karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:46:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-18 13:56:47 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Pangolin kirjoitti:
Taallakin ihmiset tulee kengat jalassa sisalle. Yhdeksi syyksi sanotaan sita etta koska kengat ovat tarkea osa naisen asukokonaisuutta ei voi vaatia niita riisumaan.


Ai, ma en ole moisen tormannyt...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-10-18 22:43:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Roskien sailytys= "syrjaseudulla"roska-auto hakee kallit ostetut jatesakit tienposkesta kerran viikossa (siis tulevat jos tulevat , muussa tapauksessa pussit odottavat tiella kaksi viikkoa).

Sen viikon keraamme kaikki roskat (kaksi -kolme eri lajittelusakkia)omaan varastoomme. Kesalla ne haisevat 30 asteen kuumuudessa ja talvella vievatvaan tilaa.

Pussit saa vieda pihalle edellisena iltana, mutta kissat ja kulkukoirat repivat ne auki useinkin. JATEAUTON KULJETTAJAT eivat keraa rikkoutuneen sakin tuotteita vaan ottavat ainoastaan ehjat pussit.

Tanaan naapurimme ajoi vahingossa kahden sakkini paalle ja joutui kasin keraamaan irtonaista roskaa uusiin vajaan euron maksaviin pusseihin.

Jo nukkuessani (pahassa migreenissani) mies yovuoroon lahtiessaan teki saman jutun eli neljan sakin roskat pitkin katua ja pihaa. Heratti minut jalkia siivoamaan, koska oli jo myohassa muutenkin lahdostaan. Kiva kerata irtonaista roskaa puolipimeassa myohaan illalla unilta heratettyna. Ja selvaakin selvimpaa oli ettei niita sakkeja ollut ylimaaraisia , joten yritin koota tehoteipin avulla kokon sakkeja..Koskaan 12 vuoden aikana ei ole ennen tapahtunut nain.

Kaipaan siis tuttuja rakennuksia naille jatesakeille, ei kotona roskien sailyttamista. Miten te kerrostaloasukkaat hoidatte ko asian?

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-18 23:25:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-21 14:33:41
Viestit: 894
Paikkakunta: Barcelona, Spain
Tuli mieleen roskista, että täällä on sallittua heittää roskia vain puolenpäivän jälkeen roskalaatikkoon. Juuri siitä syystä, että alkavat lämpimässä haisemaan. Roska-auto käy öisin tyhjäämässä laatikot. Se ärsyttää minua täällä, että ihmiset on niin "sottaisia" roskapusseja jätetään roskiksen viereen (vaikka laatikko ei ole täynnä), koska se on helpompaa!

Muutenkin olen tullut siihen tulokseen, että espanjalainen on aika itsekäs. Eli oma etu on aina mielessä, eikä muilla ole väliä. Auto tuplaparkkiin mihin vaan, siis jos pitää ostaa leipää ja viipyy "vain" kymmenisen minuuttia niin autonhan voi ihan hyvin jättää tuplaparkkiin hätävilkut päällä..... :evil: Tai jos ei löydä parkkipaikkaa niin sitten auton voi parkkeerata parkkihallin oven eteen, kuten minulle kävi tänään. Olin menossa meidän halliin siis autolla sisään ja oven edessä oli auto (hätävilkut päällä = be right back, ei EMERGENCY). Siinä parkkihallin vieressä on lastenkerho, äiti oli siis viemässä lasta kerhoon! Katu on yksisuuntainen joten siihen taakse kerääntyi sitten 5 auton jono jotka kaikki alkoivat tööttäämään.....ARGH :evil:

_________________
Love what you do. Do what you love.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-19 09:57:31 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Mulla tuli mieleen tanaan, etta minka ihmeen takia tietsun nappiksen pitaa olla erilainen joka maassa? Olen hadintuskin oppinut kayttamaan englantilaista, ja nyt olen Monacossa ja hotellin nappis on ranskalaista mallia (?). GRRR, kaikki kirjaimet hakusessa....


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-20 13:33:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-15 13:19:55
Viestit: 219
Paikkakunta: Ulkosuomalainen
Elka kirjoitti:
Pangolin kirjoitti:
Eikö kengät jalassa tulla sisälle kaikkialla muualla, paitsi Suomessa ja Japanissa? Ja ehkä Venäjällä, jossa vieraille tarjotaan tohveleita.


Täällä ei myöskään kengät jalassa sisälle, vieraille vierastohvelit tai jotkut tuo omat sisäkengät, jos haluaa että asukokonaisuus säilyy. Meillä kaikki kävelee sukkasillaan kotona, ei olla tohveliporukkaa.

Perinteisesti maalla kengät jätetään ulko-oven ulkopuolelle, mutta kaupungeissa ihmiset ottaa jo kengät sisään että ei varkaat vie :)

No, niihin epäkohtiin:
- poliittinen ja taloudellinen epävakaisuus, korruptio, joka johtaa
- työttömyys ja köyhyys, jonka vuoksi
- katurikollisuus, taskuvarkaudet, murrot on lisääntyneet , jonka vuoksi
- lapsia ei voi päästää yksin melkein minnekään, tai sitten jonkun pitää aina viedä ja hakea, koska
- liikenne kaoottinen ja onnettomuuksia paljon
- jatkuvat sähkökatkokset (ostetaan generaattori)
- kuivuus ja vesipula, josta johtuvat vesikatkokset (onneksi iso vesisäiliö)
- terrorismi
- sodan uhka
:(

mutta kaikkeen tottuu, sitä oppii vaan varovaiseksi-

Pikkupulmia:
- roskat kadulla
- jatkuvat tietyöt
- liikenneruuhkat
- kulkukoirat
- inflaatio

_________________
- joskus pitää osata pitää suu kiinni ja olla hiljaa ja vaan kestää ja kestää
- mietteitä 92 v: jos olisin tiennyt eläväni näin kauan niin olisin tehnyt vaikka mitä. Aina kannattaa aloittaa.


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-27 22:10:05 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-14 07:12:33
Viestit: 1953
Paikkakunta: Keski-Suomi
Voi ei mä luulin että olin jo laittanut tän mua suurimmin ärsyttävän asian Pohjois-Amerikassa:

Asiat jotka näyttää tai kuulostaa hyviltä muttei TOIMI. Esimerkkinä meillä on:
-Juustohöylä jolla EI saa siivuja
-pyykkikone joka ei pese puhtaaksi
-imuri josta kuului hirveä ääni muttei imenyt
-liesituuletin joka ei poista sitä höyryä vaan pukkaa sen yläosasta keittiön "kattoon"

:evil:

_________________
Karppaus aloitettu 20.2.2006 89kg->78,6kg
Raskauden jälkeen (05/2007) paino 93 kiloon, karppausta on/off
2009 Huhtikuussa paino 86kg
2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2007-11-28 07:44:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Laakarit, jotka maaraavat liian helposti laakkeita lapsillekin.

Oma poikani , jolla on ollut usein toistuvaa paansarkya kavi eilen laakarissa (lasten erikoislaakari) ja sai laakkeen migreeniinsa (???), laakkeen jota Suomessa ei edes maarata lapsille ollenkaan. Laake aiheuttaa valtavasti sivuvaikutuksia eika selosteessa edes mainita paansarkyja...laakkeen aloittamisen jalkeen sita olisi jatkettava vuosia....

Laakari ei huomannut kysaista olisiko syy paansarkyyn kenties silmissa. Tanaan tilaan silmalaakariin ajan. Poika sai kolmea eri kipulaaketta paansarkyynsa ja tata Nootropil 20% nimista kaksi kertaa vrk jatkuvaan kayttoon. Soitan ko laakarille heti aamusta ja perun laakkeen oton.

_________________
Karppaus aloitettu v.2007 alussa, 2-3 kk:ssa 1/3 tavoitteesta poissa, loput +20 kg hyvan suunnittelun alla jo 3 vuoden ajan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-21 15:33:19 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Toisessa ketjussa puhuttiin belgialaisten huonosta asiakaspalvelusta, mutta kyllä asia toisinpäinkin voi ottaa päähän. Olin tässä taannoin Sainsburylla ruuhka-aikaan, ja oli kova kiire saada ostokseni maksetuksi. Raskas kori ja pitkä jonotus, joten olin ehkä äreän näköinen (mutta en kuuloinen, käsittääkseni kaikki meni saman ylikohteliaan kaavan mukaan). Kassaneiti vääntelehti tuolillaan varmaan pitkästi yli sadan kilon painollaan (ei varmaankaan tietty mukavaa istua siinä koko työvuoroa), ja mielestäni hidasteli kovin hommassan (Suomessa tuo hoituu vauhdikkaammin). Sitten vaihtorahoja antaessaan hän tokaisi, että "Are you OK??"

Well, yes, of course. Ja pientä silmien pyörittelyä.

Niin attentiivista.

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 08:25:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-26 13:21:49
Viestit: 985
Ihmiset ovat laiskoja (ja tyhmiä), ei osaa pitää aikatauluista kiinni.
Salaateissa on matoja ja toukkia.
Ei ole tarvittavasti valinnanvaraa kaupassa (ruokien suhteen).
Hiekkamyrsky.
Trafiikki on kaoottienen ja hengenvaarallinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 12:10:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-13 21:27:06
Viestit: 3362
Posti on TAAS kolme päivää lakossa!

_________________
Kyllä mun kans toimeen tuloo, kunhan vaan on samaa miältä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 12:24:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
On vai! Höh! Tämä tieto oli mennyt multa ohi. Mä voisin kyllä mennä postin asiakkaana lakkoon, mun 'lähi'posti - noin 10 minuutin reippaan kävelyn päässä - sulki ovensa eilen ja nyt lähin posti on kyllä sen verran kaukana että pitää tosiaan suunnitella meno sinne - jotain kulkuvälinettä käyttäen :(.
No, postilaisten lakon syy lieneekin näissä konttorien sulkemisissa mutta kolikon toiselta puolelta nähtynä.

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 17:05:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Onko kyseessa paikallinen postikonttorin lakko? Meilla aikakin pe toimi postinkuljetus aivan normaalisti.

Meilla lahin posti 7 km n paassa, ei ole julkisia kulkuyhteyksia ollenkaan, joudun menna toiseen kaupunkiin, jossa vaihdan bussia (kulkevat noin tunnin valein pari kolme vuoroa per paiva ja ilta) , kannattavaa ,ei , koska tassa toisessa kaupungissa on postitoimistoja yksi kappale. Sillon kun on paketti postissa odottamassa on sinne mentava kyydilla milla tahansa (omalla autolla).



Pitka karnevaaliaika , alkoi tanaan ja loppuu siina vapun tienoilla: kyla kerrallaan omat paripaivaiset kemut, niiden aikana (aina su, ma ja joskus ti kin) on tiet suljettu kulkueen marssimisen aikana. Rasittavaa odottaa (meilla koko elama pyorii useiden kylien lapiajona, joten joka viikko on jossakin odotettava...)

Mita enemman vuosia viettaa uudessa maassa sita vahemman arsytyksia on, kaikkeen tottuu, eiko?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-22 23:03:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-01 20:31:02
Viestit: 2761
Kyllä käsittääkseni on maanlaajuinen lakko ja ilmeisesti maaliskuun alussa, flaamini ei ole kovin hyvää... mutta siihen käsitykseen www.deredactie.be'n uutisesta pääsin.

Nyt mua erityisesti ärsyttää myynnissä olevaan asuntooni (asun vuokralla) kahdesti viikossa ramppaavat ihmiset, jotka kävelevät ulkokengillään jopa kylppärin puisen ritilän päällä; eilen lisäksi joku oli vetänyt makuuhuoneessa verhoa sivuun niin reippaasti että stoppari oli tullut alas ja verhoa roikkui ilmassa. :evil:

_________________
"The biggest risk in life is not taking one."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-23 20:14:56 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
se etta mun yksi naapuri on kuin Vicki Pollard :lol: ja ihmiset on taalla niin ....niin.... :x semmoisia etta jotkut aidit suunnittelee lapsensa synttarijuhlia kuin jotain vuosisadan haita eli siis useamman kuukauden etukateen ja ma en ole riittavan hyva aiti sellaista ymmartaakseni. :shock: :? :oops:

Se etta ihmisten mielesta hyva loma on joku Kanarian saaret eika katsota mitaan erikoisempaa ja Tunisian reissullakin syodaan brittiruokaa ja.....ja lapsille paras ja ainut huippulomakohde on Disney ja jos sanon etten halua lapsiani semmoiseen niin mua katsotaan kieroon...ja .... :smt119 :smt103

Kiitti, helppas kummasti :smt023 :smt043

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-15 23:45:55 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
se, että asiat ei toimi.

Asia, jonka tehtävä on suorittaa jokin funktio, ei tee sitä, minkä lupaa. Esim. kaupassa veitsi on tylsä, postissa virkailija etsii pakettia 40 minuuttia koska arkistointisysteemiä ei ole, lauantaina väki velloo paikallaan kävely/shoppailukadulla, vaikka tarkoitus on kävellä ja shoppailla. Bussi, joka menee aina 10 min välein, menee 10 min välein - tai sitten ei. Ei voi tietää...

Olen liian tottunut suomalaiseen luterilaiseen funktionaalisuuteen, ja siihen, että asiat tapahtuu slaavilaisen rivakasti. :shock:

Tosin olen itse ollut syntymästä lähtien aina vähintään akateemisen vartin myöhässä! Mutta silti. :roll: En kestä.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-16 06:36:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Voi voi, nama mainitsemasi asiat ovat vain murto-osa kahden (tai useamman) kulttuuurin eroja..

Lauantaina torille mennaan juttelemaan tai tapaamaan kavereita , kaduille pysahdytaan tai keskelle torikojujen reittia, sulkien kavelyn eteenpain takanaolevilta.

Brysselista en tieda, mutta meilla autoilivat pysahtyvat tutun nahdessaan vaikka keskelle tieta ja sitten on odotettava kunnes juoruilu on loppunut.

Tilatessasi jonkin palvelun tietyksi paivaksi ja odotat kodissasi, han tuleekin hymysuin seuraavalla viikoilla ilman anteeksipyyntoja. Ja vaatii olutta seurapojaksi.


Taalla kaikki ovat aina sen puoli tuntia myohassa ja minulle ja perheelleni sanotaan "ai nii, te olette aina ajoissa paikalla joka paikassa" , emme ajoissa vaan ajallaan.Raivostuttaa menna eri paikkoihin kutsuttuna, ja sitten porukka ei olekaan viela valmis, kaikki koulujen vanhempainillat ym ovat nain.

Onko muuten mennyt uuteen maahan asettautuminen hyvin? Kamppakaverit ok? Oletko jo paassyt "ringin" ulkopuolelle maailmaa katselemaan...?

Miten niin 10 mins valein kulkevat tai sitten ei kulkevat bussit hairitsevat? Meilla paasee klo 10 kaupunkiin ja klo 12 plus takaisin, jos silloin bussi ei tule niin seuraava tulee vasta klo 16 20 jos tulee....Viiden kilometrin matka kaveltavana, olen sen tehnyt muutaman kerran kassit kasissani....Ajotiella ei ole kavelyosuutta tai pyoratieta vaan on kaveltava ajotien reunassa.....

Mukavaa erilaista aikaa....Rentoudu, ajattele kaikesta ensin sita pahinta vaihtoehtoa ja johan belgialainen systeemi alkaa luistaa hyvin.(se on siina sujuvuuden ja pahimman valissa)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 15:51:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-05 17:48:26
Viestit: 85
Paikkakunta: Sastis
Byrokratia!

Saadaksesi jonkun asian hoidettua, menet ensin virastoon A, josta saat paperin X. Paperiin haet kioskilta leimaverotarran, jos et saa sitä siis sattuman kautta hoidettua virastossa A. Sitten menet paperin kanssa toimistoihin B, C, D ja E hakemaan leimat. Jokaisessa näistä jonotat omaa vuoroasi vähintään tunnin. Viet paperin X uudelleen virastoon A, hoitaaksesi viimein asian Ö, mutta saat silloin tietää, että tarvitset myös liitteiksi dokumentit n+1. Kuukauden päästä saatuasi kaikki liitteet kuntoon, menet jälleen virastoon A, jonotat reilun tunnin, ja saat hoidettua asiasi. Virkailija tulostaa 2 minuutissa jälleen uuden dokumentin, johon taas joudut hakemaan sen leimaverotarran sieltä kioskilta. Ja tämä toistuu eri versioina aina kun yrität jotain asiaa hoitaa virallisemalla puolella.

Auton rekisteröinti on myös jotain ihan käsittämätöntä. Yksi kaveri osti täältä auton, ja rekisteriviranomainen vaati häneltä sellaista henkilöllisyystodistusta, jota ei ole myönnetty enää kenellekään vuoden 2005 alusta lähtien. Tarvittiin juristin yhteydenottoa, ennen kuin tieto meni perille. Meillä taas tilanne on vielä vaikeampi, kun on tuotu tänne auto edellisestä asuinmaasta (USA). Rekisteriviranomainen ei hyväksynyt meillä olevia dokumentteja, vaan vaatii paperia, jota USA:sta yksinkertaisesti ei ole saatavilla, ts. sitä ei ole olemassakaan. Viimeisin ohje oli, että meidän pitäisi mennä poliisilaitokselle ilmoittamaan, että olemme kadottaneet ko. paperin. Eli rekisteröintiviranomainen ehdottaa valehtelemaan poliisille!

Nämä ärsyttää tällä hetkellä, huonona päivänä löytyy koko joukko muitakin juttuja....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 20:11:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-20 12:58:54
Viestit: 1841
Italia Italia, olemme kolmen lapsen vanhempina huolehtineet siita, etta jokaisesta kansalaisuudesta on myos paperi todisteena ja Italian lain mukaan italialaisen isan lapset ovat Italian kansalaisia, lahetimme paperit paikallisen (Belgiassa sijaitsevan) konsulaatin kautta ja vielakaan kuopuksemme paperit eivat ole edenneet ..Tiedamme tietenkin maan tyylin, mutta olisihan se kiva vihdoin se dokumentti saada kasiimme (vaikka emme sita juuri nyt tarvitsekaan) , karsivallisyytta on miehella enemman kuin minulla(joka hermoilen jo pienista), mutta kun tuo tytto tayttaa seuraavaksi jo 8v.... :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-01-03 13:50:52 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Ritasisko kirjoitti:
Mukavaa erilaista aikaa....Rentoudu, ajattele kaikesta ensin sita pahinta vaihtoehtoa ja johan belgialainen systeemi alkaa luistaa hyvin.(se on siina sujuvuuden ja pahimman valissa)

Olen jo sitä mieltä, että nuo em. asiat ei häiritse enää. ;) mulla oli vaan ollut kesätöissä sen verta pinna kireällä, että vaikutukset laantuivat hitaasti...

Nyt olen rennompi, eikä minua ressaa myöhästyä töistä, ja kävelenkin sinne ihan mielellään enkä mene bussilla. Ylipäätänsä kotini nurkilta pääsee lähes suoralla bussilla lempipaikkoihini, joten mitäs tässä busseista itkemään. Postinkin olen tilannut usein toimistolle, sen saa omalle pöydälle kannettuna. :lol:

Ihmetyttää, että miten minua onkin ressannut moiset höpöhöpö-asiat.

Ainoa, mikä on ikävää edelleen, on se, että ihmiset seisovat aina ja jatkuvasti tiellä ja sulkevat kulkutiet juoruillessaan, mutta eipä mulla mitään vallan kiireellistä taida koskaan ollakaan kesken.

Suomessa kun olen, niin minua aina ahdistaa se valtava säntillisyys, täsmällisyys, sääntöjen pilkuntarkka viilaaminen jne, joten loka-marraskuut belgiassa kesän stressien kaikottua olivat vallan mukavat ja jouhevat.

Pidän täkäläisestä elämänrytmistä. Mukavaa olla takasin täällä!

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-11 13:08:31 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-03-31 11:18:03
Viestit: 5
Paikkakunta: Italia
Tähän tulisi helposti varmaan aikamoinen romaani valituksen aiheita. Muutamia mieleen tulleita:

Paperisota
. Mitä tahansa asiaa hoidat, tarvitsen kilon paperia. Näihin on myös erikseen ostettava leimamerkit, ja paperit pitää tietysti toimittaa oikeaan osoitteeseen viemällä ja jonottamalla (postiin ei voi luottaa ja sähköpostia ei lue kukaan (jos ko. virastossa edes käytetään tietotekniikkaa).

Virastojen aukioloajat ja asiakaspalvelu. Puhelimiin ei vastata, muuta kuin ehkä jonotusäänellä. Jonotus maksaa yleensä jonkinmoisen aloitusmaksun, mutta näppärästi puhelu katkeaa silloin tällöin, jotta voit soittaa (ja maksaa) uudemman kerran. Arkisin on turha yrittää ehtiä minnekään, onneksi tosin esim. pankit ja postit ovat lauantai-aamuisin auki (ja täynnä ihmisiä). Täällä siis kannattaa laittaa eläkkeellä olevat vanhemmat asialle arkipäivisin.

Rakentamista ei osata. Koska kylmä on vain muutaman kuukauden, siitä kannattaa ilmeisesti kärsiä tuplaten. Minkäänlaisia ilmastointikanavia ei asunnoissa ole, joten kylppärit homehtuvat ja pyykkiä on turha yrittää kuivata talvella (pukeudumme tiskirätiltä haiseviin, huonosti kuivuneisiin vaatteisiin koko talven). Ikkunoista vetää niin, että sukat pyörivät jalassa, lämmityskulut ovat huimat (paitsi jos säästää kuten minä, eli olen palellut koko talven). Kaikki lattiat ovat kiveä tai keraamista laattaa, ilman lattialämmitystä (tästä syystä sisällä siis ollaan tohvelit jalassa, ja vieraat tulevat sisälle kengät jalassa).

Liikenteessä meno on hurja. Mitä enemmän tööttäät, sen paremmin etenet? Jos on tilaa, siihen voi parkkeerata (jalkakäytävät, keskelle tietä hätävilkkujen kanssa vaikka kävisit kahvilla). Lapset viedään autolla kouluun vaikka koulu olisi 50 metrin päässä, koska liikennettä on liikaa (ja samalla sitä liikennettä sitten luodaan, kun mihinkään ei voi kävellä).

Vain italialaista ruokaa voi syödä, sillä oletusarvoisesti kaikki muu on **skaa. Tästä syystä täällä useimmiten matkaillaankin kotimaassa, tai jos ulkomaille eksytään, voidaan siellä syödä vain italialaisissa ravintoloissa.

Maksamme 7 megan internetyhteydestä, joka tosin toimii heikommin kuin 56k modeemi.

Postista ei saa pakettitarpeita tai postimerkkejä, eikä bussista saa bussilippuja: Edellä mainittuja saavat myydä vain tupakkakaupat.

Eiköhän tämä riitä tällä erää... :evil:

_________________
Stoppi pastanjauhannalle 25.3.2010


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)