karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 09:36:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 20:36:10 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Liittynyt: 2006-06-20 08:05:13
Viestit: 6481
moi Kaisla, onnea pikku pennulle! Antaa sulle varmaan vähän puuhaa.
Minä täs pätkistelen toista viikkoa ja ilman kovin pahoja repsuja olen päässyt. Mitä nyt eilen -paastoiltana- punkkua ja reissumiestä voin ja aurajuuston kanssa :oops:
Mutta tästä jatketaan!!!

_________________
102 (joulu 2004) oli jo (2007-2010)70 -sit pitkään 80-82 -nyt 75 ja laskee...
2012:paluuta oikeaan ruokaan ja taas 2015

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 20:37:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Tervetuloa vaan tutustumaan pitkäksi aikaa ;) Kovapala tuo on, vaikka ihan pikkanen vasta onkin. Jos kiinnostaa täältä löytyy vähän tarinaa ja pari kuvaa. Tiukka tapaus. Nytkin avautuu, kun pitää nukkua toisella puolen porttia.

Ihana, muttei mikään helppo seurakoira. "innolla" odotan murkkuikää.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-10 23:25:12 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Liittynyt: 2006-06-20 08:05:13
Viestit: 6481
Jopa on suloinen otus!

_________________
102 (joulu 2004) oli jo (2007-2010)70 -sit pitkään 80-82 -nyt 75 ja laskee...
2012:paluuta oikeaan ruokaan ja taas 2015

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 14:18:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Tänään aamupäivällä iski joku ihme paha olo. Heikotti, suolesta tuli käytännössä vettä ja muutenkin olo oli tosi paha. Mikään ruoka ei mennyt alas ja homma helpotti vasta, kun torkuin vajaan tunnin. Kävin kyllä luovuttamassa verta ennen kun tuo pahaolo tuli, mutta jotenkin tuo ruikulilla oleva vatsa ei voi johtua siitä. Ja kun ikinä ennen ei ole tullut huonoa oloa. Joskus ennenkin minulla on tälläistä ilmennyt, enkä ole keksinyt mitään syytä. Mitään yhdistäviä tekijöitä ei ole ollut.

Eilen söin kyllä melko huonosti, vaikka syönti pätkä olikin. Ja pahan olon mentyä minulle tuli tosi kova nälkä. Vedin ihan sujuvasti kylmän munakkaan, joka ei aikaisemmin päivällä mennyt.

No tuon huonon olon takia paaston aloittaminen siirtyi hieman, mutta katselen huomenna miten paaston sitten pätkäisen.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 15:20:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-01-17 13:21:23
Viestit: 215
Paikkakunta: Lappeenranta
Taudilta kuulostaisi. Hoitele itsesi kuntoon ja palaa sitten normaaliin. Niinhän se on elettävä...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-14 20:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
No pitipä sitä tietysti käydä pitsalla kaverin kanssa. Salaatinkin olisi saanut, mutta eipä tullut otettua. Toisaalta tuon pitsan jälkeen tuntui, että tuo loppuviikon tauti on lopullisesti voitettu kanta. No paastopätkällehän tuo tietysti sattui tuo syöpöttely. No onneksi jäi tuohon pitsaan - eikä ollut edes hyvää.

Miä oon huomannu, että pätkäillessä tulee syöntipätkillä syötyä melko huonosti. Siis varmasti energiavajetta syntyy liikaa. Toisaalta olen melko tyytyväinen siihen, että en kuitenkaan ole jättänyt kokonaan syömättä tai vaihtoehtoisesti sortunut kunnolla.

Viikonloput vaan ovat jostain käsittämättömästä syystä vaikeita. Mikä niistä niin hankalia tekee, en ymmärrä. Pitänee taas lähteä tuonne pohdintalinjalle, jotta tuohon keksisi vastauksen.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 12:23:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Arki menee hyvin, mutta viikonloput ovat ongelmallisia. Olen tässä harkinnut, että pitää päättää, että viikonlopun pätkä on "mässypätkä" eli saa syödä ei niin karpisti, kunhan pätkän ajasta pitää kiinni. Siis varmaan käytännössä tuo mässypätkä olisi se pätkä joka sattuu lauantaille (siis joko pe-la tai la-su pätkä). Tuntuu, että sillon kun mässääminen on luvallista, ei tule mässytettyä niin kamalasti. No pitää kokeilla tätä nyt ainakin ensi viikonloppuna.

Meikäläinen on huomannut, että tuon penikan tulemisen jälkeen miä syön paljon vähemmän. Siis syön illalla ehkä jugua ja sitten kunnon aterian (lihaa ja kasviksia) ja aamulla joskus myöhään (10 tms.) munakkaan ja ehkä jotain pientä paaston alkaessa, jos olen kotosalla. Pitäisi ruveta oikeasti pitämään ruokapäiväkirjaa, jotta näkisi että tuleeko sitä syötyä tarpeeksi. Toisaalta kun ei ole nälkä, niin ei ole.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-18 14:13:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-24 08:30:59
Viestit: 458
Paikkakunta: Salo
Täällä kans tekee nuo vapaapäivät tiukkaa syömisen kanssa, tiedä sitten onko se liika aika vai vaan tapa? Ajattelin kokeilla karppimässypäivää lauantaille, kaikkea tosi hyvää karppiherkkua kaappiin normiruoan lisäksi esim. mutakakkua, lärpäke tarvikkeet ja pähkinöitä. Syömisajan voisi pidentää silloin pariin tuntiin ettei tarvitse kaikkea vetää kerralla. No, tämä on meikäläisen pohdintoja kun tuntuu repsut tulevan niin helpolla juuri vapailla.

_________________
Sula läski lyllymästä, liha liika lellumasta,
ihra kaikkoa kavala, suksi suohon selluliitti!
Fannyn syyskarppaus


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 22:10:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-29 12:07:13
Viestit: 347
Paikkakunta: Tampester
Siiis WAU!!!!! Repsuista huolimatta oot saanut törkeesti pudotettua! Rispektiä! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:31:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Juu ei ollu hyvä juttu tuo "hallittu" repsahdus. Arvatkaa vaan oliko se oikeesti hallittu :roll: Ja tietty venyi niin että soi paaston "aloittamisen" jälkeen. Pitää siis keksiä viikonlopuille joku muu systeemi. Nyt on kamala masis ja turvotus päällänsä.

Yöllä vatsakivuissa kärvistellessäni rupesin miettimään, että miksi (minun) pätkän pituus on juuri tuon 24 h. Siis missä kohden menee raja pituudelle. Kaikki lienevät yhtä mieltä, että tunnin välein pätkiminen ei ole paastoamista. Mutta toisaalta eikö 12/12 tahti jo ole jonkin tasoista paastoamista. Ja missä kohden ruvetaan puhumaan pätkäpaaston sijasta paastosta. Siis jos pätkii tahdissa 48/48 niin onko silloin kyse pätkiksestä vai ihan "normi" paastosta. Syvällistä pohdintaa yön tunteina.

Kyllä se vaan on uskottava, että omalle elimistölle sopii tuo 24/24 (iltapäivällä vaihto) ja karppiruoka. Vielä kun ratkaisisi tuon viikonlopun ongelman. Kotona ollessa se vielä menee joten kuten, mutta jos lähtee viikonlopuksi kylään, niin sitten sitä vasta hukassa ollaan.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-28 08:47:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Miä vissiin käyn täällä avautumassa vain viikonlopuista :roll: Taaskin menee ihan reisille - tosin se oli odotettavissa, kun vanhempien ruokiin lähdin.

Ärsyttää ja syö motivaatiota, kun viikonloppuisin voi "huoletta" repsahtaa ja silti paino putoaa reilun kilon viikossa. Toisaalta huomaan, etten ilmeisesti syö riittävästi syöntipätkällä, niin viikonloppuna sitten korjaan sitä kalorivajetta. Mutta ei se silti helpota joka maanantaista morkkista.

Mutta voittopuolisesti tämä pätkiminen on hyvä juttu. Olen huomannut, että suhteeni ruokaan on tervehtynyt, vaikka alussa valitinkin, että ruoka hallitsee liikaa elämääni. Nyt huomaan selvästi, että en enää elä syödäkseni, vaan elämässäni on muutakin ;) Ja virtaa piisaa.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 20:21:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Mulla on systeemi nyt sekasin. Jotenkin en vaan viikonlopun jäljiltä löydä sopivaa syöntirytmiä. Tuntuu, että sillon kun pitäisi syödä, ei tee mieli mitään ja sitten toisaalta, kun pitäisi paastota, niin kokoajan tekis mieli jotain. Tyhmää.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 08:01:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Mun päätä särkee :( Tää tuntuu samanlaiselta säryltä, mistä kärsin vajaa vuosi sitten. Sillon särky kesti reilun kuukauden ja päätti poistua vasta kahden piikitetyn kipulääkkeen (ja migreenilääkkeiden) jälkeen. :shock: No pitänee tänään illalla ottaa kunnon tujaus lääkkeitä, josko vaikka pelästyis.

Miä oon miettiny, että voisko tää särky olla jotenkin riippuvainen karppauksesta, koska alkoi edellisellä kerralla melko pian karppauksen alottamisen jälkeen ja nyt miä oon repsujen jälkeen saanu taas itseäni kiinni niskasta. No pitänee kokeilla vähän hiilareilla pelaamista ja lisätä kasviksia ruokavalioon ja paljon. Jotenkin menee vaan liian helposti pelkälle lihalinjalle tää syöpöttely.

Mälsää :?

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 08:18:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-24 17:26:40
Viestit: 1374
Paikkakunta: Vantaa
Voi sun pääparkaa :-( Muakin vaivas migreeni ketoosissa, eikä oikein menny millään ohi. Juotko sä tarpeeksi vettä? Oisko sulla vaan keho päässy kuivumaan liiaksi? Parane pian!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-04 09:48:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Kyllä miä mielestäni juon riittävästi. Oikeestaan eilen join mielestäni enemmän kuin normaalina päivänä. Ennemmin veikkaisin suolan puutetta, koska en eilen saanut suoloja kuin ruuassa, enkä sieltäkään paljoa. Pitää kokeilla suolan nauttimista, jos se auttaisi. Kiitti vinkistä.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 08:01:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Taas palailen repsumaasta takaisin pätkäilyn maailmaan. Ärsyttävää, kun on mennyt tää systeemi siihen, että viikolla menee ihan kohtuullisesti (ei kyl nyt), mutta sitten viikonloppuna repsahtaa ihan totaalisesti. Tai no jos olis viikonlopun yksin 4 seinän sisällä, niin ei kamalasti tulisi repsuiltua, mutta kun tulee lähdettyä liikkeelle/kyläilemään, niin tulos on valmis.

No viime viikonlopun repsu oli tiedossa heti, kun lupauduin lähtemään isovanhemmille kylään. Nimittäin ainoa aamiasvaihtoehto on vaalea leipä/karjalanpiirakka. Niin harvoin tulee kuitenkin käytyä, etten jaksa siellä ruveta älämölöä asiasta pitämään. Lauantaina ruokana oli sitten lohiperunalaatikkoa, jossa perunat olivat aivan väärää lajiketta. Jäivät siis minun makuuni aivan liian kiinteiksi, eikä muutenkaan ollut mikään makuelämys. Usein mummoni on sentään tehnyt jotain lihaa ja perunaa tyyppisen ratkaisun. Vähän olisi silloin ollut helpompi syödä karpimmin. Mutta kyllä se "oikea" syyllinen löytyy peilistä - miksi piti lauantai-iltana lähteä vartavasten hakemaan suklaata kaupasta :roll:

Mutta nyt taas uuteen viikkoon. Pitäisi vaan taas unohtaa nuo menneet ja jaksaa jatkaa eteenpäin. Ärsyttää se kuitenkin.

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-14 18:48:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Minäpä siirryn kokeilemaan warrior-tyyppistä pätkistä. Tuntuu vaan, että se pätkän katkaiseminen päivällä on tuhottoman vaikeaa. Aamusta on ihan helppo olla syömättä pitkäänkin, mutta jos on jo jotain syönyt, niin sitten on vaikeaa "lopettaa". No katotaan mitä tästä tulee. Motivaatio rupee olemaan pakkasen puolella kohta :cry:

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 18:44:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Warrior tuntuu ainakin nyt ihan toimivalta systeemiltä. Varsinkin kun ajoittaa syömisen iltaan niin, että saa syödä viimeisen aterian just ennen nukkumaan menoa. Katotaan, niin kohta olen täällä taas valittamassa jotain repsua :roll:

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-27 16:49:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Paikkakunta: Willimiehenranta
Eteenpäin rämmin pikkuhiljaa. Erityisen hyvin en ole pysynyt ruodussa, mutta toisaalta enpä ole pahasti repsunutkaan. Vaa'alle en ole uskaltanut nousta viikkoon :oops:

Mistä hitosta sen motivaation löytäis?

_________________
Pienin askelin eteenpäin, päästään pitkiäkin matkoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2009-11-03 07:01:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Kaisla kirjoitti:
Vaa'alle en ole uskaltanut nousta viikkoon :oops:

Mistä hitosta sen motivaation löytäis?

Huomenta
siitä että paino putoaa.
ja se onnistuu ainakin Atkins tyylisellä ruokailulla.
aluksi hh alle 20 g/vrk
siitä se alkaa.

katso minun motivaation syytä, päiväkirja
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#dieetti

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)