karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 05:55:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 169 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 11:26:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eli kyseessä lienee rasvan vähyyttä lukuun ottamatta melkeinpä hyväkarppiruokavalio? Sehän on ymmärtääkseni aika lähellä virallisterveellistäkin ihannetta. Mutta joo, kivahan se olisi nähdä sokerikin välillä pahiksena otsikoissa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 11:32:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Pekka Puska itseasiassa on ajanut sokeria otsikoihin ihan ansiokkaasti...

Minua kiinnostaisi nähdä mitä tapahtuu, jos turkulaislasten ruokavaliosta karsittaisiin perunaa/leipää ja lisättäisiin noita luonnonrasvoja. Alkaisiko syntyä isompia eroja.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko: Re: Faktaa vai fiktiota???
ViestiLähetetty: 2005-12-20 11:34:41 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Lasse kirjoitti:
:?: :?: Maitoa ei saa myydä suoraan tilalta. :?: :?:

Sokerina pohjalla kirjoitti:
Maitoa ei ilmeisesti saa myydä, mutta sitä saa lahjoittaa.

Kyllä maitoa saa ihan luvan kanssa myydä, mutta ei kaikilta tiloilta. Käsittääkseni tuohon tilamaidon ulosmyyntiin tarvitaan lupa, mutta pikaisella Googlettamisella en löydä asiasta lisätietoa.

Itsekin olen sellaista ostanut tänä syksynä, eikä hintakaan ole ollut kaupanmaitoa kalliimpaa.

ViestiLähetetty: 2005-12-20 11:41:43 
Poissa
kilttikarppi
kilttikarppi

Einomies kirjoitti:
Itsekin olen sellaista ostanut tänä syksynä, eikä hintakaan ole ollut kaupanmaitoa kalliimpaa.

Jos se myydään suoraan tuottajalta omaan astiaan, litrahinnan pitäisi olla yli kaksi kertaa kauppaa halvempi. Olkoonkin, että kerma on mukana. Yleensä logistiikka ottaa n. 10% ja jälleenmyyjä käyttää kerrointa 2. Siis maidosta en tiedä, mutta muissa tuotteissa.

Nibiru tulee 2012 21.12. olkaa valmiita!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 11:53:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä ainakin jotkut maitotilalliset saavat myydä suoraan tilalta maitoa. Joku rajoitus siinä on, mutten tiedä mikä. Meillä ruanlaitossa käytettävä maito ostetaan tilalta, muttei oma suu ole ainakaan vielä tottunut tilamaidon makuun. Johtuisikohan siitä, etten pidä maidon mausta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 12:53:36 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

OT, mutta minä maksaisin mielelläni tilamaidosta kaupan maidon hinnan, koska vähittäismyynnistä on tilalle ylimääräistä vaivaa. Tilamaitoa olen kerran päässyt maistamaan Tallinnan torilta, ja se maistui taivaalliselta. Kerran sain myös maalaiskaupasta tiskin alta tilkirnupiimää, ja sama juttu! Se tuoreus! :P

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 16:01:00 
Poissa
sintti
sintti

Tilamaidon maku ei välttämättä "kolahada" tottumattomalle. On nimittäin sen verran tuhtia tavaraa... :wink:

-L-

ViestiLähetetty: 2005-12-21 18:00:59 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

wallu kirjoitti:
Einomies kirjoitti:

Jos se myydään suoraan tuottajalta omaan astiaan, litrahinnan pitäisi olla yli kaksi kertaa kauppaa halvempi. Olkoonkin, että kerma on mukana.

Kai se pitäisi, mutta myyjä myy sillä hintaa kuin haluaa ja ostaja ostaa tai on ostamatta. :wink:

Ja tilamaito on kuitenkin sen verran harvinaista tavaraa, etenkin tällainen käsinlypsetty, että mieluusti maksan (ja muutkin näyttävät maksavan) siitä vähintään saman verran kuin kaupanmaidostakin.

Mirka kirjoitti:
OT, mutta minä maksaisin mielelläni tilamaidosta kaupan maidon hinnan, koska vähittäismyynnistä on tilalle ylimääräistä vaivaa.

Tällaiseen tuplahintaan minäkin olin varautunut ja olin aivan ällikällä lyöty, kun sitä saikin kaupanmaidon hinnalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-21 18:02:12 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Lasse kirjoitti:
Tilamaidon maku ei välttämättä "kolahada" tottumattomalle. On nimittäin sen verran tuhtia tavaraa... :wink:

Tätä mäkin ensin pelkäsin, kun edellisestä maistamiskerrasta oli yli 25 vuotta. Mutta kun oli tässä karpatessa tottunut särpimään kermaa, niin siihen verrattuna tuo tilamaito on kuitenkin aika kesyä kamaa. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 169 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9

Kaikki ajat ovat UTC+02:00