karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-25 15:14:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 12 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:24:58 
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
En ole nähnyt vielä ainottakaan vakavasti otettavaa joissa on suljettu muut tekijät pois ja joissa nimenomaan itse rasvahappo (esim palmitiinihappo C:16:0 tai steariinihappo C:18:0) olisi osoitettu itsessään aiheuttavan haittaa.

Syytönhän minä siihen olen, mutta jatka matkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:25:21 
vieras taas kirjoitti:

Essee siitä, miksi Suomi on lihavampi, kuin koskaan:

Eli se "syyllinen" on taas joku muu? Kumma että tälläiset vakuuttelut menevät päivästä ja vuodesta toiseen läpi.

Lainaa:
Ratkaisu on olla onnellinen, ilman puputtamista.
Ai että nyt tarjotaan sitä onnellisuutta sitten lääkeeksi! Hieno patenttiratkaisu! Kas kun kukaan ei ole ennen keksinyt! WOWEE! Saammeko kuulla lisää näitä hienoja älynväläyksiäsi? Näillä onnellisuusratkaisuillasi voit samantein lopettaa sodat , rikollisuuden , nälänhädät , katastrofit jne.

Edelleen odotan niitä perusteluja , että miksi suomi on lihavampi kuin koskaan. Pinkin pilven maalaaminen taivaalle kultareunuksin ei ole konkreetinen ratkaisu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:29:21 
Vesihiisi kirjoitti:
Ai että nyt tarjotaan sitä onnellisuutta sitten lääkeeksi! Hieno patenttiratkaisu! Kas kun kukaan ei ole ennen keksinyt! WOWEE! Saammeko kuulla lisää näitä hienoja älynväläyksiäsi? Näillä onnellisuusratkaisuillasi voit samantein lopettaa sodat , rikollisuuden , nälänhädät , katastrofit jne.

Ei nyt käsitit väärin, ei tämä onnellisuus ole minun keksintöäni. Ammuit airueen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:29:37 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

vieras taas kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
En ole nähnyt vielä ainottakaan vakavasti otettavaa joissa on suljettu muut tekijät pois ja joissa nimenomaan itse rasvahappo (esim palmitiinihappo C:16:0 tai steariinihappo C:18:0) olisi osoitettu itsessään aiheuttavan haittaa.

Myönnä pois ettet ole koskaan kohdannut sinäkään sellaista joten jatkakaamme molemmat matkaa sen etsinnässä. vai olisko hyödyllisempää etsiä jotain todellista ongelmaa.

Sovitaanko että kumpikin ilmoittaa hetimiten foorumilla tiedoksi mikäli törmää sellaiseen tutkimukseen joka tuon kiistatta selkeästi osoittaa. Itse lupaan tehdä nin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:30:30 
Vesihiisi kirjoitti:
Edelleen odotan niitä perusteluja , että miksi suomi on lihavampi kuin koskaan..

No se 50 taalaa :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:32:32 
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:

Myönnä pois ettet ole koskaan kohdannut sinäkään sellaista.

Vakavasti sanoen, viestisi alkavat hämärtyä päivä päivältä...

En tosiaan ole kohdannut minäkään sellaista :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:34:25 
vieras taas kirjoitti:

No kerro ihmeessä lisää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:37:52 
Vesihiisi kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:

No kerro ihmeessä lisää.

Mitäpä tuosta. Esmes Togossa, jossa bkt on alle 200 taalaa, ei lihavuutta esiinny. Joidenkin arvioiden mukaan se on se 50 taalaa...

Köyhissa maissa, joissa hiilareista saadaan yli 90%E ei lihavuutta esiinny, joten hiilareita siis on turha syyttää lihavuudesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:42:10 
vieras taas kirjoitti:

Mitäpä tuosta. Esmes Togossa, jossa bkt on alle 200 taalaa, ei lihavuutta esiinny. Joidenkin arvioiden mukaan se on se 50 taalaa...
Osoitappa tutkimus tästä.

Lainaa:
Köyhissa maissa, joissa hiilareista saadaan yli 90%E ei lihavuutta esiinny, joten hiilareita siis on turha syyttää lihavuudesta.
Väärin. Kaikissa maissa jossa on mahdollisuus saada hiilareita yli oman tarpeen niin myös tapahtuu ja lihavuutta esiintyy. Länsimaissakin köyhät ovat lihavampia kuin rikkaat joten perustelusi ontuvat pahasti tuosta elintasosta.

Hiukan voisit hankkia perustietoa ennekuin alat puhumaan mitä sylki tuo suuhun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:46:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

vieras taas kirjoitti:

Missä käytettiin jopa yli 90E% (olipas sattumoisin mukava luku) r-a-s-v-a-a eikä siinä joukossa tiedetä esiintyneen sv-tauteja merkittävästi vaan paremminkin olivat tavanomaista terveempiä sen osalta tai ainakin sellainen käsitys asiasta vallitsee. Ei myöskään tyypillisesti liikalihavutta eikä tyypillisesti diabetesta. Huomathan lisäksi että tuosta 90E% hiilihydraattimäärästä joutui ihmisen elimistö itse valmistamaan sitä pahaa tyydyttynyttä steariinihappoa. Epäiletkö että niin ei tapahtuisi. Epäiletkö että se jollain tavalla erottuisi elimistössä syödystä steariinihaposta. Kerro minulle millaista on isokalorinen sellainen syöminen jossa ruuan sisältö on 90E% hiilihydraattia ja jossa sitä ei jouduta välimuuttamaan rasvaksi sekä muualla kudoksissa että maksassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:51:50 
Vesihiisi kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:

Osoitappa tutkimus tästä.

Lainaa:
Maa: TOGO
Väkiluku: 4,8 miljoonaa
Pääkaupunki: Lome
Kieli: ranska
Bruttokansantulo: 270 USD/vuosi
Tilastollinen elinikä: 50 vuotta

Lainaa:
Väärin. Kaikissa maissa jossa on mahdollisuus saada hiilareita yli oman tarpeen niin myös tapahtuu ja lihavuutta esiintyy. Länsimaissakin köyhät ovat lihavampia kuin rikkaat joten perustelusi ontuvat pahasti tuosta elintasosta.

En nyt puhu "mukaköyhistä", vaan oikeasti niistä, joilla ruokaan ei ole varaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:53:08 
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:

Missä käytettiin jopa yli 90E%

Minä käytin, vai menikö jotenkin ohitse?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 13:55:56 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

vieras taas kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:

Missä käytettiin jopa yli 90E%

Minä käytin, vai menikö jotenkin ohitse?

Lanauksesi on merkillinen: minun sanomana se kuului: "Missä käytettiin jopa yli 90E% (olipas sattumoisin mukava luku) r-a-s-v-a-a eikä siinä joukossa tiedetä esiintyneen sv-tauteja merkittävästi vaan paremminkin olivat tavanomaista terveempiä sen osalta tai ainakin sellainen käsitys asiasta vallitsee."

Tähänkö siis viittaat kun sanot " Minä käytin"

Jos taas et sitä tarkoita niin miten vstauksesi sopii ylläolevaan aiemmasta lainattuun sanomaasi. Köyhissä maissa..jne ja sitten yhtäkkiä... "minä käytin"

Älä sekoile! Toki ymmärrän jos se johtuu rasvojen saannin puutteista. Silloin olet oikealla foorumilla jossa sinua opastetaan terveellisempään ravitsemukseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:06:10 
Pappa kirjoitti:
Lanauksesi on merkillinen: minun sanomana se kuului: "Missä käytettiin jopa yli 90E% (olipas sattumoisin mukava luku) r-a-s-v-a-a eikä siinä joukossa tiedetä esiintyneen sv-tauteja merkittävästi vaan paremminkin olivat tavanomaista terveempiä sen osalta tai ainakin sellainen käsitys asiasta vallitsee."

Tähänkö siis viittaat kun sanot " Minä käytin"

Jos taas et sitä tarkoita niin miten vstauksesi sopii ylläolevaan aiemmasta lainattuun sanomaasi. Köyhissä maissa..jne ja sitten yhtäkkiä... "minä käytin"

Älä sekoile! Toki ymmärrän jos se johtuu rasvojen saannin puutteista. Silloin olet oikealla foorumilla jossa sinua opastetaan terveellisempään ravitsemukseen.

Tähän ei voi muuta kuin lainata tekstejäsi.

Pappa kirjoitti:
Viimeinen muokkaaja, Pappa pvm Lau Syy 17, 2005 2:53 pm, muokattu 1 kertaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:11:32 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Ok. Hyväksyn tällä kertaa koska minulla ei ole todistetta siitä mitä korjasin. (korjaus ei muuten liittynyt sellaiseen seikkaan joka selittäisi vastauksesi "Minä käytin, ..") Mutta koska en voi osoittaa tätä jääköön kunkin lukijan käsityksen ja tulkinnan varaan. :)

Piru vieköön pääsit koiraveräjästä........ ;)

EDIT: lisäys: Mutta selitäpä se "Minä käytin" kun kuitenkin puhut itse köyhistä maista... joten vaikka minä olisin muuttanut tekstiä 14:53 ja sinä vastaat siihen 14:53 niin vaikka olisin muuttanut viestini sisältöä 100% niin miten sekään selittäisi vastauksesi joten aika ahdas on tuo vahingossa sinulle avaamani "koiraveräjä".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:16:31 
Pappa kirjoitti:

Siis: "piru vieköön, pääsit kuin koira veräjästä"

Muuten, mistä alkaen olet lukenut tekstejäni? :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:26:04 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

vieras taas kirjoitti:
Pappa kirjoitti:

Siis: "piru vieköön, pääsit kuin koira veräjästä"

Muuten, mistä alkaen olet lukenut tekstejäni? :D

En ole laittanut päivämäärää mihinkään ylös koska en sitä pitänyt niin merkittävänä asiana. Jokatapauksessa näen tapahtuneen lievää sisällöllistä muutosta ja olen purkanut aiemman jyrkähkön kantani koska sellaisen perustetta (subj) en nyt näe jatkuvasti.

Edit: kas tää unehtu: Tavallaan tuo koiraveräjä täsmennyksesi on oikein. Mutta käytin sanaa koiraveräjä koska minähän sinulle asetin "koiraveräjän" jotta sitten voi siitä johtaa "piru vieköön, pääsit kuin koira veräjästä"... toki olisin voinut käyttää sanaa veräjä... mutta jotta siitä väkisin syntyy tuo "kuin koira veräjästä" niesin sen koiraveräjäksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:33:15 
Pappa kirjoitti:
EDIT: lisäys: Mutta selitäpä se "Minä käytin" kun kuitenkin puhut itse köyhistä maista... joten vaikka minä olisin muuttanut tekstiä 14:53 ja sinä vastaat siihen 14:53 niin vaikka olisin muuttanut viestini sisältöä 100% niin miten sekään selittäisi vastauksesi joten aika ahdas on tuo vahingossa sinulle avaamani "koiraveräjä".

Oho, taas muutos.

Mikä hiton "koiraveräjä"? Veräjä on portti puupää. Koiraportti vai?

Näiden teksieditointien kanssa olen aivan pihalla.

Hassua kyllä, että olemme liittyneet samana päivänä, mutta sinä löpiset viisi kertaa enemmän. Ookko työtön?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 14:35:34 
Pappa kirjoitti:
Edit: kas tää unehtu: Tavallaan tuo koiraveräjä täsmennyksesi on oikein. Mutta käytin sanaa koiraveräjä koska minähän sinulle asetin "koiraveräjän" jotta sitten voi siitä johtaa "piru vieköön, pääsit kuin koira veräjästä"... toki olisin voinut käyttää sanaa veräjä... mutta jotta siitä väkisin syntyy tuo "kuin koira veräjästä" niesin sen koiraveräjäksi.

Ei helvetti :lol: Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-17 15:04:18 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

vieras taas kirjoitti:

Hassua kyllä, että olemme liittyneet samana päivänä, mutta sinä löpiset viisi kertaa enemmän. Ookko työtön?

Epäkorrektia tai ei mutta lainaan itseäni tuolta toisesta ketjusta: "Jos tuottaisin informaatiota vain yhden bitin se voisi olla täysin väärä tai täysin oikea. Näin olen ainakin turvannut sitä mahdollisuutta etten olisi kaikkien esittämieni bittien osalta väärässä vaan niistä edes joku osuisi oikeaan."

Kysymykseesi: En ole työtön. Olen itseasiassa nytkin töissä ja nyt on tässä hivenen saatava muuta ajateltavaa ja taas siihen käytän tätä foorumia välineenä. Eli hyväksikäytän siinä itsekkäästi sinuakin. ja senverran voin raportoida että nyt taas poistun koneen ääreltä palatakseni tähän mahdollisesti 3min, 3h tai 3vrk kuluttua. ;)

En myöskään osaa enää erottaa työtä, jatkuvaa opiskelua enkä vapaa-aikaa toisistaan. Liekö se tarpeellistakaan. Syntymäuteliaisuus kaikkia asioita kohtaan on vain tällaista. Koska en millään ehdi peräkkäisprosessein hoitamaan kaikkea teen rinnakkaisprosesseina.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 12 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00