karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 06:43:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-01-26 17:44:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-01 19:17:14
Viestit: 91
Hei Kaikille! :D

Olen Norjassa kirjoilla ja työskentelen troolarilla pohjois-atlantilla.Ollut noin 10 vuotta siinä ammatissa ja ainakin näiltä näkymin homma senkuin jatkuu.
Tarkemmin sanottuna laivamme lähtee useimmiten ulapalle Vesterålenin saarilta,Lofoottien pohjoispuolelta ja kirjani ovat Stokmarknes'in kunnassa.

Minulla on 3 aikuista lasta jotka asuvat nykyään Suomessa ja niinpä käyn lomillani heitä tervehtimässä vanhassa kotimaassani ja tietenkin näen samalla myös muita sukulaisiani.
Näissä karppaus-asioissa olen aika uusi ja kokematon ja olen vasta aivan viime viikkoina alkanut perehtymään tarkemmin näitten sivustojen saloihin.
Vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta ja aidon luonnonmukaiselta tämä karppaus...ja sopii minullekin vallan mainiosti!
Meillä täällä laivassa on "seisova pöytä",joten on helppo valikoida karpille sopivat "parhaat palat".

Norjalainen piimä on mielestäni maailman parasta...täyteläisen makuista...siinä on enempi rasvaa(3,8 %)kuin suomalaisessa versiossa!!
Että tällaista esittäytymistä täältä "maailman ääristä"! :oops: :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-01-31 13:12:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Troolarilla töissä! Mun lapsuuden unelma-ammatti oli kalastaja! Aika kaukana siitä olen nykyisin, Belgiassa ja sisämaassa mutta olis hauska kuulla sun työstä!
Seisova pöytä varmaan helpottaa karppausta mutta toisaalta siinä on sitten nokan alla kaikki herkutkin tarjolla...
tervetuloa mukaan!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-02 23:54:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 17:54:17
Viestit: 550
Paikkakunta: Belgia
Tervehdys Belgiasta,

Olen Orkidea, 32-vuotias nainen, jolla on karppausta vasta pari viikkoa takana. Ulkomailla olen asustellut paljon kauemmin, vuodesta 1999 lähtien ensin Norjassa, sitten Belgiassa ja Irlannissa ja nyt olen palannut työni vuoksi jo muutama vuosi sitten Belgiaan. Karppauksen avulla olisi tarkoitus saada kymmenisen kiloa putoamaan, mutta kovin tiukkaa linjaa en ainakaan vielä pidä, harkitaan ketoosia sitten uudelleen, jos paino ei muuten putoa. Kohtalaisen helppoa tuntuu karppaus olevan Belgiassa, eli täysrasvaisia tuotteita on helppo löytää ja vihanneksia löytyy hyvä valikoima. Huomasin, että täällä on aika monia Belgiassa asuvia, joten kokeneemmilta otetaan oikein mielellään tuotevinkkejä vastaan!

Kun karppausta on tosiaan takana vasta pari viikkoa, niin ruokailut ovat vielä vähän hakusessa, varsinkin kun yhdistän karppausta runsaaseen liikuntaan. Ainakaan toistaiseksi ei tosin ole virta loppunut kesken ja vointi on hyvä, joten toivottavasti olen valinnut ruokani oikein. Läskiäisriehaankin liityin ja tähän mennessä on pudonnut 3,6 kiloa, joten tosi tyytyväinen olen alotukseen :D

Ai niin, seurustelen paikallisen miehen kanssa ja ihan pysyvästi asun Belgiassa :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-03 01:41:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-01 19:17:14
Viestit: 91
Expat kirjoitti:
Troolarilla töissä! Mun lapsuuden unelma-ammatti oli kalastaja! Aika kaukana siitä olen nykyisin, Belgiassa ja sisämaassa mutta olis hauska kuulla sun työstä!
Seisova pöytä varmaan helpottaa karppausta mutta toisaalta siinä on sitten nokan alla kaikki herkutkin tarjolla...
tervetuloa mukaan!


Kiitos Expat! :wink:
Totta,seisova pöytä houkutuksineen niin hyvässä kuin pahassakin...heh...ja kiusaava kokki!Kinastelemme kolme kertaa vrk:ssa (ruokailu 6:n tunnin välein aina vahdin vaihdon yhteydessä)siitä kun en syö hänen leipomaansa sekaleipää. :mrgreen:
Hän muistaa mainita että tulen kalliiksi firmalle kun syön vain lisukkeet!! [-X
Nooh,meitä on reilu 30 henkeä paatissa ja hyvä yhteishenki.Ollaan kuin yhtä suurta perhettä.

Laahusnuotta,joka on aina meren pohjassa nostetaan muutaman tunnin välein kannelle ja tyhjennetään.Kalat valuvat luukuista
alas filetehtaaseen.Koneet hoitavat fileoinnin ja jätteet menevät putkia myöten mereen,josta laivan ympärillä lentelevät lokkiparvet syöksähtelevät kirkuen napsimaan makupalat kitoihinsa.
Ruumassa on 30 asteen pakkanen jonne filelaatikot siirtyvät esijäädytyksen jälkeen.Sinne mahtuu yli 600 tonnia valmista filettä.Reissumme kestää noin 6 viikkoa.Meillä on norjalaisen kalastusministeriön määräämät vuosikiintiöt seuraaville kaloille:Turska,seiti,kolja,puna-ahven ja sinipallas.Oheistuotteina tulee sitten mm.långa,ruijanpallas,kissakala,kuningasrapu..ja kaikenlaisia meren otuksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-03 22:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Mitä te teette niille kuningasravuile? Eiks ne oo tosi arvokkaita? Jostain luin, että lupia niiden pyydystämiseen on tosi harvalla?

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-03 22:59:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Orkidea kirjoitti:
Tervehdys Belgiasta,

:)



Meitä taitaa olla aika monta, juu! Tervetuloa! Karppaus on täällä helppoa!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-04 15:01:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-01 19:17:14
Viestit: 91
Expat kirjoitti:
Mitä te teette niille kuningasravuile? Eiks ne oo tosi arvokkaita? Jostain luin, että lupia niiden pyydystämiseen on tosi harvalla?


Joo,hyvä kysymys! :) Meillä ei ole lupa tuoda niitä maihin virallisesti..pyyntilupa on yleensä myönnetty joillekin rannikko-kalastajille.
Pienemmille aluksille jotka pyytävät niitä sesonki luontoisesti rapumerroilla.
Olemme sen verran kaukana rannikosta että onneksi niitä ei tule koko ajan "riesaksi" vaan kalastaessamme tietyillä alueilla niitä kertyy jossain määrin jotka yritetään syödä sitten pois alta.
Kyllä kait niillä Oslon markkinoilla saivat useita satoja kruunuja kilosta ,ainakin ensi alkuun.
Nykyään niistä on tullut jonkinlainen ongelma kun sotkeentuvat rannikko-kalastajien verkkoihin ja aiheuttavat paljon tappioita heille.
Hyvän makuinen liha niissä jaloissa ja saksissa on..kyllä syömme sitä mielellämme..suolavedessä keitetään ja kova kuori leikataan saksilla halki..namn! :smt109


Lainaus korjattu - Dzinni


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-04 15:26:51 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Oops, tulipas nälkä kun tuota luin! Toista vuotta sitten istuimme Kaliforniassa eräällä viinitilalla puutarhassa Sonomassa pienellä porukalla piknikillä ja söimme paikallisia vastineita noille rapuloille, dungeness-rapuja. Että olikin hyvää! Lisukkeina oli majoneesia, sitruunaa ja keitettyjä latva-artisokkia...

Hups, meni hiukan OT:ksi...

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-05 09:28:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 13:21:49
Viestit: 985
Egyptin Pingu täällä HEI
Olen 31v. naimisissa oleva suomalainen nainen. Minulle on suotu kaksi villiä tyttöä, 6v ja 3.5v.
Olemme nyt olleet Cairossa 7 kk, ja jatkosta ei tietoa. Ehkä joudumme kotiin kesällä, toki toivomme että saamme olla täällä vielä toisenkin vuoden, eli max aika olisi tuohon Elokuuhun 2010. Niin ja miehen työn takia olemme lähteneet tänne.
T.I.A, eihä muuksi muutu (this is Africa), vaikka kuinka haluaisimme, kaikki on niin alkeellista ja kukaan ei välitä oikeestaan mistään (siis paikalliset).. :cry: Mutta täältä löytyy AURINKO :mrgreen:

Aliotin karppauksen viime heinäkuussa, jaksoi syksyyn, sitten innostus ja kiinnostus lopahti. Kiloja tuli liikaa lisää, ajattelin sillon että egyssä ei ole mahdollista karpata kun tuoreita kasviksia ei ole kunnolla saatavilla. Mutta sillon ei ollut kasvisten sesonkiaika, SE ON NYT. Eli uusi yritys alkoi puolitoista viikkoa sitten, ja hyvin on mennyt, kiloja sulanut pois ja senttejäkin lähtenyt mukavasti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-08 14:31:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-01-23 11:33:36
Viestit: 247
Moi kaikille! :)

Olen Tunari, 21-vuotias opiskelija joka on lähdössä vaihtoon Ateenaan viideksi kuukaudeksi. Olen karpannut noin kuukauden ajan ja voinut loistavasti. Tarkoitus olisi siis jatkaa tätä uutta elämäntapaa Ateenassa, ja niinhän sitä väitetään, että Välimeren ruokavalio olisi maailman terveellisin. :) Saa nähdä!

Seuraavan kerran saatan kirjoittaa vasta Ateenasta.. olen siellä 16.2. alkaen.

_________________
Kuva
Ruokapäiväkirja Tunarointia vai onnistumisia?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-08 14:49:49 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Tervetuloa vaan! Meillä on täällä toinenkin kreikankarppi, iliana, tosin ei asu Ateenassa, mutta jos haluat "paikallisia karppausneuvoja", häneltä varmaan niitä saa.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-24 17:56:04 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-02-20 15:38:36
Viestit: 33
Paikkakunta: Irlanti
Irlannista terveisia, kohta vuoden paivat taalla oltu :wink: :)

_________________
Kuva

Ruokapäiväkirja

Sentit

Uusivanha nimimerkki Se1ene käytössä tätä nykyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-02-28 09:36:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-11-06 12:17:53
Viestit: 320
Paikkakunta: Helsinki
Tervehdys! Liityin klubiin ollakseni "hengessä mukana". :D

Palasin koto-Suomeen syksyllä 2007 kuuden ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen. Vuosi meni Saksassa, loput Britanniassa.

...ja ei ole lainkaan poissuljettua etten vielä Britteihin lähtisi takaisin... :wink: :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-02 18:16:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-04 11:09:56
Viestit: 2
Moikka, ajattelin itsekin esittäytyä. Eloa Suomen ja Sveitsin välillä on tullut vietettyä reilu vuosi. Varsinain koti ja mies Suomessa (tai reissussa maailmalla) ja kämppä töitten takia Sveitsissä. Karppailu on kanssa mulle tän vuoden "löytö". Karppailen hyvän olon takia, varsinaista painonpudotustarvetta ei ole kun BMI on sellanen reilu 22. Hyvin on tuntunu ruokavalio toimivan, senttejä on lähteny, kiloista en tiiä kun vaakaa mulla ei täällä Suissessa ole, mutta olo on mahtava. Kaupoista tuntuu löytyvän hyvin kaikkia sopivia herkkuja, joten ei suuria ongelmia noudattaa vähähiilarista valiota.

Ainut "ongelma" on ehkä fondue... Ei viittis syödä yksin kaikille tarkotettua yhtä kulhoa tomaatteja, kurkut ei oikeen maistu ja sitten on enää jäljellä potut ja leipä :? Täällä tais olla muitakin Alppien saartamia karppaajia, olisko teillä jotain vinkkejä tohon Fondue ongelmaan?

Mukavaa kevään odotusta!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-02 22:35:28 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-20 22:00:56
Viestit: 1821
Paikkakunta: Espoo
Ei valitettavasti ole neuvoja fonduen suhteen, kun itse en ole onnistunut yleensä saamaan leivän vaihtoehdoiksi mitään muuta kuin perunaa -mistään tomaateista tai kurkuista on turha haaveillakaan.. Lihafondue kyllä toisaalta toimii hyvin, kun sen kanssa defaulttina tarjotut ranskalaiset voi aina jättää väliin ja syödä salaattia niiden sijasta.

_________________
"No great advance has ever been made in science, politics, or religion, without controversy." Lyman Beecher


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-04 19:12:10 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-27 15:55:36
Viestit: 20
Paikkakunta: Lontoo
Tervehdys :D

Olen Eulalia, asun Lontoossa kolmen kissan kanssa ja aloitin karppauksen 19.1.2009 ihan puhtaasti kokeillakseni sen sopivuutta itselleni. Ilokseni olen huomannut tämän ruokavalion sopivan kuin nyrkki silmään ja painoni on pudonnut 3.5kg, vatsa voi todella hyvin ja lähes kaikki kiukkuisen paksusuolen oireet ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen.

Hiilarit aion pitää alle 20g päivässä kunnes painoa on tippunut n.10kg, eli jonkin aikaa täytyy vielä pitää tiukkaa linjaa sillä nyt on pikkuinen jumitus päällä, mikä on ilmeisen normaalia sillä 3kg tippui ekan kahden viikon jälkeen. Kaloreita en laske, ruokia punnitse tai makroja analysoi, vaan käytän oppaana erittäin hyvää kirjaa joka täälläkin on mainittu eli Neri's and India's Idiot Proof Diet ja kirjaan liittyvää keskustelupalstaa josta saa paljon vinkkejä.

Mitään vaikeuksia ei ole ollut syömisten suhteen eikä mitään hiilarihimoja, mutta se oli odotettavissa sillä en ole mikään sokerihiiri muutenkaan. Viini on heikkouteni ja olen tänäänkin menossa viininmaistijaisiin, mikä taas edesauttaa jumin pysymistä, mutta toisaalta minulla ei ole kiire ja jos painon putoaminen kestää vähän kauemmin satunnaisesta viinin lipittelystä johtuen niin "so be it".


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-04 20:24:07 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Jahas, toinen viiniharrastaja ja Lontoonkarppi! Missäpäin asut? Minä oleilen Länsi-Lontoossa.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-04 20:56:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-01-27 15:55:36
Viestit: 20
Paikkakunta: Lontoo
SE Lontoo, eli ihan toisella puolella metropolia ja tosiaan viini on heikkouteni tai vahvuuteni, miten sen nyt kukin ottaa :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-04 21:31:23 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Eulalia kirjoitti:
.....ja tosiaan viini on heikkouteni tai vahvuuteni, miten sen nyt kukin ottaa :lol:


Taitaa olla sama täällä.... 8)

Nyt ollaan lähdössä loppuviikosta Etelä-Afrikkaan koluamaan uusia viinitiloja....

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tervetuloa ja esittelyä
ViestiLähetetty: 2009-03-05 11:53:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-02-04 11:09:56
Viestit: 2
Kiitos Amber kommenteista. Tykkään ite juustofonduesta tosi paljon, mutta ravintoloissa sitä on aikas turha tilailla. Kotona voi sitten päästää luovuuden irti... Ens kerralla vois kokeilla itsetehtyjä karppileipiä ja vaiks kesäkurpitsaa ym, täytyy kehitellä ideaa lisää!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 258 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)