Anonymous kirjoitti:
Olen saanut paljonkin järkevää aikaan.

Mulla on työpaikka, jossa voi surffailla netissä ja tapella karppien kanssa.

Mä saan suht hyvää palkkaa, työkaverit on mukavia, olen saanut nimen moneen lehteen, radioon ja telkkaan, iso osa ihmisistä pitää mua asiantuntijana, mulla on takana vaikuttava taustataho, joka takaa sen, että se mitä mä sanon merkkaa monelle aika paljon. Mulla on väitöskirja ja tohtorinhattu, jolla voi keekoilla lapsille, iso liuta julkaisuja arvostetuissa kansainvälisissä julkaisuissa. Kun menen ulkomaille kongressiin, mulla on siellä paljon tuttuja tutkijakollegoita. Mun juttuja siteerataan tutkimusmaailman lisäksi tavallisten kuolevaisten maailmassa. Mun työn ansiosta moni muukiin tutkii samaa alaa, kun on huomattu että se on tärkeä juttu. Siinäpä vähän alkajaisiksi. Ei ois ala-asteen ope uskonut vielä 20 vuotta sitten mikä musta tuli. Aika hyvä minä.

Pistäkää paremmaks.

Riippumatta nyt siitä, mitä tuosta yllämainitusta väitetään järkeväksi, tunnen monta väintäin yhtä arvostettua lääketieteen ja ravitsemuksen ammattilaista, jotka puhuvat eläinrasvan puolesta ja nopeita hiilihydraatteja vastaan.
Mutta se hiukan ihmetyttää, ettet ammattitutkijanakaan pysty laskemaan yhteen yhtä plus yhtä. Eli yhdistämään suomalaista teollisen transrasvan kulutuksen vähenemistä vuodelta 1950 (sodan jälkeiset korvikkeet) 90-luvulle asti Suomen SVT-tilastoihin. Tuona aikana teollisuus karsi (salaa ja pakon sanelemana) transseja, erityisesti kaikesta näkyvästä rasvasta. Muutos oli moninkertainen verrattuna muutokseen tyydyttyneiden rasvojen käytössä. Ja tämä yhteys on todistettu tutkimuksin muuallakin - toisin tuo suomalaisten suosima väite tyydytettyjen rasvojen ja SVT'n yhteydestä.
Ja sinuna olisin huolissani, että 90-luvun jälkeen sydän- ja verisuonitaudit eivät ole vähentyneet, vaan vain niistä johtuvat kuolemat... Itse asiassa niiden lääkitys lisääntyy siinä missä diabetes ja paino-ongelmatkin. Ja niistä melkoisesti sinua arvostetumpi tutkija, Walter C Willett syyttää kyllä (transsien ohella) lisääntynyttä, pitkälle jalostettujen nopeiden tärkkelysten käytön lisääntymistä, ei luonnonrasvoja
terv els
(Mahtaakohan sinusta tohtorinhattu oikeuttaa myös perustelemattomiin väitteisiin tai asiattomaan käytökseen? Ei silti, se ei varmaan ole ainoa asia, josta olemme eri mieltä.)