Taas kerran sokeripolttoisille suunnattu artikkeli otsikkonaan "Kaikki eivät reagoi nälän tunteeseen – yksi ateria päivässä ei ole luonnollinen rytmi"
http://yle.fi/uutiset/3-9255114"Asiantuntija kertoo, että ruokarytmin tulisi olla kaikilla lähes sama, sillä ihminen tarvitsee ravintoa 3–4 tunnin välein pystyäkseen toimimaan."
Tieteen Halveksunnan Laitoksen erikoisaasintuntija Heli Kuusipalo toistelee vain vanhaa mantraa:
Lainaa:
– Ateria käytetään neljässä tunnissa, verensokeripitoisuudestakin voidaan mitata sitä. Verensokerihan on ihmisen peruspolttoaine, minkä täytyy olla tietyllä tasolla, jotta ihminen jaksaa liikuttaa lihaksia, sydän jaksaa pumpata ja ajattelu pelaa. Siihen tarvitsemme hyvän verensokeritason, joka ei saa olla liian alhainen, mutta ei myöskään liian korkea.
Toisaalta: jälleenhän tuo on kyllä sisäisesti konsistettia, jos syö THL:n ohjeiden mukaan niin silloin ON sokeripolttoinen ja joutuu syömään vähän väliä. Samoin kuin THL:n suolaohjeet ovat myös sisäisesti konsistentteja: JOs syö sianlihotusmääriä hiilihydraatteja, kuten THL suosittaa, onkin pakko pistää suolankäyttö aivan minimiin.