karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-28 20:34:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1517 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 21:50:16 
Pappa kirjoitti:

Minusta vaan jotenkin tuntuu että joitain ottaa pattiin kun saa herkutella hyvällä ruualla ja silti terveys kohentuu, paino tippuu ja rasva virtaa suanis... ja antaa potkua elämään. ;)

Onko se aivan mahdotonta ymmärtää, kuinka voi herkutella noilla ja LISÄKSI vielä muillakin herkuilla ilman että paino nousee? Tai ehkä se ymmärretään, mutta se jos mikä ottaa joitakin pattiin niin että joutuvat täysin tolaltaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-28 22:24:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

... ja sitten ne heittää tämmöistä:
Anonymous kirjoitti:
Sitä tässä vaan ihmettelen että miten ihminen herää vasta sitten todellisuuteen kun paino huitelee 160 kg tuntumassa. Minkään tahon suositukset ei pakota ketään ihmisistä työntämään suuhunsa

... kun samaan aikaan pienetär (jolla on diagnostisoiduja hormoonihäiriöitä, kiitos vaan kysymÄstä) samalla valittelee, että hän on ainoa yli 150 -kiloinen koko joukosta. Miten ihmeessä tämäkin vierapoloinen on tullut siihen uskoon, että täällä on vain yli 150-kiloisia joilla ei kilokaan lähde veks...

Apropo rasvat ja karpit. tässä laulu kaloriteorian kunniaksi
"Makkarassa on kaksi päätä ja toinen pää on tää.
Toisesta päästä kun puraset, niin toinen pää se jää."
... ja sitten hihkaistaan Teletappien tapaan (eli innostuneesti!): Uudestaan
Makkarassa ...

Jos hypoteesi toimii, mikä tahansa koe todistaa sen.
Jos se ei toimi, yksikin ristiriita kaataa sen.
Meidän kalorimäärissä ei välttämättä ole niin suurta eroa virallisen kanssa.
Mutta meidän kaloreilla ei nälkä ole ongelma.
Joten makkara&kermakaloreilla laihtuu. Ja juuri ja juuri me kestämme tämän yksipuolisen, tiukan ja yksitoikkoisen (makkara-kaakao-vihannes-marja-pihvi-brie-manteli-katkis-pekoni-muna-kermarahka) linjan. Vielä hetken tai vuoden tai parin vuosikymmenen verran...
Heihei, kalaoriteoria!

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 06:53:42 
hoover kirjoitti:
Vieras tarttee miettimiseenkin vehkeitä? Mäkun ajattelin että vaan siihen toiseen puutteeseen.

Älä nyt vieras ihan liikaa ota sitä olutta ettei tartte tulla tänne taas lihavia mollaamaan kun on pää ja sielu ihan itseaiheutetusti pipi.

Tiedätkös on olemassa muitakin vehkeitä kun ne mitkä on miehen jalkojen välissä. Ja viikonloppumeno voi olla muutakin kuin oluen ryystamistä. Varmaan aika yllätys sinulle.

Ja eihän karppaaja edes olutta juo. Ja jos mollaamisesta puhutaan niin kyllä se niin on että nämä vakkarit täällä mollaa vieraita. Ja aika törkeesti viellä. Esim. täysin alaarvoinen nistin kirjoitus ja pienettären höpötykset.
Niin ja sinun "läskihitlerit". Niin ja marilynin "isä kosketteli vähän kummasti". Yksikään vieraista ei ole mennyt tuollaisiin mauttomuuksiin.

Mutta kukin tyylillään. Jos joku on erimieltä kuin sinä ei ole mollausta. Enemmän tässä on nyt kyllä kysymys siitä että se kalikka kalahti, niinkuin joku kommentoikin jo.

terveisin elämäntäpäkarppi tämänjälkeen taustailija

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:09:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Jos ylipainon syy olisi enimmäkseen hormoneissa, lääkkeissä, sairauksissa tms. kuten useat ylipainoiset tuntuvat ajattelevan, kyseessä olisi paljon nykyistä helpommin hoidettava ongelma.

Ai niin kuin miten? Jos sen keksit, olet varmasti ansainnut lääketieteen nobelin!

Ensin on tämä insuliini, sitten on estrogeeni (ja/tai testosteroni), sitten on kortisoli, sitten on adrenaliini, kilpirauhashormoni, serotoniini, dopamiini, leptiini, greliini ja adinopektiini. Kaikki nämä pitää saada kuntoon ja ne vaikuttavat kaikki toisiinsa ja ovat kullakin ihmisillä yksilöllisiä. Ruoat pitää löytyä näiden hoitamiseen lähikaupasta. 99,9% laihduttajista ei ole edes tietoisia siitä että tällainen ongelma esiintyy.

Minulla ainakin dopamiini, leptiini, estrogeeni ja insuliini ovat tuosta luettelosta olleet sekaisin. Kaikki ne pystyvät aiheuttamaan perin ilkeän olon ja loppumattoman lihomisen.

Jos ymmärrät niin tässä on lähes päättymätön numeroyhdistelmä laihtumiselle jota yritetään hakkeroida auki. Voi olla että mahdollisten ratkaisujen joukko on tyhjä. Siksi olen sanonut että paras ruokavalio ihmiselle on mammutin liha ja dodon munat.

Takaisin lähikauppaan: Sieltä on jotakuinkin mahdotonta löytää tyydyttävää ruokaa. Vähärasvaisuususkon takia lihat ovat poikkeuksetta liian vähärasvaisia. Mene vaikka Kirgisiaan vuorille niin tiedät mitä ihmiset alunperin söivät - eli rasvaisia sisäelimiä kanssa, sellaisia mitkä länsimaisille ihmisille on yököttävää tököttiä ja jota ei siksi edes myydä.

Anonymous kirjoitti:
Mutta useimmiten on kyse ihan simppelisti ihmisen nautinnonhalusta: sokeri ja rasva maistuvat hyvältä, ja useiden ihmisten on vaikea vastustaa niitä.

Niin useiden ihmisten että kaupasta on vaikea löytää tuotteita jotka olisivat sokerittomia tai joiden rasva olisi jotakuinkin kelvollista. Ja mikäs siinä, useimmille ihmisille sellaisten tököttien syöminen ei aiheuta mitään ongelmia. Mutta tälle porukalle aiheuttaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:27:32 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Elämäntapakarppivieras pysyy nyt vaan housuissaan ja keskustelee vehkeistä toisilla foorumeilla.

Mä olen perin kyllästynyt siihen, että sinä ja muut närkästyneet tulette tänne syyllistämään lihavia ja pahoittamaan mieliä. Ja niinkun hyvin tiedät, foorumin häiriköt ovat ihan oikea ongelma. Aina voi ottaa uuden nimimerkin tai kirjoitella vaikkapa kirjaston koneelta ilkeitä häirikköviestejä. Siis sen jälkeen kun on tullut blokatuksi foorumilta.

Asiallinen keskustelu ja kritiikki on aina tervetullutta, mutta mun mielestä siinä vaiheessa kun arvon vierailta loppuu aseet asiapuolella ja mennään henkilökohtaisuuksiin, mikä ihme velvottaisi palstan vakikirjottajat pysymään asialinjalla, varsinkaan taistelutantereella? Tässä on kyse kuitenkin ruokavaliosta eikä mistään ristiretkestä.

Jos sinulla on jotain ihan oikeaa asiaa minulle, niin kirjoita meiliä tai yksityisviesti. Minua ei enää kiinnosta jatkaa tätä lapsellista heittelyä kun sinusta ei saa edes vastusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:49:40 
Elämäntapakarppivieraalle:

Jos et anna itsellesi edes väliaikaista nikkiä, eli käyttäjätunnsuta vaikka sitten rekisteröitymättömänä, tulet niputetuksi yhteen kaikkien muiden vieraiden kanssa. Ja koska meidän vieraita on sekä enemmän että vähemmän asiallisia (riitapalstalla etenkin jälkimmäisiä), sinut nikittömänä niputetaan yhteen kaikkien anonyymien kanssa. Tässäkin ketjussa teitä vieraita on ollut jo monta, kirjoitustyylistä päätellen. Mutta nikittömistä ei aina voi tietää (sanoisi tähän NAlle Puh) kun heillä ei ole omaa sormenjälkeä tai siis historiaa. Ja jos muut saavat roisikia likaa ja sontaa miten tykkäävät...

Eli rekisteröityä ei tarvitse. Tuo pullahiiren tapa merkitä viestinsä on aivan riittävä, koska silloin viestit yhdistyvät yhteen henkilöön ja huitominen vähenee merkittävästi.

terv elämäntapaintiaani

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:50:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

... ja tuo ylläoleva olin tällä kertaa minä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 12:11:59 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Anonymous kirjoitti:
Elämäntapakarppivieraalle:

Jos et anna itsellesi edes väliaikaista nikkiä, eli käyttäjätunnsuta vaikka sitten rekisteröitymättömänä, tulet niputetuksi yhteen kaikkien muiden vieraiden kanssa. Ja koska meidän vieraita on sekä enemmän että vähemmän asiallisia (riitapalstalla etenkin jälkimmäisiä), sinut nikittömänä niputetaan yhteen kaikkien anonyymien kanssa. Tässäkin ketjussa teitä vieraita on ollut jo monta, kirjoitustyylistä päätellen. Mutta nikittömistä ei aina voi tietää (sanoisi tähän NAlle Puh) kun heillä ei ole omaa sormenjälkeä tai siis historiaa. Ja jos muut saavat roisikia likaa ja sontaa miten tykkäävät...

Eli rekisteröityä ei tarvitse. Tuo pullahiiren tapa merkitä viestinsä on aivan riittävä, koska silloin viestit yhdistyvät yhteen henkilöön ja huitominen vähenee merkittävästi.

terv elämäntapaintiaani

Ymmärrän vielä sen että joku anonyymivieras käy laittamassa jonkin selkeän informatiivisen viitteen johonkin tutkimukseen tai muuten heittää van jonkin vastaavan vaikka tekstinä.

Mutta sitten kun aletaan nikki identiteetin omaavia kohtaan heittämään omaa mielipidettä olisi perin korrektia nimetä itsensä edes jotenkin. Samoin jos ei halua tulla "leimatuksi" trollikategoriaan tai muuten sekoitetuksi johonkin muuhun yhtä "anonyymiin". Tässä yhdyn elsin mielipiteeseen varauksetta samoin perustein.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 14:42:08 
Taustailija kirjoitti:
Yksikään vieraista ei ole mennyt tuollaisiin mauttomuuksiin.

Ai ei vai? kannattaskos lukea tätä topikkia vähän taaksepäin, niin voi lukea millasia mauttomuuksia herrasmies-vieraidenkin näpeistä on tullut lipsahdeltua?

Vieraileville rasisteille tiedoksi, että mä en ole kristitty. Mulla ei ole ollut tapana kääntää toista poskea. Jos lokaa heitetään, heitän sitä takasin. Mutta mulla on myös tapana puolustaa niitä, joita nimitellään ja haukutaan syyttä suotta. Silloin minä osallistun sotaan miekka tanassa, vaikkei mua siihen olisikaan värvätty. Eräiden miekat on ilmeisesti vähemmän tanassa, kun elämällä ei ole muuta sisältöä kuin tulla tänne läskejä haukkumaan...

Mulle ei vittuilla, lainatakseni lempikirjailijani, Juha Vuorisen sanoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 10:53:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nist kirjoitti:
Mulle ei vittuilla, lainatakseni lempikirjailijani, Juha Vuorisen sanoja.

"I don't suffer fools gladly", sanojana muistaakseni Englannin nykyinen kuningatar.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 19:52:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

kauheesti viestejä tullut tähän ketjuun, ei näitä jaksa edes lukea. Vieraille sanon: jos kritisoitte vakkareita niin rekisteröikää oma nikki, niin sanomanne otetaan ehkä enemmän vakavasti. Nyt menee kaikki vieraat ihan sekaisin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 19:58:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

edit

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 14:20:34 
Nist kirjoitti:
Äläkkä nousee siitä, että tänne tuppaa tulemaan ihmisiä, joilla on itsetuntovaikeuksia jotka projisoimalla oman ahdistuksena päättävät rasistisesti kohdentaa sen johonkin.. ihan mihin vaan,, kunhan saa olla rasisti.. Okei tällä palstalle ei pääse haukkumaan neekereitä, eikä oikeen juutalaisiakaan, mut hei lihavia ainakin pääsee! Se mikä minua vituttaa, on että tollaset nanokokoisten kullien omistajat tulevat tänne nimittelemään. Painusivat lahden toiselle puolelle peniksenpidennykseen, niin olis heillä elämä kenties vähän helpompaa... ja edes jotain sisältöä elämässä kun ei tarttis sitä naurettavan mikroskooppista toukkaa sieltä haarovälistä sokeripalalla ja pinseteillä houkutella esiin...

Juuri tällaisesta tekstistä jää paskan maku suuhun. Haukutaan ja mollataan. Tää on näköjään vaatimus tänne palstalle ja arvonimi nicin alla määräytyy kait siitä, että mitä törkeämpi on suustansa, kuten kyseinenkin kirjoittaja, niin sitä suurempi titteli. Häpeä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 17:39:05 
Silmä silmästä...

Tilanne on ihan sama kun rekisteröitymättömät rasisti-vieraat tulevat tänne ylimielisesti käskemään ylipainonsa kanssa todella taistelleita ihmisiä katsomaan peiliin, ja syyttämään VAIN ja AINOASTAAN itseään ylipainostaan. Mitä nämä rasistit sanovat leukemiaan sairastuneelle lapselle? Katso peiliin ja syytä syövästä itteäs!?!

Toivottavasti edes se paska maistuu hyvälle? Katso peiliin, niin tiedät miksi se siellä suussasi on...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 18:34:04 
Just, just ja kukas se nistin söi ylipainoiseksi 8) Rauhotu jo, älä nyt enempää itsees mokaa. Ei tämmösen takia kannata "miekka tanassa" täällä mokailla itseään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 19:35:57 
Olen ymmärtänyt niin, että tälle foorumille on aivan hyväksyttyä kopioida lainauksia toisilta sivustoilta, muun muassa paikkarisivuilta....

Elikäs antaa paikkarilaisten (ja nistin) puhua:

nist: "Ruokavalioni oli tuolloin (paikkariaikoina) esimerkiksi tämmöinen päivän aikana: aamupalaksi rasvaton jogurtti ja kahvia. Lounaaksi kaksi ruisleipää ja laihis-sulatejuustoa ja kahvia. Illalliseksi vähärasvaisesta jauhelihasta tehtyä kastiketta n. 1 dl ja pastaa n. 2dl. Salaattia. Iltapalaksi banaani, karjalanpiirakka, tms. Kourallinen irtokarkkeja noin joka toienn päivä, joskus enemmänkin."

Paikkarilaisen vastaus nistille:
"Moi,
kiinnitin huomioni syömääsi ruokamäärään painonvartijat ajoilta. Mielestäni olet syönyt todella vähän, pisteitä ei ole varmasti tällä ruokavaliolla kertynyt tarpeeksi, vaan esim. omaan pistemäärääni verrattuna vain n. puolet tarvittavista pisteistä.
Itselläni ei ainakaan ole ollut painonvartijat-aikoina nälkä, vaan olen taatusti syönyt vatsani täyteen joka päivä, ja painoni on tippunut tasaista n. 0,5kg:n tahtia koko ajan.
Ensinnäkin sinulta puuttuivat kasvikset (ainakin tuosta esimerkistä) kokonaan, niitähän pitäisi syödä reilusti JOKA PÄIVÄ, myös hedelmien/marjojen saanti on vähäistä. Kuten myös kalsiumin ja proteiinin.
Oletko siis varma että olet lukenut ohjeet silloin tarkkaan, ja noudattanut niitä?Tuollaisella ruokamäärällä nimittäin ihan varmasti on nälkä, eikä laihdutusta kovin kauaa voi jaksaa.
Itse syön nykyään paljon enemmän kuin ennen. Herkuttelen myös juustoilla, suklaalla yms. mutta vain silloin tällöin ja nauttien, en ylenmäärin.

Usein omassa laihdutuksessaan epäonnistuneet lyttäävät koko jutun siksi, että itse eivät ole noudattaneet terveellisen ruokavalion perustaa. On ihan turha kenenkään kuvitella että jos saa pisteillä syödä 5 suklaapatukkaa päivässä, niin se pitäisi nälän poissa/pystyisi pitkään laihduttamaan/se olisi jotenkin elimistölle hyväksi/terveellistä.
Bisnestähän tämä on, mutta onnistuminen on jokaisen korvien välistä ja osittain myös lukutaidosta (yhä useammin, sen olen huomannut) kiinni."

Aivan fiksulta paikkarilaiselta vaikuttaa - siis tuo edellinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 20:50:26 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pitkäänhän on ollut "yleinen" käsitys että paikkari ja virallisohjeiden laihdutustavat ovat olleet "oikeita" ja ainoita kunnollisia. ketogeeninen on leimattu humpuukiksi. Rasvaisella (onko se sitä oikeasti) ruualla ei muka voi laihtua ainakaan pysyvästi. On mollattu että juu nestettä se on yms.
Se on ollut vaikea niellä monille tahoille että vaikkakin höyrykone noudattaa kaloriteoriaa yksinkertaisella tavalla ei ihmisen kohdalla asia olekkaan niin yksioikoinen.

Nythän sitten niinsanottuja asiantuntijoita on häkellyttänyt kun tälläkin laihtuu eikä vain "oikeaoppisella" painonvartijalinjalla tarkkaillen ja rajoittaen tietoisuuden ja itsekurin kautta kaloreita.

Tutkimukset osoittavat kuitenkin että kummallista kyllä ketogeenisella vapaastikin syövät laihtuvat yhtä hyvin kuin pisteitä tai kaloreita laskevat, jopa paremminkin. Lihasmassan säilyminenkin saattaa olla ketogeenisella sama tai parempi.

Ihmisen suojaaminen glukoosivajeelta turvaamalla riittävä hiilihydraatin saanti perustuu ajat sitten haudattuihin vääriin uskomuksiin elimistön toiminnasta ja tarpeista. Siinä on joskus tapahtunut vakava moka.

painonvartijoissa varmasti saa tuloksia sellainen jolla ei ole suurta ongelmaa nälänhallinan kanssa. Ei kaikille ihmisille elimistön eri säätötekijät generoi samanlaista ja yhtä voimakasta nälkää, samoin kyky sietää lievääkin nälkää saati isompaa on hyvin yksilöllistä.

Ketogeenisen eduksi voi laskea sen että usein niillä joille hiilihydraattirunsaalla ravinnolla kalorivajeella olo tuottaa kestämätöntä nälkää saattavat juurikin paljon hyötyä ketogeenisen ominaisuudesta vähentää näläntunnetta selkeästi.

Minä esimerkiksi voin tästä millä hetkellä hyvänsä ilman mitään olotilan muutostuntemuksia olla vaikkapa kolme päivää syömättä... mikäs muuttuisikaan... verensokeri pysyy stabiilina koska olen sopeutunut ketoosiin ja tuotan itse tarvitsemani glukoosin jonka hiilihydraatteja syövä saa ravinnostaan, tuskimpa sen kolmen päivän aikana nälkäkään lisääntyisi...ehkäpä päin vastoin. (testannut) . Mutta jos nostaisin verensokeriani hiilihydraatilla niin sillä hetkellä olisi aika mojova nälkä kun se lähtee tippumaan muutonki kehno olo, kroppa huutaisi ruokaa.

Toki minullakin on pieni tasainen nälkä mutta samalla se on suunnilleen "yhdentekevä" olemukseltaan oikeastaan aika huomaamaton. Paino tippuu (tippunut reilu 35kg/ 1/2v) ja olo on mainio. Tänä aikana minua ei nälkä ole yllättänyt (paitsi kun väärän tiedon seurauksena söin runsaahkon määrän ruokaa jonka ei pitänyt sisältää hiilihydraattia, oli vahinko)

Silloin kun söin leipää, puuroa, perunaa... oli aina kohta nälkä... ruokaa oli aina kohta pakko saada...

Vaan nyt on toisin. Ja minulla ei ole mitään laihdutuskuuria, en maksa vaakalla käynnistä ja ruokavalio on sellainen johon ei tarvitse tehdä mitään muutosta. Miten käy tahdon avulla tehdyllä kalorirajoitteella sitten kun laihdutus lopetetaan ja siirrytään runsaskalorisemmalle ravinnolla ja se tehdään lisäämällä hiilihydraattia, sitä joka sen laihdutustarpeen aikanaan aikaansai. . Lisätään hiilihydraattia, miten siinä sitten käy? Nälkä kasvaa.... mutta voihan viiden vuoden kuluttua taas aloitta laihiksen.

Toki saman voi tehdä jos alakarpaten on vain laihdutus"kuurilla" sitten palaa hiilihydraattirunsauteen. Usea ei palaa koska oma kokemus ruuasta muodostuu senverran hyväksi ja usea myös perehtyy samaan aikaan lisään terveelliseen ravitsemukseen muutoinkin.

Toki jokainen on yksilö ja joku onnistuu kaikesta huolimatta eikä enää palaa vanhaan, on systeemi mikä hyvänsä.

Minun kohdalla tiedän että tämä on niin mainio ruokavalio ja nautinnollinen ettei tulisi mieleenkään palata, puuro/peruna/leipä/ linjalle ja vaikka jätän mainitsematta vihannekset niin pidän niitä selviönä, runsaasti.

Mutta nyt syön kasan karpaloita....njam

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 21:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Juuri tällaisesta tekstistä jää paskan maku suuhun. Haukutaan ja mollataan. Tää on näköjään vaatimus tänne palstalle ja arvonimi nicin alla määräytyy kait siitä, että mitä törkeämpi on suustansa, kuten kyseinenkin kirjoittaja, niin sitä suurempi titteli. Häpeä.

Joo, niin haukutaankin. Ja mollataan myös. Ihan turha minusta itkeä että täällä ollaan ilkeitä, jos tänne tullaan jotain pastamissiota toteuttamaan. Nämä vieraat saisivat ensin itse katsoa peiliin, ja miettiä että mikä on kun ei minua uskota? Miksi minulle ollaan ilkeitä? Miksi olen tyhmä? Kannattaisiko olla hiljaa?

En muuten enää ymmärrä yhtään miksi tänne saa rekisteröitymättä kirjoittaa. Rekkautuminen kestää kaksi minuuttia, luulisi onnistuvan tämän vieraan kaltaiseltakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 00:07:02 
Tarkennus, ennen kuin joku lukihäiriöinen ja kiukkuinen karppi taas uiskentelee liian syville vesille omissa tulkinnoissaan minun sanomisistani.

Ainakaan minä en halua syyllistää tai syytellä syömishäiriöisiä ihmisiä yleensä, olivat he sitten laihoja tai ylipainoisia. Omat kommenttini ovat kohdistuneet sitä vastaan, että jotkut ihmiset täällä syyttävät ongelmastaan vain muita tahoja, jopa mustamaalaten, eivätkä omasta mielestään ole millään lailla vaikuttaneet omaan tilaansa. Pienetär ja nist ovat hyviä esimerkkejä tästä tyylistä ja kommenttini ovat tarkoitetut nimen omaan heille. Ymmärrän, että ihan varmasti on olemassa myös ihmisiä, joiden aineenvaihdunta reagoi erikoisella tavalla normaalina pidettyyn ruokavalioon, enkä kiistä etteikö tällöin olisi hyvin vaikea saada painoa pysymään alhaisena ja syömään edes jokseenkin 'normaalisti'. Ärsyynnyn kuitenkin, jos huomaan, että sitä käytetään tekosyynä. Ja epäily siitä tulee tietynlaisesta argumentaatiosta.

Kiitos muuten wi ja jenni (ja pappa + muut) kiihkottomista vastauksistanne. :P Mukavaa, että karpeistakin löytyy teitä ei-pipo-niin-tiukalla- oleviakin, jotka huomaavat, ettei kaikkea tarvitse ottaa hyökkäyksenä henkilökohtaisella tasolla ja jotka eivät pidä ei-karppeja vihollisinaan, jos uskaltavat puolustaa omia näkemyksiään asiasta, vaikka ne sitten menisivätkin liikaa yksin sen 'vihollisleirin' vanhojen näkemysten kanssa, ainakin joiltain osin.

Minäkin varmaan muuten rekisteröisin nikkini, mutta arvelen, että jo tuo sana itsessään kuumottaisi joidenkin karppien otsasuonia jo pelkällä viittauksella noihin kammottuihin hiilareihin, etten vielä ole uskaltanut. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-01 00:19:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pullahiiri kirjoitti:
jotkut ihmiset täällä syyttävät ongelmastaan vain muita tahoja, jopa mustamaalaten, eivätkä omasta mielestään ole millään lailla vaikuttaneet omaan tilaansa.

Etkö millään voi uskoa että "joillekin ihmisille" se voi olla totta? Minä kyllä koin tämän aika kollektiivisena vittuiluna meitä kaikkia kohtaan.

Ja juu, olen vaikuttanut omaan tilaani. Olen syönyt ruisleipää lättalla ja kokenut tunnontuskia jos olen siihen laittanut ohuenohuen kalkkunasiivun. Olen syönyt paahtoleipää 5%-juuston kanssa. Olen syönyt täysjyväpastaa tomaattikastikkeen kanssa. Ja ihmetellyt että mistä tämä läski oikein tulee? Eli omaa syytäni on, joo.

Olen voinut huonosti ja ollut nälkäinen.

Pullahiiri kirjoitti:
ettei kaikkea tarvitse ottaa hyökkäyksenä henkilökohtaisella tasolla ja jotka eivät pidä ei-karppeja vihollisinaan, jos uskaltavat puolustaa omia näkemyksiään asiasta, vaikka ne sitten menisivätkin liikaa yksin sen 'vihollisleirin' vanhojen näkemysten kanssa, ainakin joiltain osin.

Minä en ymmärrä että miksi niitä näkemyksiä pitää puolustaa _täällä_.

Pullahiiri kirjoitti:
Minäkin varmaan muuten rekisteröisin nikkini, mutta arvelen, että jo tuo sana itsessään kuumottaisi joidenkin karppien otsasuonia jo pelkällä viittauksella noihin kammottuihin hiilareihin, etten vielä ole uskaltanut. 8)

No vaihda nikkiä ja aloita puhtailta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1517 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00