karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 15:31:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 21:12:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitrus kirjoitti:
Atkins ei suosittele kenellekään hiilihydraatittomuutta. Piste.

tuo on suuri vale

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 21:46:42 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Kitrus kirjoitti:
Ari kirjoitti:
Kitrus kirjoitti:
Ja hiilihydraatittomasta-dieetistä ei kirjani mainitse sanallakaan.

nimen omaan hän kertoo siitä kirjassaan

tv Ari

Missä? Mulla on kirja kädessä. Ja joko en osaa lukea tai sitten tässä kirjassa puhutaan nimenomaan ketogeenisestä dieetistä (joka on eri asia kuin hiilihydraatiton). Sanaa hiilihydraatiton-dieetti en vain nyt löydä.

Joko et tosiaan osaa lukea, mitä en oikein usko tai sitten sinulla on joku myöhempien aikojen Atkins-teos käsissäsi, mutta kyllä Atkins alkuperäisteoksessaan tosiaankin kirjoittaa hiilihydraatittomasta ruokavaliosta lukemattomia kertoja.

Seuraavassa esimerkkilauseita sivunumeroineen, teoksesta:
Tri Atkinsin dieettivallankumous (alkuteos: Dr Atkins' Diet Revolution)
ISBN: 951-1-01076-X
Otava 1977, kolmas painos

Lainaa:
"Minun ruokavaliossani me aluksi jätämme hiilihydraatit kokonaan pois ..." (s. 10)

"EI 60 G HIILIHYDRAATTEJA DIEETISSÄNNE, VAAN 0 G." (s. 21)

"Tämä on yksi syy siihen että voitte syödä enemmän kaloreita kuin elimistönne käyttää ja - niin kauan kuin yhtään hiilihydraatteja ei ole mukana - jatkuvasti laihtua." (s. 23)

"Mutta muistakaa, salaisuuden avain on, että alussa ei syödä yhtään hiilihydraatteja ..." (s. 26)

"Nyt hän on ollut hiilihydraatittomalla dieetillä jo yli vuoden ..." (s. 27)

"EIKÖ KALOREILLA OLE MITÄÄN TEKEMISTÖ HIILIHYDRAATITTOMASSA DIEETISSÄ?" (s. 46)

"Minä uskon vakaasti, että jos me asettaisimme nämä sielulliset potilaat hiilihydraatittomalle dieetille ..." (s. 85)

Tuossa nyt joitain lainauksia. Tekstimuotoilut (suuraakkoset ja kursivoinnit) ovat Atkinsin omia, eivät minun.

Toinen asia onkin sitten se, että hän kirjoittaa hiilihydraatittomuudesta, mutta sallii kuitenkin salaatin. :| Tuossa on selkeää ristiriitaa, mutta tässä ketjussahan kyse olikin vain siitä, onko Atkins suositellut täysin hiilaritonta vai ei. :wink:

Että näin, Kitrus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 22:29:21 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Juurikin se kappale on tässä vieressäni johon Ari tuolla viittaa.

Ja jos herra Atkins on kirjoittanut uudemman kirjan, oletan sen sisältävän silloin tuoreempaa ja parempaa tietoa kuin aiemman.
Jos sulla on siellä kopio vuodelta kivi ja keppi niin olkoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 22:35:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Einomies kirjoitti:
Joko et tosiaan osaa lukea, mitä en oikein usko tai sitten sinulla on joku myöhempien aikojen Atkins-teos käsissäsi, mutta kyllä Atkins alkuperäisteoksessaan tosiaankin kirjoittaa hiilihydraatittomasta ruokavaliosta lukemattomia kertoja.

Einomies: Kitrus sanoi kirjan nimenkin. Ja se on kuin onkin myöhempien aikojen teos, itse asiassa sama joka minulla on, tosin englanninkielisenä. Näissä uudemmissa teoksissa ei hiilihydraatittomasta enää puhuta.

Kumpi sitten on parempi: se että luetaaan ensimmäistä vai se että luetaan viimeistä kirjaa? Searssin kohdalla itse pidän eniten järjestyksessä toisesta, Heikkilä suositteli muutama kirja sitten jopa kasvisruokaa ja KTL suositteli (ne samat muutama vuosi sitten) yhdessä USDA'n kanssa 70% hiilareita ja alle 20% rasvasta...

Kehitys kehittyy. Ei se, että on sattunut lukemaan eri kijran tarkoita, että ensiksi pitäisi syyttää toista valehtelemisesta. Paitsi tietysti, jos tarkoitus on saada aikaan iso riita 8)

Tässä nähdään, että Atkins on hyväksynyt kirjoihinsa sekä Kitruksen että Einomiehen siteeraukset - Kitruksen siteeraus on vain hiukan tuoreempi...

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 23:28:58 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

els kirjoitti:
Einomies: Kitrus sanoi kirjan nimenkin.

Itseasiassa en. Mutta johan tuo Ari tuolla antoi linkin tähän uudempaan kirjaan niin oletan että kaikki tajuu että puhutaan siitä kirjasta.
Siis noiden vanhojen ohjeiden noudattaminen on vähän sama kuin kananmunien pelko.
Minä ainakin uskon vakaasti että uudempi kirja on "parempi", tai että uudemman kirjan tiedot ovat luotettavampia.
Ja tämäkin ketju meni ihan ooteeks.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 00:30:23 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Kitrus kirjoitti:
Ja jos herra Atkins on kirjoittanut uudemman kirjan, oletan sen sisältävän silloin tuoreempaa ja parempaa tietoa kuin aiemman.

Tuoreempaa tietoa uudemmassa varmasti on, mutta onko se automaattisesti parempaa? :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 00:47:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kinastelkaa te vain siitä, mitä Atkins suosittelee milloinkin. Eikös täällä ole suurin osa löytänyt hiilihydraattien säännöstelystä/välttämisestä itselleen uuden elämän. Sanoipa Atkins mitä tahansa.

Ja siihen varsinaiseen aiheeseen, taittaa olla pakko aloittaa tuo induktio viimeistään 1.1, mutta todennäköisesti jo 28.12.

Jouluna on tarkoitus maistaa päivittäin laatikoita ja syödä torttu/päivä. Kinkkukin on just nyt uunissa. Meidän perheessä eka kerta 12 vuoteen, kalkkuna paistetaan torstai-iltana, vaikka lapset pelkääkin lintuflunssaa.

Hyvähiilarista joulunaikaa kaikille induktiota oottaville.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 04:40:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitrus kirjoitti:
Mutta johan tuo Ari tuolla antoi linkin tähän uudempaan kirjaan niin oletan että kaikki tajuu että puhutaan siitä kirjasta.

Minä ainakin uskon vakaasti että uudempi kirja on "parempi", tai että uudemman kirjan tiedot ovat luotettavampia.
Ja tämäkin ketju meni ihan ooteeks.

Huomenta Kitrus
kyllä siitä mihin sen linkin annoin, justiinsa tämä sinun mielestä luotettavampi kirja, siitä on kyse.
en tiedä sinun kirjaa. enkä puhu sitä vanhemmasta kirjasta vaan tästä uudemmasta.

Kyse on nimenomaan tästä uudesta kirjasta, eikä siitä vanhemmasta (Dieettivallankumous).

Tri Atkinsin uusin painonpudotusohjelma (tämä kirja ja tästä on puhe) alla linkki kirjaan
http://www.loistopokkarit.com/index.php ... =&ofs=0&q=

minulla oli se kirjastosta lainassa joten nyt en voi antaa tarkkaa sivunumeroa.

Mutta on se kumma sinulla on kirja kädessä etkä löydä Atkinsin ohjeita niille joiden elimistö aineenvaihdunta vastustaa laihtumista.
Minulla ei ole kirjaa, mutta kokeilen muistiani.
1. vihje Mene sivulle 262. (tai jotain siihen lähelle 264)
2. vihje Oliko se 18. luku, joka on osoitettu niille joiden aineenvaihdunta vastustaa laihtumista. (tai sitten ei numero ollut tuo vaan 22)
3. Viimeinen vihje, etsi se luku jossa Atkins kertoo rasvapaastosta ja siitä kuinka joidenkin elimistö vastustaa laihtumista.
Tätä rasvapaastoa ennen siinä samassa luvussa (muutamia sivuja aikaisemmin), hän kertoo niistä mitkä voi vastustaa laihtumista (kilpirauhasen vajaatoimista, lääkkeet, mielialalääkkeet, estrogeenit, vitamiinien muutos, steroidit, ym. ym.) tämän varmaan löysit.
Ole tarkka nyt olet lähellä. muistaakseni sen jälkeen hän kertoo kolmesta eri dieetistään näille joilla jostain muusta syystä aineenvaihdunta vastustaa laihtumista tai jumittaa (ihan siinä lähellä muutaman sivun päässä).
Nyt olet jo lähellä, KATSO se lukee kirjan sivun vasemmalla puolella noin keskitason alapuolella.

On se kumma jos et löydä. sitä vähä ennen kun hän kertoo 2 muuta ohjettaan (rasvapaasto on se tehokkain ja viimeinen keino)

Tämä dieetti jossa hän (Atkins) kehottaa jättämään myös kasvikset pois, koska ne sisältävät ainoat hiilihydraatit tässä dieetissä, hän kertoo että dieetti ei ole hiilihydraatiton jossa siinä on kasviksia, mutta jos nekin jättää pois niin sitten se on. …ja antaa lisäohjeita.

Vielä ihmettelen jos et löydä, niin kuin sanoin minulla ei ole kirjaa tässä, jos olisi voisin sanoa ihan tarkkaan sen sivun missä se juttu on.

Nyt kun olet löytänyt sen, kerro mikä sivu se oli samoin mikä oli luvun nimi ja millä sivulla on rasvapaasto juttu niin muutkin sen löytää.

Voit myös lainata tähän sivulle tekstiä tästä hiilihydraatittomasta dieetistä.

Siellä on pari muutakin ohjetta näille ”jumi potilaille”. näistä Atkinsin ohjeista olen kirjoittanut sivulleni juttua, sieltä voi lukea jos ei ole sitä kirjaa
http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/paino.htm
4. Kohta. Miksi hyvän painonpudotuksen jälkeen tulee “jumitus”.

Tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 05:12:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Einomies kirjoitti:

Einomies: Kitrus sanoi kirjan nimenkin. Ja se on kuin onkin myöhempien aikojen teos, itse asiassa sama joka minulla on, tosin englanninkielisenä. Näissä uudemmissa teoksissa ei hiilihydraatittomasta enää puhuta.

Kumpi sitten on parempi: se että luetaaan ensimmäistä vai se että luetaan viimeistä kirjaa?

eka kirjassaan Dieettivallankumous, "hiilihydraatiton, 0 hh" hän tarkoitti että kasvikset on siinä mukana.

tässä uudemmassa kirjassaan pääsääntö on alle 20 g hh/vrk oleva perus aloitus dieetti (jossa kasvikset ovat tuossa 20 hh g:ssa), tästä versiosta muunneltu versio niille joiden painonpudotus pysähtyy tai jumittaa on jättää nuo kasvikset pois josta hän puhuu on se hiilihydraatiton (tämä kirjan loppuosassa).

eka kirjan ja toisen kirjan ero tuossa perusdieetti (aloitus vaihe) asiassa ei ole perin suuri, sanoisin aika merkityksetön.

myöskin Atkinsin tarkka raja 20 g hh/vrk ei ole tarkka vaan joillekin se on liian rankka (liian vähän hh) ja hän kehottaa nostamaan hh 25...30 g /vrk. jos luette tarkkaan huomaatte että oikeastaan hänellä on monia eri vaihtoehtoja näissä eri vaiheissa (eri vaiheiden sisällä) näille eri hh määrille. eli vaihtelu alue on suuri riippuen henkilöstä, mutta taas saman henkilön hh määrä vaihtelu alue "ikkuna" niin kuin hän sanoo on perin pieni. eli milloin laihtuu, milloin pysyy samassa ja milloin lihoo. hän kertoo että jokaisen on löydettävä oma hh rajansa, joka vielä ajan mittaan muuttuu.

Atkins ei peru tai osoita vääriksi omaa eka kirjaansa vaan viittaa hyvin usein uusimmassa kirjassa vanhaan kirjaan

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 05:49:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Seireeni kirjoitti:
1. painoindeksisi on 25:n kieppeillä, omaat lisäksi paljon lihasmassaa, eli ylipainoiseksi en sinua sanoisi.
2. tehokkaasti on pudonnut, kotisivusi sen todistavat.
3. pikkuvaleita on, sillä Atkins suosittelee rasvapaastoa vain todella merkittävästi ylipainoisille, joille induktiokaan ei ole tuottanut tulosta. Eli siis henkilöille, jotka kärsivät metabolisesta resistenssistä. Ei henkilöille, jotka ovat painonpudotusurakkansa loppusuoralla ja kiristelevät viimeisten kilojensa kanssa.

vastaus järjestyksessä: (1,2,3)
Painoindeksit ja kalori kulutustaulukot ovat noin sinnepäin arvoja, eikä mitään tarkkoja ohjearvoja. olen pitänyt kirjaa vuodesta 1976 kehoni mitoista ja painoista (siis kohta 30 vuotta jona aikana paino on vaihdellut 52...81 kg välillä) ja tiedän missä on läskiä ja missä ei, minulta on mitattu jopa ultraäänellä sisäelinten rasvapitoisuus. lihasta on hitusen jäljellä, mutta ei todellakaan massaa. jos lukisit minun esittelyn et arvuuttelisi niin paljon. Atkins muuten sanoo että jokaisen on syytä TIETÄÄ ihannepainonsa.

minä sanoin attä alakarpaten ei ole paino pudonnut tehokkaasti, Atkins ohjeet toimii.

vale mikä pikkuvale, Atkinsin suosittelee ylipainoisille. en minä ole suositellut kenelläkään normaalipainoiselle rasvapaastoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 08:11:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ari kirjoitti:
eka kirjassaan Dieettivallankumous, "hiilihydraatiton, 0 hh" hän tarkoitti että kasvikset on siinä mukana.

Jos kasvikset on siinä mukana, se ei ole hiilihydraatiton. Hiilihydraatittomia kasviksia ei ole olemassa.

Ari kirjoitti:
Seireeni kirjoitti:
1. painoindeksisi on 25:n kieppeillä, omaat lisäksi paljon lihasmassaa, eli ylipainoiseksi en sinua sanoisi.

Painoindeksit ja kalori kulutustaulukot ovat noin sinnepäin arvoja, eikä mitään tarkkoja ohjearvoja.

tiedän missä on läskiä ja missä ei

lihasta on hitusen jäljellä, mutta ei todellakaan massaa. jos lukisit minun esittelyn et arvuuttelisi niin paljon.

Ei minun tarvitse arvuutella - olenhan nähnyt kuvasi. Ja todellakin, minun asiani ei ole missään nimessä määritellä, milloin olet itse omaan kroppaasi tyytyväinen. Sen vain totean, että ylipainoinen sinä et ole.

Ari kirjoitti:
minä sanoin attä alakarpaten ei ole paino pudonnut tehokkaasti, Atkins ohjeet toimii.

Alakarppausta se on se Atkinskin. Ja 11.6 kiloa 7 kuukaudessa on hieno saavutus. Ole siitä ylpeä! :D

Ari kirjoitti:
Seireeni kirjoitti:
3. pikkuvaleita on, sillä Atkins suosittelee rasvapaastoa vain todella merkittävästi ylipainoisille, joille induktiokaan ei ole tuottanut tulosta. Eli siis henkilöille, jotka kärsivät metabolisesta resistenssistä. Ei henkilöille, jotka ovat painonpudotusurakkansa loppusuoralla ja kiristelevät viimeisten kilojensa kanssa.

vale mikä pikkuvale, Atkinsin suosittelee ylipainoisille. en minä ole suositellut kenelläkään normaalipainoiselle rasvapaastoa.

Paitsi itsellesi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 08:25:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Seireeni kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Jos kasvikset on siinä mukana, se ei ole hiilihydraatiton. Hiilihydraatittomia kasviksia ei ole olemassa.

Kyllä oikein niinhän Atkins sanoo.

Kyllä jos olet lukenut, hän sanoo hiilihydraatiton (eka kirjassa) vaikka siinä on hh.
hyvä alat oppia.

"Hiilihydraatittomia kasviksia ei ole olemassa" kyllä sen takia hän sanoo toisessa kirjassa että jos elimistö vastustaa laihtumista ja jumittaa voidaan ne jättää pois ja kokeilla toimiiko sitten.

muu vastauksesi edellisessä viestissä on yhtä tyhjän kanssa, turha sinun kanssa on jankata.
tv AP

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 08:30:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ari kirjoitti:
Seireeni kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Kyllä oikein niinhän Atkins sanoo.

Kyllä jos olet lukenut, hän sanoo hiilihydraatiton (eka kirjassa) vaikka siinä on hh.
hyvä alat oppia.

Ei minun ole tarvinnut mitään oppia. Minä olen tiennyt ihan koko ajan, ettei hiilihydraatittomia kasviksia ole olemassa. :roll:

Viestin otsikko: Atkins ohjeet
ViestiLähetetty: 2005-12-20 12:40:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jatkuu... soitin kirjastoon ja opastin kirjastoneidille missä se lukee ja hän luki sen minulle puhelimessa muutamassa minuutissa, niin on kumma jos teillä on kirjat käsillä niin ette sitä löydä

eli menkää sivulle 226, siitä se alkaa. lukekaa sivulle 235 asti josta alkaa rasvapaasto lukekaa se jos se kiinnostaa.

231 sivulta alkaen on ne kaksi muuta dieettiohjetta.
ja 232 vasen sivu niin kuin sanoin, noin puoliväli, siinä on se hiilihydraatiton dieetti.

siinä teille vähän muistamisesta ja lukutaidosta.

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 13:03:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Näissä uudemmissa teoksissa ei hiilihydraatittomasta enää puhuta.

Kitrus kirjoitti:
hiilihydraatittomasta-dieetistä ei kirjani mainitse sanallakaan.

Kitrus kirjoitti:
Missä? Mulla on kirja kädessä. Ja joko en osaa lukea tai sitten tässä kirjassa puhutaan nimenomaan ketogeenisestä dieetistä (joka on eri asia kuin hiilihydraatiton). Sanaa hiilihydraatiton-dieetti en vain nyt löydä.

Seireeni kirjoitti:
Hiilariton Atkins on Atkinsin häpäisyä.

valeita kaikki tyyni, Atkinsin mustamaalaamista.
lukekaa suomalainen käännös sivu 232 puolivälistä.
tv Ari

Viestin otsikko: hiilihydraatiton
ViestiLähetetty: 2005-12-20 13:26:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Atkinsin hiilihydraatiton Dieetti
tämä kirja sivu 232. (puoliväli)
Kuva
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-20 13:38:13 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Se jos ollaan asiasta erimieltä ei tarkoita sitä että minä valehtelen, prkl.
Minä ainakin tulkitsen Atkinsin ohjeet niin että hän ei puhu hiilihydraatittomuudesta, vaan niiden rajoittamisesta.

Mutta tässä nyt tätä kirjaa syynättyäni löydän täältä yhden viittauksen tuohon hiilihydraatittomuuteen (voi olla useampikin, mutta en tarvitse sivunumeroita kiitos vaan), mutta hän kehoittaa vain niitä joilla paino ei liikahdakkaan aloitusvaiheessa kokeilemaan sitä.
Ja siitähän tässä oli alunperin kyse. Eli turha jäädä jankkaamaan millä sivulla mainitaan mitäkin tai kuinka kirjaimellisesti kirjaa pitää lukea. Idea on edelleen siinä että vain ne ihmiset joilla on erittäin kova metabolinen/aineenvaihdunnallinen resistenssi, eikä paino tipu normaalissa aloitusvaiheessa ja ylipaino on suuri voivat kokeilla rasvaapaastoa tai hiilarittomuutta vähän aikaa.
Mutta Ari, kroppasi on omasi ja tee sille mitä haluat. Paastoa vaikka, mutta älä sano olevasi silloin Atkinsin ohjeilla.

Viestin otsikko: kiroilua
ViestiLähetetty: 2005-12-20 13:55:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitrus kirjoitti:
hiilihydraatittomasta-dieetistä ei kirjani mainitse sanallakaan.

Kitrus kirjoitti:

Kitrus kirjoitti:
Mutta tässä nyt tätä kirjaa syynättyäni löydän täältä yhden viittauksen tuohon hiilihydraatittomuuteen (voi olla useampikin, mutta en tarvitse sivunumeroita kiitos vaan)

Eli turha jäädä jankkaamaan millä sivulla mainitaan mitäkin tai kuinka kirjaimellisesti kirjaa pitää lukea.

Kitrus itse kyselit että MISSÄ.
kun annoin sinulle sivunumeron kun et muuten sitä löytänyt, rupeat kiroilemaan.

ja itse väitit kirjaimellisesti että hiilihydraatitonta dieettiä ei ole Atkinsin kirjassa, mutta kyllä se siellä on.

asia on jankkaamatta ihan selvä.
tv Ari

Viestin otsikko: Re: kiroilua
ViestiLähetetty: 2005-12-20 14:11:39 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Ari kirjoitti:

Ei vaan kiroilen sille että syyttelet valehtelijaksi.

Viestin otsikko: Re: kiroilua
ViestiLähetetty: 2005-12-20 14:31:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitrus kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Ei vaan kiroilen sille että syyttelet valehtelijaksi.

semmosta se on kun menee Atkinsin ohjeista valeita kertomaan. onneksi on kirjat todisteena, jotka kertoo totuuden näistä ohjeista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00