karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 21:10:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: DaySleeperin ihmiskoe
ViestiLähetetty: 2006-11-05 11:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Eiköhän se ole vihdoin aika aloittaa tämä pätkiskokeilu omallakin kohdalla. Olen pyöritellyt ja kierrellyt aihetta siitä lähtien, kun se täällä karppaus.infossa tuli ensimmäistä kertaa esille ja lueskellut kovasti muiden kokemuksia. Kiinnostus kokeilua kohtaan on kova. Lisäksi kaipaan säännöllisesti mitä projekteja milloinkin, ehkä se voisi nyt olla tämä.

Tavoitteena olisi saada muutama kesän jälkeen sitkeästi vyötärölle jämähtänyt kilo pois. Toki olisi myös mukavaa, jos saisin taas viime aikoina oireilleen atooppisen ihottuman kuriin sekä lisää energiaa päiviini.

Päivärytmini on mallia yökyöpeli, sillä teen ilta- ja yötyötä. Nukun pitkään ja valvon myöhään ja saatan syödä tukevankin aterian vielä lähempänä puoltayötä. Aamupala (ainakaan kovin aikainen) ei ole ollut kuvioissa pariin vuoteen. Suunnittelin katkaisevani päivän klo 18, mutta katsotaan kuinka se muotoutuu.

Lähden mukaan sillä periaatteella, että kuuntelen kehoani ja fiiliksiä. Jatkan sen aikaa, kuin koen tarpeelliseksi, voin toki lopettaa nopeastikin jos tämä ei olekaan mun juttu. Se selviää sitten! Avoimin mielin liikenteeseen vain :D

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 11:56:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
1. päivä: sunnuntai 5.11.

Vapaa viikonloppu takana. Heräilin kymmenen maissa yläkerran meininkeihin, en käsitä mitä siellä aina touhutaan... kauhiaa kolinaa ja huutelua kuului.

Eilen vaaka näytti 64,2 kg, tänään en viitsinyt käydä. Yritän päästä eroon päivittäisestä vaa'alla hyppimisestä. Tuossa eilisessä painossa saattoi olla mukana kostean perjantai-illan turvotusta. Yhden tortillalätynkin söin perjantaina, laitettiin ruokaa kavereitten kanssa. Lätyn lisäksi vetelin pari kupillista tortillan täytteitä sellaisenaan. Oli muuten mielenkiintoinen yhtälö ruokaa laittaessa - yksi karppi, yksi pointseilija ja yksi joka syö mitä vaan ja miten paljon vaan. Ostettiin mm. kevytkevytkermaviiliä (rasvaa 3,5%! Lisäsin omaan annokseeni smetanaa :wink: ) sekä paistijauhista (7% rasvaa). Huoh.

No mutta nyt tähän päivään.

Puoli yhdentoista pintaan söin puolikkaan purkin rahkaa + kukkuraisen ruokalusikallisen smetanaa, seassa oli myös mustikoita, kookoshiutaleita ja seesaminsiemeniä. Lisäksi otin omegakolmosta, vitamiineja sekä helokkiöljyä. Juomana hörppäsin kahvia ja vettä. Paljon vettä.

Pitäisi kohta kauppaan lähteä. Mitähän tässä osaisi ostaa, ettei tule hankittua liikaa ruokaa? Voi olla alkuun hankala oppia, ettei sapuskaa menekään nyt niin paljoa...

Noin klo 14 cappuccino täysmaitoon (tästä herkusta täytynee paastopäivinä luopua? maitoa siihen tulee kuitenkin enemmän kuin pikkuloraus)

Klo 16.30 kaksi possunkyljystä sekä puolikas keltainen paprika, puolikas punainen paprika, pieni sipuli, kaksi jumboherkkusientä :arrow: kevyesti wokattuna runsaassa oliiviöljyssä. Jälkkäriksi se rahkapurkin toinen puolikas, kermaa, mansikoita, makeutuksena steviaa.

Ja nyt sitten paastolle täysinäisen masun kanssa. Jännittävää :D

En punninnut ruokia, mutta syötin noin-arvot kalorilaskuriin:

Total n. 1190 kcal, P 72g/HH 37g/R 82g
... eli aika vähänlaisesti. Miten muut, oletteko seuranneet kaloreita ja makroja?

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 10:50:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
2. päivä: ma 6.11.

Viime yönä tuli nälkä siinä puolenyön maissa. Se meni vedellä ohitse.

Tänään heräilin kymmenen pintaan ja olo on nyt tosi hyvä. Ei nälkää, ei edes minkäänlaista ruuan mielitekoa ainakaan vielä, vaikka karppirieska tuoksuu uunissa. Aamukahvin joukkoon nakkasin vähän kermaa, siitä tuli ihan täysi olo. Vissypullonkin aukaisin.

Olen töissä klo 13.30-22.30. Suunnitelmissa olisi syödä siellä pienempi ateria (rahkaa, karppirieskaa, kasvispaloja) sitten, kun hyvältä tuntuu. Kunnon ruuan syön vasta sitten kun kotiudun, eli myöhään. Mutta sehän on ihan mun tyylistä. Saa nähdä, olisiko syytä siirtää katkoa vieläkin myöhemmäksi.

Huomisaamuksi suunnittelin punttistreeniä, en sitä ensimmäiseen paastopäivään uskaltanut vielä ottaa.

Katkaisin paaston 17.30, eli 25 tuntia olin syömättä. Sehän meni paljon helpommin kuin olisin odottanut! Puhtia riitti ja vissy maistui. Kolmen aikaan kouraisi pieni nälkä, mutta se meni pian ohitse.

Oikeastaan olisin voinut olla vielä pidempäänkin syömättä, sillä aloitettuani syömisen keksit työpaikan pöydällä huutelivat niin, että muutaman niistä ehdin kahmaista ennen kuin viesti STOP ehti aivoista käsiin asti... ](*,) Muutaman keksin lisäksi söin puoli purkkia rahkaa, reilun rkl:n smetanaa, mustikoita, kookoshiutaleita ja siemeniä sekä karppirieskan palasen voilla, Gotlerilla ja juustolla. Lisäksi rouskuttelin paprikaa, kurkkua, kaalia ja tomaattia. Tuon jälkeen olin ihan täynnä...

23.00 Kahden munan munakas, kermaloraus, voita paistamiseen, kidneypapuja, juustoraastetta sekä rahkapurkin loput, kermaa, lakkoja, muutama tippa steviaa.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 11:23:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56255
Paikkakunta: Kerava
Mä laskin yhdellä viikolla kaloreita ja makroja. Enempää en sit viitsinyt. Mulla ainakin tuli rasvaa paljon enemmän kuin sulla. Mä kyllä punnitsin kaikki syömiset ja oli tympeetä hommaa. Käy katsoon mun päikystä jos kiinnostaa...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 19:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Kirrimirri kirjoitti:
Mä laskin yhdellä viikolla kaloreita ja makroja. Enempää en sit viitsinyt. Mulla ainakin tuli rasvaa paljon enemmän kuin sulla. Mä kyllä punnitsin kaikki syömiset ja oli tympeetä hommaa. Käy katsoon mun päikystä jos kiinnostaa...

Kirrimirri


Kiitos vierailustasi! En taida viitsiä laskeskella, jos vaan suinkin pystyn sitä välttämään. Tarvii katsoa myöhemmin, jos vaikuttaa siltä ettei kaikki pelitäkään niin kuin pitäisi. Oon nimittäin saanut tarpeekseni punnitsemisesta ja Kalorilaskurista... Rasvan saantiin pitää tosiaan kiinnittää entistä enemmän huomiota. Sitä on onneksi suht helppo vedellä vaikkapa pähkinöitten muodossa.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 10:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
3. päivä: tiistai 7.11.

10.00 Rahka-smetanaseos lakoilla ja kookoshiutaleilla, karppirieskan pala voilla, Gotlerilla ja juustolla sekä cappuccino täysmaitoon. Plus omegakolmosta, helokkiöljyä, ceetä ja beetä.

Oli vähän liian aikainen ateria mun makuun, mutta tuolla nyt sitten pärjään tuonne kuuteen saakka.

Tänään on vielä iltavuoro ja sitten olisi luvassa kolme yötä, joista yksi paastoten. Vähän mietityttää, näännynkö nälkään sen aikana, mutta enköhän mä suoriudu :)

17.30 Iso lautasellinen kukkakaali-pekonikeittoa (sis. mm. tuorejuustoa, kermaa ja metsäsieniä), lakkakermarahka puolikkaasta rahkapurkista, paprikaa, kaalia, kurkkua, tomaatti.

Ja sit onkin syömiset syöty vuorokaudeksi.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 13:19:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
4. päivä: keskiviikko 8.11.

Kävin vaa'assa - se näytti 63,6 kg (-600g muutamassa päivässä)! Eli aika vauhdikkaasti on paino lähtenyt alaspäin, ja sitähän se ei ole koko syksyn aikana kunnolla vielä tehnytkään lukuisista yrityksistä huolimatta \:D/ Masukin on paljon littanampi.

Paastopäivässä siis mennään ja mikäs tässä on mennessä. Nukuin pitkään, sillä valvoskelin yöllä ihan tarkoituksella, jotta jaksan yövuorot. Yöllä oli aavistuksen nälkä, mutta herättyäni ei ole ollut mitään ongelmaa. Vissyä olen juonut, edes kahvia ei ole tehnyt vielä mieli.

Ihana alkaa laittaa kaikessa rauhassa illan ruokaa! Suunnitelmissa on vaikka mitä hyvää...

14.30 Puolitoista kuppia kahvia kermalla (jostain syystä tuo kerma vähän ällötti... meni alas kuitenkin)

18.00 Juuressosetta (lanttua, porkkanaa, kermaa, voita), jauhelihakastiketta (sikanautaa, tomaattimurskaa, kermaloraus), punajuuri-Aurajuustopaistosta (taivaallista!), vähän mansikkakermarahkaa

Huh! Jaksoin syödä lautaselle lastaamastani annoksesta (joka entisiin tapoihin verrattuna oli pieni!) reilut puolet, sitten tuli töks. Ei kertakaikkiaan mahtunut enempää. Parin tunnin kuluttua vasta pystyin syömään loput. Masu on ilmeisesti ehtinyt jo kutistua paaston aikana...

Kohta töihin. Yön aikana aion syödä sekalaisia kasviksia sellaisenaan, karppisuklaamoussea, avokadon, karppirieskaa ja pari satsumaa. Tai siis... jos vaan jaksan :shock:

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 14:12:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
Paikkakunta: Oulu
=D> Hienoa, että pätkis toimii.

Mulla menee kans noin, että jos yöllä valvon, niin ihan varmasti tulee pieni (tai suuri) nälkä, mutta aamulla se on kadonnu, vaikka en ois mitään syönykkään. Omituista...

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 14:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Jemi kirjoitti:
=D> Hienoa, että pätkis toimii.


No vaikea sanoa nyt vielä näin muutaman päivän perusteella, että kuinka hyvin se tosiaan toimii, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu siltä että tää sopii mulle :D Fiilis on hyvä ja sehän on tärkeintä.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 16:02:50 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56255
Paikkakunta: Kerava
Sä painat just sananverran kuin minä ! Aamulla näytti tuota lukua vaikka jo pari viikkoa olen toiveekkaasti odotellut alhaisempaa. Kerran jo kävi 63,3 kg. Kuuteen kymppiin tähtään. Kunpa pääsis edes alle 63... Oon vähän turhautunut.

Kiva että sulla on paino pudonnut noin reippaasti!

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-08 20:57:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Kirrimirri kirjoitti:
Sä painat just sananverran kuin minä ! Aamulla näytti tuota lukua vaikka jo pari viikkoa olen toiveekkaasti odotellut alhaisempaa. Kerran jo kävi 63,3 kg. Kuuteen kymppiin tähtään. Kunpa pääsis edes alle 63... Oon vähän turhautunut.

Kiva että sulla on paino pudonnut noin reippaasti!

Kirrimirri


Mulla ei ole tarkkaa tavoitetta painon suhteen, mutta alkukesästä painoin noin 61 kg, silloin oli hyvä olo ja olin sinut kroppani kanssa. Jonnekin niille main olisi nytkin kiva päästä. Valitettavasti kesärepsuminen jäi päälle pitkälle syksyyn, olin tosi tiukassa hiilarikoukussa (salaa syömistä ym. kivaa) ja yllättäen paino olikin korkeimmillaan 66,5... olo oli aika kamala. Syyskuun lopusta tähän marraskuun alkuun sain pois pari kiloa, motivaatio oli välillä tosi nollissa ja repsuinkin säännöllisesti. Ihanaa jos tästä löytyy apu päästä taas "omiin" mittoihin.

Tsemppiä kovasti sinullekin, kyllä se siitä varmasti taas liikahtaa! :smt023

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 02:48:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Viidettä päivää viedään: torstai 9.11.

Yövuorossa tylsistyn ja tylsistymisestä seuraa syöpöttelyä, vaikkei nälkäkään olisi. Oon kuitenkin onnistunut korvaamaan turhemmat naposteltavat kasvispaloilla. Suklaamousseakin toki maistelin ja melkeinpä nielaisin kielenikin sen mukana. Jos ette ole jo kokeilleet, niin testatkaa ihmeessä:

purkki kermaa
n. 80g tummaa suklaata
yksi muna
:arrow: Kerma vaahdoksi, suklaa sulatetaan, ainekset sekaisin ja jääkaappiin tekeytymään pariksi tunniksi. Njam!
---
Hyvin nukutti tänään, heräsin vasta kolmen maissa. Harvoin nukun yökköilyn jälkeen noin pitkään.

15.30 Juuressosetta, jauhiskastiketta, punajuuri-aurajuustovuokaa, suklaamoussen loput, lasi täysmaitoa ja päälle vielä kaffet. Huh!

Mikäli ruoka vaan ehtii laskeutua tarpeeksi, niin meen BodyPumpiin ennen töihin menoa. Aloitan tänään paaston jo näin aikaisin ja syön vaikkapa vähän pähkinöitä yöllä, jos nälkä kovasti yllättää.

Kasvojen iho on muuten yllättävän hyvässä kunnossa. Se on hilseillyt, punoitellut ja oireillut kovasti viime aikoina, oli välillä tosi pahanakin. Nyt ei tarvitse rasvailla ollenkaan niin paljoa, kortisonia ei oo tarvinnut lainkaan ja ihon värikin on ihan normaali. Vaikuttaakohan pätkis vai se, että saatiin työpaikalle ilmankostuttimet? Jälkimmäistä epäilen, sillä silmätkään eivät oo kuivaneet niin paljoa, viime yönkin pärjäsin kokonaan ilman kostutustippoja.

Liikuntana siis BodyPump 60 min. Hyvin jaksoin ja isoilla painoilla, vaikka on ollut reilun viikon tauko. Tunnin jälkeen muhin pitkään saunassa, venyttelin ja suihkuttelin rauhassa. Sitten töihin.

Puoli yhdentoista aikaan hörppäsin kahvit ja sen jälkeen aloitin vissypullon tyhjennyksen. Ainakin nyt (klo 22.45) olo on edelleen yhtä täysi kuin olisin juuri syönyt.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 00:55:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
6. päivä: perjantai 10.11.

Työyö on jo hyvässä vauhdissa. Ensimmäistä kertaa pätkiksen aikana paleltaa hiukan. Keittelin ison satsin vihreää teetä ja sen avulla lämmittelen. Steviapulloni unohdin kotiin, mulla on täällä vain Hermesetas-nappeja ja niihin en aio koskea paaston aikana. Hunajaakin löytyisi kaapista, mutta kokemukseni mukaan se romauttaa mulla verensokerin hyvin herkästi. Joten teetä ilman makeutuksia, siis.

Hihi, viihdytin itseäni lueskelemalla Paikkareitten foorumia. Siellä joku kauhisteli, miten aamiaisen ja lounaan väliin jäävä viisi tuntia on ihan liian pitkä aika ja kauheaa kidutusta ja hän käyttää siksi reilusti pisteitä välipaloihin :mrgreen:. Niinpä, sitähän se oli silloin joskus, enkä osannut edes kyseenalaistaa, että olisikohan syömisissä jotain pielessä kun parin tunnin välein pitää jotain mussuttaa...
---
Kolmeen mennessä vissypullo (1,5l) tyhjennetty ja teetäkin mennyt lähemmäs litra. Nyt pitää kuitenkin lopetella juopottelu, jottei mee unet vessareissujen vuoksi. Olo on hyvä ja virkeä, ei nälkää eikä palelua. Jes.
---
Kuuden aikaan alkoi huimata. Verensokeri liian alhaalla? Söin pienen kourallisen hasselpähkinöitä ja odottelin 20min, mutta ei apua. Ilmeisesti niitten hiilarit ei riittäneet nostamaan verensokeria tarpeeksi. Ennen kotimatkalle lähtöä söin pari piparia kaapista (hedelmä ois ollu parempi mutta sitä ei tähän hätään ollut) ja olo parani heti. En ois uskaltanut lähteä ulos toikkaroimaan muuten. Outoa.

Ehkä työ-öitä varten kannattaa vähän fiksailla paastorytmiä, yön valvominen on muutenkin raskasta, saatika sitten että olin syönyt noin aikaisin. Yövuoroja on kuitenkin vaan kaksi parin viikon välein, joten ne ei pätkistä kaada.
---
14.15 Kahvia kermalla. Nyt on taas hyvä olo. Ruokailu tosin on jo pikkuhiljaa mielessä... Vaaka vilautti 63,5 kg lukemia.

16.30 Taas sitä juuressosetta + jauhelihakastiketta, punajuuri-aurajuustovuokaa, lasi täysmaitoa

19.00 Cappuccino täysmaitoon

Yöevääksi mukaan neljännes karppipiirakasta (mantelijauhopohja, tunaa, auraa, metua, juustoa), partaukkoämpärillinen sekalaisia kasviksia sekä mustikkarahka.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 11:18:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
8. päivä: maanantai 13.11.

Viikonloppu meni vähän miten meni. Pätkärytmistä en pitänyt tiukasti kiinni, mutta muuten rajoitin ateriat yhteen isompaan ja toiseen pienempään per päivä. Anoppilassa kyläilemässä siis oltiin, enkä halunnut herättää mitään keskustelua mun viimeisimmästä hössötyksestä, siellä on muutenkin niin kovin virallisterveellinen meininki... Eilisen syömisjakson lopuksi (n. klo 18 ) tuli maisteltua isänpäiväkakkuakin. Tai appiukonkakkua..? Olihan se hyvää, mutta iltasella tulikin sitten nälkä. Siitäs sain. Olin sitkeästi syömättä.

Nyt aamupäivästä vointi on taas hyvä ja hörpin tässä aamukahvia (mustana, ei tehnyt mieli kermaa). Töihin menen illaksi. Kuuden jälkeen palailen taas ihanaan syöminkimaahan, jääkaappi onkin täynnä sapuskaa. Sitä odotellessa...
---
Paaston katkeaminen piti sovittaa työaikatauluihin, joten tein sen jo puoli kuuden maissa. Pienen annoksen vain söin ja jatkoin isommalla satsilla yhdentoista maissa. En tiedä, mistä johtuu, mutta maha oli äsken ihan sekaisin - viikonlopun runsaammat hiilarit? Mulla saattaa masu silloin tällöin kiukutella ilman mitään ihmeempää syytä, yleensä se menee nopeasti ohikin.

Kohta voisi yrittää saada unta, pitkällä yössä jo mennään.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 18:09:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
9. päivä: tiistai 14.11.

Syömistä kuuteen asti - nälkää ei ollut, joten söin vain manteleita ja yhden kunnon aterian. Nyt siis nestelinjalla taas seuraavan vuorokauden ajan.
---
Puolenyön aikaan olo on hyvä ja virkeä, vähän liiankin virkeä... pitäisi päästä vähän aikaisemmin nukkumaan, jotta pääsisin aamulla järkevämpään aikaan ylös ja siivoushommiin ennen töihin menoa. Saa nähdä miten käy.

Maha on taas kunnossa, se oli siis vain joku satunnainen häirä.

Yrittivät töissä taas kovin tyrkyttää karkkia tänään. On se sitten kumma, että makeasta kieltäytymiseen suhtaudutaan kuin olisin tehnyt jotain suurempaakin syntiä. Olen sanonut, että mulla on vähän erikoinen ruokavalio, mutta juuri kukaan ei ole siitä sen enempää kysellyt. En siis viitsi sitä julistaakaan. Kerron kyllä jos ääneen ihmettelevät. Sitä en sentään aio kertoa, että jo se muutaman karkin nappaaminen voi pahimmillaan syöstä mut sellaiseen ahmimiskierteeseen, että siitä on leikki kaukana. Onneksi se taipumus tuntuu nyt olevan ihan hyvin kurissa.

Ihmeellistä kyllä, pätkiksen aikana oon pystynyt syömään runsashiilarisempia ruokiakin hallitusti! Suklaa (edes tavissuklaa), hedelmät, satunnaiset keksit ja isänpäiväkakkupalanenkaan eivät ole aiheuttaneet sellaisia hiilarihimoja, mitä niistä aikaisemmin on koitunut (pahimmillaan ahmimisorgioita). Ehkä siksi, että olen antanut itselleni luvan syödä syömisjakson aikana aika lailla sitä mitä on tehnyt mieli - ja enimmäkseen mieli on tehnyt juuri vähähiilarista kunnon ruokaa. Erityisesti se toimii syömisjakson alussa, sillä sen loppuun sijoitettu liian hh-pitoinen satsi aiheuttaa herkemmin nälkää.

Näläntunne mulla tulee kyllä aina jossain vaiheessa paastojaksoa, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi. Tosin en kyllä voi sanoa pitäväni nälästä niin paljoa, että jatkaisin pätkäpaastoa ainakaan tällä rytmityksellä päästyäni tavoitteeseen. Ehkä mulle sopisi jatkossa myös sellainen warrior-tyyppinen dieetti, jonka suuntaan moni on kallistunut. Mulla todellakin tulee nälkä vasta illalla ja silloin haluan syödä kunnon ruuan ja PALJON, tyydyttää kaikki makuhermot. Ongelmana on vain se, että tavoitteeseen päästyäni mulla ei ole varaa laihtua enää paljoa - riittävästä kalorimäärästä voisi olla vaikea pitää kiinni vain yhden aterian päivärytmillä. Noh, katsotaan sitä sitten. Toistaiseksi menen eteenpäin tällä tavalla, sillä fiilis on hyvä ja suhde ruokaan tuntuu pikkuhiljaa normalisoituvan. Aika yllättävää, sillä luulisi, että ihan oikean nälän tunteminen altistaisi ahmimiselle entistä enemmän!

Olen miettinyt, että tällaisen nurinkurisen vuorokausirytmin vuoksi mun olisi ehkä syytä siirtää katkoa hiukan myöhemmäksi. Varsinkin nyt tämän viikon lopulla, kun edessä on neljä yövuoroa lauantaista alkaen. Paastoyö on auttamatta liian pitkä, jos syön jo ennen kuutta illalla. Hivuttelen siis pikkuhiljaa tämän viikon aikana katkoa myöhemmäksi.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 10:40:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
10. päivä: keskiviikko 15.11.

63,1 kg!

Alaspäin mennään siis varsin hyvää vauhtia. Odotettavissa on luultavasti tahdin hidastuminen, mutta siihen asti nautin täysillä keventyvästä olosta :smt051

10.30 Aamukaffetta mustana. Taaskaan ei tehnyt mieli kermaa. Paastojaksot menevät mukavasti myös kokonaan ilman kaloreita.

Hitto! Nyt ne oli ostanu töihin tummaa suklaata ihan vaan mua varten. En kehdannu kieltäytyä, joten söin pari palaa sitä kahden maissa.

Lopullisesti katkaisin paaston klo 17.20 pienellä aterialla. Illalla vielä lisää.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 11:45:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56255
Paikkakunta: Kerava
Tosi hieno homma, että paino putoaa mukavaa vauhtia. :) Nauti siitä nyt täysillä!!! Toivottavasti jatkuu samaa tahtia...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 14:52:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
12. päivä: perjantai 17.11.

Yövuoroja luvassa siis huomisesta alkaen neljä peräkkäin, siksi muutin hiukan paastorytmiä. Söin eilen illalla yhdeksän pintaan viimeisen aterian, nyt paastoan sinne saakka. Sama fiilis kuin tähänkin asti: ei nälkää ja kaikki kunnossa. Teen juuri koululla opinnäytetyössäni ehkä eniten keskittymistä vaativaa työvaihetta ja hyvästi sujuu pelkän kahvin ja veden voimalla.

Mikäli ehdin kauppaan, ajattelin illalla laittaa tortilloja. Voin syödä jokusen lätyn kera ja loput pelkkiä täytteitä. Nam.

Kirrimirri: Kiitos tsemityksestä :D Fiilis on tosiaan hyvä ja mikäs tässä siis ollessa.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 18:22:01 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-13 08:09:12
Viestit: 1998
Paikkakunta: Akvaario
Hyvältä näyttää ja tutulta kuulostaa. :D

Koitapa joskus kaffissa pientä nokaretta voita. Sillä pääsee yllättävän pitkälle jos alkaa olla nälkäfiilis. Minulla on välillä kun tein muutamat hiilarikokeilut tuossa joku aika sitten, vaikuttavat vielä.

Paaston edetessä nuo nälät kylläkin katoavat,saatat olla niistä jo ohi.

_________________
Enemmän ja vähemmän ketoilua vuodesta 2006.



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 22:50:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-30 18:58:21
Viestit: 1138
Paikkakunta: Helsinki
Karbureettori kirjoitti:
Paaston edetessä nuo nälät kylläkin katoavat,saatat olla niistä jo ohi.


Itse asiassa mulla ei ole mitään järkyttävää nälkää ollut missään vaiheessa, edes paaston alussa. Joskus vähän masussa kurahtaa, mutta se menee nopeasti ohitse. Sitä paitsi oon sitä mieltä, että joskus on oikein hyväkin olla vähän nälässä, se nimittäin on meillä länsimaisilla nykyihmisillä usein varsin tuntematon tunne. Edelleen tulee "varmuuden vuoksi" kuskattua manteleita mukana paastopäivinä, mutta niihin ei ole tarvinnut vielä turvautua, sillä se joskus tuntuva nälkäkään ei ole sellaista "taju lähtee nyt heti" -nälkää.


13. päivä: lauantai 18.11.

Paastojakso alkoi hieman ennen yhdeksää. Söin illan mittaan possun ulkofilepihviä, uunijuureksia ja punajuuri-Aurajuustovuokaa. Jälkkäriksi tempaisin hiukan myöhemmin ison mansikkarahkasatsin. Yövuoro alkoi juuri ja olo on todella täysi. En tajunnut ottaa vissyä mukaan, täällä mulla oli vain vajaa litra odottamassa. Alakerrassa olisi limuautomaatti, mutta siitä saa vain jotain vattu-BonAquaa. Niin suolatonta että janottaa! Vedellä mennään siis ja kahvitkin keittelen jossain vaiheessa.

_________________
Sisäinen kannibaali jo vuodesta 2005


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)