karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 03:29:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 17:38:11 
Poissa
kilttikarppi
kilttikarppi

Britney kirjoitti:
Ai nii, wallu, mä luulen, että meitä on enemmänkin ku kaks tossa Nist Fun Clubissa :P

Lasketaanko?

Yksi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 18:32:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

wallu kirjoitti:
Britney kirjoitti:
Ai nii, wallu, mä luulen, että meitä on enemmänkin ku kaks tossa Nist Fun Clubissa :P

Lasketaanko?

Yksi

No jos Britney on kaksi niin mä olen kolme. Saako jäsenet pinssin tai pääkallosormuksen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 18:38:51 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

Mä suosittelen tasavertaisuutta kaikkeen mahdolliseen. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 18:38:57 
Poissa
kilttikarppi
kilttikarppi

pääkallosormuksen tietty

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 19:30:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

juu oli mukava rupatella,
tosiaankin tarkoitus oli vain kertoa että alakarppaus (mitä nyt sitten onkaan, untuvikkona en nimistä niin piittaa :) ei ollut mulle se sopivin.
hyväkarppausta tämä nykyinen syömiseni taitaa sitten olla (taas kerran sana joka olisi pitänyt ketjun aloittaessa mainita) ja hyvä näin.

mun mielestä on vaan naurettavaa uskotella itselleen että ei tarvitse karpatessa kontrolloida syömisiä tai miettiä sitä.tai ettei karppaajat repsahtele tai että taas kerran yksi vaivainen karkkipäivä tekee koko hommasta naurettavaa ja lapsellista. ihan miten päin vaan.. mulla toimi,enkä tunne itseeni mitenkään lapselliseksi tai epäonnistuneeksi..voi kauheeta karkki ei olekaan terveellistä ravintoa - mitä sitten? mielestäni se, ettei esimerkiksi liiku, koska karppaajat eivät sitä niin tarvitse laihduttaakseen (?) on epäterveellisempää. ei ne luut siellä yksinään proteiinilla ja rasvalla pysy kasassa.samoin lihakset.
kuinkas moni tupakoi?? sopiiko se karppauksen ja terveen elämäntavan kuvaan?

juu laihtuuhan sitä ihmiset lowfat-ruokavaliollakin, ei tämä se ainoa autuus onneen ole. itsekkin olen aina laihduttanut jos tarvetta on ollut syömällä "kevyesti" rasvatonta ruokaa.ihan hyvin ne kilot kurissa silloinkin pysyi.useille kilot tulee tuplana takaisin, mutta se ei ole ruokavaliosta kiinni vaan päästä. ylensyömiseen vaikuttaa suurimmilta osin henkiset syyt..mikä valitettavan usein laihduttajilta unohtuu.!!
onhan sitä sairauksiakin tietty..

kylläpäs olo tuntuu taas hyvältä kun oikein molempina päivinä viikonlopusta hikoilin salilla intopiukassa ja äsken vetäisin TAVALLISEN, jauhoisen..pinaattipiirakanpalan nassuun ja jälkkäriksi muutaman brunbergin suklaatryffelin. nyt varmaan kuolen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 06:28:33 
Britney kirjoitti:
Esim. tuo ketju, jotain ihme irvailua vääräuskoiselle laihduttajalle. 10 kiloa neljässä kuukaudessa on ainakin mun mielestä hiton hieno saavutus, oli tyyli mikä hyvänsä!

Tähän yhteyteen linkkaisin tämän ketjun. Eli aivan selkeesti siihen alkuvaiheeseen kuuluu tuo alakoululaisten lällättelyvaihe. Toisilla se kestää pidempään kuin toisilla, toisilla taas se menee ihan huomaamattomasti ohi. Toisille se jää päälle. Itse myönnän käyneeni kaikki nuo vaiheet läpi... Juuh.. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-01 18:23:44 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

marsupilami kirjoitti:
juu oli mukava rupatella,
tosiaankin tarkoitus oli vain kertoa että alakarppaus (mitä nyt sitten onkaan, untuvikkona en nimistä niin piittaa :) ei ollut mulle se sopivin.
hyväkarppausta tämä nykyinen syömiseni taitaa sitten olla (taas kerran sana joka olisi pitänyt ketjun aloittaessa mainita) ja hyvä näin.

mun mielestä on vaan naurettavaa uskotella itselleen että ei tarvitse karpatessa kontrolloida syömisiä tai miettiä sitä.tai ettei karppaajat repsahtele tai että taas kerran yksi vaivainen karkkipäivä tekee koko hommasta naurettavaa ja lapsellista. ihan miten päin vaan.. mulla toimi,enkä tunne itseeni mitenkään lapselliseksi tai epäonnistuneeksi..voi kauheeta karkki ei olekaan terveellistä ravintoa - mitä sitten? mielestäni se, ettei esimerkiksi liiku, koska karppaajat eivät sitä niin tarvitse laihduttaakseen (?) on epäterveellisempää. ei ne luut siellä yksinään proteiinilla ja rasvalla pysy kasassa.samoin lihakset.

juu laihtuuhan sitä ihmiset lowfat-ruokavaliollakin, ei tämä se ainoa autuus onneen ole. itsekkin olen aina laihduttanut jos tarvetta on ollut syömällä "kevyesti" rasvatonta ruokaa.ihan hyvin ne kilot kurissa silloinkin pysyi.useille kilot tulee tuplana takaisin, mutta se ei ole ruokavaliosta kiinni vaan päästä. ylensyömiseen vaikuttaa suurimmilta osin henkiset syyt..mikä valitettavan usein laihduttajilta unohtuu.!!

kylläpäs olo tuntuu taas hyvältä kun oikein molempina päivinä viikonlopusta hikoilin salilla intopiukassa ja äsken vetäisin TAVALLISEN, jauhoisen..pinaattipiirakanpalan nassuun ja jälkkäriksi muutaman brunbergin suklaatryffelin. nyt varmaan kuolen.

En voinut sitten olla pistämättä minäkin lusikkaani tähän soppaan, vaikka pitkään pysyinkin hiljaa ymmälläni... Minun kokemukseni lowfat-ruokavaliosta vs. vhh-ruokavalio on se, että lowfatissä repsahtaa huomattavasti helpommin, nyt kun karppaan, ei mielitekoja kertakaikkiaan ole! Ja se on tämän ruokavalion yksi parhaista puolista. Hiilareita en ole laskenut kuin ihan aluksi: en voi saada paljon hiilareita, kun en syö viljaa, en perunoita, en riisiä, en sokeria, en hedelmiä (joskus harvoin esim. omenan). (Pähkinät on pieni kompastukseni, mutta nyt rajoitan niitä tietoisesti.) Tosin painoni ei ole pudonnut mitenkään hirveän hyvin, mutta alaspäin on suunta ja se on hyvä se. Toisaalta, mitä liikuntaan tulee, niin Atkins nimenomaan painottaa myös liikunnan tärkeyttä. Ja sen kyllä itsekin huomaan. Aineenvaihdunta alkaa paljon paremmin toimia, kun pitää huolta liikkumisestaan.

En nyt halunnut tätä taistelua mitenkään nostaa sen enempää, minua vain jäi ihmetyttämään tämän ketjun hyökkäävä sävy. Siis täällä kai todellakin vain keskustellaan? :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 10:30:36 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

marsupilami kirjoitti:

ylensyömiseen vaikuttaa suurimmilta osin henkiset syyt..mikä valitettavan usein laihduttajilta unohtuu.!!

En polta (lopetin noin 5v. sitten lopullisesti)
liikun terveyden ylläpitämiseksi muutaman kerran viikossa (laihdutuksen kannalta sillä ei oo hittojakaan merkitystä)

Mun kohdalla ylensyömiseen vaikuttaa fyysiset syyt, muuta selitystä en keksi sille, että karpatessa (nyt siis jo 1,5v.) ei ole tarvinnut syödä määräänsä enempää. Verensokerivuoristorata on se joka mulla tekee tarvetta syödä enemmän kuin tarvis ja tämä tapahtuu siis vain liian korkeilla hiilareilla.

Mutta jos/kun sun kropalle sopii vallan mainiosti tuollainen hiilarimättö, eikä muutenkaan ole mitään terveydellisiä syitä sokereita rajoittaa, ymmärrän hyvin, että motivaation ylläpito on vaikeaa ja ehkä jopa tarpeetonta. Syö ihmeessä ihan sitä, millä parhaalta tuntuu.

Olen yhä sitä mieltä, että tämän ruokavalion toteaminen toimimattomaksi on kohtuutonta parin kuukauden kokeilun jälkeen, varsinkin kun tuona aikana ei ole edes yritetty löytää itselle sopivaa tasoa, vaan on noudatettu ihan toiseen elämäntilanteeseen ja tarpeeseen laadittua hiilarirajoitusta.

Toi yläkarppi eväiden hehkutus on niin vanha juttu, että sitä on täällä kuunneltu ihan tarpeeksi ennenkin, jotenkin kirjoittajalla on varmaan sellainen kuvitelma, että täällä me nyt itkua väännetään, kun ei "saada" syödä pinaatti piirakkaa ja normi suklaata :roll:
Pidä piiraas, mulle maistuu broilerinkoipi ja salaatti nam, nam. Suklaatakin olisi laatikossa 2 levyä, mutta viimeaikoina on tehnyt sitäkin kovin vähän mieli :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-24 20:19:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä oon ensimmäisen viestin kirjoittaijan kanssa täysin samaa mieltä. Kaikille tää ei sovi ja itsekin hoidan laihdutukseni vain yksinkertaisesti liikkumalla paljon. Eipä tosin ole paljon laihdutettavaakaan mutta painon pysyminen samoissa pysyy ihan vain liikkumalla paljon. Tosin sohvaperunoilal tälläinen voi sopia, mutta elämästä nauttivalle ei. Perus-ruoka ja paljon liikuntaa niin kyllä keho tykkää ja homma hoituu. Liikunta on ykkösasia. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-24 20:59:05 
marilyn kirjoitti:
marsupilami kirjoitti:

ylensyömiseen vaikuttaa suurimmilta osin henkiset syyt..mikä valitettavan usein laihduttajilta unohtuu.!!

liikun terveyden ylläpitämiseksi muutaman kerran viikossa (laihdutuksen kannalta sillä ei oo hittojakaan merkitystä)

Tuo nyt on maailman typerin kommentti, ettei liikunnalla ole laihdutuksen kannalta hittojakaan merkitystä. Vai onko sinun mielestäsi ihanteellista, että laihduttamasi paino on lihasta? Ja oletko tyytyväinen oloosi, kun paino tippuu, mutta kroppa on muuten löllö? Huhhuh, kylläpäs pomppas, miten voi aikuinen ihminen ajatella kuin lapsi, tai oikeastaan teini. Vai minkäikäinen olet? Mielestäni ihannepainoinen myös näyttää ihanalta, ei miltään kuihtuneelta, lihaksettomalta kukkakepiltä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-24 22:49:32 
viltsu kirjoitti:
Tosin sohvaperunoilal tälläinen voi sopia, mutta elämästä nauttivalle ei. Perus-ruoka ja paljon liikuntaa niin kyllä keho tykkää ja homma hoituu.

Tämähän täydellisen nasevasti sanottu! Harvoin näkee näin punnittua tekstiä.

Voisitko vähän tarkentaa paria kohtaa:

Missä vaiheessa saa ruveta tuntemaan ylemmyydentuntoa sohvaperunaa kohtaan? Riittääkö jo 2h spinningiä vai tarvitaanko tuon lisäksi vielä Circuit-training?

Minkälainen perusruoka sopisi parhaiten sinusta elämästä nauttimiseen? Kävisikö vaikkapa ruisleipä sipaisulla kevytlevitettä ja keitetyt perunat seikastikkeella?

Lainaa:
Liikunta on ykkösasia. 8)

Näinhän se on. Runsas liikunta ja siihen nähden niukka syöminen on aivan valtavan loistava tapa laihduttaa. Mistä se kroppa ei tykkäisi enemmän kuin niukalla ravinnolla tehdystä kovasta harjoituksesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-24 23:35:00 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

viltsu kirjoitti:
Tosin sohvaperunoilal tälläinen voi sopia, mutta elämästä nauttivalle ei.

Vähän jäi epäselväksi että kuka on elämästä nauttiva ja kuka ei; viitsisitkö tarkentaa?

Ai kun hassunhauskaa että näitä hermo-ketjuja aina joku viitsii nostaa :lol: :lol: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-25 14:54:49 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:
marilyn kirjoitti:

Tuo nyt on maailman typerin kommentti, ettei liikunnalla ole laihdutuksen kannalta hittojakaan merkitystä. Vai onko sinun mielestäsi ihanteellista, että laihduttamasi paino on lihasta? Ja oletko tyytyväinen oloosi, kun paino tippuu, mutta kroppa on muuten löllö? Huhhuh, kylläpäs pomppas, miten voi aikuinen ihminen ajatella kuin lapsi, tai oikeastaan teini. Vai minkäikäinen olet? Mielestäni ihannepainoinen myös näyttää ihanalta, ei miltään kuihtuneelta, lihaksettomalta kukkakepiltä.

:lol: :lol: :lol:

Laihdutuksessa liikunta ei merkittävästi vaikuta painonpudotuksen määrään oli kuitenkin pointtini alunperin. Ja kaikki on niin kovin suhteellista, parhaimmassa kunnossa olen ollut silloin, kun en ole harrastanut mitään liikuntaa, mutta työ on ollut liikkuvaa. Nyt kun teen toimistohommia, on mahdotonta päästä samaan liikuntamäärään kuin aiemmin ihan huomaamatta tuli töiden parissa.

sä voit tulla katsomaan mun lihaksia, kyllä ne on havaittavissa, vaikka sellainen 10kg on vielä pudotettavaa.

Olen sen verran perehtynyt, että tiedän karppaamalla pudottavani painoa paremmalla läski-lihas suhteella kuin esim. nutraamalla tai paikkaroimalla :wink:

Kun sua niin kovasti kiinnostaa mun ikä, kropan malli ja muut yksityiskohdat :lol:
Ikää tulee täyteen 30v. parin viikon päästä ja tässä kuvia:

vuoden takaa

sama tilanne kuin edellä

kukkakeppikö joulukuussa?

Ihan heti ei ole huolta kukkakeppimäisyydestä :wink:
Noi bikinit kyllä on jääneet housujen osalta auttamattomasti suureksi, persus on johonkin matkalle kadonnut :lol:

Painoindeksi tällä hetkellä 27.5 (pituus 165cm paino 75kg) Mahdun vaatteisiin, joihin olen mahtunut viimeksi 70kiloisena, se kertoo myös jonkin verran lihas-rasva suhteesta.

Ja ihan huvikseni viikkoon mahtuu yleensä sulkista (kuten tänäänkin) astanga-joogaa ja uintia, fillarin otan alle jahka saan sen huoltoon, sitten tuleekin noin 60km viikossa poljettua, ihan huviksi, ei painonpudotusmielessä :wink:

Tämä kuihtunut lihakseton kukkakeppi ottaa mielellään erää ihan missä vain lajissa keksit haluta, koskas kisataan 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-25 16:08:14 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

marsupilami kirjoitti:
...äsken vetäisin TAVALLISEN, jauhoisen..pinaattipiirakanpalan nassuun...

Oooh no nyt olen kade - syöt jauhoa ihan noin vaan; kyllä toisten kelpaa. Moni lehmä olisi tuosta kateellinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-25 17:25:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Britney kirjoitti:
Toinen ärsyttävä asia tällä foorumilla on paikkareitten ja muiden vääräuskoisten mollaus. Tämä näkyy hyvin OT ja mediaosastolla; joku on laihduttanut kymmeniä kiloja paljon parjatulla "kevyellä linjalla", niin eikös kohta oo kuoro karppeja huutamassa, et joo, nahka roikkuu, naamasta näkee, ettei oo rasvaa syöty, kauankohan noikin kilot pysyy poissa, voi raukkaa paikkareihin hurahtanut ja niin edelleen...

Et ole käynyt terveyskeskuksessa vähään aikaan :o
Kun kolesterolit ovat "huonot", vika on tietysti karppauksessa.
Kun kolesterolit ovat "hyvät" syy on tietysti siinä, että syön myös kalanrasvaa! ...jne

Aina löytyy selitys.

Paino putoaa, vaikka syön enemmän.
No se tietysti johtuu siitä, että liikut enemmän.
Ei, ei johdu.
No sitten ilmoitat ruokamäärät väärin....

jne jne tällaista tivaamista loputtomiin.

Miksi minun kolesteroliarvojani vahdataan? Minä syön terveellistä ruokaa!
No sinulla on geneettinen rasite.
Eikö minun lihomisenikin johdu geneettisestä rasitteesta?
Ei, se johtuu huonosta itsekurista.

jne jne

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-25 22:01:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Britney kirjoitti:
Toinen ärsyttävä asia tällä foorumilla on paikkareitten ja muiden vääräuskoisten mollaus. Tämä näkyy hyvin OT ja mediaosastolla; joku on laihduttanut kymmeniä kiloja paljon parjatulla "kevyellä linjalla", niin eikös kohta oo kuoro karppeja huutamassa, et joo, nahka roikkuu, naamasta näkee, ettei oo rasvaa syöty, kauankohan noikin kilot pysyy poissa, voi raukkaa paikkareihin hurahtanut ja niin edelleen...

Miksi ei saisi ääneen sanoa, mitä vähärasvaisella/kalorisella paikkarilinjalla laihduttaminen tekee keholle? Ei uskolla ole sen kanssa mitään tekemistä. Itse laihdutin 80-luvulla vähärasvaisella paikkarityyppisellä ruokavaliolla ja samalla paljon kevyttä liikuntaa harrastaen niin tehokkaasti, että paino putosi ja samalla katosivat myös pakaralihakset, joista keho oli ottanut tarvitsemansa proteiinin ja polttoaineen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 07:34:51 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Faktat on saatava sanoa niin kuin ne on! Ei kai paikkarit ole mikään uskontokunta johon liittyvät uskonnolliset tunteet nauttivat lainsuojaa? Vai onko niin, että vaikkapa islamia saa herjata pilakuvin mutta paikkarit onkin sitten niin pyhä, että jopa paljaita empiirisiä faktoja pitää piilotella?

Silloin on pahemman kerran sekaisin ilmaisunvapaus, tieteellinen maailmankuva ja uskonrauha.

Asiaton, henkilöön (tai uskontoon tm vakaumukseen) käyvä mollaus on toki asiatonta, sitäkin täällä joskus vilahtelee, mutta milläpä palstalla ei. Vielä enemmän minua tympii, että aina ei osata erottaa toisistaan empiiristä faktaa ja henkilökohtaisuuksia.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 14:59:59 
Mirka kirjoitti:
Faktat on saatava sanoa niin kuin ne on! Ei kai paikkarit ole mikään uskontokunta johon liittyvät uskonnolliset tunteet nauttivat lainsuojaa? Vai onko niin, että vaikkapa islamia saa herjata pilakuvin mutta paikkarit onkin sitten niin pyhä, että jopa paljaita empiirisiä faktoja pitää piilotella?

Silloin on pahemman kerran sekaisin ilmaisunvapaus, tieteellinen maailmankuva ja uskonrauha.

Asiaton, henkilöön (tai uskontoon tm vakaumukseen) käyvä mollaus on toki asiatonta, sitäkin täällä joskus vilahtelee, mutta milläpä palstalla ei. Vielä enemmän minua tympii, että aina ei osata erottaa toisistaan empiiristä faktaa ja henkilökohtaisuuksia.

Teidän faktat perustuu muutaman vuoden sisällä tehtyihin pilipalitutkimuksiin, joihin ihmiset joko hurahtaa tai ei. Itse en ole niihin hurahtanut (enkä paikkareihinkaan), enkä ala muuttaa ruokatottumuksiani parin tutkimuksen takia, sillä tutkimuksia on niin monta kuin on tekijääkin. Eikä paikkarit ole tällä palstalla se uskontokunta, kyllä se on ihan karpit, jotka ovat uskonnollisella vakaumuksella karppilinjan takana... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 16:05:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ai muutama pilipalitutkimus? Anna mun nauraa.

Mutta heti kun löydät jostakin kunnon tutkimuksen, joka osoittaa vääräksi meidän jonkin tämänhetkisen hypoteesimme, otamme ilolla vastaan! Meille kun tämä ei ole uskonto, vaan tieteellinen sekä kokemusperäinen löytöretki.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 17:24:52 
Mirka kirjoitti:
vaan tieteellinen sekä kokemusperäinen löytöretki.

Jos ruokailusta käyttää sanaa "löytöretki", niin ei se nyt kovin "uskonnottomalta" tunnu... :o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00