karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 23:33:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:26:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

vieras taas kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Minulle tämä ei ole elämäntapa eikä kuuri - tämä on ollut ensimmäinen ruokavalioon perustuva menetelmä, jolla olen saanut nuoruustyypin diabeteksen tasapainoon.

Hmm. Tarkennatko? Siis mihin "tasapainoon"?

Nimenoaan tästä näkee, ettet oikeasti tiedä, mikä ero on oireettomalla elämällä ja kroonikkona.

Tämä tarkoittanee tämä, ettet oikeasti tiedä, mitä tasapaino diabeteksen (tai jonkin muun krronisen vaivan) hoidossa merkitsee.

Nimimerkillä
"täällä toinen joka karppaa (jo kuudetta vuotta) koska vain karppiruoalla pysyy oireettomana. Ero aikaisempaan kroonikkoaikaan on niin suuri, että sitä on aika turha edes yrittää selittää sellaiselle, joka ei ole koskaan ollut aidan toisella puolella. Eikä toivottavasti sinne koskaan joudukaan."
alias els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:34:29 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Elämäntapa, johon sopii myös mäkkäri :wink:

Viimeksi viime viikolla kävimme mässäämässä siipan kanssa arjen kiireessä.

otin kanasalaatin ja juustohampparin, josta kippasin sisälmykset salaatin päälle ja pulla-osiot huitsulan pöpelikköön :lol:

Meikäläisen ei kannata ainakaan sokeriin sortua, koska muuten tuloksena on tuskalliset himot ja huono olo, siinä sitä motivaatiota pysyä erossa. Olen muutenkin todennut, että voin "repsahtaa" silloin, kun ei tee hurjasti mieli, silloin kun kuola valuu suupielistä tiedän, etten pysty rajoittamaan aloitettuani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:40:12 
mac saflka pn kuitenkin parasta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:42:12 
Whatever u do, like, eat, drink...

ture kirjoitti:
mac saflka pn kuitenkin parasta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:53:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen asennoitunut tähän elämäntapana, koska hiilariruokia syödessäni mikään ei riitä, kun vauhtiin pääsee :( ! Nälkä vain kasvaa niitä syödessä :roll: . Jos aion ihannepainon saavuttaa, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin alakarppaus. Ja jos se joskus onnistuu, niin ei kyllä huvittaisi takaisinkaan enää lihoa. On tämä sen verran suuri projekti...

Pitää vain ajatella, että elimistöni on tosi hiilariherkkä (ainakin tällä hetkellä). Parempi olisi, jos pysyisin loppuelämäni erossa ainakin niistä kaikkein pahimmista hiilareista (valk. jauhot (ja ehkä muutenkin kaikki leipä), peruna, sokeri, maissi).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 19:01:11 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Pixu, kiva huomata, että on muitakin, jotka tykkää sulkeista, kuin minä (erityisesti tuo sulkeet sulkeiden sisällä tekivät vaikutuksen)

:lol: terveisn yksi sulkeutunut :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 19:16:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

marilyn kirjoitti:
Pixu, kiva huomata, että on muitakin, jotka tykkää sulkeista, kuin minä (erityisesti tuo sulkeet sulkeiden sisällä tekivät vaikutuksen)

:lol: terveisn yksi sulkeutunut :wink:

Oikeastaan {sen [olisi pitänyt (mennä kai näin) ] }. :lol: ...jos ei muuta matikan tunneilta mieleen jäänyt, niin ainakin nämä sulkeiset :) !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 21:31:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elämäntyylinä olis tarkoitus.

Tosin välillä on "vaikeampaa",pitäis ostaa himaan aina jotain ns hyvää,pähkinää,tummaa suklaata jne.

Ettei himot iske päälle,samoin repussa/taskussa olla jotain,niin ei kaupungilla iske hiilarihimot päälle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-03 21:43:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun on vaikea päästä eroon sokerista. Vertaan sitä tupakanpolton lopettamiseen, joka kesti päätöksestä lopulliseen toteutumiseen monta vuotta. Välillä olin viikkoja kokonaan ilman, sitten poltin päivittäin vähän, toisinaan poltin vain tietyssä seurassa, joskus ratkesin itsekin ostamaan tupakkaa... Nyt 1,5 vuotta kokonaan ilman. Sama se on sokerin kanssa. Tiedän varsin hyvin sokerin syönnin seuraukset itselleni sekä pitkällä että lyhyellä aikavälillä, mutta kun se on niin hyvää. Olenkin tällä hetkellä ehkä seurasokeristi (vrt. seuratupakoija), sillä tietyssä seurassa minun on vaikea olla syömättä jäätelöä tai karkkia.

Olen kuitenkin päättänyt päästä joskus kokonaan irti sokerista, mutta varmaan siihen pääseminen vaatii monia, monia sokerin haittavaikutusten takia pilalle menneitä päiviä. ;)

Mutta ehdottomasti karppaus on minulle elämäntyyli, sillä en tahdo enää koskaan joutua kärsimään niistä kaikista vaivoista joita minulla yläkarppiaikoina oli. Ja ei, ne eivät johtuneet ylipainosta vaan nimenomaan ruokavaliosta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-04 14:25:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämä on ensimmäinen kokeilemani ruokavalio, jota voin kuvitella noudattavani lopun ikää. Silloin tällöin voin vallan hyvin herkutella jollain hiilaripitoisellakin ruualla, kunhan se ei jää tavaksi. Karppauksesta seurannut hyvä olo on riittävä peruste jatkaa tätä linjaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-04 14:43:02 
vieras taas kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Minulle tämä ei ole elämäntapa eikä kuuri - tämä on ollut ensimmäinen ruokavalioon perustuva menetelmä, jolla olen saanut nuoruustyypin diabeteksen tasapainoon.

Hmm. Tarkennatko? Siis mihin "tasapainoon"?

Todennäköisesti siis sellaiseen, jossa verensokerit pysyvät tasaisimpina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-04 15:43:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehdottomasti tämä on elämäntapa. Koska en laihduta, niin en tarvitse mitään kuureja. Mutta hyvä olo tästä karppaamisesta tulee, joten miksi söisin mitenkään muuten.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-04 15:53:13 
"Small numbers, small mistakes" filosofoi Dr.Bernstein, ja tosi näyttää olevan. Pienet kerta-annokset mahdollisimman hitaasti imeytyvää hiilihydraattia yhdessä pienten annosten pikavaikutteista insuliinia kanssa, näin se toimii.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-05 08:46:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun tapauksessani on kyse ikävän tiukassa istuvasta sokeriaddiktiosta. Siihen auttaisi täys ketogeeninen ruokavalio, mutta siihen en ryhdy ennen kuin tuo masukarppi, tuleva tisukarppi, on vieroitettu.

Hiilarihimot iskevät silloin tällöin, ja turhan usein niitä tulee noudatettua, mutta jälkeenpäin muistaa aina palata takaisin ruotuun. Miksi? Koska sitä kurjaa oloa ei jaksa kukaan.

Tiedän löytäneeni elämäntapani, josta voi silloin tällöin hyvällä omatunnolla poiketakin. Kuka nyt pysyvästi haluaisi takaisin siihen mahavaivojen ja masentuneisuuden syöveriin. Takaisin sieltä syöveristä aina ponnistaa, nyt kun tietää miten se on mahdollista tehdä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-05 10:45:48 
Elämäntapa 8)

Viestin otsikko: Re: Elämäntapa vai kuuri ?
ViestiLähetetty: 2005-09-06 07:05:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ansu kirjoitti:
Toki on niitäkin, joille tämä on elämäntapa. Esim. Pienettären linja syödä.

Tässäpä jo sanottiinkin että se on minulle elämäntapa.
Kasvatti-isoisä sanoi minulle lapsena että kahviin voi jäädä koukkuun, kas kun minä join kahvia. Sen jälkeen en ole kahvia juonut, vuosi oli 1975.

Nyt minulla on samanlainen inho transrasvoja kohtaan ja hyvin voimakas epäluulo tärkkelystä ja natriumglutamaattia kohtaan. Enhän minä ota tupakkaakaan jos minulle tarjotaan vaikka ei yksi rööki missään tunnu. Enkä juo kuraojasta niin kuin räkää valuvat pikkulapset.

Ja kun tietää että ruokateollisuudessa on suhde ruokaan sama kuin että jos pöästettäisiin viisivuotiaat suunnittelemaan ateriat niin suhtautuu hieman epäluuloisesti kaikkeen tarjottuun ruokaan.

Eilenpä myytiin K-Marketissa Superpaistijauhelihaa. Minä kysin että mikäs siinä paistijauhelihassa on niin "super" ja tämä lihamestari sanoi että "no kun siinä on vain 5% rasvaa". Minä rupesin ulvomaan naurusta :lol: :lol: :lol: ja sanoin että sehän on täyttä PASKAA, annapa sieltä kunnollista. Lihamestari puolusteli että "kyllä se on joidenkin mielestä hyvää".

ViestiLähetetty: 2005-09-06 07:14:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pienetär kirjoitti:
Eilenpä myytiin K-Marketissa Superpaistijauhelihaa. Minä kysin että mikäs siinä paistijauhelihassa on niin "super" ja tämä lihamestari sanoi että "no kun siinä on vain 5% rasvaa". Minä rupesin ulvomaan naurusta :lol: :lol: :lol: ja sanoin että sehän on täyttä PASKAA, annapa sieltä kunnollista. Lihamestari puolusteli että "kyllä se on joidenkin mielestä hyvää".

ootappa vaan, kohta tulee turbopaistijauhelihaa, mihin on lisätty kuitua ja tärkeätä tärkkelystä. Kilohinta kolminkertainen, maku kamala, mutta muutama viranomainen aivopesee kansan uskomaan, että se on hyvää.

ViestiLähetetty: 2005-09-06 07:48:57 
phe kirjoitti:
ootappa vaan, kohta tulee turbopaistijauhelihaa, mihin on lisätty kuitua ja tärkeätä tärkkelystä. Kilohinta kolminkertainen, maku kamala, mutta muutama viranomainen aivopesee kansan uskomaan, että se on hyvää.

Teollisuudelle funktionaaliset elintarvikkeet on popp! Kasvis-stanoli-sterolia makkaroihin ja pian ilmeisesti myös jauhelihaan? Rahantuloa ei voi estää, siitä pitää VRN huolen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-06 08:48:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen nyt kuusi viikkoa hyväkarpannut, ja kyllä tästä tulee elämäntapa. Olo on mahtava, eikä tämä ole oikeastaan edes vaikeata. Hankalimmat hetket ovat kylässä kahvipöydässä, mutta niistä selviän ottamalla vain toisenkin kupin kahvia ja tinkapaikassa jonkun pienen keksin. En halua tehdä tästä isoa numeroa, että emäntä ei tuntisi itseään hämmentyneeksi. Tämä on kuitenkin useimmille ainakin täällä syrjässä maalla aika uusi asia. Muutama lähipiiristä tuntee tämän systeemin ja se riittää minulle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-09-06 09:35:32 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Luojankiitos aloin itse kyseenalaistaan tätä ruokapolitiikkaa vapun tienoilla! Ja sen lisäks googletin tämän foorumin! Kun kerran tämän 'dieetin' kanssa tuntui olevan minun kohdallani vain sallimuksia, päätin tehdä siitä elämäntavan! Helppoahan tämä on! Ukko on vieressä hyväkarpannu ja eilen kertoi painon laskeneen 7kg...hänen aineenvaihduntansa on nopeampaa. Itellä tavoitteena keventyminen hiipien, kuten se painokin on tullut :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00