Pullahiiri on minunkin mielestäni tervetullut keskusteluun, mutta nämä "vieraat" jotka puuttuvat henkilökohtaisuuksiin, eivätkä ole valmiita keskustelemaan asiallisesti, saavat varmasti aivan yhtä asiattoman vastaanoton
Korjatkaa jos olen väärässä; monet alakarpit tunnustavat, että
joillekin sopii paikkari-tyylinen ruokavalio, kun taas toisaalta paikkarit tuntuvat ajattelevan, että alakarppaus
ei sovi kenellekään missään tilanteessa.
Paikkareiden pakollisista rasvoista, ei puhuttu ainakaan vielä pari vuotta sitten, vaikka kuuntelin ja luin varmasti tarkkaan kaikki materiaalit. Sen sijaan neuvottiin salaatin kastikkeeksikin väsäämään jogurttipohjaista kastiketta, että rasvat olisivat mahdollisimman vähissä, ja leivät mieluiten ilman levitteitä jne jne.
Väittäisin (korjatkaa taas jos olen väärässä), että kaikki alakarpit jotka ovat päätyneet tähän ruokavalioon ylipainon vuoksi, ovat kokeilleet aiemmin muita keinoja ja havainneet ne tavalla tai toisella toimimattomiksi ( tähän "vastustaja" yleensä toteaa, että jossain on
huijannut, jos paikkarit tai muut kalori- ja rasva-rajoitteiset eivät ole painonpudotuksessa toimineet. Epäilen että suurin kiukku iskee juuri niille, jotka ovat aiemmin olleet henkeen ja vereen
tunnollisia paikkarilaisia ja huomanneet ettei se toimikaan, tunteehan siinä tulleensa huijatuksi).
Jos jollekin on tullut tunne, että joillakin alakarpeilla olisi erityisen arvostettu asema täällä, kerrottakoon, että itse ainakin olen valmis puolustamaan karppitoveria (karvoihin katsomatta) pahaa maailmaa vastaan. Tavattuani karppeja, olen todennut, että karpit ovat ihania ja rohkeita ihmisiä, sekä hyviä tyyppejä kukin tyylillään.
Pienettärelle lohdutukseksi: minuakin on luultu pojaksi
ja lisäksi kerran kuulantyöntäjäksi.