Mirka kirjoitti:
Mutta ainahan glukoosia liikenteessä on! Ei kai tuo tarkoita, että glukoosia pitää olla paljon, eli enempi glukoosia = parempi immuniteetti?
Ei, ei tietenkään noin. Optimaalinen immuunijärjestelmän toiminta vaan tarvii jonkin verran, liika on aina liikaa. Ja joku appelsiinimehulasillinen on jo aika paukku.
Tästä löytyy tutkimusmainintoja lähinnä epileptisiltä lapsilta, joita on pidetty pitkään ketoosissa. Eli siis allergioilla ym. on tapana parantua, mutta samalla perusvastustuskyky laskee, eli flunssat ym tarttuu helpommin. Tiedossa ei kylläkään ole, mikä tuon aiheuttaa, syyllisiä voi olla esim. puutteellinen protskun saanti, miinuskalorit tai sitten se ketoosi.
Itse voin kyllä allekirjoittaa tuon. Allergiat lähti, mutta viime aikoina on kyllä ollut ihan tavallisten pöpöjen kanssa ongelmia. Ei niin että flunssaa olisi yhtään enempää kuin aikaisemmin, mutta pöpö ei varoittele sillä tapaa kuin ennen ja sitä ei huomaa ennenkuin se menee todella pahaksi. Tai sitten se pahenee paljon nopeammin kuin ennen, en tiedä kumpi. Sitten jos erehtyy menemään lääkäriin niin ne katsoo jonnekin kurkkuun tai korvaan ja sanoo jotain "sun täytyy olla todella kipeä, kuinka sä jaksat olla töissä". Ja mä olen ihan että häh, koska olo ei ole ollenkaan huono sillä tavalla kuin flunssaisella kuuluisi olla. Nytkin mulla on joku keuhkopöpö, se pääsi salaa niin pahaksi että nyt rintakehässä tuntuu koko ajan. Toissapäivänä vähän otti henkeen kun tulin juoksulenkiltä ja eilen salilla hikoilutti tavallista enemmän ja tänä aamuna se sitten vaan iski. Samantyyppinen juttu oli joskus talvella, tosin silloin se oli korvapöpö ja niidenhän ei kuulukaan kai tuntua niin pahalta...
Ei tässä mun jutussa nyt kuitenkaan ketoosia voi syyttää, sillä olen yrittänyt nyt kovasti syödä vähän enemmän hiilareita tällä viikolla ja edellisellä. Ja kivahan se vaan on kun sairaana ei tunne oloaan sairaaksi

Lepääminen vaan on sitten vähän hankalaa.