karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 14:51:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: suklaapatukka porkkanaksi?
ViestiLähetetty: 2007-02-03 15:33:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Auttakaa: lapsemme (9-6-4 vuotiaat) syovat liikaa "sokeria" paivittain ja haluaisin muuttaa pikku hiljaa heidan ruokailutapojaan karpimpaan suuntaan........ALKAA jarkyttyko, mutta seuraava on totta/

KLO 07.00 aamupala olematon : usein pieni donitsi , croissant, suklaa-croissant tai keksia ja lasi tuoremehua ,jota ovat juoneet "maidon korvikkeena "jo alle vuoden vanhasta eteenpain)

KLO 10.00 koulun valipala tauko

KLO 12.00 lounas koulussa eli omat evaat: yksi sampyla, jossa yksi kinkku- ja juustosiivu kahden , pillimehun kera (sokeroituja) . Joskus pikkutomaatteja ym .
Koulussa syovat kovalla kiireella ja mita nopeammin sen parempi, silla vapaa leikkiaika alkaa heti ruokailun jalkeen ja nopeimmille se merkitsee yli tunnin kaveriaikaa.....jippii lapsilla ja itkua aideille....

ENSIMMAINEN LAMMIN ATERIA KLO 15.30 heti koulusta kotiin tulemisen jalkeen.Tama ateria on runsas ja monipuolinen, jonka ,kokkailua intohimonaan harrastava ,mieheni valmistaa rakkaudella.

ILTAPALA ennen iltapuuhia KLO 18.00 lettuja, leipaa, munakas ym.

Ongelma on paivan runsas hiilarimaara, jota sokerin poistamisen tai vahentamisen muodossa haluaisin muuttaa.

Milla korvata klo kymmenen koulun valipala, joka syodaan seisten tai juosten koulun pihalla? Taman hetkisen suklaapatukan ja sokerisen pillimehun kanssa on ollut helppo kulkea. Hedelma se ei voi olla , koska kadet jaisivat likaisiksi ja hedelmapurkki olisi tiella leikkiessa.
Enta lounas?

Luokkaan eivat lapset saa menna ruokatunnin aikana.

(vaihtoehtona on tietenkin lasten kotiinhaku ruokatunniksi ja takaisin kouluun vienti, mutta silloin he menettevat ainoan mahdollisuuden leikkia ikakavereittensa kanssa, koska kotona leikkivat aina vain keskenaan)



Ja aamulla lapsemme eivat ole juuri koskaan syoneet mitaan , koska koulussa syodaan klo kymmenen jotakin. Opettaja patistaa syomaan...
KOULUAIKANA LAPSET EIVAT MYOSKAAN OLE HALUKKAITA SYOMAAN LIIKAA , likaisten toilettitilojen vuoksi. Vessahommat hoitetaan kiireesti kotona ennen paaruokaa.


Lapset ovat erittain siroja ja hoikkia , eivatka saisi missaan tapauksessa kutistua yhtaan, liikkuvat runsaasti ja omaavat muutenkin runsashiilarisen ruokavalion muut haittapuolet : syomisen jalkeisen pikavasymisen ja pian ruokailun jalkeisen nalantunteen (josta nalkutan turhaan) ylihermoilun sokeritasapainon heitellessa laidasta laitaan jne. Eli samat vaivat mitka itsellani oli viela kolme viikkoa sitten. Ja jos mina niista olen paassyt eroon, soisin saman tunteen lapsillenikin.

Aiti on lihava ja lapset langanlaihoja siroja luopmuksia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-03 22:31:34 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Voisitko aamulla antaa pienen jugurtin jonka kanssa kourallinen esimerkiksi manteleita (koska ne ovat makeita)? pieni annos banaanipuuroakin olisi parempi kuin croissant, suklaa-croissant tai keksia ja lasi tuoremehua (oma mielipiteeni) Entas dippy egg paahtoleivan kanssa?

Auttaisiko aamulla se jos olisi pidempi aika hereilla ennen kouluunlahtoa?

Taalla Brittein saarilla on kampanja missa koulu antaa yhden hedelman aamuplaytimen aikana ja se syodaan ulkona. Tavallisesti satsuma, omena, banaani tai porkkana. Ei kukaan ole sanonut mitaan kasienpesusta.

"Koulussa syovat kovalla kiireella ja mita nopeammin sen parempi, silla vapaa leikkiaika alkaa heti ruokailun jalkeen ja nopeimmille se merkitsee yli tunnin kaveriaikaa....."JUST SAMA MEILLA

Kouluevaista jattaisin ainakin pillimehun pois ja mieluummin sen tilalle vesipullo. Meilla on jo toista vuotta jatkunut taistelu siita miten kaverit syo suklaapatukoita, perunalastuja ymv evaana ja miksen ma saa.....

Syoko sun lapset sardiineja?

"Lapset ovat erittain siroja ja hoikkia , eivatka saisi missaan tapauksessa kutistua yhtaan" MISSA HE OVAT kasvukayrilla? Muista etta muiden maiden kasvukayrat eivat ole yhtenevaisia Suomen kanssa......

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: suklaapatukka porkkanaksi?
ViestiLähetetty: 2007-02-03 23:17:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kiva juttu, kirjotin pitkan viestin ja kone paatti deconnecter minut. Aloitan siis alusta:

Kiitos vinkeista, kokeilen jugurttia manteleiden kanssa, osa ei voi sietaa maitotuotteita muuten vaan , osa soisi munia lukuisia kerralla, osa kayttaa aina voita ja osa ainoastaan ei-rasvaisia juttuja.

Lapset heraavat ominpain jo tunti ennen koulunlahtoa eika aamutoimissa ole ongelmaa, ovat valmiina aina jo vartin ennen lahtoa(ja siltikin olemme varttia ennen aikojamme koulun pihalla) eli aikaa on....

Hedelmapakkoon voisin ryhtya valipalan suhteen, voin antaa pienen minigrip-pussin kosteuspyyhkeineen mukaan. Isompien poikien koulu on MINKAtiukka opetukseltaa eika likaisilla kasilla ole asiaa kouluvihkoihin...Mutta toisaalta esim vessat on siina kunnossa, ettei lapset mene niihin kuin pakolla ja paperikin taytyy pyytaa opettajalta eli nolottavaa myos.....

Vesipullojuttukin on hyva, voisin ostaa valmiita kivoja pulloja aluksi , jotta jutussa olisi jotain hauskaakin. Yleisesti koululapset eivat saa tarpeeksi juotavaa koulupaivan aikana. Kaksi taukoa (olen laittanut kolmannen mehun ylimaaraisena, koska esim itse juon paljon ja osan kuvitella milta tuntuu kun janottaa eika saa juotavaa)ja kaksi mehua....

Lapsemme ovat Belgian SIROJEN mittapuiden mukaan NORMAALIPAINOISIA, mutta suomalaisittain siroja. Isansa on italialainen.
Ja mina reilun kokoinen suomalainen....

Lapsemme syovat paljon (kolmekin krt viikossa kunnon ateria simpukoista loheen ja katkarapuihin)kalaa, anjovista en ole antanut sen suolaisuuden vuoksi usein.

VAPAAPAIVINA MINA pidan kiinni syomisajoista, mutta mieheni lipsuu lasten kasvatuksessa kaikesta , jossa pitaisi "riidella" lasten kanssa jostakin perilla paasemiseksi..

IKAISIA OMAT LAPSESI OVAT?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-04 15:19:41 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Ritasisko kirjoitti:
Mutta toisaalta esim vessat on siina kunnossa, ettei lapset mene niihin kuin pakolla ja paperikin taytyy pyytaa opettajalta eli nolottavaa myos.....

Vesipullojuttukin on hyva, voisin ostaa valmiita kivoja pulloja aluksi , jotta jutussa olisi jotain hauskaakin. Yleisesti koululapset eivat saa tarpeeksi juotavaa koulupaivan aikana.

IKAISIA OMAT LAPSESI OVAT?


Miksi vessat on tollaisessa kunnossa? Eiko koululaisten vanhemmat valita? Entas jos taskuun oma paperinenaliinapakkaus? Varmaan siksi eivat juokaan tarpeeksi kun eivat halua sinne vessaan...

Vedenjuonnin ja aivotoiminnan vilkastumisen linkista on taalla puhuttu paljon. Ennemin kouluissa oli vedenjuontipaikkoja, sitten havaittiin etta popot leviaa kun pienet lapset laittaa suunsa ihan siihen kiinni, ja siksi meidankin koulussa on tama kampanja etta joka lapsella lunch time juoma ja sitten vesipullo erikseen josta saa juoda paivan mittaan miten tarvii. Tyttoni ei juo paljon joten hanella vain 2 pulloa mutta joillain hanen kavereillaan on mehu ja vesipullot ruualle ja 1-2 vesipulloa paivan mittaan. Kaupoissa myydaan kivoja vesipulloja evaaksi jos haluaa kotona tayttaa, nimellisiakin.

Lapseni ovat 4 v leikkikoululainen ja 6v ykkosluokkalainen.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-04 16:37:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
Ritasisko kirjoitti:


Milla korvata klo kymmenen koulun valipala, joka syodaan seisten tai juosten koulun pihalla? Taman hetkisen suklaapatukan ja sokerisen pillimehun kanssa on ollut helppo kulkea. Hedelma se ei voi olla , koska kadet jaisivat likaisiksi ja hedelmapurkki olisi tiella leikkiessa.
Enta lounas?

Luokkaan eivat lapset saa menna ruokatunnin aikana.

Banaani, nakkeja, juustotankoja, pähkinöitä, porkkana, metvurstia, keitetty ja kuorittu muna? Pikkupakkaus kosteuspyyhkeitä ja nenäliinoja taskuun. Osta vaikka ikeasta satsi pikkuisia muovirasioita, mahtuvat lapsenkin takintaskuun.

Kun muksut kerran syövät pääateriansa jo iltapäivällä, voi koulu"lounas" olla aika nimellinen, jos tuon kymmenen välipalan saa tukevammaksi.

Oletko jutellut muiden äitien kanssa? Minä sain aikanaan aivopestyä lapseni luokan "irti" suklaa-sipsi-eväistä, meillä on nyt yhteinen sopimus että kouluun ei tuoda roskasnacksejä tai karkkia. Toimii hyvin.

Vessojen kuntoonkin voisi ehkä vaikuttaa, kannattaa ainakin yrittää.

Barrikadeille! :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: suklaapatukka porkkanaksi?
ViestiLähetetty: 2007-02-05 09:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Kiitos mielipiteista, kaikkea harkitaan.

Tama lastemme koulu on vanhimmalta osalta 1700-luvulta (ei tosin ne vessat hah) ja sita koko kompleksia (kirkko, mylly, ala-ja yla-asteet seka lukio sisaoppilaitoksineen, uimahalli jne) on remontoitu EU -rahoilla jo...nyt jokainen sali ja huone, jota remontoidaan tehdaan rahastoilla, joihin lasten vanhemmiltakin pyyydetaan avustuksia. Tana vuonna remontissa on jumppasali... (eihan ole meidan oppilaiden vanhempien asia maksaa koulun remonttia?????joten asia ei etene..)


Luokassa on paljon fiksujen vanhempien lapsia, jotka tukevat oikeaa syomista, mutta 25 mahtuu myos niita, joille on ihan se ja sama mita lapsensa syovat.

Leikkikoulussa on helpompi raksyttaa asioista mita teenkin jatkuvasti. Kuvittele: hedelma paiva otettiin pois, koska opettajat eivat jaksaneet kuoria hedelmia lapsille.....Ja koulun lukuisiin juhliin pyydetaan tuomaan taffechips- tyyppisia alkupaloja ja mielellaan kokista......

Joudun paljon taistelemaan edes suomalaisellle normaaleista perusasioista, mitka kuitataan taalla "ole maassa maan tavalla" heilauksella. Yritan kuitenkin sisullani eteenpain......


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-05 14:01:20 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Louska kirjoitti:
Banaani, nakkeja, juustotankoja, pähkinöitä, porkkana, metvurstia, keitetty ja kuorittu muna?

Oletko jutellut muiden äitien kanssa? Minä sain aikanaan aivopestyä lapseni luokan "irti" suklaa-sipsi-eväistä, meillä on nyt yhteinen sopimus että kouluun ei tuoda roskasnacksejä tai karkkia. Toimii hyvin.


Mina laitoin kohta 6v tytolle valmiiksikuoritun munan lounasevaisiin mutta ei se sita syonyt kun kellaan muulla ei ole sellaista evaana. Silla on luokkakaverit aina silloin talloin kysynyt etta mita sa syot kun on muista poikkeavaa eika se kesta tollasta huomiota.

Jos juustotangoilla tarkoitat sellaisia cheese strings tyylisia niin meidan lapset kieltaytyy syomasta niita kun ne on niin prosessoidun makuisia.

Toi juttelu muiden aitien kanssa ei tosiaankaan ole aina mahdollista. Mina joskus ehdotin ettei esiluokkalaisille ja leikkikoululaisille perunalastuja ja luulin jo etta mut kivitetaan. Ihan oikeesti kuten muualla taalla palstalla on kaynyt ilmi niin nk tavalliset ihmiset ei tieda mika on terveellista ja mika ei. Kerran oli TV:ssa ohjelma missa ne puhui tasta ja sanoivat suoraan etta tajuutteko te etta te tapatte teidan lapsenne tallaisella ruualla mutta en usko ihmisten tajuavan. Mina olen vain saanut vihat paalleni. Ja kuiskuttelua selan takana.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: suklaapatukka porkkanaksi?
ViestiLähetetty: 2007-02-05 15:02:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Ymmarran erittain hyvin mita ajat takaa..taalla olen kuullut jopa lausetta: "madame tekee lastensa ruokailun suhteen nain(ja nain) koska on ulkomaalainen"aidit ovat selostaneet lapsilleen.......

Lapsille on vaikeaa olla erilainen (lapsemme eivat esim.poskisuukottele esimerkkini mukaisesti, en ole paassyt kiinni tahan tapaan vaan ojennan vahingossa aina kateni tervehtiakseni)

Mutta eri valipalavinkit olivat mukavia lukea ja tosissani kokeilen mita voin. YRITTANYTTA EI LAITETA.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-05 15:39:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
Pangolin kirjoitti:

Mina laitoin kohta 6v tytolle valmiiksikuoritun munan lounasevaisiin mutta ei se sita syonyt kun kellaan muulla ei ole sellaista evaana. Silla on luokkakaverit aina silloin talloin kysynyt etta mita sa syot kun on muista poikkeavaa eika se kesta tollasta huomiota.

Jos juustotangoilla tarkoitat sellaisia cheese strings tyylisia niin meidan lapset kieltaytyy syomasta niita kun ne on niin prosessoidun makuisia.


Jep, tuttua... Meillä on onneksi hyvä luokkayhteisö, useimmiten käy niinpäin että mammat kiukuttelevat minulle kun lapsensa vaativat evääksi pähkinöitä ja porkkanatikkuja "kun ...kin on". :D

Juustotangoilla tarkoitin ihan tavallista juustoa tankoina, itse laitan emmentalia, pysyy hyvänä lämpimässäkin sen pari tuntia.

Ritasiskolle vielä: älä luovuta, olet oikeassa huolehtiessasi lastesi ravitsemuksesta. Ympäristöpaineet ovat tietysti kovat, mutta jonkinlaista kompromissiratkaisua kannattaa silti hakea. Ehkä pikkuhiljaa hivuttaminen olisi helpointa, vaikkapa sen mehun vaihtaminen veteen ja suklaapatukan lisukkeeksi pikkupussillinen lapsen lempipähkinöitä tms?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-05 15:55:02 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Louska kirjoitti:
Ehkä pikkuhiljaa hivuttaminen olisi helpointa, vaikkapa sen mehun vaihtaminen veteen ja suklaapatukan lisukkeeksi pikkupussillinen lapsen lempipähkinöitä tms?


Missa maassa olet Louska?

Taalla on noita pahkinaallergisia koululaisia niin en voi antaa kouluun mitaan pahkinoita enka esimerkiksi laittaa pahkinavoileipaa.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.

(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-02-05 16:41:45 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pangolin kirjoitti:
Louska kirjoitti:
Ehkä pikkuhiljaa hivuttaminen olisi helpointa, vaikkapa sen mehun vaihtaminen veteen ja suklaapatukan lisukkeeksi pikkupussillinen lapsen lempipähkinöitä tms?


Missa maassa olet Louska?

Taalla on noita pahkinaallergisia koululaisia niin en voi antaa kouluun mitaan pahkinoita enka esimerkiksi laittaa pahkinavoileipaa.


Täällä sama homma, pähkinäallergiaa niin paljon että ei saa olla mitään semmoista jossa voi edes olla hajua pähkinästä! Eli siihen jää mantelisnäkki tai "kinkkupähkinät" (pistaasit) jotka on pojan herkkua. Meille on koulusta sanottu että pitää olle terveellinen snäck mutta lähes joka päivä kuulen valitusta pojalta kun "miksi mulla ei oo koskaan muffinssia, miksi mulla ei oo koskaan keksiä, miksi mulla ei oo popcornia ku sillä toisella pojalla on JOKA päivä..."... Joo, popcorn on terveellistä kun se on LOW FAT. Myös muffinssi on terveellistä kun se on whole wheat muffinssi. Ja tietty keksi, siinä on sopivasti whole wheat ja suklaamuruissa on sit se maito... Kääk. Minä olen kertonu pojalle että mulle on koulusta sanottu että pitää olla terveellinen eväs ja kun kerta nuo ei minun mielestä ole terveellisiä niitä ei voi laittaa evääksi. Meillä parhaiten evääksi menee banaani, omenalohkot, rusinat, juusto (joskus kaverina pari kokojyväsuolakeksiä, hh max10g), jogurtti.

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-05 16:49:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-06 21:35:29
Viestit: 716
Paikkakunta: ulkomaa
:shock: Onpa hurja juttu tuo pähkinäallergia... :shock: Minä tunnen täällä Italiassa yhden ainoan ruoka-allergisen lapsen (muna), ja tunnen noita muksuja sentään aikamoisen paljon. Liittyyköhän tämä siihen, että italialaislapset kasvavat vehnäjauhoilla, sokerilla ja juustolla lähes kokonaan ilman vihanneksia ja hedelmiä? Lihankäyttökin on vähäistä, pastaa, pastaa, pastaa vaan.

hupsistakeikkaa, lipsahti taas vähän ot:ksi. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-06 19:36:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Ritasisko, minäkin olen taistellut belgojen välipaloja vastaan ja täytyy sanoa, että taistelu on kantanut hedelmää!
Aloitin ottamalla pillimehut pois, nykyisin pojat ottavat automaattisesti vesipullot mukaan. Pienempinä niillä oli Suomesta tuodut muoviset "taskumatit", toisella punainen, toisella sininen ja niitä sitten saattoi täyttää päivän aikana. Nykyisin ostan niitä hauskoja, urheilukorkillisia pulloja, ovat "cool".
Välipalana aika usein pieni rusinapaketti, pieni pussi pähkinä/kuivattu hedelmä -sekoitusta. Pojat syövät mielellään kuivattuja, pehmoisia aprikooseja, kuivattuja mansikoita, papaijaa. Omppu aina mukana, joskus myös mandariini. Olen myös ostanut täysjyvä-rusinakeksejä erityisherkuksi, luontaistuotekaupoissa on kaikkea kivaa.
Lounaaksi haluavat voileivät mutta minäpä leivon, terveysterroristina, itse kaiken leivän, joten valkoista eivät ole vuosiin nähneet. Paan sekaan erilaisia pähkinöitä, jyviä, siemeniä jne, väliin paljon juustoa ja kinkkua ja pieneen pussiin kirsikkatomaatteja, paprikaa tai kurkkua.

Aamiaiseksi ovat ruvenneet syömään Deltsun luomu-cornflakeseja luomumaidon ja marjojen kera tai pelkkiä marjoja ja Maquée de Brabant.

Illalla syövät kunnon ruuan, täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä, lihaa tai kalaa. Eivät piittaa kastikkeista, kaikki omina erillisinä kasoina lautasella. Jälkkäriksi teen usein hedelmäsalaattia tai saavat palan tummaa suklaata.

Välillä tietty syövät kaikkea kamalaa mutta niin teen minäkin....

Eivät ole koskaan valitelleet käsien tahmaantumista, täytyykin kysyä.

Tsemppiä!
Ai niin, mun leipomat sämpylät ovat ikävä kyllä niin suosittuja, että niistä saa "mustassa pörssissä" useamman suklaapatukan.... useampi äiti kysellyt ohjeita, kuinka tehdään leipää!

Koskaan en ole vohveleita antanut mukaan! Ja se päätös pitää!!! Joskus teen toki pojille lettujakin mutta täysjyväjauhoista ja puolet spelttiä!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
 Viestin otsikko: suklaapatukka porkkanaksi
ViestiLähetetty: 2007-02-06 19:59:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Hyvia ideoita, tanaan juuri ostin heille rusinoita, tuo bio cornflakes voisi olla hyva juttu, yritan yllyttaa maidonjuontiin, koska pienina lopettivat sen juonnin jo reilusti alle vuoden ikaisina eivatka ole sita juoneet moneen vuoteen, nyt kokeilu menossa kaakaon kera. (musta kaakaojauhoko olisi sokeritonta)

Meidan lasten koulussa (primaire) ei saa mistaan JUOMAvetta paivan aikana, vaan kaikki juoma on kannettava kotoa kouluun jo aamulla.

Mina olen jo sanut jo voiton sina vaihessa kun ottavat nakkileipa tai ruispaloja evaisiinsa, valkisen pullamosson sijaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-06 22:37:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Hyvä! Rupee leipomaan lasten kanssa yhdessä, näkevät mitä syövät ja mikään ei ole parempaa kuin itse tehdyt sämpylät. Osta valmiita jauhoseoksia aluksi, sekin helpottaa. Juota aluksi vaikka vaan nesquickia jos maito on ongelma tai sit Van Houtenia ja hiven ruokosokeria, muuten sokeriin tottuneelle lapselle aika hurja maku.
laita cornflakesien kanssa sekoitettaviin marjoihinkin aluksi ripaus sokeria ja häivytä se sitten pikku hiljaa. Mun sokerihiiri ei enää huomaa, että marjoissa ei ole enää sokeria. Pikkuhiljaa hyvä tulee!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)