karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 02:15:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-27 19:06:31 
Hennanna kirjoitti:
Kummaa, minun mielestäni täällä on hyvinkin kannustava, auttava ja tsemppaava ilmapiiri. Vuosia karpanneet konkarit jaksavat yhä autta meitä vähemmän aikaa karpanneita ja helpottavat tiedonnälkäämme vanhoilla ketjuilla yms. Itsekin muistan ihan alussa olleeni sekaisin kaikesta tietomäärästä ja jouduin vain etsimään, haulla tai ilman, selailemaan, lukemaan kirjoja uudelleen ja uudelleen ja kysymään, joskus ehkä monille itsestäänselvyyksiäkin.
Uudet toivotetaan innolla tervetulleiksi ja miltei KAIKKIIN viesteihin vastataan, yleensä hyvässä ja kannustavassa hengessä.

Samaa mieltä minäkin, joten tämä on ihan turha topicci.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-27 20:35:59 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Tosi On kirjoitti:
muita ei suvaita mukaan keskusteluihin.

Mikä ihmeen hinku "muilla" on tulla tänne? Ei tänne ole pakko itseään tunkea!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-27 20:38:51 
Kannattaa jättää tämäkin aihe ihan rauhaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-27 20:46:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Esimerkki yhdestä vastauksesta:

Mirka kirjoitti:
Jos vilja sopii eikä ole edellä kuvattuja ongelmia nälänhallinnan tai verensokerin kanssa, niin silloin hidas uunipuuro tai eipika kaurapuuro on yksi parhaita viljan käyttömuotoja -perinteisen hapanleivän ohella. Vähiten haittaa useimmille hiilareista on aamiaisella. Montyn tyyliin uskovat välttävät tällöin rasvaa, zoneilijat ja heikkiläläiset päin vastoin lisäävät esim voisilmän ja jotain proteiinia tasapainottamaan. Kukin kokeilkoon!

Suvaitsematonta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:07:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nist kirjoitti:
Tosi On kirjoitti:

Tarkoitan sitä että karppaaminen on täällä monelle kuin uskonto, ainoa oikea elämäntapa ja muita ei suvaita mukaan keskusteluihin..

Heiheiheiii! Eipäs yleistetä! Kyllä tänne muita suvaitaan, iliman muuta. Tuo vain näyttäs olevan niin, että ne "muut" tulevat tänne tälläisillä otsikoilla:

-Karpit syövät uhanalaisia lajeja, ovat kannibaaleja?

-Trendi karppauksen järjettömyys!

-Onko karppaajat luusereita?

-Karppaajat - tiukkapipoisia?

-Täällä jos missä niitä ortorektikkoja vilisee.

-Atkinson the massmurderer!

-Lihavat on syöppöjä1

-Missä lihavien itsekuri?

Eli meikäläinen ei ihan ensteks menisi pussailemaan ja halimaan tuolla asenteella silmille hyppiviä. Kyllä se niin on, että sitä saa mitä tilaa.

Ja todellakin, itse olen sitä mieltä, ettei karppaus sovi kaikille - ihan kuten virallisterveellinenkään ei sovi kaikille. Mutta en minä sentään ruokavaliota uskontona pidä....

En minä ainakaan tollasia ole kysynyt, mutta silti saan töykeitä vastauksia. Aloittelevien osiossa kehotetaan vanhoja karppeja vastaamaan ystävällisesti ja jos siihen ei pysty niin jättäkööt vastaamatta. Parhaimmat vinkit olen saanut toisilta uusiokarpeilta. Kiitos heille siitä :)

Ja mun mielestä tännekkin voi ihan kirjottaa omalla nikillään. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:26:59 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
En minä ainakaan tollasia ole kysynyt, mutta silti saan töykeitä vastauksia.

No et juuri tuossa listassa olevia, mutta samantasoisia, ja kaikki omissa threadeissään niin että suunnilleen täytät koko aloittelijoiden osaston. Siksipä kai vanhat on sulle vastanneetkin kun hypit viestilistoissa silmille niin monen viestin voimin ja oikeastaan kaikkiin olisi vastaus wikissä tai FAQ-threadissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:41:43 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Käsittämätöntä, miksi useimmat voivat saapua foorumille ja aloittaa kommunikoinnin ilman, että siitä syttyy 3. maailmansota?

Kun vaivautuu itse näkemään edes VÄHÄN vaivaa (lukemaan kirjan, tai tiedotteet täältä foorumilta, FAQ, aloittelijan opas...) jotta on ne ihan PERUSasiat tiedossa, niin ei tarvitse kysyä jokaista 100 ruoka-ainetta erikseen.

Ja jos osoittaa trollin merkkejä sillä, että aloittaa uuden ketjun 5 kertaa peräkkäin sen sijaan, että keräisi kysymykset samaan viestiin, saa varmasti kuulla kunniansa, tämä EI ole mikään suomi24, jossa saa käyttäytyä miten tahtoo.

Jatkuvasti tulee uusia, jotka eivät viitsi edes selata viimeisten parin päivän otsikoita läpi, parhaimmillaan on ollut samana päivänä 2 otsikkoa aiheesta ketoosi tai pähkinät, mikä todistaa sen, ettei ole jaksettu lukea edes samalla sivulla olevia otsikoita.

Jos kävisin koirafoorumilla aloittamassa ketjut
paljonko ruokaa päivässä spanielille
montako kertaa ulkoilua päivässä
onko pakko harjata turkkia
en viitsis maksaa matolääkitystä
voiko koira purra

Arvaan, että mut naurettaisiin sieltä pihalle, tai kehoitettaisiin lukemaan joku koiranhoito kirja. Yksittäinen kysymys tottakai on tervetullut, mutta jos kysyy KAIKKEA, osoittaa se vain laiskuutta ja itsekyyttä.

Ja tännehän ei ole pakko tulla, jos ei tyyli miellytä!!!
Kummasti ystävällisesti tervetulleiksi on toivotettu kaikki, jotka osoittavat edes hitusen oma-aloitteisuutta ja viitseliäisyyttä :wink:

Mä voisin käydä vaikka haukkumassa motoristit siitä, ettei ne lähetä mulle yksityiskohtaisia pyörän kunnostus ohjeita, vaikka oon pyytänyt kymmenessä eri viestissä :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:52:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta marilyn
luet nyt minun ajatuksiani jo.
olen kanssasi samaa mieltä.
tv AP

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 10:37:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:wink: AEVAN samaa mieltä :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 12:02:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täytyypä tähän munkin kantaa oma korteni kekoon.

Aloittaessani näitä sivuja lukemaan luin ensin tiedotteet tuolta ylhäältä ja sen jälkeen tein kiltisti mitä niissä käskettiin eli luin FAQ:t ja ainakin sen yhden kirjan (Varpu ja Ilkka). Sen jälkeen luin vanhoja ketjuja vielä pari päivää useita tunteja päivässä.

Näiden suorittamieni toimien jälkeen ei olekkaan sitten ollut kuin ihan pari kysymystä, joihin olen vastausta kysynyt ja pikavauhtia myös saanut ja erittäin myönteisesti on myös kysymyksiini suhtauduttu. Haku on myös toimiva, mikäli ollenkaan vaivautuu miettimään mitä siihen pitäisi kirjoittaa.

Eipä mulla sitte muuta ollukkaan tähän asiaan.

Yks tavan Torvi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 12:34:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä, Marilyn! Eli yhdyn edelliseen. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 12:37:41 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Nii luin mieki ton oppaan ekana, sit kirjoja: Atkins, Monti, Heikkilä ja Varpun+Ilkan kirjat... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 13:12:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja kun joistakin näkee ihan selvästi, ettei ole edes viitsitty lukea ensimmäistäkään aikaisempaa viestiä, vaan kysellään suin päin :evil:.

Monesti muuten on myös sellaista havaittavissa, kysyjällä on mielessään mieleisensä vastaus threadiin. Tällöin ei auta, vaikka toiset antaisivat aivan millaisia ohjeita ja neuvoja tahansa. Mikään ei kelpaa ja lopuksi vastaukset otetaan kettuiluna... :roll:.

(voi herranen aika :evil: , että tää tökkii... pitäisikö taas käydä avautumassa tuolla "ketuttaako"-osiossa tän asian suhteen :roll: )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 18:47:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

marilyn kirjoitti:
voiko koira purra

:lol: mie kuolen... :lol: lopeta... :lol: :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-31 11:52:22 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

^^ minä repesin kanssa tuolle :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-31 11:55:27 
Poissa
metukkakarppi
metukkakarppi

marilyn kirjoitti:
voiko koira purra

*reps* :lol: Hyvä vertaus. Voin arvata reaktion. Turpiin sieltä tulisi ja pahasti, jos eivät provoksi epäilisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-31 12:44:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mieluummin toisin, ottaisimme aloittelijoita ja fiksuja vastaan.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-31 13:44:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulee mieleen kysymys: Miksi vanhoja keskusteluja tai hakumahdollisuutta ei käytetä? Jos taas perusasioista on kysyttävää, niin sitten rohkeesti kysytään. Mutta oikeasti nämä perusjutut on täällä jo esillä pelkällä hakemisella tai googlella. Mulle saa tosin aloittelijat laittaa yv:tä, koska olen innokas karppi, tiedonhankkija, vastaaja sekä oman epävarmuuden tunnistaja. Peruskysymyksiin voin vallan hyvin vastata tai linkittää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-01 01:04:58 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Ginia kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
voiko koira purra

*reps* :lol: Hyvä vertaus. Voin arvata reaktion. Turpiin sieltä tulisi ja pahasti, jos eivät provoksi epäilisi.

Sori kaikki joita tää hirveesti naurattaa; kyllä tämä on ihan normaalia keskustelua suomi24:ssä. Ei tässä mitään ihmeellistä ole, ihan vilpittömästi.

Esim. vähähiilaristen diettejen palstalla kehoitetaan ottaan pullaa ku se ei ole niin rasvaista, ja mun ihan feivoriitti-kysymys ko. palstalta on "Olen nyt ollut päivän atkinsilla ja syönyt munia. Mitä muuta voin syödä?"

Että sellaista.

Ja ihan vissisti siellä tulee turpiin :lol: :lol: muutta se on sivustaseuraajasta vaan halpaa lystiä :lol: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-01 05:07:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suomi24.fin keskusteluissa taso ei todellakaan päätä huimaa, mutta hyvää vatsalihastreeniä siellä saa, jos sitä kaipaa :lol: ja aiheistakin voi valita sen, mistä kaikkein eniten tietää niin saa nauraa makeimmin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00