| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Jo on törkeää http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=36&t=121007 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | virpip [ 2023-11-26 10:48:00 ] |
| Viestin otsikko: | Jo on törkeää |
Puhutaan hyvinvointialueista ..... mutta mitä kaikenlaista saakaan tapahtua, kun seniori-ikäisten ihmisten terveydellä leikitään? Ei ole ihme, että suomalaisten terveys huonontuu vuosi vuodelta, kun terveellinen ja välttämätön perusruoka karsitaan ihmisiltä kokonaan pois. Uskomatonta luettavaa, mutta juuri siksi kannattaa taas kerran lukea. Sama peli jatkuu iäkkäiden ja huonokuntoisten ravinnosta päättävien henkilöiden osalta jälleen https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9dc ... be5e7fa549 |
|
| Julkaisija: | Hilkkis [ 2023-11-26 10:50:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
Samaa kauhistelin äsken lukiessani. On niin ikävää eikä kukaan voi mitään asialle. |
|
| Julkaisija: | Pikku-iikka [ 2023-11-26 21:21:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
Huh'. |
|
| Julkaisija: | els [ 2023-11-27 10:10:11 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
... eli mikään ei ole muuttunut yli vuosikymmeneen. Tai kohta kahteen vuosikymmeneen, jolloin tehtiin laitosruokakriteerit. Ne löytyvät täältä (ketju on vuodelta 2011): viewtopic.php?f=60&t=56159 |
|
| Julkaisija: | Tramppa [ 2023-11-27 16:47:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
Karmealta vaikuttaa vanhusten tulevaisuus. "– Kun voi jää pois, rasvan laatu paranee, kun ruoka muutenkin sisältää usein paljon tyydyttyneitä rasvoja." Voi vattu mitä soopaa taas. |
|
| Julkaisija: | vanha karppu [ 2023-11-30 00:04:53 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
Kyseessä on myös vanhusten itsemääräämisoikeuden tosiasiallinen loukkaus. Ei ole moraalisesti oikein, että laitosasukkailta kielletään jälkiruoat ja voi leivän päältä samalla kun terveillä ja toimintakykyisillä kansalaisilla on mahdollisuus syödä haluamaansa ruokaa. |
|
| Julkaisija: | els [ 2023-11-30 10:04:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Jo on törkeää |
^^ Totta. Eikä ole oikein tehdä sitä myöskään alaikäisiltä lapsilta eikä laitoshoidokeilta iästä riippumatta. Mutta näin se nykyisin tehdään. Ja saadaan tehdä, koska suositukset ovat mitä ovat. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|