Kyllä tuo mielestäni on liikaa "luontoemon hommiin" sekaantumista, että hormoneilla muutetaan sitä mikä on oikeasti normaalia. En halua nyt syyllistää ketään joka pillereitä tai muita hormonaalisia hoitoja kayttää, mutta omilla kokemuksillani en enään koskaan niihin koske.
Eihän se kivaa ole kun kuukaudesta toiseen voi olla hyvinkin kivuliaat kuukautiset, mutta keinoja löytyy, niin kivunlievitykseen kuin ehkäisyyn. Kaikki eivät ehkä sovi kaikille,
mutta laitan nyt ihan kiusallanikin vähän provoa... En mollatakseni ketään, vain ihan kestustelun vuoksi.
En usko että ehkäisyssä olisi joltakulla, ainakaan kovin monella,
kaikki muut keinot kuin pillerit olisivat epäsopivia terveydellisistä syistä. Epämukavia ehkä. Pillerien petollisuus piilee ehkä myös niiden helppoudessa. Kaksi sekuntia päivässä ja sitten voi taas loppupäiväksi unohtaa koko asian.
Onhan sekin tosin vastuunkantoa että hoitaa ehkäisyn jottei tule ei toivottuja raskauksia. Mutta onko se todellista vai eteenpäin siirrettyä vastuuta? Eikö todellinen vastuunkanto ole sitä että hoitaa seuraukset? Vai voiko seurauksien estoa pitää ylipäänsä pitää vastuullisena vai lusmuiluna?
Ja jos puhutaan aikuisista, itsestään huolehtivista ja itsenäisistä, niin eikö se ole kuitenkin oma käsi joka sen pillerin suuhun työntää? Lääkäreitä on helppo syyttää, eivätkö hekin tee vain työtään? Itsehän sitä joutuu päättämään kelpaako hoito jota lääkäri tarjoaa?
Sitten nuoret ovat asia erikseen, heillä on yleensä vielä usko siihen tallella että aikuiset tietävät kuitenkin paremmin. He näkevät edessään pelkän lääkärin sijasta myös aikuisen.
Lääkärillä, jos tuputus on käynnissä, voi pallon heittää takaisin. Kysyä mitenkäs herra/rouva lääkäri itse tuon asian hoitaa?

18-vuotiaana, vuoden seurustelleena olin lääkärissä ihan muista asioista. Lääkäri alkoi sitten kyselemään kuitenkin kaikenlaista ja arvasin että tässä mennään ja kovaa, taas kohti pillerien luvattua maata. (olin noin vuoden ollut ilman) Kun asiassa päästiin ehkäisyys asti, sanoin että me emme ehkäise mitenkään, lapsia saa tulla kun on tullakseen... Hyvä ettei kieleensä tukehtunut

. Ja selkeästi hän tuntui ärtyvän. Hänestä se oli vastuutonta! Mutta en minä lääkäriin mennessä vanno käsi raamatulla totta puhuvani

, varsinkaan jos lääkäri ajaa omaa asiaansa, kuuntelematta minua
(p.s Tänään minua ei tarvitse ottaa vakavasti missään asiassa...)