karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 05:12:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-06-05 09:41:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-05 17:07:52
Viestit: 640
Sitkeästi lehdissä toitotetaan tyydyttyneen rasvan matala-asteista tulehdusta aiheuttavista ominaisuuksista. Erityisesti tässä tuoreessa tutkimuksessa korostetaan palmitiinihapon haitallisuutta. Sitä verrattiin tutkimuksessa DHA:n kanssa. Vähän jäi kysymysmerkiksi mitä oltiin hakemassa. Palmitiinihappoa kuitenkin on myös kasviöljyissä ja käsittääkseni kyseistä happoa syntyy vereen juuri hiilareista.

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 124625.htm

Reipas


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-05 10:39:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Kannattaa muistaa, että kaikki ruoka on myrkyllistä. Siksi mekanismitkin on "helppo" osoittaa, puhuttiin sitten eläinrasvoista tai vaikka viljojen komponenteista. Nykyiset "tuhannet tutkimukset" perustuvat siihen, että on tutkittu, millä tavoin tyydyttynyt rasva ja muut eläinperäiset tuotteet aiheuttavat sairauksia. Ei siihen, aiheuttavatko ne sairauksia enemmän tai vähemmän kuin vaikkapa (gluteeni)viljat. Viljojenkin huonot puolet on osoitettavissa ihan samalla tavalla ja on osoitettukin. Siksi näiden kanssa soutaminen ja huopaaminen on yhtä tyhjän kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-05 11:27:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1789
^Kyllä. Valitaan haluttu markkeri ja seurataan sitten sitä. Tulee ihan taas mieleen palstallakin esillä ollut australialaistutkimus, missä astmaatikoille oli syötetty 300kcal rasvatonta jugurttia ja verrokeille 1000kcal hampurilaisateria, jonka jälkeen oli seurattu tyydyttyneen rasvan tulehdusmarkkeria ja astmaatikot olivat raportoineet olonsa. Menetelmällisesti tutkimus oli juuri niin pielessä kuin vain voi olla, mutta se uutisoitiin, että tyydyttynyt rasva on tutkimuksen mukaan haitallista astmastikoille.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)