karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 19:12:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-03-31 07:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1112
Professori Petri Kovanen varoitti Huomenta Suomessa - Kolesterolilääkkeistä on luovuttu ja myynti laskee, syödään suruitta kovaa rasvaa - seurauksena äkkikuolema. [-X
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvaa-elama ... ia/6368398

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 09:23:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Siinä meillä on mies, joka tasan tarkkaan tietää, mitä oikeasti tapahtuu, mutta saarna on saarna,
ja siitä saarnasta riippuu hänen elantonsa. Ja kunniansa. Ei käy kateeksi.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 11:45:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1112
Itelläni on karppaajana mainiot arvot, toki Kovanen haluaisi LDL:n alle 2,0 <- 2,7 sijaan. HDL on 2,2 mutta tämä ei lääkekauppiasta hetkauta.
Yli 6 kymppiselle siskolleni määrättiin varmuuden vuoksi kolesterolilääkkeet kokonaistilanteessa 6,0 ? Hänelle tuli vaivoja ja sanoi lopettavansa lääkkeet turhana.
Asia jotan en tiennyt kun tuli siskon kanssa puheeksi, äitini joutui vanhainkotin 85 vuotiaana liikunnallisista syistä. Ihan vaan varmuuden vuoksi paikallislääkäri määräsi mummolle kolesterolilääkkeet :roll: jotka huomattuaan siskontytär joka on sairaanhoitaja otatti ne mummolta turhana pois.
Mainittakoon, että siskollani eikä ädillä ole ollut D2-vaivaa joka ilmeisesti AINA laukaisee koko lääkekattauksen - näin ilmeisesti THL:n ohjeistuksessa sanotaan :roll:

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 11:52:41 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
äkkikuolema voi tullakin ykskaks.


Se ois parhautta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 11:54:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
... ai ettei koko lääkepakkia kerralla sentään kaikille senioreille?

Vaab ei hätää, usein riittää pelkkä statiinien määräys.
Niillä diabeteskin nousee kuvaan, ainakin 40 % todennäköisyydellä.
Ja sen jälkeen ollaankin sitten takaisin THLn rakastavan ohjauksen alla :twisted:

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 12:02:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Nemolle: Statiinimääräykset rapsahtelevat diabeetikoille tämän käypähoitosuosituksen perusteella:

Lainaa:
Kaikilla diabeetikoilla suositellaan tavoitteeksi alle 2,5 mmol/l:n LDL-kolesterolipitoisuutta ja siihen pyritään elintapamuutosten ja tarvittaessa statiinihoidon avulla.

Jos potilaalla on todettu sepelvaltimotauti, aivovaltimotauti tai perifeerinen valtimotauti, LDL-tavoite on alle 1,8 mmol/l tai vähintään 50 %:n pienenemä lähtöarvosta statiinihoidon avulla.

Erittäin suuri valtimosairauksien riski on myös diabeetikoilla, joilla on mikrovaskulaarikomplikaatioita (esim. mikroalbuminuria) tai diabeteksen lisäksi muita verisuonisairauden riskitekijöitä. Tällöin tavoitteena on alle 1,8 mmol/l:n LDL-kolesterolipitoisuus.


http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositu ... d=hoi50056


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 15:27:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-11-27 10:05:21
Viestit: 16
Tuli taas mieleen THL:n viimeinen rasvaseminaari, jossa Kovanen oikein mainosti Eenfeldtin Ruokavallankumous kirjaa, joka myy kuin häkä ja samaan hengenvetoon valitteli, että Totuus Kolesterolista menee vain jakeluna ystäville. Kuvat kirjoista olivat esityksessä seinällä näkyvissä yhtä aikaa. Eivät näemmä tienneet, että ainakin minä olin ostanut kirjan baarilla rahalla, toiveena, että olisin löytänyt edes yhden niistä mainostetuista tuhannesta tutkimuksesta.
Seminaarin pääsponsorina aiheista päätellen lienee ollut rypsiöljyteollisuus.
Auktoriteetti on totuuden pahin vihollinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-31 15:29:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1112
Lainaa:
Nemolle: Statiinimääräykset rapsahtelevat diabeetikoille tämän käypähoitosuosituksen perusteella:

Joo tiesin, että joku ohje siellä on joka saa terveyskeskuslääkärit määräämään D2 potaalle kunnon kattauksen.
No, ei ole ihme, että D2 ei haluta hoitaa ruokavaliolla, johan sitä Heikkilää uhkailtiin ajat päivän kun tuo ruoja tuli lääketehtaiden tontille. [-X

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-11 21:26:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Lainaa:
alle 2,5 mmol/l:n LDL-kolesterolipitoisuutta


Eikös tuo ole jo jonkinasteinen kansan murha tavoite, yleisesti ollut tiedossa, tutkitusti, viimeiset 55 vuotta +, tähän päivään asti mikä on turvallinen minimi ja 2,5 mmol/l on reippaasti sen alapuolella, jos ei snake oil humpuuki maakareita roskalehdistä lue tai lobbareiten ininää kuuntele.

Pitäis molemmat kieltää päättäjiltä, ihan vaan heidän työ taakkaansa keventämään, twittailevat lobbarilounastavat pellet paljon raportteja lue.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)