karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-28 16:52:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 214 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 18:34:18 
marilyn kirjoitti:
Molemmissa suunnilleen samat kalorimäärät (usko pois, nämä on laskettu :wink: )

Comprendo?

Comprendo :lol:
Kyllä minä uskon ja tiedän, syönhän itsekin kuten olen pari kertaa maininnut (ja pitäisi nickinikin vihjata) alakarpisti.

Useimmat meistä ovat nähneet ja jopa itse kokeneet kuinka ihmisen fyysinen olemus muuttuu normaalista lihavaksi.
Nämä muutokset tapahtuvat monesti suhteellisen lyhyessä ajassa, joten syyllinen ei voi olla elintarviketeollisuus tai muuttuneet lopputuotteet.
Olivatko nämä ihmiset ennen lihomistaan karppeja ja turposivat koska jostain syystä alkoivat syödä hiilareita?... en usko.

Usein muutos johtuu henkilön muuttuneesta elämäntilanteesta; milloin on "metsästys" vaihtunut videoilloiksi siipan kanssa, milloin taas masennus ottanut vallan. Joskus urheilu on jäänyt ja joskus työpaikka on jättänyt.

Täällä kuitenkaan kukaan ei tunnu myöntävän että lihomisensa olisi voinut johtua jostain muustakin kuin hiilareiden aiheuttamasta verensokerin heilahtelusta. Minä vain en voi uskoa että kaikki yli 2000 rekisteröitynyttä karppia puhumattakaan muista lihonneista olisivat vain liian pitkälle jalostettujen eineksien uhreja.

Se, että karppaajat laihtuvat helpommin ei mielestäni todista muuta kuin sen että se verensokeri ja oikea nälkä pysyvät hallinnassa jolloin on helpompi hallita sijaissyöntiä ja elämäänsä muutenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 18:43:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anonymous kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Pixu kirjoitti:

Eikö ihan kaikki ravinto mitä syömme, ole peräisin auringon energiasta

Koska olen osasyyllinen tähän "ironiaan" niin pakko kuitenkin sanoa. En olisi niinkään varma.

Ihan pakko jatkaa: ;) :) :)

Toki meidän ymmärtämäämme elämää täällä tuskin (no siis lähes varmasti ei olisi) olisi ilman auringon energiaa. Mutta kun se energia riittää tuon kynnyksen yli niin kyllä sitten kuitenkin siihen energiavirtaan on laskettava muukin mukaan vaikka se muu yksin ei riittäisi tietenkään.

Maapallo on kuitenkin myös itsessään energiaa tuottava... tietenkin joku sanoo, koko maapalloa ei olis ilman aurinkoa.. mutta nyt oli kyse energiasta. (toki maapallon omatuotanto on pientä ja marginaalista ilman aurinkoa mutta... ei se ole kuitenkaan mikään mittaamattoman vähäinen vain lähes teoreettinen vain paperilla esiintyvä seitsemässadas desimaali... )

En kuitenkaan kehtaa vaihtaa siguani muotoon "Alkuräjähdysenergialla eettisistä syistä."

...tai ehkä se sopisi sittenkin tuohon...hmmphh...luonteenlaatuun :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 18:44:32 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Pixu kirjoitti:
Kinkku kirjoitti:
Pixu? Mitenkäs voit? Onko nälkä? Voitko aurinkoisesti? *viittaa tuohon aurinkoravinnolla eettisistä syistä*

Eikö ihan kaikki ravinto mitä syömme, ole peräisin auringon energiasta :D ! Kaikki eivät näköjään ymmärrä ironiaa, vaikka se tulisi ja vääntäisi nokasta.

Kiitos kysymästä, voin oikein hyvin :D !

No, ymmärsin mitä ymmärsin. :wink: Sen ymmärsin, että on joku vitsi, luulin, että olet valoravinnolla, mutta näillä onkin ero. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 19:34:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
koska kaikkien, jopa tällaisella lähinnä sekasyöjien keskustelupalstalla, ilman muuta oletti tietävän asian. Sitä, onko niistä purkkivitamiineista jotain hyötyä, ei tiedä sitten kukaan.

Eipä tiedä kukaan, onko runsaasta rasvasta enemmän haittaa, kuin hyötyä, joten eipä kannata hurskastella :D

Tiedän kokemuksesta, että sinulle on turha vastata, enkä aio tästä keskustelua jatkaa. Pointti oli siis kananmunien lisääminen raskausaikana vegaaniruokavalioon, ei mikään runsaan rasvan hyöty tai haitta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 19:52:26 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä veget sairastavat ihan sitä samaa tautia kuin kaikki muutkin eli asettavat itse itsensä jalustalle. Alla pari lainausta omasta oikeutuksesta. Tietysti perään voi kysyä , että asettavatko karpit itsensä jalustalle?

"VEGANISMILLA EDISTETÄÄN terveellisiä elämäntapoja sekä kaikkien elollisten olentojen ja koko luonnon hyvinvointia."

"fennoveganismi ja freeganismi. Kummassakin näistä ekologia painottuu voimakkaasti."

"Laajemmin ajateltuna veganismi on kokonaisvaltainen elämäntapa, jonka kautta annetaan konkreettinen ilmaus moraalisille näkemyksille."

Vegaaniliiton lehdykkä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 19:54:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karppi myös kirjoitti:
Täällä kuitenkaan kukaan ei tunnu myöntävän että lihomisensa olisi voinut johtua jostain muustakin kuin hiilareiden aiheuttamasta verensokerin heilahtelusta. Minä vain en voi uskoa että kaikki yli 2000 rekisteröitynyttä karppia puhumattakaan muista lihonneista olisivat vain liian pitkälle jalostettujen eineksien uhreja.

täytyy sitä jotakin syödä millä lihoo, vaikka kuin elämä kolhisi, ja siinä kyllä ne teolliset elintarvikkeet auttavat paremminkin kuin hyvin. Ja vuonna 1985 ei rakastuttu, masennuttu, saatu potkuja jne??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 20:13:10 
Luin taasen tätä ketjua, ja halusin vielä sanoa jotain, koska joku mainitsi ihmisen kehityksen olevan lihasyönnin tulosta.
Tuosta on olemassa kaksi kilpailevaa teoriaa, toinen on juuri tuo ja toisen mukaan ruoan kuumentaminen mahdollisti aivojen kehityksen tällaisiksi.

Enkä siis toivo tästä mitään provoilua tai haukkumista yms... mitä Semmille on tässä sanottu, halusin vain tuoda tuon asian ilmi.
Enkä siis tiedä mikä on totuus tuossa asiassa, ja tuskin kukaan muukaan sitä tietää.

Ottaen huomioon sen, että olen itsekin kasvissyöjä (ovo sellainen) ja asun vegaanin kanssa, niin en ehkä enää uskalla kirjoittaa tänne, vaikka pidänkin tästä forumista ihan sen sisältämän tietoarvon vuoksi.

Ja Vesihiisi (?); en tosiaan ehkä ymmärtänyt viestäsi oikein.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 20:26:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karppi myös kirjoitti:
Minä vain en voi uskoa että kaikki yli 2000 rekisteröitynyttä karppia puhumattakaan muista lihonneista olisivat vain liian pitkälle jalostettujen eineksien uhreja.

Täältä kuuluu: "hep!" :D Olen Mari J ja karppi, mutta en ole koskaan ollut liian pitkälle jalostettujen eineksien uhri.

Unohdit vain, etteivät kaikki karppaa laihtuakseen!

Lamia, en kirj. kirjoitti:
Luin taasen tätä ketjua, ja halusin vielä sanoa jotain, koska joku mainitsi ihmisen kehityksen olevan lihasyönnin tulosta.
Tuosta on olemassa kaksi kilpailevaa teoriaa, toinen on juuri tuo ja toisen mukaan ruoan kuumentaminen mahdollisti aivojen kehityksen tällaisiksi.

Ja minä kun olen lukenut, että aivojen nopean kehityksen mahdollistivat rasvat -erityisesti arvokas kalan rasva :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 20:57:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Gisandra kirjoitti:
Vaikka itse pidänkin karppausta terveellisimpänä ruokavaliona, en tuomitse vegaaneja, edes niitä kantavia. Kasvissyöntikin voi olla terveellistä, kun tietää mitä tekee, tai tässä tapauksessa; mitä syö. Jos oikeasti ajattelee ateriaa, joka sisältää paljon vihreää ja pähkinöitä, ituja, hedelmiä, marjoja yms. ei se minusta kuulosta pahalle. Paljon pahempana terveysuhkana pidän noita sekasyöjiä, joiden atrioista suurin osa koostuu nimenomaan atrioista. On saarioista, atriaa, hookoota yms. valmista lootaa tai pikkupitsaa, jonka voi mukavasti lämmittää mikrossa. Punaviinin sijaan se huuhdellaan alas rasvattomalla maidolla, sokeroiduilla mehuilla tai ihqihanalla limukalla. :-&

Pistän pahasti, mutta lue tuo yo. kappale uudestaan ja laita "karpit" vegaanien sijasta. Näet mihin suuntaan karppauskin on menossa
hurjalla vauhdilla. Ei hyvä, ei.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:12:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ottaen huomioon sen, että olen itsekin kasvissyöjä (ovo sellainen) ja asun vegaanin kanssa, niin en ehkä enää uskalla kirjoittaa tänne, vaikka pidänkin tästä forumista ihan sen sisältämän tietoarvon vuoksi.

Miksi annan muiden päättää sinun puolesta, oletko tervetullut foorumiin? Jos sinusta tämä foorumi on hyödyllistä, jatka lukemista. Moni unohtaa,
että ne karpit, jotka eivät ole niin fanaattisia, eivät ole myöskään
hirveästi äänessä jostain syystä. Ainakin omalla kohdallani se on
ajanpuutteen syy.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:25:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

yupik kirjoitti:
Gisandra kirjoitti:
Vaikka itse pidänkin karppausta terveellisimpänä ruokavaliona, en tuomitse vegaaneja, edes niitä kantavia. Kasvissyöntikin voi olla terveellistä, kun tietää mitä tekee, tai tässä tapauksessa; mitä syö. Jos oikeasti ajattelee ateriaa, joka sisältää paljon vihreää ja pähkinöitä, ituja, hedelmiä, marjoja yms. ei se minusta kuulosta pahalle. Paljon pahempana terveysuhkana pidän noita sekasyöjiä, joiden atrioista suurin osa koostuu nimenomaan atrioista. On saarioista, atriaa, hookoota yms. valmista lootaa tai pikkupitsaa, jonka voi mukavasti lämmittää mikrossa. Punaviinin sijaan se huuhdellaan alas rasvattomalla maidolla, sokeroiduilla mehuilla tai ihqihanalla limukalla. :-&

Pistän pahasti, mutta lue tuo yo. kappale uudestaan ja laita "karpit" vegaanien sijasta. Näet mihin suuntaan karppauskin on menossa
hurjalla vauhdilla. Ei hyvä, ei.

-yupik

Suo anteeksi, Yupik, nyt taitaa tosiaan olla vikaa sisälukutaidossa (viittaus kannibaali-ketjuun), kun en ymmärrä, mitä tarkoitat. Voisitko selventää? :oops: :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:43:29 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Nyt en jostain syystä ymmärrä, miksi?

Minusta kyllä karppaus on muutakin kuin pekonia munaa ja pihviä.
Täällä aika paljon koroistetaan monipuolista ruokaa. Samalla turhien "moska" hiilihydraattien karsimista. Täällä on kautta aikojen ollut ns hyväkarppeja joilla hiilihydrattienkin määrä on kohtuusuuri mutta laadullisesti kontrolloitu. Miten se voisi olla karppiehto että on syötävä pihvi tai että ehtona olisi että proteiini on tultava eläimestä. Minä en osaa nähdä tässä kasvikunta - eläinkunta aspektia aivan suoraan. Epäsuorasti sitä tulee sen kautta että ketoosiruokavalio suhteellisen runsasenergisenä on helppoa kun se sisältää eläinperäistä ja samaten ihmiselle luontaista ja ainakin minun mielestä terveellistä meidän ravitsemusympäristössä. Se että niukkahiilihydraattinen "suosii" eläinperäsitä proteiinia ja rasvaa siinä samalla luonnollisesti ei kai kuitenkaan ole mikään on - off juttu että sinua ei suvaita ellet syö lihaa. Mikä hiton tarkoitus sellaisella olisi. Jos minä syön lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita, kasvikuntaa niin so what. Toisinkin voi moskahiilihydraatteja välttää. Jopa ketokarppaus onnistuu kasvikunnalla mutta se jo hiukan vaatii extremeä ehkä samoin kuin täysimitainen eläinravinto.

Miten me voisimme runsasasti kasvikuntaa ja vähän eläinkuntaa syövää diskriminoida kun kuitenkin korostamme kasvisten runsastakin hyödyllisyyttä ravinnosta, ei kai pihvin syönti ja veren juonti mikään klaaniin hyväksymisriitti ole. Kuka täällä edes suorittaisi "hyväksymisiä". tai sitten jotenkin tuo "uskaltaa" sana ei nyt hahmotu minulle...

Äh...nyt nuppi takkuaa ja kunnolla, nyt en saa sanoja oikeaan kokoonpanoon...liikaa tapahtumia tänään... toivottavasti ajatuksesta se 4% kuitenkin välittyi. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:44:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Gisandra kirjoitti:
Kasvissyöntikin voi olla terveellistä, kun tietää mitä tekee, tai tässä tapauksessa; mitä syö. Jos oikeasti ajattelee ateriaa, joka sisältää paljon vihreää ja pähkinöitä, ituja, hedelmiä, marjoja yms. ei se minusta kuulosta pahalle. Paljon pahempana terveysuhkana pidän noita sekasyöjiä, joiden atrioista suurin osa koostuu nimenomaan atrioista. On saarioista, atriaa, hookoota yms. valmista lootaa tai pikkupitsaa, jonka voi mukavasti lämmittää mikrossa. Punaviinin sijaan se huuhdellaan alas rasvattomalla maidolla, sokeroiduilla mehuilla tai ihqihanalla limukalla. :-&

Tottakai kasvissyönti on terveellisempää kuin einesten syönti. Sillä tavallahan aina tilastollisesti saadaan kasvissyönti näyttämään hyvin terveelliseltä, kun sitä verrataan kammottavaa moskaa syöviin sekasyöjiin. Mutta ei ne einesten syöjät väitäkkään olevansa eettisistä syistä einesten syöjiä. Jättää kananmunat syömättä, koska ei tiedä onko vapailla kanoilla tarpeeksi neliöitä, (kanaahan ei tarvitse tappaa syödäkseen munan) ja siksi vaarantaa lapsensa terveys ja nimittää sitä eettiseksi valinnaksi on :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:47:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Miten me voisimme runsasasti kasvikuntaa ja vähän eläinkuntaa syövää diskriminoida kun kuitenkin korostamme kasvisten runsastakin hyödyllisyyttä ravinnosta, ei kai pihvin syönti ja veren juonti mikään klaaniin hyväksymisriitti ole. Kuka täällä edes suorittaisi "hyväksymisiä". tai sitten jotenkin tuo "uskaltaa" sana ei nyt hahmotu minulle...

Ei mitenkään. Mutta ei yhtään eläinkuntaa on sitten toinen juttu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:50:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Elka kirjoitti:
Pappa kirjoitti:

Ei mitenkään. Mutta ei yhtään eläinkuntaa on sitten toinen juttu.

Pulmallista se on mutta minun tietojen mukaan ei mahdotonta siten että se kuitenkin täyttää ihmisen tunnetut tarpeet. Se vaatii todella minusta paljon ja vielä vähillä hiilihydraateilla sitten erityisesti.

vaikeusasteeltaan liki sama kun minä yrittäisin täydelliseksi perinteiseksi luonnon inuiitiksi jota pitäisin kyllä mahdottomuutena. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-28 21:59:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaså, että tää olikin eettisyys-keskustelu... Kun en ole kaikkia vastauksia lukenut läpi, en ota tuohon mitään kantaa. Pointtini oli siis vaan se, etten pidä kasvissyöntiä mitenkään huonona vaihtoehtona normi-sapuskalle. :^o

Asiasta jos jonkinlainen mielipide pitäisi antaa, sanoisin, jotta minulle on tärkeää syömieni (iik, kuulostaa pahalle... :shock: ) eläinten olot. Suosin luomua aina kun mahdollista. Ideaali-tila olisi täysi omavaraisuus.

Mutta nämä eettisyys-askat ovat mielestäni sellaisia, joista en lähde kenkään kanssa tappelemahan. Käsitykseni ovat kuitenkin aika vahvat, enkä halua kutaan loukata tms. O:) :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-29 06:04:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

uusi vieras kirjoitti:
minua on kiusannut karppiuteen liittyvä ”suuri aate ja julistus”, suorastaan uskonnollinen hurmio. Kysehän on vain ruokavaliosta, yhdestä muiden joukossa. Tällä ruokavaliolla moni voi hyvin, mutta monilla muillakin ruokavaliolla voi elää terveellisesti ja voida erinomaisesti, jopa sillä suuresti paheksutulla virallisterveellisellä.

Suurella osalla karppisivujen kirjoittajilla tuntuu olevan ”karppilasit” päässä ja suunnaton paheksunta muiden eriäviä näkemyksiä kohtaan. Se näkyy tässäkin viestiketjussa pahasti, asiattomat ja perusteettomat viestit tulevat karppikirjoittajilta, semmi ei ole niihin alentunut kertaakaan.

Semmi on kiemurrellut kuin mato koukussa pystymättä vastaamaan mihinkään argumenttiin. Se, että syödään vapaana laitumella juoksennellutta poroa tai lammasta jotka parhaimmassa tapauksessa kunnostavat uhanalaisen etelänsuosirrin pesimäympäristöjä oli hänen mielestään vitsi, kun taas se ei häiritse häntä lainkaan että viljantuotannossa tuhoutuu useitten vaarantuneiden lintulajien pesiä. Mitäs niistä ja muurahaisista kun ne eivät ole nisäkkäitä.

Vastuuttomien eläinten hoitajien heitteille jättämä kissa saa kyllä sekaravintoa sen sijaan että kissa lopetettaisiin, mutta lisääntymishaluisten vanhempiemme tuotos kuten vaikkapa minä en saisi sekaravintoa syödä.

Mitä tulee siihen että on "karppilasit päässä" niin itse asiassa me olemme jatkuvasti altavastaajina virallisterveellisen linjan talebaneihin, linjan jota tuntuu Suomi noudattavan ainoana maana maailmassa. Reipas karppireaktio tähän on oman ruokavalion puolustaminen henkeen ja vereen.

Tässä maassa ei kerta kaikkiaan pystytä keskustelemaan asiallisesti ruokavaliosta.

uusi vieras kirjoitti:
Lisäksi hänen kiihkottomia vastauksia ei selväsikään ole luettu niin, että sisältöjä olisi koitettu ymmärtää vaan on lähdetty heti uuteen hyökkäykseen (ja mitä vastaan???)

Semmi on erittäin paha kiihkoilija jolla on sokea piste oman "eettisyytensä" suhteen.
Tässä ollaan hyökkäyksessä vaikkapa sabotaasijärjestöjä vastaan, sellaisia jotka mustamaalaavat Atkinsia yhteistyössä elintarviketeollisuuden kanssa ja vapauttavat minkkejä luontoon. Semmi tietysti kieltää tukevansa tällaisia järjestöjä, mutta hän ei suoranaisesti tuomitsekaan näitä.

uusi vieras kirjoitti:
Tämä on tietysti hyvin inhimillistä, pahimmat tupakoinnin vastustajat ja moralisoijat ovat niitä, jotka ovat juuri tupakoinnin lopettaneet. Julistamisen tarve on muutosvaiheissa suuri, ei siinä mitään kummallista olen, mutta katsokaapa joskus peiliin ja nähkää se itsessänne (ensin ne karppilasit pois).

Minä olen kyllä stara ihan joka suhteessa sillä karppausta on jatkunut jo kohta kaksi vuotta ja sitä ennen lihoin kasviksia syömällä hengenvaaralliseen tilaan. Tupakointia vastustan hyvin kiihkeästi ja lopetin niin monta vuotta sitten etten enää edes muista.

Semmille sanon sen vielä ettei esimerkillinen karppaaja ole samanlainen kuin esimerkillinen vegaani, koska jälkimmäinen on ideologia kun taas esimerkillinen karppaaja on sellainen jolla kaikki terveyttä mittaavat luvut ovat parantuneet huomattavasti ja melko lyhyessä ajassa (ja tällainen en ole minä).

Me emme yritä tällä elämäntavalla todistaa jotain muille kun taas vegaanit yrittävät. Semmi sotkee tämänkin jollain ihmeellisellä tavalla. Meidän tavoitteemme ovat perin itsekkäät ja se, että kannatamme todellista luonnonmukaisuutta maataloudessa on vain tämän asian sivujuoni.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-29 07:18:10 
Mari J kirjoitti:
Täältä kuuluu: "hep!" :D Olen Mari J ja karppi, mutta en ole koskaan ollut liian pitkälle jalostettujen eineksien uhri.

Unohdit vain, etteivät kaikki karppaa laihtuakseen!

En unohtanut kahdestakaan syystä;
a) olen koko ajan puhunut lihomisesta ja hiilareista sen muka ainoana aiheuttajana.
b) karppaan itsekin, mutta en laihduttaakseni.

Lainaa:
Ja vuonna 1985 ei rakastuttu, masennuttu, saatu potkuja jne??

Hauskaa miten yrität koko ajan kertoa minulle millaista oli 1985 :)

En tuolloin asunut enää mamin helmoissa, eli ostin (ja lämmitin :lol:) einekseni itse.
Olin työelämässä ja rakkaudessakin oli ylä- ja alamäkiä huomattavasti enemmän kuin nykyään.
Tuolloin olin vielä myös normaalipainoinen.

Entäs sinä, olitko jo syntynyt silloin?
Jos et ollut, niin voin kertoa että ei se elämä silloin ollut kovinkaan erillaista kuin nyt.

Lainaa:
täytyy sitä jotakin syödä millä lihoo, vaikka kuin elämä kolhisi, ja siinä kyllä ne teolliset elintarvikkeet auttavat paremminkin kuin hyvin.

Kyllä tämä vääntö näköjään kannatti. :D
Nyt et enää väitä että hiilarit olisivat ainoa syy lihomiseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-29 07:38:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karppi myös kirjoitti:
Lainaa:
Ja vuonna 1985 ei rakastuttu, masennuttu, saatu potkuja jne??

Hauskaa miten yrität koko ajan kertoa minulle millaista oli 1985 :)

En tuolloin asunut enää mamin helmoissa, eli ostin (ja lämmitin :lol:) einekseni itse.
Olin työelämässä ja rakkaudessakin oli ylä- ja alamäkiä huomattavasti enemmän kuin nykyään.
Tuolloin olin vielä myös normaalipainoinen.

Entäs sinä, olitko jo syntynyt silloin?
Jos et ollut, niin voin kertoa että ei se elämä silloin ollut kovinkaan erillaista kuin nyt.

Olin kyllä syntynyt silloin. Itsehän kerroit että NYKYÄÄN lihominen saattaa johtua rakastumisesta, potkuista ja masennuksesta. Aikaisemmin kerroit ettei 20 vuotta sitten ollut niin paljon lihavia. Eli silloin ei varmaan saatu potkuja rakastuttu tai masennuttu.

Lainaa:
täytyy sitä jotakin syödä millä lihoo, vaikka kuin elämä kolhisi, ja siinä kyllä ne teolliset elintarvikkeet auttavat paremminkin kuin hyvin.

karppi myös kirjoitti:

Kyllä tämä vääntö näköjään kannatti. :D
Nyt et enää väitä että hiilarit olisivat ainoa syy lihomiseen.

Olen koko ajan puhuntut teollisista elintarvikkeista etunenässään hiilarit. Luulisi sen tulleen jo niin selväksi ettei tautologiaksi asti tarvitse hiilihydraatti sanaa toistella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-29 08:19:30 
phe kirjoitti:
Olen koko ajan puhuntut teollisista elintarvikkeista etunenässään hiilarit. Luulisi sen tulleen jo niin selväksi ettei tautologiaksi asti tarvitse hiilihydraatti sanaa toistella.

Aivan, olet koko ajan syyttänyt lihomisestasi vain elintarvikkeita ja hiilihydraatteja.

Nyt olet kuitenkin päässyt uudelle tasolle ja myönnät hiilihydraattien vain auttaneen muodonmuutoksessasi. =D>
Olet siis ottanut askeleen kohti täydellistä rehellisyyttä itseäsi(ja miksei muitakin) kohtaan, onnea siitä. :D

Tämä keissi on muuttunut ikään kuin purukumiksi josta on maku (hiilihydraatit) lähtenyt, joten lopetan keskustelun
hiilareiden mahdista tähän, hyvää jatkoa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 214 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00