| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Tyydyttynyt rasva ja tulehdus elimistössä http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=36&t=70069 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Reipas [ 2016-06-05 09:41:14 ] |
| Viestin otsikko: | Tyydyttynyt rasva ja tulehdus elimistössä |
Sitkeästi lehdissä toitotetaan tyydyttyneen rasvan matala-asteista tulehdusta aiheuttavista ominaisuuksista. Erityisesti tässä tuoreessa tutkimuksessa korostetaan palmitiinihapon haitallisuutta. Sitä verrattiin tutkimuksessa DHA:n kanssa. Vähän jäi kysymysmerkiksi mitä oltiin hakemassa. Palmitiinihappoa kuitenkin on myös kasviöljyissä ja käsittääkseni kyseistä happoa syntyy vereen juuri hiilareista. https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 124625.htm Reipas |
|
| Julkaisija: | mattila [ 2016-06-05 10:39:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Tyydyttynyt rasva ja tulehdus elimistössä |
Kannattaa muistaa, että kaikki ruoka on myrkyllistä. Siksi mekanismitkin on "helppo" osoittaa, puhuttiin sitten eläinrasvoista tai vaikka viljojen komponenteista. Nykyiset "tuhannet tutkimukset" perustuvat siihen, että on tutkittu, millä tavoin tyydyttynyt rasva ja muut eläinperäiset tuotteet aiheuttavat sairauksia. Ei siihen, aiheuttavatko ne sairauksia enemmän tai vähemmän kuin vaikkapa (gluteeni)viljat. Viljojenkin huonot puolet on osoitettavissa ihan samalla tavalla ja on osoitettukin. Siksi näiden kanssa soutaminen ja huopaaminen on yhtä tyhjän kanssa. |
|
| Julkaisija: | Mohmelo [ 2016-06-05 11:27:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Tyydyttynyt rasva ja tulehdus elimistössä |
^Kyllä. Valitaan haluttu markkeri ja seurataan sitten sitä. Tulee ihan taas mieleen palstallakin esillä ollut australialaistutkimus, missä astmaatikoille oli syötetty 300kcal rasvatonta jugurttia ja verrokeille 1000kcal hampurilaisateria, jonka jälkeen oli seurattu tyydyttyneen rasvan tulehdusmarkkeria ja astmaatikot olivat raportoineet olonsa. Menetelmällisesti tutkimus oli juuri niin pielessä kuin vain voi olla, mutta se uutisoitiin, että tyydyttynyt rasva on tutkimuksen mukaan haitallista astmastikoille. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|