Lainaa:
Pienetär:Mielenkiintoista on se että vaikka podet Tukholma-syndroomaa eli asetut hyökkääjän puolelle, et näe mitään omituista tässä käytöksessä. Ota huomioon etteivät kaikki ole sokeita.
Jospa palattaisiin alkuun eli syyhyn, miksi kirjoitin tähän viestiketjuun. Sain tarpeekseni siitä, että täällä suurin osa suhtautuu lihomiseensa siten, ettei ota vastuutaan omasta painostaan vaan näkee lihomisensa syyn vain ja ainoastaan yhteiskunnassa tai painonvartijoissa ja hehkuttaa täällä vääriä tietoja esim. paikkareiden toiminnasta. Näistä monet eivät ole itse laihduttaneet paikkareissa vaan paikkareiden vaillinaisilla ohjeilla. En siis vastannut ensisijaisena tarkoituksenani hyökätä kenenkään/atkinsilaisten ym. kimppuun.
Itsekin kritisoin paikkareita monessa asiassa ja vähäisin niistä ei ole vähäinen pistemäärä, joka on täysin naurettava. Samoin ylihinnoitellut ruokatuotteet.
Lainaa:
MArilyn:Minun käy oikeastaan hieman sääliksi Pullahiirtä, ajatelkaa nyt, hän henkeen ja vereen puolustaa sitä rakasta firmaa, joka aina ottaa hänet avosylin takaisin kun paino on palannut. Hän syyttää itseään painon noususta ja huonosta kurista, systeemissä ei voi olla vikaa. Kitumalla ja kärsimällä tulee sinun saavutettu painosi säilyttämän
Tuo kommentti: en viitsi asiasta ottaa selvää, kun se ei kiinnosta. Siis vaikka tarjolla on tutkimustulosta ja tietoa hiilarirajoitteisen hyvistä puolista, sulkee hän korvansa, jotta ei tarvitsisi miettiä, hokea vaan opittua "oikeaa" mantraa.
Mitä ihmeen mantraa? Siinä taas yksi, joka itse ei viitsi lukea kunnolla mitä joku toinen on kirjoittanut. Luepa uudelleen. Sitä paitsi se tietokanta, mistä voi etsiä niitä tutkimuksia on ainoastaan viitetietokanta, siellä on luettavissa vain absraktit, joissa ei ole todellakaan ole kaikki se tieto, jota ainakin minä vaadin vakuuttuakseni. Äläkä yleistä, tämä kiinnostamiskohta liittyi vain ja ainoastaan tuohon kohtaan tuossa keskustelussa papan kanssa, eikä sillä ole mitään tekemistä yleisellä tasolla sen kanssa vaivaudunko ottamaan asioista selvää vaiko en. Älä tee yleistyksiä asiasta vain oman mutusi pohjalta. Toisekseen en ole sulkenut korviani miltään vaan tulin tähän ketjuun kommentoimaan ihme tyyliänne vääristellä hurmahenkisesti tiettyjä tahoja, ilman minkäänlaista peiliin katsomista.
Ja eiköhän se ole aika selvää ihan maalaisjärkipohjalta, että jos välttelee hiilihydraatteja ja sokeria, elimistön bakteeritasapaino ruuansulatusjärjestelmässä muuntuu sen kaltaiseksi, ettei makeaa tee mieli ja jos syö vielä kaloreita sen verran, ettei elimistö mene säästöliekille, pystyy paremmin myös vastustamaan houkutuksia. Minun mielipiteeni on se, että paikkareiden ruokavalio ei ole syy ihmisten ongelmiin ateriointiasioissa vaan seurausta jostain ihan muusta. Te yritättä nähdä syyn seurauksessa. Täällä asia nähdään niin, että paikkarit tekevät ihmisistä lihavia, samoin kuin KTL. Mielestäni tuo käsityksenne perustuu vähintäänkin kehäpäätelmään.
Minä olen laihduttanut paikkareissa kunniajäseneksi vaikken olekaan täydellisellä itsekurilla varustettu järjestelmällinen tiukkapipo. Liikuin myös samaan aikaan paljon ja söin normaalia ruokaa. En saanut ahmimiskohtauksia, en palellut, en voinut huonosti. Laihduttuani olin pirteä, enkä kärsinyt mistään ihme hh-oireista vaikka söinkin ihan perusruokaa, joka sisälsi hiilareita leipäpainotteisesti.
Pystyin pitämään painoni 3 vuotta ilman ongelmia, jonka jälkeen elämässäni tapahtui monia ikäviä asioita, joita aloin surra. Koska olen tunnesyöppö eli lohdutan itseäni syömällä ja syön ahdistavaan oloon, en kyennyt enää syömään tavallisesti, jonka seurauksena lihoin.
Eli tadaa! Nyt voitte olla vahingoniloisia, sillä minäkin olen taas ylipainoinen ja olen saattanut elimistöni siihen tilaan, että himoitsen makeaa ja hyvää ruokaa ja syön sitä liikaa. Tosin minä himoitsen myös suolaistakin ruokaa, enkä pelkästään makeaa ja syönkin tasapainoisesti vähän kaikkea liikaa.Tästä syystä laihduttaminen on taas helvetin vaikeaa, olipa kyseessä sitten pv tai atkins. Tässä tapauksessa siis olisin lihonut ihan samalla tavalla, vaikka laihduttamismenetelmäni olisi ollut vaikkapa atkins tai vhh. Miksi? Siksi, että syy lihomiseeni oli korvien välissä eikä salaliitossa tai vääränlaisessa elimistön hormonipainotuksessa. Tätä psykologista seikkaa ajoin takaa, minkä vuoksi ainakin minusta on lyhytsilmäistä etsiä syytä ongelmiin, millä tahansa alueella, vain yhdestä osoitteesta. Atkins tai vastaava ei ainakaan minulle ole yhtään sen helpompi laihdutustapa tiukan hh:n välttämisen takia, joten ei se teidänkään elämäntapadieettinne ole sen kummempi maailman 7. ihme, ainakaan kaikille ihmisille.
Lainaa:
Marilyn:Kuin puhuisi kvanttifysiikasta blondille
Taitaisi olla aivan yhtä hedelmällistä kuin pullahiiren paikkari paatos tuossa aiemmin (hänenkin kommenteistaan kävi ilmi, että vaikka faktaa on tarjolla, ei hän viitsi niitä lukea, kun ne ei kiinnosta)
Tässä tietysti erotuksena se, että me olemme tietysti oikeassa
Aivan oikein, tälläistä fanaattista uskoahan tämä hehkutuksenne näyttää olevan, sellaista ettette kestä minkäänlaista kritiikkiä vaan otatte kaiken henkilökohtaisesti. Niin yleensä tuppaa käymään tälläisissa lahkomentaliteetin omaavissa sisäpiireissä. Sinäkin vääristelet asioita melkoisen mallikkaasti.
Niin ja kyllä minäkin laihduttaisn varmaan ihan mielellään atkinstyyppisesti, jos voisin olla 100%:sen varma siitä, ettei se turmele terveyttäni joskus vuosien päästä ja pystyisin sitä noudattamaan tiukasta hh:n rajoituksesta huolimatta. Pitkäaikaisia tutkimuksia asiasta ei ole tehtynä sattuneista syistä. En ole vakuuttunut, mutta jokainen tekee itse omat valintansa. Minusta vaan on lapsellista tälläinen hurmahenkinen yksisilmäinen syyllistämismentaliteetti. Ja MArilyn, et ole sen kaltainen ihminen, jolta kaipaisin sääliä, joten säästä se sitä jollekin enemmän tarvitsevalle. Minä tulen toimeen varsin hyvin ilman sitä.
Lainaa:
Pienetär:
Suomalainen yhteiskunta on hirmuinen ja darwinistinen. Minä aikoinaan kuuluin uskonlahkoon jossa vallitsi käänteinen darwinismi: ne jotka eivät ajatelleet, jäivät kun taas ne jotka ajattelivat, lähtivät ja näin uskonlahko muuttuu koko ajan tyhmemmäksi.
Näyttää siltä, että olet siirtynyt uskonlahkosta toiseen ja ihan oma-aloitteisesti.
Lainaa:
Nist: Kuinka moni paikkarilainen aikuisten oikeesti on kokeillut hiilihydraattien rajoittamista? Miten voi muodostaa mielipidetää jostakin, josta ei ole kokemusta? Mutu-tiedolla. Sen sijaan tällä palstalla moni ON kokeillut paikkareita, eli tietää mistä puhuu.
Ainakin sinä hehkutit jossain että perunaa sun muuta saa syödä niin paljon että napa ruskaa. Joko olet ymmärtänyt totaalisesti väärin tai sitten olet lukenut ainoastaan joltain tuttavalta saatua pistekirjasta.
Ja mitäpäs sanotte seuraavan: Paikkareissahan muuten on ollut sellainen ohjelma, jolloin leipää sai syödä vain 2-3 annosta ja siihen laskettiin myös muut vilja-aineet eli suhteelliseti suurin osa päivän annoksista tuli proteiineista ja maidosta ja rasvasta. HAHHAA.

Nyt joku teistä uhoajista voisi ottaa yhteyttä paikkareihin ja pyytää heitä kaivamaan tilastot esiin siitä, kuinka moni tuon ajan laihduttajista lihoi heti takaisin vaikka ruokavalio noudatteli vähintäänkin hyvähiilarista ruokavaliota. Seuraava ohjelma olikin sitten huomattavasti sallivampi leivän suhteen. Voitte pohtia mielessänne miksi näin, oliko laihdutus kenties liian vaikeaa ihmisille noin tiukan rajoituksen takia vai laihtuivatko ihmiset liian hyvin suhteessa pv:n liikevaihtoon. TAidan arvata mille kannalle te fanaatikkofundamentalistit päädytte.
Lainaa:
pappa:Muistakaamme kuitenkin ettei alakarppaus tai ketoosiruokavaliokaan ole automaatti. Kaikki eivät onnistu. Paino voi nousta, rasvakudos voi lisääntyä jne. Ketogeeniselläkin voi laihtua, pysyä samana, tai lihota. Painonhallinta ja ruokavalio ovat vaikeita asioita ja yksilöllinen tilanne fysiologian ja psykologian osalta voi vaihdella koko elämän kirjon laajuudessa. Kamppailu ylipainon kanssa on monelle vakava ja vaikea asia. Emme voi suoraan kohdistaa asiaa yksilöön
Juuri näin minäkin ajattelen.
Lainaa:
WI:
Toisekseen, ketään muuta en ole koskaan aikaisemmin läskeistäni syyttänyt kuin itseäni. Se on ollut aika raskasta, sitä on kestänyt sellaiset 30 vuotta. Jos nyt voin hivenen vierittää syyllisyydestä yksisilmäisten asiantuntijoiden harteille, niin onko se nyt niin kovin paha?
Ei ole paha, sillä kohtuus kaikessa.

Syytä niitä seuraavat 30 vuotta, niin kauhun tasapaino säilyy.
---
En siis ole yksipuolisesti puolustelemassa PV:tä, mutta en pidä mustamaaluksestakaan. Ikävää mielestäni on, jos ihan oikeasti ihmiset ovat niin katkeria, että ovat valmiit näkemään vian yksipuolisesti jossain tahossa. Syyttää saa, jos siihen on ihan oikeasti aihetta, ei sen puoleen, mutta yksilön jo oman edun kannalta olisi hedelmällisempää nähdä asia eri näkökulmista, unohtamatta esimerkiksi sitä psykologista tekijää ja miettiä sitä, johtuuko se syömishimo tosiaankin vain hiilareista tai painonvartijoista vai voisiko syynä olla jotain muutakin. Itse en ole viitsinyt laihduttaa, ennen kuin olen mielessäni käsitellyt kaikkia mahdollisia syitä, jotka ovat johtaneet lihomiseeni, sillä en todellakaan halua enää laihduttaa ja sitten taas lihoa uudelleen. Toisaalta, jos reagoin vaikeuksiin syömällä, niin jotain pitäisi keksiä, millä voin korvata tuon tavan. Minulle ratkaisu ei ole sinänsä mikään ruokavalio, sillä isojen murheiden uhatessa mitkään ruokavaliot eivät minua pidä ruodussa. Mutta se onkin jo eri stoori.