marilyn kirjoitti:
Minä uskon alakarppiin omien kokemusten pohjalta ja olen varsin tietoinen, ettei mikään tutkimus aukottomasti todista karppiuden ylivertaisuutta.
Ihan sama juttu täällä!
Paitsi ettei sitä tutkimusta tarvita, koska ihminen on karpannut koko esihistoriansa, enemmän tai vähemmän..ja hyvin on mennyt...ehkä vähän liiankin hyvin??marilyn kirjoitti:
Vaikka joku olisikin "väärässä" (siis erimieltä kuin sinä) ei se tarkoita, että hän on valehtelija tai teeskentelijä.
Okei, jonkun mielestä kasvissyönti voi olla eettisempää kuin sekasyönti. Onko sinun mielestäsi?
Minä en ole sitä mieltä. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
marilyn kirjoitti:
Ja kuka on oikeutettu tuomitsemaan toinen, jos hän ei suoranaisesti vahingoita ketään "uskollaan".
Selvä; pitää siis opetella nielemään piikittely, jos joku alkaa puhua kasvissyönnin eettisyydestä

...tämä tulee olemaan vaikeaa

...
marilyn kirjoitti:
Toki syntymättämän lapsen rääkkäyksestä voidaan keskustella enemmänkin, mutten silti näe, että vegaaneja pitäisi asiasta syyttää sen enempää kuin tupakoitsijoita/alkoholisteja/narkomaaneja/ilman turvavyötä ajajia/abortin tekijöitä...

...tämä oli lempikohtani...

...ai niin, piti olla kiltisti
marilyn kirjoitti:
lista on loputon, ja kun oikein tarkkaan katsellaan, ei kukaan kuitenkaan ole sen viattomampi kuin toinen.
TÄTÄ MIELTÄ OLEN OLLUT KOKO AJAN!marilyn kirjoitti:
Etiikasta saisi monia mielenkiintoisia keskusteluja, ja harva asia on niin aukottomasti todistettu, että joku voisi kuvitella sen olevan ainoa oikea totuus.
Minusta tässä tilanteessa pitäisi tehdä selvä ero yleisen etiikan ja henk. koht. OMAN etiikan välillä. Jos joku sanoo, että teen niin ja niin OMAN etiikkani vuoksi, minusta se on aika neutraalia. Mutta jos tullaan sanomaan, blaa blaa teen näin ETIIKAN takia, tulee ainakin minulle välittömästi mielikuva siitä, että vastapuoli on olevinaan parempi(=eettisempi). Tämän vuoksi ne niskavillat pörhistyy.
marilyn kirjoitti:
Yhtenä esimerkkinä eutanasia,
Tässä kohtaa pitää taas purra kieltä
marilyn kirjoitti:
on monenlaisia mielipiteitä, eikä mitään tieteellisesti todistettua totuutta.
Onko yleensäkään MISTÄÄN todella mitään ikinä todistettu...taitaa olla aina vain senhetkisiä kuvitelmia

..
marilyn kirjoitti:
Että jatketaan vaan vääntöä etiikasta

Emmie oikeesti jaksa ennää..