karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-10 01:27:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 18:22:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sokerina pohjalla kirjoitti:
phe kirjoitti:
Lainaa:

Miten se voikin niin nollata toisten kokemukset? Siis tiedonhan voi aina kumota, muttei sitä minkä toinen on omakohtaisesti kokenut ja minkä kanssa elää päivittäin. Ehkä tuo olisikin se kysymys, minkä hänelle haluaisin esittää. Miksi?

Pää pystyyn, ystäväni! Toisen henkilön julkinen "kiusaaminen" on itsetunnottomien julkkisten vihonviimeinen konsti yrittää saada oma maineensa puhdistetuksi. Sinua nyt "kiusataan", koska olet oivaltanut ja tuonut julki jotakin ennen kuin Kela ja kumppanit - vaihtoehtoisen ja terveellisen tavan elää monipuolisella ruokavaliolla, jota ei tarvitse pönkittää kaiken maailman kalliilla lisävalmisteilla ja viikkopunnitusmaksuilla - eikä rasva- ja hiilihydraattisieppareilla.

Ylipaino ja diabetes ovat ongelmia, joita ns. ravintoterapeutit eivät tosissaan edes halua poistaa yhteiskunnastamme.

Ajattele - jos kaikki kansalaiset ryhtyisivät karppaamaan ja näyttäisivät kohta terveiltä ja kauniilta

- ei olisi ketään, josta ottaa loukkaavia kuvia joka toukokuu naistenlehtiin :cry:
- ei ketään, jonka perään voisi katsoa kadulla halvelksivasti :cry:
- ei ketään, jota voisi pilkata julkisesti sanoin ja kuvin :cry:
- ei diabetesliittoa, kolesterolilääkkeitä, laihdutustuotemarkkinoita ja -kursseja eikä kallispalkkaisia ravintoterapeutteja :cry:

Tiedäthän, että ei tarvitse olla hyvä, riittää kun näyttää hyvältä. =D> Jos taas on oikein hyvä kuten sinä, se vasta onkin paha! :smt074

Pahinta kyllä on, että PaHa saa palkkansa ja vielä meidän verovaroistamme ja siitä, että kehottaa edelleen elintarviketeollisuutta tuottamaan terveyttämme vahingoittavia ja ravintoaineettomia tuotteita.

On se kyllä kumma juttu, että maamme tunnetuimmat ravintoterapeutit eivät koskaan nosta julkista älämölöä markettien paisuvasta roskaruokavalikoimasta ja sen mainonnasta, mutta sitäkin suurempaa ääntä syntyy, kun me emme enää halua niitä käyttää ja voimme paremmin!!! Että voi olla maailmassa jotain niin tekopyhää suvaitsemattomuutta ja iloitsemista toisten vahingoittumisesta. Syövätköhän ravintoterapeutit todella niin paljon hiilareita kuin suosittelevat? Epäilen, etteivät syö, vaan nauttivat karppausteorian eduista ja kaatavat haitat muille, jottei koulutus menisi hukkaan.

Jos me karppaajat sanoisimme, että ruokavaliooni kuuluu runsaasti lisäaineettomia. ravintorikkaita ja käsittelemättömiä luonnontuotteita emmekä syö sokeria tai tyhjiä kaloreita ja Kelassa saman homman nimi olisi Kelan uusi ravitsemussuositus, niin johan meidät nostettaisiin jalustalle edelläkävijöinä. :smt038

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 18:38:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mummikki kirjoitti:
Syövätköhän ravintoterapeutit todella niin paljon hiilareita kuin suosittelevat? Epäilen, etteivät syö, vaan nauttivat karppausteorian eduista ja kaatavat haitat muille, jottei koulutus menisi hukkaan.

Se painonvartioiden Riitta mikäsenniminytolikaan oli ainakin Kutrin mukaan kertonut hänelle syövänsä enemmän proteiineja, kuin ohjeet suosittelevat. Kutri tänne joskus sen postasi vuonna 2004.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 19:22:37 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Sokerina pohjalla kirjoitti:

Niinpä. Mulle tulee niin paha mieli tuosta PaHasta. Pysyis siellä Helsingissä ja kirjottelis vaan Kelan sanomiin, jota kukaan ei oikeesti lue. Tekis mieli mennä kuunteleen sunnuntaina sen perusteluja, mutta väittelyyn en ala. Toisaalta jos antais sen vaan päteä ihan rauhassa omassa erinomaisuudessaan...

Musta tuntuu, etten saa kirjoitettua sitä vastinettakaan Kelan sanomien juttuun. Ei sillä, etteikö mulla vasta-argumenttejä olisi, mutta mua alkaa aina vituttaa tyhmät ihmiset, kuten PaHa, ja mua masentaa, koska jotenkin koen hirveän henkilökohtaiseksi PaHan hyökkäykset. Miten se voikin niin nollata toisten kokemukset? Siis tiedonhan voi aina kumota, muttei sitä minkä toinen on omakohtaisesti kokenut ja minkä kanssa elää päivittäin. Ehkä tuo olisikin se kysymys, minkä hänelle haluaisin esittää. Miksi?

Häntä pystyyn. Kirjoita se vastine.

Totuushan on se, että kun lihavuudesta/hiilariherkkyydestä tms. on kyse, asiantuntijoita ovat ne joilla ei ole koskaan ollut omakohtaisia kokemuksia aiheesta.

Lihavuushan on vain itsekurin puutetta ja tuo sokeririippuvuus sotii sitä yleistä käsitettä vastaan minkä yhteiskunta on lihavista ihmisistä luonut. Huomaahan sen myös siitä kuinka syömishäiriöitä "arvostetaan", anorektikkojen ja bulimikkojen ongelmat huomioidaan ja niihin annetaan apua aika helpostikin. Ahmimishäiriöisillä on se kuuluisa itsekurin puute ja lihaviakin (=etovia) ovat.

Lihava on siis aina syypää omiin ongelmiinsa ja sitä on turha selitellä sokeririippuvuudella tai hiilariherkkyydellä.

Minua kiinnostavat edelleen kuinka moni ns. normaaliravinnon nauttijoista pysyy Hakalan maintseman kohtuukäytön rajoissa, miksi opetusministeriö suositteli makeis- ja limuautomaattien poistamista kouluista jos niistä ei kerran haittaa ollut ja mikä oikeasti on sokerinkäytön ja lihavuuden korrelaatio Suomessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 00:03:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olipa ihan pakko vastata tähän ketjuun, vaikka onkin vanha, koska minä luin aikoinaan ilmeisesti juuri tuon kelan sanomien ensimmäisen artikkelin sokeririippuvuudesta!muistan kuinka hehkutin sitä töissä, että tää on just näin :lol: ja siitä se ajatus sitten lähti..
minä oon makeantuskissani kyllä korannut kaikki kaapit läpi ja syöny pelkkää kaakaojauhetta,siirappia, hunajaa suoraan pullosta, hilloa purkista ja sokeripalojaki oon rouskutellu keskellä yötäkin. niinpä niin.
eipä tarvitse enää.jee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 00:18:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

annelinen kirjoitti:
siitä se ajatus sitten lähti..
minä oon makeantuskissani kyllä korannut kaikki kaapit läpi ja syöny pelkkää kaakaojauhetta,siirappia, hunajaa suoraan pullosta, hilloa purkista ja sokeripalojaki oon rouskutellu keskellä yötäkin. niinpä niin.
eipä tarvitse enää.jee.

JEE! :) TErvetuloa kerhoon! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 10:40:38 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

annelinen kirjoitti:
hilloa purkista...

Hehheh, tulipa mieleen yölliset rosvoreissut jääkaapille. Mansikkahilloa suoraan purkista ja melkein itseltä salaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 11:20:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

annelinen kirjoitti:
eipä tarvitse enää.jee.

Kylläpä kuulostaa tutulta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 14:11:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

annelinen kirjoitti:
Olipa ihan pakko vastata tähän ketjuun, vaikka onkin vanha, koska minä luin aikoinaan ilmeisesti juuri tuon kelan sanomien ensimmäisen artikkelin sokeririippuvuudesta!muistan kuinka hehkutin sitä töissä, että tää on just näin :lol: ja siitä se ajatus sitten lähti..
eipä tarvitse enää.jee.

..ja Paula Hakala norsunluutornissaan lyö sinua Kelan sanomilla päähän ja jankuttaa, että sinulla on vain heikko luonne... :|

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 14:56:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näinpä se on.
Ylipaino-ongelmaa ei ole, on vain liian vähän kuitua
Sokeririippuuvuutta ei ole, on vain perso makealle
Alkoholiongelmaa ei ole, on vain liian pieni valmistevero
työttömyysongelmaa ei ole, on vain laiskoja ihmisiä
rekkajono-ongelmaa ei ole, on vain liian kapeat tiet.

Eli lyhyesti päättäjän ja tavallisen ihmisen ero on siinä, että tavallinen ihminen luulee asioissa olevan ongelmia joita selvästi ei ole olemassakaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 16:33:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

phe kirjoitti:
Eli lyhyesti päättäjän ja tavallisen ihmisen ero on siinä, että tavallinen ihminen luulee asioissa olevan ongelmia joita selvästi ei ole olemassakaan.

No hyvä, jos ei ole ongelmia missään, mihin sitten tarvitaan päättäjiä? Lukitaan koko maa autopilotille. Luota minuun, näin on tehty tässä maassa ennenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-23 10:44:30 
Poissa
sintti
sintti

(s)karppaaja kirjoitti:
annelinen kirjoitti:
eipä tarvitse enää.jee.

Kylläpä kuulostaa tutulta...

Samoin. Siskon kanssa oli oikein tapana 'kuunata' kaikki kuivatavarakaapit läpi ja etsiä mahdollisimman paljon makeaa. Kumpikaan meistä ei osannut karkkipussia syödä kohtuudella, vaikka oli huono olo niin 400g vedettiin loppuun asti kun ei voinut jättää kesken. Lähdin aina lapsena kavereiden synttäreille vaan syömään makeita herkkuja ja tulin sieltä ähkyssä. Sokeria ei koskaan tuntunut tulleen syödyksi tarpeeksi kun aina olisi mennyt lisää. Yh, enpä kaipaa noita aikoja.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00