten viime vaiheessa palataan vanhaan takaisin)! Joitakin kivikautisia kyllä alkaa esiintyä, ja myös ns isodieetti on mainittu urheilulehdissä.

(Anteeksi jos minun suomi on "hieman" omituista... en sillä yleensä paljon kirjoittele.)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-05-27 22:32:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-01-21 17:16:53
Viestit: 8
Paikkakunta: Màlaga
Pintora53 asustelee Espanjassa, Malagan provinssissa.

Olen liittynyt tälle foorumille jo 2008 ja vierraillut lähinnä reseptiosiossa. 8)

Vuosia sitten laihdutin 10 kg Atkinssilla, tykästyin sittemmin Montiin.
Pikku hiljaa on tullut lepsuiltua ja paino lähti taas nousuun. :cry:

Siksipä yritin Skarpata ja kokeilla tuota Ducania, kun lupasivat nopeaa tulosta.
DraCarpan juttu oli tosi tuttua. Ei sopinut mullekaan Ducan. Elimistön järkytys ilmeni jumina ja paino vaan lisääntyi. Nyt yritän karpata maltillisesti, mutta lipsumatta. :roll:
Muutama tutun tuntuinen nimimerkki täältä löytyi, mutta kovin vähän on tuolla espanjaosiolla elämää ahora. :?:

No lueskelen vanhoja juttuja ja ehkä osallistun muiden eurooppalaisten jorinoihin, jos siltä tuntuu. :mrgreen:

_________________
saludos!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-15 19:15:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-26 03:20:46
Viestit: 70
Paikkakunta: California
Täällä noin kuukauden vanha sintti kirjoittelee Yhdysvalloista, Kaliforniasta. Opetteluasteella on tämä karppaus, mutta aika hyvin on lähtenyt käyntiin jo pelkästään sokerin, perunan, pastan jne. pois jäämisellä. Ruokaohjeita lueskelen tuolta resepteistä ja sitten kaupassa ihmeissäni yritän etsiä jotain sopivaa. Kun ei ole aikaisemmin tullut käytettyä kovin paljoa kasviksia niin näyttävät oudoilta ja nimet on outoja...aina ei tiedä minkä rehun kanssa tulee kotiin. :lol:

Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi pikku-poikaa. Kolme kuukautta on asuttu täällä ulkomailla ja ainakin vuosi on tarkoitus olla. Olen toistaiseksi perheen ainoa karppi, kun on ollut hiukan haastavaa saada nuo ipanat syömään samoja ruokia. Mies kyllä syö samoja ruokia kuin minä, mutta hän syö myös paljon leipää ja riisiä ja pastaa.

Jos joku tietää hyviä karppiruoka-aineita USAssa niin vihjeet otetaan kiitollisena vastaan (eli millä nimillä tuotteet löytyy kaupasta)... kreikkalaiset jugut näytti olevan vähärasvaisia tai jopa rasvattomia, ainakin tossa meidän lähikaupassa :( . Psylliumia tai fiberhuskia en ole onnistunut löytämään. Majoneesia sentään löytyy. :)

- Californian karppi eli CArppi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-15 22:02:13 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
CArppi kirjoitti:
Jos joku tietää hyviä karppiruoka-aineita USAssa niin vihjeet otetaan kiitollisena vastaan (eli millä nimillä tuotteet löytyy kaupasta)... kreikkalaiset jugut näytti olevan vähärasvaisia tai jopa rasvattomia, ainakin tossa meidän lähikaupassa :( . Psylliumia tai fiberhuskia en ole onnistunut löytämään. Majoneesia sentään löytyy. :)

- Californian karppi eli CArppi


Tervetuloa vaan mukaan!

Psylliumia saat varmaankin kätevimmin tilattua iHerb.com 'sta:

http://www.iherb.com/Search?kw=psyllium

(jos olet eka kertaa tilaamassa, niin koodilla NEM055 saa $5 alennusta)

Kokeiles vaikka laittaa kesäkurpitsasta (courgette) "makaronilaatikkoa". Kasvis vaan kuutioiksi (muksuja voi hiukan fuulata kuorimalla sen, niin "salaisuus" ei paljastu) ja sekaisin paistetun jauhelihan ja sipulin (ja muiden mausteiden, valkopippurin + suolan) kanssa. Päälle munamaito ja uuniin.

Juustoraastettakin voi lisätä.

Ketsupin kanssa tarjolle, ja joku täällä aiemmin mainitsi, että muksutkaan eivät huomanneet mitään.

Eli mielikuvitusta kehiin!

Muut varmaankin auttavat noiden ruoka-aineiden kauppanimien kanssa. iHerbistä tosin saa kaikenlaista sieltäkin.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-16 22:55:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-26 03:20:46
Viestit: 70
Paikkakunta: California
Kiitos Dzinni vinkeistä! Pien ongelma vaan tuli...

Dzinni kirjoitti:
Kokeiles vaikka laittaa kesäkurpitsasta (courgette) "makaronilaatikkoa".


Meidän kaupassa oli zuccini (vihreä) ja squash - miten lie kirjoitetaan - (keltainen). Kumpikin semmosia pötkylöitä. Onks niistä jompikumpi kesäkurpitsa? Oon siis tosi onneton näitten rehujen kans. :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-16 23:37:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
^ Se vihreä (zucchini, courgette) on ainakin mulle se kesäkurpitsa jota käytän "makaroni"laatikossa ja vaikka suikaloituna (+paistettuna) pastan korvikkeena.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-17 13:09:49 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jees, mulla tuli just mieleen, että olisi pitänyt laittaa sekin sana postaukseeni, mutta unohdin korjata.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-17 19:08:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-05-11 16:56:23
Viestit: 141
Paikkakunta: Malaga, Espanja
Heipsan

Kirjoittelen Espanjasta, mutta eikóhán noi kurpitsat olet aika lailla samantyyppisiá joka puolella :D

Se keltainen on kasittáákseni "talvikurpitsa", siis samaa laatua kuin se ikituttu "halloween-kurpitsa", se josta tehdáán pikkelsiákin.

Táállá kun ei saa lanttua, niin kuutioin sellaisen keltaisen kurpitsan (pitkulaisen, váhán cocispullon mallisen) ja paistoin voissa pannulla. Ihan veti vertoja lantulle. Se muheneekin aika helposti, joten varmaan siitá voisi tehdá vaikka "lanttulaatikkoakin"?

Ja siiná on aivan ihanan intensiivinen keltainen vári!

Makrotietoja lóysin seuraavasti: (http://www.mujerdeelite.com/guia_de_alimentos)

KELTAINEN KURPITSA (squash / calabaza)

Calorías: 29 Kcalorías/100 gr
Proteínas: 1.1 gr/100 gr
Grasas: 0.1 gr/100 gr
Hidratos de Carbono : 4.6 gr/100 gr

KESÁKURPITSA (zucchini / calabacín)

Calorías: 23 Kcalorías/100 gr
Proteínas: 1.8 gr/100 gr
Grasas: 0.5 gr/100 gr
Hidratos de Carbono : 2 gr/100 gr

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-06-18 01:23:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-26 03:20:46
Viestit: 70
Paikkakunta: California
Kiitos kaikille avusta! Hyvää tietoa Diablita. Enköhän mä saa noista pötkylöistä jotain aikaseksi. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-08-03 18:21:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-02 17:30:52
Viestit: 25
Paikkakunta: Ulkomaat
Korkataanpas tämäkin forumi nyt ettei kukaan luule botiksi :mrgreen: Täällä siis kohta 30 täyttävä Tsekin suosikkikala eli karppi. 4,5 vuotta sitten tuli tänne Prahaan muutettua nykyisen vaimon perässä, nyt tässä jaloissa pyörii tuollainen reilun vuoden ikäinen virallisterveellisellä oleva puolisuomalainen ja toinen astuu maailman puolen vuoden päästä jos kaikki menee hyvin.

Joskus jo vuosia sitten olen ollut hyväkarppina silloin tällöin ennen kuin tiesin millä nimellä sitä kutsutaan, nyt aloin kunnolla vähentämään hiilareita ja ensimmäistä kertaa ollaan tosissaan lähellä ketoosirajoja. Ylipaino-ongelmia on kyllä ollut tässä viime aikoina mutta ei niin hirveästi läskin takia vaan ihan läskin ja lihasten yhteistyönä. Armeija-ajan alimmista lukemista nostin painoa treenaamalla ja syömällä kymmenessä vuodessa 45 kiloa ja nyt on aika pudottaa oikein kunnolla. Haastoin työkaverin kisaan tavoitteena pudottaa 20 kiloa tämän vuoden aikana. Mitat olivat parhaimmillaan 191cm/120kg, kisa alkoi painon ollessa tasan 118 ja nyt nesteiden lähdettyä ollaan jo viitisen kiloa pienempänä. Tavoite siis 98 kiloa mutta kun tästä saan taas urheilut käyntiin niin tuohon lukemaan tuskin tulee pysähdyttyä, yritetään vähän pidemmälle päästä ennen kuin nostetaan taas painoa (tällä kertaa vähän fiksummin lihakset mielessä).

_________________
Treenejä, ruokailuja ja muuta lässytystä Prahasta käsin

-- There's no carb like low-carb --


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-09-02 19:02:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-08-27 15:25:55
Viestit: 3633
Paikkakunta: Muilla mailla vierahilla
Heipä hei. Täälläpä myös eräs UK:ssa elelevä ja oleleva. Englannissa olen asunut jo tuolta 90-luvun lopuilta saakka, eikä minua täältä varmaan minnekään Walesia kauemmas saakaan enää, kuin käymään korkeintaan. :lol: Aikalailla se tavallinen tarina: muutin aikanaan tänne opiskelemaan ja mieshän se täältä sitten löytyikin ja kymmenen vuotta on jo yhdessä tallattu. :smt049 Ja sen kymmenen vuotta olen tainnut tätä vararavintovarastoakin kerätä, josta nyt pitäisi karsia...

Pakko myöntää, että olen jo Suomen jutuista aika vieraantunut - uutisista, mielipiteistä, musiikista sun muusta nykykulttuurista, tavoista ja muusta - vaikka oikeastaan se tulee melko harvoin esille. Käyn Suomessa aika harvoin, eikä ole oikein mitään suomalaisia ystäviäkään enää, joihin tulisi pidettyä yhteyttä Facebookin ulkopuolella. En ole vuosikausiin edes suomenkielistä kirjaa tainnut lukea. Vaan aina jollakin suomalaisella keskustelupalstalla tulee oleiltua ja virkistäydyttyä, ja nyt taas täällä. :D On kuitenkin mukavaa aivojumppaakin lukea ja kirjoittaa tällä äidinkielellään.

_________________
Uusiokarppi
2011 alusta -36 kg (helmikuu 2014)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-09-02 19:43:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Tervetuloa joukkoon, minullakin oli paitsioaikani ja tietokonemaailma avasi uudelleen aidinkieleni elamaani. Myos taalla foorumilla harjoitutan aidinkieltani, ettei se ruostu ( :oops: ).

Ja aihe foorumin aihe luonnollisesti kiinnostaa.....


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-09-04 19:21:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Täällä olisi yksi karppaaja Ruotsista. Minulla siis alkoi 2 viikkoa sitten vaihtovuosi täällä Tukholmassa. Ruotsiin olen halunut jo pidemmän aikaa, siksi tänne hain vaihtoon. Yliopistossa opiskelen kasvatustiedettä.

Mitäs muuta. Karppaajana olen melko rennolla asenteella. Karppauksen syynä itselläni on ennen kaikkea hyvä olo. Ei turvota, iho voi hyvin, on pysynyt terveenä, energiaa piisaa! Ja onhan karppiruoka pirun hyvää! :mrgreen:

Postaan nyt tännekin, jos olisi apua!

Kaikki Tukholmassa asuvat hoi! Mulla on ongelma. Olen nyt siis aloittanut vaihtovuoden Tukholmassa. Löysin asunnon jo heinäkkun alussa ja olin tyytyväinen. Asuntoni on kerrostaloasunnosta eristetty huone, jossa ei ole suihkua. Kesällä ymmärsin, että saisin käyttää isäntäperheen suihkua, kun tahdon. Noh, männä viikolla vuokraisäntä sitten pamautti, että en saisi käyttää suihkua kuin max 3 kertaa viikossa ja mielellään vain klo. 19.30-20.00. Muuten pitäisi käydä suihkussa uimahallissa. Irtisanoin sitten huoneen, koska tuo suihkuskitsoilu alkoi ärsyttämään liikaa. Aikaa löytää uusi huone olisi marraskuuhun saakka.

Jos joltain (tai tutulta/tutun tutulta) löytyy ylimääräinen huone Tukholman alueelta, laittakoon hän yksityisviestiä allekirjoittaneelle.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-10-16 08:33:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Komppailen edellistä asuinmaan suhteen. Eli elokuusta asusteltu Ruotsissa miehen työnperässä. Minä kotona kolmen pienen kanssa ja suur-Tukholman alueella asustelemme.

Oulaliina - toivottavasti olet saanut asuntoasiasi järjestykseen! Mulla ei ole tarjota huonetta sulle :D

Oon karppaillut on/off -asenteella vuosikausia. Viimeinen niitti oli keväällä pudotettujen -10kg takaisin kerääminen korkojen kera ennätysvauhtia kesällä. :oops:

Täälä Ruotsissa on jotkut asiat ruokien suhteen (varsinkin tarjonnan) hieman erilaisia mutta selvitty ollaan. Aura-juustoa olen erityisesti kaivannut ja monien etsintöjen jälkeen satuin sitä löytämään Kungens Kurvasta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-10-23 15:57:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Asuntoasiat on nyt kunnossa! Sain ison huoneen erään suomalaisen naisen asunnosta Kungsholmenilla Rådhusetin metroaseman lähettyviltä. Vuokrakin on vaan 3600 kruunua! :D

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-11-01 10:29:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-10-25 17:02:39
Viestit: 40
Paikkakunta: Sveitsi
Sijaintini on Sveitsin ranskankielinen maaseutu. Tänne tultiin kahdestaan kolme vuotta sitten, kun puolisoni sai töitä sveitsiläisten lisäopintojensa päätteeksi. Omassa ohjelmassa kieliopinnot, työnhaku ja kaikenlainen käsillä tekeminen. Olen opetellut kutomaan sukkia, maalannut metallifiguureja ja harrastanut origamia. Omat kolmekymppiseni tuli täyteen täällä maahanmuuttajana, ennen kuin tuli otettua vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta selvyyttä.

Aikanaan Sveitsiin saavuttuamme suurin yllätys oli kun meille pöytälevitteeksi tarjottiin - suolatonta voita! Täällä ei arastella rasvaa ruokavaliossa. :D Ja ne sveitsiläiset juustot... niitä ilman en suostu olemaan :wink: Iltamusiikkina on tullut kuunneltua ikkunasta lehmien ja lampaiden kaulakellojen kilinää, on muuten rauhoittavin ääni ikinä.

_________________
Pesä rakennettu 1000 metriin
-------------------------
Oikeaa ravitsevaa, lisä- ja täyteaineetonta ruokaa lautaselle kiitos!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2011-11-01 10:37:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Naakkatar kirjoitti:
Iltamusiikkina on tullut kuunneltua ikkunasta lehmien ja lampaiden kaulakellojen kilinää, on muuten rauhoittavin ääni ikinä.


Ihana!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)