karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-30 13:54:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-08 18:24:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Yks kyssäri:

Miks vanhat karpit käy edes lukemassa aloittelijoiden osiota? Kun se niin raivostuttaa... :wink: Pitääkö mennä sinne pätemään?

Mun mielestä sen aloittelijoiden osion vois pyhittää ihan aloittelijoille, jotka esim yhdessä hakis tietoa, tai toinen aloittelija, joka jo asian tietäisi, voisi valottaa muillekkin.

Tietty ystävälliset rautalangastavääntävät vanhat karpit olis tervetulleita. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 05:33:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Marjaemo kirjoitti:
Mun mielestä sen aloittelijoiden osion vois pyhittää ihan aloittelijoille, jotka esim yhdessä hakis tietoa, tai toinen aloittelija, joka jo asian tietäisi, voisi valottaa muillekkin.

Kohtuullisen lyhyellä kokemuksella näyttää siltä, että tietoa oikeasti hakevia aloittelijoita on vähemmistö (tai sitten se enemmistö, joka niin tekee on todella huomaamaton). Pidän itseäni melkoisen aloittelijana, mutta olen silti lukenut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta monipuolisesti ja ajatuksella. Vaikuttaisi siltä että nämä näkyvimmät aloittelijat eivät ole vaivautuneet edes selvittämään, että aiheesta on kirjallisuuttakin. Kun joka päivä joku laittaa ostoslistansa arvioitavaksi ja kysyy tuote kerrallaan voiko jotain syödä, niin kyllä siinä vastauksissa melko nopeasti alkaa kato käymään. Tässä ketjussa se vertaus koirapalstaan on loistava :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 07:34:23 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Marjaemo kirjoitti:
Miks vanhat karpit käy edes lukemassa aloittelijoiden osiota? Kun se niin raivostuttaa... :wink: Pitääkö mennä sinne pätemään?

Mä en ole nähnyt siellä pätemistä pidemmän linjan karppaajien toimesta. Jos ne viestit kuulostavat siltä, kannattaa ensimmäisenä lähteä korjaamaan omaa puoltaan tästä viestintäketjusta.
Marjaemo kirjoitti:

Justiinsa. Mietihän pikkusen lisää tätä hienoa konseptia...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 09:53:34 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tässä on nyt muuan pointti, josta haluaisin muistuttaa karppilaisia.

Eli mitä enemmän mediassa alkaa olla näitä vhh-ruokavaliojuttuja, sitä enemmän se lisää kiinnostusta tälle palstalle. Uusia, asiasta kiinnostuneita tulee palstalle kaiken aikaa lisää ja se tietysti aiheuttaa paineita heille vastaajille. Ikävältä tuntuu kuitenkin se, että niin moni päätyy valittamaan saamaansa "tervetulotoivotusta" tänne.

En jaksa uskoa, että kukaan meistä on tarkoituksella tyly ja ilkeä uusille. Mutta uudesta se "lue kirja" saattaa siltä usein tuntua. Mielestäni on harmillista, että moni, joka voisi saada avun tästä karppiruokavaliosta, lähteekin sitten säikähtäneenä ja pettyneenä pois. Ja muistaa karppifoorumin varmasti aina epäystävällisenä paikkana, vaikkei tämä sitä olekaan.

Olen kai ennenkin tätä kysellyt, että olisiko mahdollista jo kirjautuessa saada jonkinlainen "aloituspaketti", jolla pääsisi edes vähän sisään tähän systeemiin ja foorumin käytäntöön?

Kannattaisiko meidän nyt laittaa mietintämyssyt päähän, kun "oireittein hoito ei näytä poistavan tautia" :wink:

Tämä nyt on minun näkökulmani asiaan, moni on varmasti eri mieltä asiasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 09:57:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta siellä aloittelijoiden osaston alussa on näitä perusjuttuja. Pitäisikö hyväksymisilmoitukseen laittaa linkit niihin?

Vai olisiko hyvä, jos alussa on viikon jakso jolloin ei saa kirjoittaa itse mitään? On näitäkin nähty. Pystyykö sellaisen tekemään että jotenkin kuittaa luetuksi sen ohjepaketin, ennenkuin pääsee kirjoittamaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:00:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Mutta kun siellä on!
Paketti paketin jälkeen tietoa vasta-alkajille.
FAQ't, esittelypaketti, suora linkki wikiin...

Mutta eihän ketään luku- ja kirjoitustaitoista voi pakottaa käyttämään myös tuota ensimmäistä taitoaan
Tai voisi, estämällä kirjoitusoikeudet ennen pakollista ja läpäistyä nettifooruminkäytön ajokorttikurssia. Tai vaatimalla jokaiselle uudelle kahta suosittelijaa. Tai...

Noihin nähden tämä henk.koht. puuttuminen yksittäisiin kyselijöihin puuttuminen lienee jopa ystävällisempi tapa?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:07:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kappas, samalla radalla Elsin kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:12:51 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Se on kulttuurishokki kun ihminen tulee tänne tuolta kaikki-heti-mulle-nyt -yhteiskunnasta ja huomaa että voi kääk, miksi en saakaan kaikkea heti mulle nyt. Siis mitäh, pitäs ihan ITSE lukea joku KIRJA ja OMA-ALOITTEISESTI ottaa asioista selvää. Eihän se nyt käy, mielellään jos sais kattavan (ja yksiselitteisen) selityksen maks. kolmella lauseella....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:16:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kolme lausettakin on jo melko pitkä pätkä luettavaksi tässä kiireisessä elämässä :) paljon helpompaa on tehdä kysymyksiä, joihin saa vastaukseksi vain sanan kyllä tai ei :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pitäs varmaan lukea koko foorumi cd:lle, niin ei tarttis kenenkään silmiään liikuttaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:38:01 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Cd:n kuunteluun joutuisi keskittymään yli kolme minuuttia eli kauemmin kuin musiikkivideo kestää. Eihän semmoista kukaan jaksa :lol: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 10:51:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Rinette kirjoitti:
Kappas, samalla radalla Elsin kanssa.
Otan osaa! :cry:

Mutta ei hätää!! Kokeilepa vaikka asettua pimeään huoneeseen ja laita joku rauhallinen levyn henkeä nostattamaan (Vivaldi olis varmaan hyvä) ja aloitat itsesuggeroinnin hengistysharjoituksilla ja mantralla "kiltteys rulettaa, kiltteys rulettaa..." niin koko kohtaus vielä mennä ohikin.

Jos ei mene, vaan alat suorastaan vitkutella sitä mantraa ja ajatella toiston sijaan (vähän niinkuin että kiltteys rulettaa, kiltit rulettaa, kiltitkö rulettaa! eikunsiis kiltit ... tulee skotlannista, saituus rulettaa, tieto on rahaa, tieto tuo tuskaa, vatut tätä mantrailua...) niin sitten onkin jo pahempi juttu. Ja ainakin perjantaikarppailu foorumeineen ja tapaamisineen täytyy ehdottomasti jättää väliin...

Eikun siis ei vaiskaan. Toivottavasti tavataan tänään! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 11:14:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Otan osaa! :cry:

Eikun siis ei vaiskaan. Toivottavasti tavataan tänään! 8)

Mutta kun mulla oli niin guru olo!

Oletettavasti tavataan, ellei jotain tosi kummallista tapahdu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 14:04:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Vivaldi olis varmaan hyvä

Jos miä laittaisin Vivaldin soimaan, ni savu nousis päästä kyllä aikasten nopeesti. Ei millään pahalla, mut kyseinen henkilö sävelsi 600 kertaa saman kappaleen, siksi se on niin helppo tunnistaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 14:17:28 
Torvi kirjoitti:
els kirjoitti:
Vivaldi olis varmaan hyvä

Jos miä laittaisin Vivaldin soimaan, ni savu nousis päästä kyllä aikasten nopeesti. Ei millään pahalla, mut kyseinen henkilö sävelsi 600 kertaa saman kappaleen, siksi se on niin helppo tunnistaa.

Just siksi se onkin niin täydellinen manrantoistotaustaksi - ei kerrassaan mitään väliä mikä niistä puoleta tuhannesta siellä soisi...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 14:23:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En kyllä kuuntele mitään Vivaldeja kun mulla on kerta Rammsteinin uusi. Eikä mulla ole millään aikaa meditoida kun vietän niin kiireistä elämää, joten kertokaa mulle joku mantra jolla saa nirvanan heti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 14:50:21 
Rinette kirjoitti:
kertokaa mulle joku mantra jolla saa nirvanan heti.

Koskenkorva?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 14:55:05 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Virallisesti takaisin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 15:06:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huoh... näistä aloittelijoiden tyhmistä kysymyksistä vääntäminen ei tule koskaan loppumaan. Aina joku loukkaantuu oli aihetta tai ei, aina ilmestyy joku, joka muiden mielestä on outo, sekoittaa vääriä asioita (uskonto, politiikka jne.) keskusteluun yms. yms. Sille nyt ei vain voi mitään! Vaikka tekisi miten hienot ohjeet ja kävisi ne lukemassa henk. koht. uusille karpeille, ei viestin perillemeno silloinkaan ole taattu.

Tyhmä kysymys johtuu joskus muustakin kuin laiskuudesta. Kun itse koin valaistumisen, sitä intoa ei pidellyt mikään, enkä todellakaan koe olevani mikään heti-mulle-kaikki-tänne-tyyppi. Useita kirjoja olin lukenut ja unohtanut hyllyyn, mutta jotenkin tämän foorumin lukeminen konkretisoi kaiken hyvin lyhyessä ajassa. Itse vältyin tylyiltä vastauksilta sillä, etten piiiitkään aikaan kysynyt mitään, mutta silti joskus hieman säälin mua innokkaampia nyybejä, jotka saavat takkiinsa. Mitä suurempi into, sitä suurempi kolaus.

Toisaalta ymmärrän vanhojen jäsentenkin kyllästymisen, mutta ei auta, jos halutaan uusia jäseniä, tyhmiä kysymyksiä pitää vain sietää. Tai sitten pitää todellakin päättää, että uusia jäseniä ei enää huolita, koska ei ole olemassa minkäänlaista kriteeriä, jonka avulla voidaan aukottomasti karsia foorumin "henkeä" pilaavat persoonat. Älykkyyttä kun on monenlaista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-11 16:14:21 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitos Jamona kommentistasi =D> . Aloittelijoiden kysymyksiä tulee varmasti aina olemaan, ja vääntämistäkin saattaa tästä aiheesta jatkua ties kuinka kauan. Ja taatusti jatkuukin.

Kun peräänkuulutan mietintämyssyn käyttöä, niin saan aina samat vastaukset, samat argumentit.....ja keskustelu menee yleensä tasolle "eihän tälle mitään voi, kun kukaan ei lue mitään" tms. Yksi kun siihen kuoroon lähtee, useat tulevat perässä kannustushuutoja huudellen.

Eikö kukaan voisi edes yrittää miettiä jotain muuta? Onko ainoa oikea ratkaisu tähän ongelmaan yrittää muuttaa aloittelijoita? Hei kamoon, olemmeko näin kaavoihin kangistuneita?? Rinettellä oli mielestäni hyvä ehdotus, ja elskin...?

Monet meistä vierailevat muilla palstoilla, antavat neuvoja laihduttajille, vinkkaavat karpit-sivustolle. Kai siihen huutoon pitää jotenkin vastatakin?

Turpiin tulee, mutta tulkoon vaan, turvoksissahan se on jo muutenkin kirurgin jäljiltä :roll: :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00