karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 08:26:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1518 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 08:56:39 
Yupik, rauha!
Ei tuo VT ole ennenkään osannut lukea kokonaisia lauseita...


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 10:14:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Totta helvatassa Kiinassa syödään per capita enemmän riisiä kuin Suomessa. So what? Kokojyväviljaa siellä ei sitten syökään kukaan, ja perunakin on melko eksoottinen vieras pöydässä. Kiinassa on iso, köyhä maalaisväestö joka elää pääosin riisillä koska on rutiköyhää ja riisi on valtion subventoimaa. Kiinan varakkaat taas syövät 100 x enemmän kasviksia ja äyriäisiä kuin suomalaiset, öljyä ja rasvaista possua samoin, riisiä vähänlaisesti, mutta lihottaa itseään mäkkäreissä.

Mikä on pointti?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 10:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-10-18 00:50:12
Viestit: 1630
Mirka kirjoitti:
Mikä on pointti?


Pointtinsa on ilmeisesti se, että kun ei pysty vastaamaan kysymykseen,
hän vaihtaa suunnan ja yrittää sitten syyttää muita siitä, mitä hän
itse väittää.

-yupik


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:10:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
Elka kirjoitti:
Kolmannen kerran kuitenkin kysyn Markulta:

"Sokeri ei lihota tai hankaloita elimistön toimintaa enempää kuin mitkään muutkaan hiilihydraattien lähteet, kuten vilja tai hedelmät. Kun sokeri siirtyy suolesta verenkiertoon, hajoaa se samoiksi molekyyleiksi kuin mikä tahansa muu tärkkelys." (juttua varten on haastateltu asiantuntijoita Pertti Mustajoki ja Hannu Mykkänen)

Eihän tässä mitään uutta ole, sanovat vain sen, mikä on itsestään selvää:
vilja ja hedelmät hajoavat aivan samoiksi molekyyleiksi kuin sokeri ja lihottavat ja hankaloittavat elimistön toimintaa yhtä paljon kuin sokeri.

Tämä suomalaisten asiantuntijoiden mielipide ei sitten millään kelpaa? Siis turha sokerinkulutusko ja lihavuus, ei tärkkelyksen kulutus, on syynä diabeteksen lisääntymiseen? Miten sokerin kulutus kemiallisesti eroaa tärkkelyksen kulutuksesta? (Vai ne yllä mainitut elintärkeät ’paitsi japanilaisille’ kuidutko taas ovat paljon vartijana.) Mitä on ei-turha sokerinkulutus?

Tottahan se on, että kokojyväviljasta ja sokerista saatava energia lihottaa yhtä paljon. Erona on vain se, että sokerista ei saada muuta kuin energiaa. Kokojyväviljasta saa myös paljon tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita. Siinä on myös kuituja, jotka hidastavat vapautuneen glukoosin imeytymistä. Niitä ei ole sokerissa eikä kuoritussa viljassakaan. Ei sokerin ja tärkkelyksen kulutuksessa ole paljoakaan eroa ellei tärkkelystä nautita kokojyväviljan mukana. Lihoaminen edellyttää sitä, että ihminen saa ravinnostaan enemmän energiaa kuin kuluttaa. Näin myös liiasta tärkkelyksestä ja kokojyväviljastakin. Ei-turhaa sokerinkulutusta on esim. maratonjuoksijoiden matkan varrella ottamat sokeripitoiset juomat. Hehän kuluttavat matkallaan paljon energiaa, joka täytyy korvata. Juomiin on usein lisätty valmista glukoosia, joka imeytyy elimistöön nopeammin kuin ruokosokeri.

Suurin syy aikuisiän diabetekseen on ylipaino varsinkin silloin, kun se on kerääntynyt vatsan ympärille, kuten Diabetesliiton laatimasta riskitestistä
http://www.diabetes.fi/testit/riskitesti/
voi todeta. Siinä ei vielä kysytä päivittäistä sokerinkulutusta, koska sen vaitutusta sairastumisriskiin ei ilmeisesti ole vielä täysin selvitetty. Vasta viime vuonna (HS. 24.8.2004) muistaakseni eräs amerikkalainen tutkimusryhmä totesi myös turhan sokerinkulutuksen lisäävän aikuisiän diabeteksen vaaraa. Uutisessa ei mainittu tutkimuslädettä eikä tarkemmin sitäkään, miten tutkimus oli tehty. Riskitekijäksi mainittiin jopa lasillinen sokeroitua virvoitusjuomaa päivittäin. Siinä on sokeria noin 20 g, ja päivittäin juotuna sitä kertyy vuodessa 365 x 20 g = 7,3 kg. Vähäinen määrähän se on verrattuna vuosittaiseen sokerinkulutukseen, joka on maassamme n. 40-50 kg/henkilö.

Antaahan tämä amerikkalaistutkimus aiheen päätellä, että myös turha tärkkelyksenkulutus lisää aikuisiän diabeteksen vaaraa. Miten paljon? Sen selvittämiseksi tarvitaan lisätutkimuksia. Pitäisi ensin selvittää niiden sokeri- ja tärkkelyksenkulutus, jotka sairastuvat siihen ilman ylipainoa. Heillä sairastumisriski on vain 1/100 tai, jos siihen on perinnöllinen taipumus, silloinkin vain 1/25. Varmasti tuo riskitestikin seuraa aikaansa. Jos turha sokerin- tai tärkkelyksenkulutus todella osoittautuu riskitekijäksi, kyllä niistäkin tullaan antamaan riskipisteitä riskin suuruuden mukaan.

Itselläni riskipisteitä on vain seitsemän, joista kaksi 51 vuoden iästäni ja viisi siitä, että isälläni oli aikuisiän diabetes. Sairastumisriskini on siis vain 1/25.

_________________
Markku Salonen
Kemisti, aineenopettaja


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:33:33 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
"Kokojyväviljasta saa myös paljon tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita."

Tule uskollasi autuaaksi, et näköjään mennyt Fienliin tarkistamaan, kuinka asia oikeasti on, kuten kehotin. Kaupan olevista viljatuotteista saa hyvin vähäisiä määriä mitään ravinteita suhteutettuna niiden kalorimäärään. Mutta tämä vaatii jo vähän perehtymistä...

Jos oikeasti haluat tietää,

http://www.fineli.fi/

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:37:36 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Markku kirjoitti:
Pitäisi ensin selvittää niiden sokeri- ja tärkkelyksenkulutus, jotka sairastuvat siihen ilman ylipainoa. Heillä sairastumisriski on vain 1/100 tai, jos siihen on perinnöllinen taipumus, silloinkin vain 1/25. Varmasti tuo riskitestikin seuraa aikaansa. Jos turha sokerin- tai tärkkelyksenkulutus todella osoittautuu riskitekijäksi, kyllä niistäkin tullaan antamaan riskipisteitä riskin suuruuden mukaan.


Tässä vaan on se vaara että kausalitetti saattaa mennä väärin. Entäpä jos juuri he jotka ovat taipuvaisia lihomaan runsashiilihydraattisella ovat samalla niitä alttiimpia sairastumaan II-tyypin diabetekseen ilmankin lihomista, he vaan satuvat samasta perussyystä sekä sekä lihomaan että sitten sairastumaankin. Onko varsinainen syy oikeasti lihavuus. En tarkoita etteikö silläkin voi olla itsessään myötävaikuttava yhteys mutta minusta tilastoilla on tehty aika huoleton kausaliteettiasettelu. Minusta päätelmän tulee perustua sen selvittämiseen kuinka insullini elimistössä tarkalleen ottaen toimii ja millä kaikilla mekanismeilla järjstelmä vammautuu.

Minusta alkaa vaikuttaa siltä etä juuri nämä tilastot ovat nyt oikean kehitykse pahin jarru. Edelleenkin meillä lapsikuolleisuuden vähäisyys korreloi aika vahvasti asfaltoituihin tiekilometreihin pern asukas. Lisätkäämme siis teiden asvaltointia edelleen.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:43:13 
Nonih. Siis hiilareilla elävä kiinan maalaisväestö ei ole ylipainoista. Hiilari ei siis ole lihavuuden syy.

Seuraavaksi sitten se liikunta. kauankohan siihen menee :roll:


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:45:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
els kirjoitti:
Mitenkäs tämä nyt menikään?

1. Nyt kerrot, ettei kuorittu vilja olekaan kovin hivenistä. Ja silti olet aika monissa postituksissa kertonut suosivasi leipää ja keksejä??? Kai tiedät että kaupoissamme myytävän "kokojyväleivän" jauhoista on suurin osa kuorittuja, viljalaadusta riippumatta. Ja niissä on jäljellä enää 5% alkuperäisen viljan hivenistä...

2. Ja nyt väität että talkkunan hiilihydraatit varastoituvat elimistöön nopeasti. Eikös sen tärkeän tärkkelyksen (varsinkin kokojyväviljasta) pitänyt olla hitaasti ja huonosti imeytyvää?

Tätä menoa alat pian valistaa meitä nopeasti sokeristuvista tärkkelyksistä ja siitä, miten hankalia ne ovat diabeetikolle. Fazerin vanhan paahtoleipämainoksen sanoin: "No mutta tuohan kuullosti hyvältä..." 8)

terv els

1. Talkkuna, jota syön (Aitoa hämäläistä talkkunajauhoa, Rantasen mallastehdas), on valmistettu kuorimattomasta kokojyväviljasta. kaurasta ja ohrasta (sekä herneestä). Siinä ovat kaikki vitamiinit ja hivenaineet tallella.

Ainakin esim. Linkosuon vähäsuolainen (0,7 % suolaa) ruisleipä Eväs sisältää kuitenkin 54 % täysjyväruista. 215 g:n pakkauksessa sitä on 116 g. Hiivaleipävehnäjauhojakin siinä on mutta myös perunahiutaleita, hiivaa, emulgointi- ja sakeuttamisaineita sekä mineraalisuolaa, joka sisältää natriumkoloridia, kaliumkloridia, magnesiumsulfaattia ja lysiinihydrokloridia. Näistä kalium ja magnesium ovat tärkeitä hivenaineita. 100 g tuota ruisleipää sisältää energiaa 924 kJ = 221 kcal, proteiinia 7,1 g, hiilihydraatteja 42,9 g, joista sokereita 3,5 g, laktoosia 0 g, rasvaa 1,9 g, joista tyydyttyneitä rasvahappoja 0,1 g, ravintokuitua 8,7 g ja natriumia 2,6 g. Joten riittävän terveellistä ainakin tämä Linkosuon ruisleipä on, vaikkei se olekaan puhdasta ruista.

Primulan kolmen viljan leivästä näkee jo päältä, että siinä on kovia viljansiemeniä, joten se on ainakin osittain kokojyväleipää. Ei siis pelkkää valkoista leipää, jota kyllä nuorempana suosin.

Tasangon fruktoosipipareita syön vain välipalana. En ole väittänytkään, että ne olisi tehty kokojyväviljasta. Minulla on ilmeisesti niin suuri energian kulutus, että näläntunne tulee helposti. Vain pari piparia riittää poistamaan sen. Joskus kyllä tulee otettua kolmaskin. Ruokahaluhan kasvaa syödessä.

2. Tarkoitin tässä sitä, että elimistöön imeytynyt glukoosi varastoituu soluihin nopeasti. Siksi 300 mmol glukoosia ei nostakaan verensokeria 60 mmol:iin/l, jos oletetaan, että ihmisellä on verta 5 l. Suurin osa ohutsuolesta verenkiertoon tulevasta glukoosista menee solujen käyttöön välittömästi ellei ole diabetesta.

Sekoitan talkkunajauhon noin 2 dl:aan hyla-piimää ja syön sen tavallisella ruokalusikalla. Jos tiedät tavallisen ruokalusikallisen tilavuuden, voit laskea, kuinka monta lusikallista yksi annos sisältää. Viehän sen tärkkelyksen hajoaminen siinä paksussa piimässä jonkin verran aikaa.

PS. Koska alkuperäinen viestini on johtanut väärinkäsityksiin, olen tehnyt siihen korjauksia ja täsmennyksiä.

_________________
Markku Salonen

Kemisti, aineenopettaja


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 13:49:58 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
vieras taas kirjoitti:
Nonih. Siis hiilareilla elävä kiinan maalaisväestö ei ole ylipainoista. Hiilari ei siis ole lihavuuden syy.

Seuraavaksi sitten se liikunta. kauankohan siihen menee :roll:


Kohtuullisellakin liikunnalla on hormonaalista kautta edullinen vaikutus terveyteen myöskin insuliinin toiminnan kannalta riippumatta ravitsemuksen makroravinnesuhteista. Mitä merkillistä tässä on ja onko joku jossain sen kiistänyt.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 15:18:52 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Vähän liikkuvalla varakkaalla ihmisellä hiilari on edelleenkin suurin lihomisen syy. Minä en haaveile Kiinan köyhien elämästä. Aasian maissa rikkaiden elämä on paaaljon mukavampaa, ja pitkäikäisempää.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 15:26:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 20:09:11
Viestit: 802
Blääh

http://www.thincs.org/Malcolm2.htm#oct22-2004

'nuff said, kakostyypin diabetes potenssiin x-kymmentä. Look ma, NO FAT!

;)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 16:12:18 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Malcolm on mun idoli *palvoo*


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:09:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
Pappa kirjoitti:
Entäpä jos juuri he jotka ovat taipuvaisia lihomaan runsashiilihydraattisella ovat samalla niitä alttiimpia sairastumaan II-tyypin diabetekseen ilmankin lihomista, he vaan satuvat samasta perussyystä sekä sekä lihomaan että sitten sairastumaankin.

Ei tällaisille väitteille ole löytynyt tarpeeksi perusteita. Sitä osoitta seuraava linkki
http://www.sydanmerkki.fi/etusivu.asp
tuotteisiin, joille on myönnetty sydänmerkki. Myöntämisperusteet ja luettelo sydänmerkin käyttöoikeuden saaneista tuotteista. Joukossa on paljon kokojyvätuotteita mutta myös sokerikorppuja ja Porin leipä Oy:n rusinapulla. Löytyypä aamiaisvalmisteiden joukosta myös Taivalkosken Myllyn Herkkutalkkuna.

Tulostin jo itselleni luettelon noista tuotteista ja myöntämisperusteista, jotta voisin tutustua niihin, kun on aikaa.

_________________
Markku Salonen

Kemisti, aineenopettaja


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:10:19 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Markku kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Entäpä jos juuri he jotka ovat taipuvaisia lihomaan runsashiilihydraattisella ovat samalla niitä alttiimpia sairastumaan II-tyypin diabetekseen ilmankin lihomista, he vaan satuvat samasta perussyystä sekä sekä lihomaan että sitten sairastumaankin.

Ei tällaisille väitteille ole löytynyt tarpeeksi perusteita. .


Ja se väite oli?


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Markku kirjoitti:
http://www.sydanmerkki.fi/etusivu.asp
tuotteisiin, joille on myönnetty sydänmerkki. Myöntämisperusteet ja luettelo sydänmerkin käyttöoikeuden saaneista tuotteista. Joukossa on paljon kokojyvätuotteita mutta myös sokerikorppuja ja Porin leipä Oy:n rusinapulla. Löytyypä aamiaisvalmisteiden joukosta myös Taivalkosken Myllyn Herkkutalkkuna.

Tulostin jo itselleni luettelon noista tuotteista ja myöntämisperusteista, jotta voisin tutustua niihin, kun on aikaa.


:shock: Olipan lista. En käytä niistä mitään muuta kuin hyvin harvoin raejuustoa ja sitäkin söisin mieluummin kunnollisena saksalaisena, enkä pahvinmakuisena suomalaisena versiona.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:25:24 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Markku kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Entäpä jos juuri he jotka ovat taipuvaisia lihomaan runsashiilihydraattisella ovat samalla niitä alttiimpia sairastumaan II-tyypin diabetekseen ilmankin lihomista, he vaan satuvat samasta perussyystä sekä sekä lihomaan että sitten sairastumaankin.

Ei tällaisille väitteille ole löytynyt tarpeeksi perusteita. Sitä osoitta seuraava linkki
http://www.sydanmerkki.fi/etusivu.asp
tuotteisiin, joille on myönnetty sydänmerkki. Myöntämisperusteet ja luettelo sydänmerkin käyttöoikeuden saaneista tuotteista. Joukossa on paljon kokojyvätuotteita mutta myös sokerikorppuja ja Porin leipä Oy:n rusinapulla. Löytyypä aamiaisvalmisteiden joukosta myös Taivalkosken Myllyn Herkkutalkkuna.

Tulostin jo itselleni luettelon noista tuotteista ja myöntämisperusteista, jotta voisin tutustua niihin, kun on aikaa.


Siis tälläkin perusteella:

"Leipä ja viljavalmisteet

Leipä ja viljavalmisteet ovat tärkeä hiilihydraattien ja kuidun lähde. Sydänmerkin myöntämisperusteena on erityisesti suola, koska leipä on sen merkittävä lähde. Natriumin osalta myöntämisperusteet vastaavat elintarvikelain mukaisia vähäsuolaisuuden rajoja. Eräissä viljavalmisteissa on runsaasti rasvaa ja kovaa rasvaa, minkä takia myöntämisperusteena on myös rasva. Kovan rasvan osalta myöntämisperusteet noudattelevat yleisiä ravitsemussuosituksia."

Ja kuulehan Markku, nyt kun tuossa on mainittu "tärkeä hiilihydraattien..." jne

Niin missä näiden sydänmerkin antajien perusteet ovat... tärkkelys on tärkeää koska siitä saadaan tärkkelystä... olikos muita perusteita ;)

Vai miten tuo tärkeä hiilihydraatin lähde on miellettävä. Täältäkö se surullisen huvittava "tärkeä tärkkelys" on peräisin.

Perustettaisiinko sokeritautikerho. Annetaan sitten tuotteille "papukaijamerkkejä" kun se on niin kivaa tehdä kerhotoimintaa, kun se on niin mukavaa ja saa paljon uusia kavereita.. Suomen sokerikin voisi niitä... ei kun se tanskalainen... ja pullapitkoon ja annetaan sokerikerhon merkki... kun siinä ei ole rasvaa (rasvaton taikina) ja iliman muuta kokakolalle koska siinä ei ole rasvaa...

Hassua että leipäkin saa sydänmerkin.. ai niin mutta se kuitu... sydänhän tarvitsee kuituja toki...jotta paksun suolen syöpä saadaan vähemmäksi.. kuitenkin on tutkimuksin osoitettu että runsaita tärkkelyksiä ja vähän rasvaa nauttivat sairastuvat sv tauteihin. kaikkihan tietävät että ihminen tarvitsee viljan kovia kuituja. Sehän on hyvin luonnollista. Koska kaikki tietävät etä niitä on saatava ne ovat tarpeellisia koska niitä pidetään tarpeellisena koska niiden uskotaan parantavan taitia joka mahdollisesti liittyy ravitsemukseen koska sitä esiintyy vain niillä jotka syövät.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:30:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
"Kova rasva tarkoittaa tyydyttyneiden ja trans-rasvahappojen yhteenlaskettua määrää." :roll:

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:37:55 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Lainaa:
Suomen Sydänliitto ja Suomen Diabetesliitto käynnistivät Sydänmerkki-järjestelmän vuoden 2000 alussa. Sydänmerkin myöntämisperusteena on tuotteen sisältämän rasvan määrä ja laatu sekä suolan määrä. Merkki voidaan myöntää kuuden eri elintarvikeryhmän pakatuille elintarvikkeille. Vuoden 2003 lopussa Sydänmerkin käyttöoikeus oli 26 eri yrityksen yhteensä 173 tuotteella.


Lainaa:
Sydänliitto: Yritysyhteistyökumppanit vuonna 2003
3M Pharma
AstraZeneca
Bayer
Chiquita
Demi
Eli Lilly
Exel Oyj
GlaxoSmithKline
Halti Oy
Hansaprint
ISS
Kappa Pakite
Kataja Event Service
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen
K-Plus
K-Ruokakesko
Kuntoväline
Leiras Finland
Medtronic Finland
Novartis Finland
Orion Pharma
Peter Möller/Tamro
Pfizer
Roche Oy/Roche Diagnostics
Sanofi-Syntelabo
St. Jude Medilal
Suomen MSD
Suomen Unilever
Veritas-ryhmä
WL Medical
YLE TV2


Lainaa:
Diabetesliiton internetsivuja tukevat yhteistyökumppanit
Elintarvikkeet

Vaasan & Vaasan
http://www.vaasan.com
p. 0204 46 111
Kuluttajapalvelu 0800 125 125

Vaasan & Vaasan -konserni on suurin leipomoalan yritys Suomessa ja Baltiassa, yksi maailman suurimmista näkkileivän valmistajista sekä merkittävä pohjoismainen pakasteleivontayritys. Kotimaassa tunnetuimpia tuotteita ovat Vaasan Ruispalat -leipä, Vaasan Koulunäkki ja Vaasan Kotiuunin -leivonnaispakasteet.
Rukiin terveysvaikutuksia on tutkittu pitkään. Yhtenä maailman suurimmista ruisleipureista Vaasan & Vaasan on aktiivisesti mukana ruistutkimuksessa. Tutkimuksissa on havaittu ruiskuidun ja täysjyväviljan myönteiset vaikutukset sokeriaineenvaihduntaan. Ruis vähentää insuliinin tarvetta aterian jälkeen, jolloin veren insuliinitasot pysyvät tasaisempina ja sydänsairauksien vaara vähenee. Myös riski sairastua aikuistyypin diabetekseen vähenee.

Lääkkeet ja pistosvälineet

Eli Lilly Finland Oy Ab
http://www.lilly.fi
p. (09) 854 5250

Eli Lilly and Company on maailman suurin insuliinien valmistaja ja insuliinihoidon uranuurtaja. Olemme ottaneet käyttöön ensimmäisenä maailmassa mm. Humalog-pikainsuliinin (v. 1995), yhden yksikön välein annosteltavan esitäytetyn Pen-insuliinikynän (1998) sekä Humalog Mix25- ja Mix50-pikainsuliinisekoitteet (1999). Ne tuovat joustavuutta ja helppoutta diabeteksen hoitoon.



GlaxoSmithKline Oy
http://www.glaxosmithkline.fi
p. (09) 867 867

GlaxoSmithKline on yksi maailman suurimmista lääkeyrityksistä. Tavoitteenamme on parantaa diabeetikoiden elämänlaatua tuomalla uusia, entistä parempia diabeteslääkkeitä potilaiden käyttöön. Olemme juuri tuoneet apteekkeihin Suomen ensimmäisen insuliiniherkisteen. Insuliiniherkiste on tyypin 2 diabeteksen hoitoon tarkoitettu reseptilääke. Investoimme merkittävän paljon myös muiden uusien diabeteslääkkeiden tutkimukseen ja kehitykseen.



Novartis Finland Oy
http://www.novartis.fi
p. (09) 6133 2211

Novartis kuuluu maailman johtaviin lääkealan yrityksiin ja panostaa aktiivisesti diabeteksen tutkimukseen ja nimenomaan sen lääkehoidon kehittämiseen. Novartis on kehittänyt ns. ateriatabletin, jolla voidaan alentaa aterianjälkeisiä korkeita sokeripitoisuuksia. Aterianjälkeinen korkea veren sokeripitoisuus on sydän- ja verisuonitautien vaaratekijä.



Novo Nordisk Farma Oy
http://www.novonordisk.fi
p. (09) 348 2500,
maksuton NovoInfo 0800 122 566

Novo Nordisk – diabeetikon täyden palvelun talo. Tuotteitamme ja palveluitamme: NovoRapid-pikainsuliini, Innovo – muistava insuliiniannostelija, NovoPen Junior – puolen yksikön välein annosteleva insuliinikynä. NovoInfo 0800 122 566 – maksuton neuvontalinja. Sähköposti novoinfo@novonordisk.fi. Diabetesyhteisö internetissä http://www.novodiabetespalvelu.fi – asiasisältö suomalaisten asiantuntijoiden tarkistamaa ja tuottamaa.




Verensokerimittarit

HemoCue Oy
http://www.hemocue.fi
info@hemocue.fi
p. (09) 819 0070

HemoCue kehittää, valmistaa ja markkinoi hemoglobiini-, glukoosi- ja virtsan albumiini -mittalaitteita sekä niissä käytettäviä mikrokyvettejä. HemoCue-järjestelmä perustuu patentoituun kyvettiteknologiaan, ainutlaatuiseen reagenssikemiaan sekä analyyttisesti tarkkaan fotometriin, jotka takaavat laboratoriotasoiset tulokset.
HemoCue Glucose 201+ -laitetta käytetään erityisesti tilanteissa, joissa vaaditaan tarkkoja verensokeriarvoja, kuten diabeteksen seulonnassa, diagnosoinnissa ja seurannassa sekä raskaudenajan tutkimuksissa, sokerirasituksissa ja neonataalihoidoissa.



Abbott Oy, MediSense
http://www.medisense.abbott.fi
p. (09) 7518 418
maksuton palvelunumero 0800 555 500

MediSense-mittareiden edistyksellisen tekniikan ansiosta olemme yksi johtavista diabeteksen omaseurantavälineiden toimittajista Suomessa. MediSense SoftSense mittaa miellyttävämmin; verinäytteen voi ottaa kyynär- tai olkavarresta tai peukalon tyvestä. MediSense Precision Xtra mittaa sekä verensokerin että ketoaineet. MediSense Precision Link on helppo tietokoneohjelma verensokerin seurantaan. Valikoimaamme kuuluvat myös näytteenottolaitteet ja pistoterät.



Bayer Oy
Diagnostiikkaosasto
http://www.diag.bayer.fi
p. (09) 887 887

Bayer on yksi maailman suurimmista ja nopeimmin kasvavista diagnostiikka-alan yrityksistä. Diabeetikot ovat jo neljän vuosikymmenen ajan voineet mitata verenglukoosiaan Bayerin verenglukoosimittareilla ja -liuskoilla. Valikoimassamme on erilaisia mittareita: On mittari ihmiselle, joka vain haluaa verenglukoosituloksen helposti ja varmasti, sekä mittareita, joilla voi siirtää omat tulokset kotitietokoneelle ja lähettää lääkärille sähköpostilla. Lisäksi valikoimaamme kuuluvat myös pistolaitteet ja lansetit. Microlet Vaculance on oiva vaihtoehto diabeetikolle, jonka sormenpäät eivät enää kestä piikitystä.



LifeScan, a Johnson & Johnson company
http://www.lifescansuomi.com
http://www.celego.fi
http://www.lifescan.com
p. (09) 5760 6600,
maksuton palvelunumero 0800 122 322,
maksuton tilausnumero 0800 133 533

LifeScan on maailman johtavia verenglukoosin mittauslaitteiden valmistajia. Laitteillamme on päivittäin yli 3 miljoonaa käyttäjää. Tavoitteenamme on parantaa diabetesta sairastavien elämänlaatua tuotteidemme ja palvelujemme avulla. Toivomme, että internetsivujemme tiedot lisäävät osaltaan diabeteksen tuntemusta. Jos sinulla on tuotteitamme koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä lähettämällä sähköpostia asiakaspalvelu@lifescansuomi.com tai soittamalla maksuttomaan palvelunumeroomme 0800 122 322.



Tamro MedLab Oy
http://www.tamromedlab.com
palvelunumero 0204 45 4755 (Tamro MedLab Oy / Self Care)

Tamro MedLab Oy on jo yli 15 vuoden ajan toimittanut omaseurantaan tarvittavia verensokerimittareita, testiliuskoja sekä pistosvälineitä. Tänä päivänä olemme yksi maamme johtavista alan yrityksistä. Toimimme myös Skandinaviassa ja Baltiassa. Virolaisten diabeetikoiden hyväksi olemme tehneet työtä Partnership in Practise -projektissa yhdessä Suomen ja Viron diabetesliittojen kanssa. Tamro MedLab Oy on alusta asti tukenut Diabetesliiton Dehko-hanketta ja sitoutunut sen tavoitteisiin mm. jalkakomplikaatioiden vähentämiseksi. Kotisivultamme löytyvät Self Care -osastomme tuotteet sekä yhteystietomme. Tervetuloa vierailulle!






Muut yhteistyökumppanit
Aventis Pharma
p. 02 01 200 300

BD
p. (09) 887 0780

Oy Hexal Ab
p. (09) 852 02 030

Oy Leiras Finland Ab
p. 020 746 5000

Medinor Finland Oy Ab
p. (09) 8520 2400

Orion Pharma
p. 010 4291

Pfizer Oy
p. (09) 430 040

Raisio Yhtymä Oyj
p. (02) 443 2111

Roche Diagnostics
p. 01080 2050


Suomen MSD Oy
p. (09) 804 650


Yritysmaailmassa tätä yhteistyötä sanotaan markkinoinniksi.

Liitot eivät todellakaan ole mitään riippumattomia asiantuntijaelimiä. Ne ovat täysin riippuvaisia suomalaisen yritysmaailman rahoituksesta.

Vielä ote sydänmerkin myöntämisperusteista:

Lainaa:
Kova rasva tarkoittaa tyydyttyneiden ja trans-rasvahappojen yhteenlaskettua määrää.


:roll: :evil: :evil: :evil:


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:40:00 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Tää sydänmerkkijuttuhan vasta oikea farssi on kun alkaa niitä oikeen lukea... ;)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-28 17:46:35 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Wi: ja mie kun yritin kätkeä hienovaraisesti sen tuolla aiemmin... "Annetaan sitten tuotteille "papukaijamerkkejä" kun se on niin kivaa tehdä kerhotoimintaa, kun se on niin mukavaa ja saa paljon uusia kavereita.. " ;)


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1518 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)