karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-30 13:28:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 10:57:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

els kirjoitti:
Tarkoitit varmaan tätä? Yli kahden tuhannen karpin joukosta löytyy melkoinen määrä erilaisia mielipiteitä...

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=6613

Ruokavaliolla voi vaikuttaa painoon ja sairastuvuusriskiin. Mutta eirtyisemmän hyvin se ei korreloi uskontoon, huumorintajuun, suvaitsevaisuuteen tai vaikka älyyn. Siksi on joskus jännää kuunnella näitä vieraita, jotka tuntuvat olettavan, että karpiksi siirtyessään ihminen ikäänkuin kirkastuu ja jättää taakse tämän maallisen, vajavaisen olomuotonsa (läskien ohella). Ja muuttuu kaikkitietäväksi astraalihahmoksi? Ja jos se ei sitä tee, niin vika on tietysti - taas - ruokavaliossa. :-k

Els kiitos!
Tämä on päivän paras piriste.

Viestin otsikko: Re: Niin...
ViestiLähetetty: 2005-11-04 12:17:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lady O kirjoitti:
Bööö kirjoitti:
Tuliko muuten mieleen, että kirjoittaja ilmaisi itseään kehnosti sen takia, että saattaa kärsiä aivoperäisestä vaivasta?

Mikä minua tuossa ketjussa alkoi kaikista eniten ärsyttää, oli vittuilu toisen 'älykkyydelle' kirjoitetun tekstin perusteella, vaikka itse vedätte sen herneenpalon nenään, jos TEIDÄN älykkyyttänne epäillään, tahattomastikin. Minun äidilläni on vain lievä lukihäiriö, mutta jos joku kohtelisi häntä tavallanne, saisitte jumalauta katua syntymäänne!

Niin... Ja sitten voidaan tykönämme miettiä, missä määrin tavallisen netissä suheltajan tulee koko ajan ottaa huomioon mahdollisuus sille, että jollakin toisella kirjoittajalla on mahdollinen aivoperäinen tai mieli(ala)sairaus. Ymmärrän hyvin näkökantasi, aihe ei ole itsellenikään täysin vieras. Mutta kyllä elämä vain on yksinkertaisuudessaan niin julmaa, että kun täällä "kasvottomina" keskustellaan, niin tuollaiset asiat voisi olla ihan hyvä tuoda itse esille - niin niihin osattaisiin sitten suhtautua asian vaatimalla huomioon ottamisella ja vakavuudella. En tahdo lähteä sille linjalle, että jokainen tekstissä itseään epäselvästi tai muita ärsyttävästi ilmaiseva ihminen on jollakin tapaa kliinisesti sairas. Kun se toinen vaihtoehto on aina kuitenkin olemassa, ja todennäköisyys suurempi.

Eli reippaasti luki- ym. häiriöistä kärsivät: suu auki ja kertomaan mistä tuulee! Ei tässä kukaan täydellinen ole. Näin saadaan kommunikointi sujumaan ja kaikki ymmärtävät sitten toisiaan paremmin. Ja sitten jos joku alkaa vittuilemaan, niin saa kyllä varmasti selkäänsä valtaosalta yhtään fiksua karppiväestöä!

=D> Lady O!

Itse tuota saunan lauteilla illalla mietin. Ajatukseni näköjään kiersivät samaa rataa Lady o:n kanssa. Mahdotonhan sitä on tietää toisten "ongelmista", jos niitä ei asianomainen tuo esille!?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 12:43:22 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Ihan OT, mutta eikös se Mariak ollu Mari Ak..., ainakin sen kuvan sain tuolta mitä nikit tuovat mieleesi-ketjussa... 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 12:52:01 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Kinkku kirjoitti:
Ihan OT, mutta eikös se Mariak ollu Mari Ak..., ainakin sen kuvan sain tuolta mitä nikit tuovat mieleesi-ketjussa... 8)

Näköjään joo, noin näyttää olevan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 13:48:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

voisko joku linkittää sen koirakeskustelun mistä niin kovin puhutaan? Ei löydy..

Edit. löytyihän se, tästä lienee kysymys? http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... ight=koira

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 17:38:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi hellallettas sentäs. Koko threadi pelkkää nössöilyä. Oksettaa kaikki halihalipusi-meininki. Se on sillä lailla, että kun kunnolla ihmistä loukkaa, niin heti on asiat paremmin: syntyy keskustelua, on mielipiteitä, sanotaan asioita eikä nyhjötetä. On se ihme, että saatte ees paskalla käytyä ilman tunnevaurioita.

Se nyt vaan on silleen, että jos ihmisten kanssa meinaa olla tekemisissä, niin kaikkeen saa tottua. Hei, elämä on.

Olkaa niin kuin MINÄ! Olkaa täydellisiä, olkaa rohkeita, olkaa voimakkaita, olkaa aina oikeassa! Tänään on hyvä päivä olla KEKE!

Lopettakaan häviäminen, olkaa voittajia!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 18:14:09 
ei helvetti keke hieno kirjoitus /salut/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 18:14:42 
kekexxx kirjoitti:

Olkaa niin kuin MINÄ! Olkaa täydellisiä, olkaa rohkeita, olkaa voimakkaita, olkaa aina oikeassa! Tänään on hyvä päivä olla KEKE!

Heipä hei ja hyvää iltaa
Luppaakorva seikkailee taas!

Luppakoorva-nimen sain,
korvaani nääs lerputtaa.

Oolen pieni nalle vain, pehmeä,
laasten kanssa viihdyn ain.

Oolen pieni nalle vain, pörheä,
lapset mua - rakastaa!

Hyyvää iltaa lapset, nallee silmät sulkee, lapsoosista näkee
nalle
monta
unta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 18:30:43 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Nist kirjoitti:
kekexxx kirjoitti:

Heipä hei ja hyvää iltaa
Luppaakorva seikkailee taas!

Luppakoorva-nimen sain,
korvaani nääs lerputtaa.

Oolen pieni nalle vain, pehmeä,
laasten kanssa viihdyn ain.

Oolen pieni nalle vain, pörheä,
lapset mua - rakastaa!

Hyyvää iltaa lapset, nallee silmät sulkee, lapsoosista näkee
nalle
monta
unta.

Hih, minä joskus laulan omalle kullalleni, hyyvää yötä kulta, nalle silmät sulkee, kullasta näkee nalle monta unta... :oops: minun kulta siis lähenee 30 vuotta...kröhm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 21:09:51 
Lainaa:
missä määrin tavallisen netissä suheltajan tulee koko ajan ottaa huomioon mahdollisuus sille, että jollakin toisella kirjoittajalla on mahdollinen aivoperäinen tai mieli(ala)sairaus.

Eiköhän se ole jokaisen itsensä omantunnon asia. Kirjoituksen sävystä pystyy kyllä päättelemään onko se harmitonta viisastelua vai silkkaa pahansuopaista tarkoitushakuista vittuilua. Eri asia on, onko siihen halua. Mielestäni tällä palstalla pahantahtoisinta vittuilua harrastavat karpit. Eli kyse on ihan silkasta palstakiusaamisesta. Otetaan yksi uhriksi ja ryhmässä nokitaan riekaleiksi. Halveksittavaa, itse en ainakaan moisella käytöksellä alkaisi kehuskella... Mariakin kirjoittelu oli minun mielestäni aidon naiivi eli en hämmästyisi, jos siellä nimmarin takana olisi ollut lapsi.

Pointti oli siinä, että karppiprinsessat eivät itse kestä viisastelua, mutta vittuilevat ja näsäviisastelevat kyllä muille. Kertoo jotain ihmisen luonteesta... JA älystä. Tyhmä saa olla, mutta ei kaksinaismoralisti.

Mutta ihan vapaasti vaan, jos haluatte olla kaksinaismoralisteja, siitähän siinä on pohjimmiltaan kysymys.

Akateemisuus-ketjulla tarkoitin tätä:
Aloittelevat karpit-adeline-Vaikuttaako vhh-dieetti "ajattelun nopeuteen"?

Lainaa:
jännää kuunnella näitä vieraita, jotka tuntuvat olettavan, että karpiksi siirtyessään ihminen ikäänkuin kirkastuu ja jättää taakse tämän maallisen, vajavaisen olomuotonsa (läskien ohella). Ja muuttuu kaikkitietäväksi astraalihahmoksi? Ja jos se ei sitä tee, niin vika on tietysti - taas - ruokavaliossa

Tuo on sinun oletustasi. Minun mielestäni taas nämä negatiiviset ennakko-oletukset aiheuttavat niitä väärinkäsityksiä, mistä hyvänä esimerkkinä tuo akateemisuus-ketju.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 21:50:58 
BÖÖÖ: sinulla on tosi fiksuja ajatuksia ja saat monen karstaantuneen karpin todella ajattelemaan. Niinkuin nyt tuo naftaliinista kaivettu akateemisuus-ketju - se pisti taas aivosoluni liikkeelle.

Mutta.. Ei voida olettaa, että nettifoorumilla jokainen nettailija omaisi lääketieteellistä, psykologista ja varsinkaan psykiatrista silmää. Täällä foorumilla on käynyt sairaalan ovia koputtelevia maanikkoja ja muita aivotoiminnan häiriöstä kärsivää kanssamatkaajaa. He ovat saaneet kohtelua, jota maallikko nyt voi antaa. Ei maallikolta voida olettaa, että tietää, ettei maanikkoa saa kehoittaa lisäämää aktiviteetteja. Ei maallikko voi erottaa psyykkisesti sairasta lukihäiriöisestä tai muuten vaan trollista. Miksi pitäisi? Jos tietää itse omaavansa vaillinaiset kirjallisen ilmaisun kyvyt, niin mikään ei estä lisäämästä sitä tietoa tuohon alla olevaan siguun. Helpottaa kummasti meidän kaikkien suhtautumista. Ja säästää monelta väärinkäsitykseltä.

Bööö kirjoitti:
Lainaa:
missä määrin tavallisen netissä suheltajan tulee koko ajan ottaa huomioon mahdollisuus sille, että jollakin toisella kirjoittajalla on mahdollinen aivoperäinen tai mieli(ala)sairaus.

Eiköhän se ole jokaisen itsensä omantunnon asia. Kirjoituksen sävystä pystyy kyllä päättelemään onko se harmitonta viisastelua vai silkkaa pahansuopaista tarkoitushakuista vittuilua.

Entä jos kaikki karpitkaan ei osaa tulkita "rivienvälejä"? Ei voida olettaa, että jokaikinen karppi kykenee tulkitsemaan kirjoitusten "sävyjä". Myös meidän keskuudessamme on lukihäiriöisiä ja muuten vaan sanasoikeita... :lol:

Eli piis, laav änd haarmönyyy...

Sigu on keksitty, ja sitä kandee käyttää hyväksi, jos haluaa tulla kohdelluksi hellemmällä kädellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 21:51:46 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Bööö kirjoitti:
Mariakin kirjoittelu oli minun mielestäni aidon naiivi eli en hämmästyisi, jos siellä nimmarin takana olisi ollut lapsi.

No, siinä tapauksessa lapsi valehteli meille päin naamaa, että hänellä on mies, lapsi ja koira. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 21:57:56 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Kinkku kirjoitti:

Niin mihin tää liittyi??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 22:31:05 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Ottamatta muuten kantaa (paitsi että ärsyttää jo ihan vitusti että mihinkään enää vedetään Mariakta mukaan; hänhän lähti pois ja minun puolestani toivottavasti tulee takaisinkin vaikka toisella nikillä. En ole huomannut että hän olisi mitenkään ollut mitään mitä tällä palstalla ei jotkut olisi olleet jo aiemminkin tai ovat jatkuvasti :x ) niin sillä tavoin kommentoisin asianomaisena "akat.-galluppia" että siinähän nimen omaan tapeltiin asioista eikä mollattu henkilöitä. Ainakin minun mielestäni. (Ainakin muistaisin näin).

Luin kyllä koko ketjun läpi eilen. Ongelmaahan muodosti stereotyppiset mielipiteet ja asenteet, ja kun ei selittämällä tullut kuin lisää samaa niin piti ruveta tivaamaan.

En ole tainnu Käärmeen kanssa sittemmin postailla ja ainakin luulisin ettei Shantarille ole jääny mitään "hampaan koloon".

Minulla kyllä on lukihärö; huomasin taas tota akat.-galluppia lukiessani että kylläpäs minä kirjoitan epäselvästi ja kiharaisesti (millä hel...tillä noi pilkku- ja yhdyssanasäännöt saa käyttäytymään :oops: :shock: ?). Pitää yrittää yksinkertaistaa vissiin sanomisiaan. Mutta ei minun kimppuuni kukaan ole vielä tullut kirjoitusvirheistäni eikä ole sen vuoksi, ainakaan suoraa, tyhmäksi haukuttu :lol: .

Ja täytyy sanoa että minua toi galluppi-ketjun uudelleen lukeminen jotenkin nauratti (ryömii pöydän alle nolona hihittelemään,,,pursk,,,).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 22:51:14 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Liilia kirjoitti:
Kinkku kirjoitti:

Niin mihin tää liittyi??

Tuohon kun jotkut sanovat MariK:ksi joka ei pidä paikkaansa. :wink: Vaan, että etunimi olisi Mari ja Ak pätkä sukunimestä
. T: Kinkku pilkunviilaaja :wink:

Viestin otsikko: Bööö
ViestiLähetetty: 2005-11-04 23:37:49 
Lainaa:
Entä jos kaikki karpitkaan ei osaa tulkita "rivienvälejä"? Ei voida olettaa, että jokaikinen karppi kykenee tulkitsemaan kirjoitusten "sävyjä". Myös meidän keskuudessamme on lukihäiriöisiä ja muuten vaan sanasoikeita...

Tuo oli hyvä pointti, enpä itse tullut ajatelleeksi, että tulkintaväärinkäsitykset trolliudesta voisi johtua tuosta eikä vaan silkasta ilkeilynhalusta.

No joo, ehkä ajattelin liian tiukkapipoisesti, mutta taipumuksenani on puolustaa sorrettuja, vaikka sitten myöhemmin kävisi ilmi, ettei ne nyt niin hirveän sorrettuja sitten aina olisikaan olleet. Taisin itsekin vähän tuulettaa turhautumia, mutta sehän vain puhdistaa ilmaa. Ollaanhan me sentään taistelutantereella! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 23:40:44 
Bööö vieraili siis edellisessä.

Nyt yhteiskyyneliä ja hymistelyä aitoon Jenkkityyliin, niin kuin Hurjassa remontissa viimeksi 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-05 10:14:55 
Bööö kirjoitti:
Bööö vieraili siis edellisessä.

Nyt yhteiskyyneliä ja hymistelyä aitoon Jenkkityyliin, niin kuin Hurjassa remontissa viimeksi 8)

IIISOOO HALIIII!!!111<3<3<3 *muiskis* :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-05 14:29:00 
Sen olen näitä sivuja selatessani huomannut, että Marilynilla taitaa olla ennätys hallussaan siitä, kuka on häätänyt eniten aloittelijoita pois.

Olipa kysymys melkein mikä hyvänsä, Marilyn keksii siihen aina jotain erittäin ilkeää sanottavaa. Yleensä vihjailuja kysyjän älynlahjoista tai jotain vastaavaa. Että siinä yksi joka ei ole niinkään karppi, vaan lajina enemmän tuonne piraijan suuntaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-05 15:07:15 
Poissa
karppi
karppi

Nist kirjoitti:
BÖÖÖ: sinulla on tosi fiksuja ajatuksia ja saat monen karstaantuneen karpin todella ajattelemaan. Niinkuin nyt tuo naftaliinista kaivettu akateemisuus-ketju - se pisti taas aivosoluni liikkeelle.

Mutta.. Ei voida olettaa, että nettifoorumilla jokainen nettailija omaisi lääketieteellistä, psykologista ja varsinkaan psykiatrista silmää. .

TYHMÄN (?) JA HULLUN (?) PUOLUSTUSPUHEENVUORO

Tuohon lainaukseeni haluaisin sanoa, ettei tarvita mitään erityistä silmää pystyäkseen olemaan kohtelias. Jos ei ymmärrä kysymystäkään, onko silloin pakko ottaa kantaa? Miksi vanhan karpin on tiedettävä uudesta kaikki nippelitieto, ennen kuin voi puhua asiallisesti? Tällä viittaan nyt Mirkaan, jonka mielestä muutuin varteenotettavaksi vasta, kun kerroin taustoja itsestäni. Enkä nyt missään tapauksessa halua, että provosoidut ja suutut, Mirka!
Mutta uutena pystyn selvästi näkemään vahvoja kuppikuntia tällä foorumilla. Yhden nimi on : Marilynin ystävät, toisen Marilynin-ei-niin-hyvät-kaverit ja kolmannen Marilynin vihaajat. Mistä tämä kertoo? Siitä, että Marilyn on vahva ja moneen asiaan kantaa ottava persoona. Henkilö, joka ns. täyttää huoneen sisään tullessaan.

Jossain tässä ketjussa lukee myös, että uusi ei voi tietää foorumin sosiaalisesta nokkimisjärjestyksestä eikä suhteista mitään. Siis ei näillä sanoilla, mutta ajatus on kai suunnilleen näin. Niinhän se on. Jokainen uusi ravisuttelee vanhoja totuttuja rakenteita. Kuitenkaan tämä ei ole suljettu yhteisö, uusia jäseniä rekisteröityy päivittäin näille karppisivuille. Silloin tarvitaan todella muutoksen sietokykyä.
Itse joudun työssäni sietämään muutoksia ja kritiikkiä hyvinkin paljon, päivittäin. Silti pidän sivistymättömänä tapaa, jolla minut otettiin vastaan. Sen sijaan, että olisin saanut vastauksen kysymykseeni, minulle kerrottiin, mitä KUULUU kysyä. Ja mitenkähän kauan näitä palstoja pitää oppimielessä lukea, että saa luvan kysyä ylipäänsä mitään? Leikkisäksi tarkoitettu aloitukseni karahti täysin kiville mahdollisten PMS-oireiden vuoksi.( oma anaplyysini, täysin tieteellisesti perustelematon)
Tyrmistyin täysin. Sen vaan sanon, että minä, joka olen totisesti tietokonetomppelien aatelia, olen tämän viikon aikana oppinut aika paljon
ja aivan erityisesti näiden sivujen käyttämisestä!

:lol:

Ehkä tämä nyt taas vaikuttaa mielenterveyspotilaan tajunnanvirralta, mutta tarkoitukseni on kyllä vain pohtia yleensä näitä asioita, mitä tässä nyt on mieleen juolahtanut tämän ketjun kasvaessa, mitään pahaa tarkoittamatta.( Tämäkin "traumaattinen" kokemus taustalla, saisin varmaan sata vuotta sairaslomaa yhtäsoittoa! Mieli pirstoina, paha burnis? hehee) :roll: :roll:

Yksi asia mieltäni myös painaa: Missä on kielletty puhekielen käyttäminen?
En minä tiennyt, että jutut pitää suoltaa pääkopastaan painokelpoisessa kunnossa, vaikkei olisi tarkoitustakaan julkaista romaania..... :?

Eiköhän tätä nyt tässä,

I REST MY CASE 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00