karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 10:43:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:31:19 
Varpu kirjoitti:
Mutta selvennyksen vuoksi kuitenkin, en tässä ketjussa kokenut Pullahiiren kommentteja läskirasismiksi, minusta hän vain otti yhden näkökulman asiaan.

Pullahiiri kirjoitti:
Teillä itsellänne on ollut siihen osuutta, sillä te olette itse tehneet valintanne siitä, mitä olette suustanne sisään kaataneet. Sinulla on osuus omaan lihomiseesi, myös yhteiskunnalla voi olla, mutta suurin taho, mitä voit syyttää olet sinä itse. Ikävä kyllä.

Minusta tämä "näkökulma" edustaa läskirasismia parhaimmillaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:35:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

yupik kirjoitti:
Tämä on saavuttanut uusia ulottuvuuksia jenkeissä tänä viikkona. Teksasissa nimenomaan meinataan antaa arvosanan BMI:n perusteella

Onnea sinne vain Teksasiin! Jo kaksi Bushia meille antanut osavaltio on varsinainen älyn mekka! (Milloinkahan Bushin juopottelevista tyttäristä tulee presidenttejä vai pitääkö heidän ensin tulla uskoon?)

yupik kirjoitti:
Pienetär: olet tavannut minut tapaamisessa, BMIni oli silloin 42,6.

Se nyt oli lyhyt tapaaminen, emmekä tutustuneet kunnolla, niin kuin ei siinä voinut tutustua monen muunkaan kanssa lähemmin. Itse asiassa ajattelinkin pyytää sinua ja Morrigania ja montaa muuta 40+ porukkaa ilmoittautumaan tuohon painonseurantaan tällä palstalla, kas kun huomaan että lista on ajan myötä karsiutunut ja etenkin sieltä yläpäästä.

40,8 taisi olla painoindeksini tänään. Minä odotan suuresti pääsyä alle 40 jolloin en ole enää SAIRAALLOISEN lihava vaan "pelkästään" vaikeasti lihava.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:41:47 
On olemassa sairauksia, jotka lihottavat ihmistä, vaikka hän ei söisi ollenkaan liikaa. Muuten useimmiten ylipainon syy on liikasyöminen. Pullahiiri katsoo vain nyt (uskoakseni) tuota kohtaa: ihminen päättää itse, syökö hän liikaa vai ei.
Me karpit katsomme asiaa esimerkiksi hormonitoiminnan näkökulmasta, kun ihminen on insuliinioravanpyörässä, onko hän vastuussa teoistaan? Jos nälkä on niin kokonaisvaltainen kuin sinun tyttärelläsi Nist, onko ihminen vastuussa, jos reagoi syömällä "liikaa"? Niin, luulenpa että useimmat alakarpit vastaavat "ei".
Tarkoitin, että en kokenut Pullahiiren kirjoituksia hyökkäävinä, vaan keskustelevina.
Mutta taitaa mennä aika hassuksi, jos kaksi pitkälle samaa mieltä olevaa ihmistä alkaa kinastella siitä, onko joku kolmas läskirasisti vai ei :wink: , joten eiköhän sovita, että kyse oli vain lukukokemuksen erilaisuudesta: jotkut ilmaisut painoivat sinun hermoasi, minun hermoani eivät, luin ne ilmeisesti jotenkin eri painotuksella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:55:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Varpu kirjoitti:
"minulla on kroppa joka valehtelee minun puolestani. Se on kuin vieressä kulkeva kaveri joka härnää ja ilkkuu minua koko ajan. Minä olen tuntenut että minulta on otettu ihmisarvo pois kokonaan. Ihmisarvon ottaminen pois tietyltä kansanryhmältä on äärimmäisen vakava rikos (* ja sen valmistelukin on rikollista."

Tämä on yksi herättävimmistä ja tärkeimmistä lauseista, mitä tällä foorumilla olen lukenut. Kuulun itse siihen Nistin kaliiberiin, jolla ei ole omakohtaista kokemusta kuin "vain" noin 25 kilon ylipainosta (ja rehellisyyden nimissä, koin läskirasismiakin vain erittäin lievissä muodoissa, toisten naisten vinoiluina), mutta aivan samoin kuin Nist, olen päättänyt nousta barrikadeille, jotta läskirasistit saisivat vihdoin turpiinsa! :twisted:
Mutta selvennyksen vuoksi kuitenkin, en tässä ketjussa kokenut Pullahiiren kommentteja läskirasismiksi, minusta hän vain otti yhden näkökulman asiaan. Siitä näkökulmasta voi olla eri mieltä ja asiasta voi niin halutessaan keskustella... Minusta Pullahiiren sävy oli keskusteleva, joten toivotan hänet tervetulleeksi foorumille, ja miksei Pullahiiri-nikillä, sehän on soma sana?
Läskirasismia ovat juuri nämä ylimielisten laiheliinien (jotka ovat perineet sellaiset geenit tai ovat masokisteja perusolemukseltaan) kommentit, että kaikki läski on itseaiheutettua ja läskit olisi verollepantava. Eiväthän nuo kommentit alkeellisintakaan loogista tarkastelua kestä, mutta kummasti ne ovat tilaa saaneet niin ihmisten puheissa kuin mediassakin...

Juurikin näin :)

Arvomuokkaus on ollut käynnissä jo kauan. Mitä ilmeisimmin päättäjillakin on osuutensa. Monissa "kabineteissa" pohditaan keinoja "itseaiheutettujen - elintapasairauksien" osalta ihmisten kastijakoa. Ennakoivat käsiin räjähtäviä tulevia terveydenhuoltokuluja. Ilmapiiriä muokataan kaikin keinoin hiljalleen suuntaan jossa ollaan jo hyvin kaukana humaanista sivistyneisyydestä. Kuitenkaan itse ongelman ennaltaehkäisemiseen ei tehdä juurikaan muuta kuin tekopyhiä silmänlumetemppuja joiden kautta saadaan aina kumottua tulkinnat joissa virallistahoja voitaisiin edes osasyyllistää ongelmaan jonka kuitenkin itse sitten määrittelevät itseaiheutetuksi ongelmaksi. Minkäänlaista sosiaalipsykologista kriittistä tarkastelua tuo ei kestä. Sen etiikka ei kestä. Sen moraali ei kestä. Jos "väärä" ravitsemus on aiheuttanut terveydellisen ongelman, miten se voi olla eriarvoista sellaiseen nähden joka liukasta kelia huomioimatta antaa sen suistaa autonsa ojaan tai huolimaton kävely liukkailla kengillä. Rajan veto siihen mikä on itseaiheutettua suoraan tai epäsuoraan tulisi johtamaan sellaiseen kauhukuvaan yhteiskunnasta jota vain joissakin scifi elokuvissa on vasta nähty.

Jokainen krapulapoissaolo on tahallinen teko. Jokainen liukastuminen on tahallinen teko. Se ettei juossut elinaikanaan riittävästi on tahallinen teko koska nin tehtyään ihminen ei ehkä olisikaan saanut 67 vuotiaana sitä infarktia. Kolarin ajaminen on lähes aina tahallinen teko. Jos seitsemän vuotta syö olkapääkipuun disperiiniä on mahdollinen seurausongelma tahallinen teko. Oman maksan vaurioittaminen alkoholilla on aina tahallinen teko. Entä jos ei valikoi kumppaniaan oikein ja syntyy geneettisesti sairas lapsi, sehän on tahallinen teko.

Minusta asia on niin että jos ihminen on tahallaan laihduttanut itsensä liian alhaiselle rasvaprosentille ja sitten seurauksena on liian nopea kuolema kylmään jouduttuaan on se vähintäänkin oman kuolemansa edesauttamista syömällä väärin.

Jos meillä on taula-aivoja mediassa jauhamassa tätä sontaa tai yhteiskunnan päättävissä elimissä sivistymättömiä yksinkertaisia hölmöjä joiden ainoa kuva kansasta on liituraitainen meikattu pedikyyrillä käynyt toveri lentoaseman terminaalissa kauhistelemassa tahallaan itsensä sairastuttavaa kansaa ollaan..... niin missä. Jos meidän sosiaali ja terveysminiteri kauhistelee kuinka kalliiksi kansa tulee... olisiko ehkä mukavampi ja halvempi tehdä sitä poliittista työtä ilman kansaa. Tulis meinaan halvemmaksi.

Minusta hitlerin ajan kaasukammioista voisi rakentaa tehokkaamat ja paremmat versiot. Ehkä laittaa tietokone kehittämään yksilöille pistejärjestelmä. Siitä sitten riviin...ärs. Tulis meinaan halavemmaksi.

Ehkäpävoitaisiin jalostaa uljas rotu jossa muotoa myöden ja kaikki ovat terveysihanteellista ainesta, rotua. Standardi ihminen joka on ihannepainoinen ja kokoinben uljas olento.... ei kun kehittämään jalostusta...ja vialliset kummajaiset kaasutetaan... tai jotain vielä sivistyneempää käyttöä... miten olisi ravitsemuskäyttö...

Eivätkö nämä hölmöt käsitä mihin kriisiin länsimainen "demokratia" ja sen mahdollinen sivistys on ajanut tai ajamassa itsensä. Kulissidemokratia ja arvomaailman rappeutuma... siitä se alkaa...

Onneksi kalastaja kertoi että tuskin 200v kuluttua biosfäärissä on mitään elollista orgaania millimetriä suurempaa... eivät siis hölmöt ehdi aikaansaada aivan hulluja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 10:55:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varpu kirjoitti:
Muuten useimmiten ylipainon syy on liikasyöminen.

Mutta miksi ihminen syö liikaa? Eihän ihminen juo liikaa (en tarkoita alkoholia)? Eikä nuku liikaa? Minusta esimerkiksi olisi kiva nukkua koko elämä läpi, mutta ei se onnistu vaikka kuinka yrittäisi. Useimmiten ei onnistu edes tirsat silloin kun haluaisi vain laiskotella.

Leptiinin lisäksi Tolonen sanoo...
Tohtori Tolonen kirjoitti:
Vastikään on löydetty toinenkin nälkähormoni, greliini.

ja

Tohtori Tolonen kirjoitti:
Muita tunnettuja ruokahalua säätäviä yhdisteitä ovat dopamiini, serotoniini, neuropeptidi Y (NPY), PYY-hormoni, asetyylikoliini, melaniini, typpioksidi, sytokiinit, adiponektiini, okseksiinit A ja B ja insuliini sekä aivojen insuliinireseptorit. Kaikkien näiden yhteisvaikutus säätää syömistä ja ruokahalua.

... kukapa tietää onko hänen syömisensä taustalla näiden hormonien epätasapaino, Pullahiirikö?

Kuinka paljon olet, Pullahiiri, valmis lyömään vetoa siitä, että kun nämä kaikki eliminoidaan, maailmaan jää edes yksi sairaalloisen ylipainoinen joka syö vain syömisen ilon vuoksi? Minä sanon ettet sinä löydä sellaista ihmistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 11:56:07 
Varpu kirjoitti:
On olemassa sairauksia, jotka lihottavat ihmistä, vaikka hän ei söisi ollenkaan liikaa. Muuten useimmiten ylipainon syy on liikasyöminen. Pullahiiri katsoo vain nyt (uskoakseni) tuota kohtaa: ihminen päättää itse, syökö hän liikaa vai ei.

Juu, ymmärrän kyllä pointtisi. Ja tiedän kyllä, että suurella osalla ylipainoisista ne kilot on tulleet ihan rehellisellä mässäilyllä. Mutta mikä saa ihmisen mässäilemään? Ei ainakaan heikko itsekuri. Ja juuri tämä asia minua tuon pullahiiren ja muiden läskinatsien kommenteissa risoo niin perkeleesti! Olen nähnyt neuvolatyössäni ihan pieniäkin insuliiniresistenttejä lapsia. Miten surullista on se, kuinka heidän vanhempiaan syyllistetään lapsensa "lihottamisesta". Kun lapsella on nälkä, kuka vanhempi kestää kieltää lapseltaan ruokaa? Niinkuin oman lapseni kohdalla: se nälkä voi todellakin olla niin kova, että lapsi itkee kivusta. Olen juoksuttanut tytärtäni lääkärillä, on otettu keliakiakokeet ja tehty laktoosirasitukset - turhaan. Nyt vasta tajuan, että lastani vuosia vaivanneiden mahakipujen syy on nälkä. Liian alhainen verensokeri, jota lapsi itsekään ei näläksi tunnista, vaan huonoksi oloksi ja mahakivuksi. Onneksi oma lapseni ei sentään ole ylipainoinen, vaan ihan sutjakka tyttö. Miten jaksavat henkisesti ne lapset, jotka ovat lihavia insuliiresistenssin takia ja kasvavat aikuisuuteen täällä läskirasistien keskellä?

Itse taas tuon hormonihelvetin jälkeen tajuan, että omakaan lihomiseni ei johtunut mässäilystä. Jopa ukkoni luuli, että syön salaa, koska hän näki ruoka-annokseni ja syömiseni, eikä voinut näin järjellä käsittää, miksi lihoin... Jälkeenpäin hän on pyydellyt anteeksi epäilyjään.

Jos syyllisiä lihomiseen pitää etsiä, niin minusta näkökulmaksi voi ottaa sen, onko esimerksi syöpäsairas syyllinen sairauteensa? Onko skitsofreenikko syypää sairauteensa? Onko kehitysvammainen syyllinen omaan vammaansa? Miksi sitten lihavia ihmisiä syyllistetään? Elimistö on se syypää, ei se sielu, joka siellä lihaisassa ruumiissa asuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 13:14:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Nist, olen kanssasi täysin samaa mieltä. Väite, että nälkä olisi tahdon ja tahdonvoiman asia on typerintä mitä olen kuullut. Tai se jakaa kivasti kärkisijan kompleksisten hiilihydraattien hitauden, kovan rasvan outojen määrittelyjen ja kalori-on-kalori-opin kulmakiven kanssa.

Nälkä ei ole tahdon asia.
Nälkä kertoo puutteesta.
Eläimet luonnossa eivät ylensyö, eivät edes vasta tapetun saaliin ääressä. Ne lepäävät ja nauttivat sen verran kuin sitä silloin tarvitseva.
Korjatkaa syödyn ruoan puutteet ja ylimääräinen nälkä on kuin poispyyhkäisty...
On järjetöntä kysyä, miksi suomen kansa ei syö riittävän vähän, vaikka täällä syödäänkin terveellisemmin kuin koskaan.
Se miljoonan euron kysymys on: mikä suositellussa ruoassamme saa tavallisen tallustajan syömään yli oman tarpeen??

terv els
Nimmarilla "Tahdolla ja tahdonvoimalla on parempaakin tekemistä kuin nälänhallinta (tai kutinanhallinta, sanoo ent. atoopikko)."

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:13:21 
Mikä saa ihmisen syömään yli tarpeen? Mikä saa ihmisen juomaan yli tarpeen? Mikä saa ihmisen tupakoimaan? Mikä saa ihmisen urheilemaan itsensä kipeäksi? En tiedä.
Mutta kun lähdetään sille tielle, ettei ihminen ole vastuussa itsestään, joudutaan myös hyvin pian jenkkioikeudenkäyntien linjoille...
Selkokielellä: en missään nimessä syytä yhtä ainoaakaan lihavaa ihmistä lihomisestaan. Olen ehdottomasti sitä mieltä että lihavien syyllistäminen riittää jo. Vasta sitten, kun väärän ruokavalion synnyttämät häiriöt on eliminoitu, voidaan lähteä pohtimaan liikasyömisen psykologisia syitä. Ehkä niitä ei ole jäljellä, mutta ehkä on.
Ymmärrän vain sen(kin) näkökannan, että ihminen on vastuussa omista teoistaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:43:17 
Nist kirjoitti:
kookos kirjoitti:
Nist,

Ei minulle tarvitse kirjoilla

En ole kirjoillutkaan. Olen äärettömän huono käsitöissä. Sorvata osaan, varsinkin kynttilänjalkoja, mulla oli veisto valinnaisena.

No sattuipas kirjootusvihre. Mutta voi tätä näsäviisastelun määrää. Tyhjät tynnyrit eniten kolisee, vai mitenkäs se meni... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:44:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja siis edellinen oli kookos...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:50:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Varpu kirjoitti:
Vasta sitten, kun väärän ruokavalion synnyttämät häiriöt on eliminoitu, voidaan lähteä pohtimaan liikasyömisen psykologisia syitä. Ehkä niitä ei ole jäljellä, mutta ehkä on.

Viime kesän suuren psykologia-keskustelun tuloksena taisi olla, ettei syömisessä tai missäkään muussa syömiseen liittyvässä ole mitään tekemistä psykologian kanssa, vaan kaikki on vain, ja ainoastaan kemiaa. Psykologit olisi syösty viroistaan alta aikayksikön! :shock: Onneksi vaihdoin alaa! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 15:51:01 
Luin jostain jokin aika sitten, että ministeri Mönkäre ehdotteli normaalipainoisille veronalennuksia, jotta kansalaiset innostuisivat elämään terveemmin. Kyllä meidän hyvinvointivaltiomme omansa pelastaa, kunhan vaan se maksaja löydetään (=lihavat).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 16:06:17 
Mönkäre on itse laihduttanut Paikkareissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 16:07:28 
jatkoa edelliseen...

Kuinkahan paino pysyy?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 16:38:40 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Pullahiiri on minunkin mielestäni tervetullut keskusteluun, mutta nämä "vieraat" jotka puuttuvat henkilökohtaisuuksiin, eivätkä ole valmiita keskustelemaan asiallisesti, saavat varmasti aivan yhtä asiattoman vastaanoton :evil:

Korjatkaa jos olen väärässä; monet alakarpit tunnustavat, että joillekin sopii paikkari-tyylinen ruokavalio, kun taas toisaalta paikkarit tuntuvat ajattelevan, että alakarppaus ei sovi kenellekään missään tilanteessa.

Paikkareiden pakollisista rasvoista, ei puhuttu ainakaan vielä pari vuotta sitten, vaikka kuuntelin ja luin varmasti tarkkaan kaikki materiaalit. Sen sijaan neuvottiin salaatin kastikkeeksikin väsäämään jogurttipohjaista kastiketta, että rasvat olisivat mahdollisimman vähissä, ja leivät mieluiten ilman levitteitä jne jne.

Väittäisin (korjatkaa taas jos olen väärässä), että kaikki alakarpit jotka ovat päätyneet tähän ruokavalioon ylipainon vuoksi, ovat kokeilleet aiemmin muita keinoja ja havainneet ne tavalla tai toisella toimimattomiksi ( tähän "vastustaja" yleensä toteaa, että jossain on huijannut, jos paikkarit tai muut kalori- ja rasva-rajoitteiset eivät ole painonpudotuksessa toimineet. Epäilen että suurin kiukku iskee juuri niille, jotka ovat aiemmin olleet henkeen ja vereen tunnollisia paikkarilaisia ja huomanneet ettei se toimikaan, tunteehan siinä tulleensa huijatuksi).

Jos jollekin on tullut tunne, että joillakin alakarpeilla olisi erityisen arvostettu asema täällä, kerrottakoon, että itse ainakin olen valmis puolustamaan karppitoveria (karvoihin katsomatta) pahaa maailmaa vastaan. Tavattuani karppeja, olen todennut, että karpit ovat ihania ja rohkeita ihmisiä, sekä hyviä tyyppejä kukin tyylillään.

Pienettärelle lohdutukseksi: minuakin on luultu pojaksi :shock:
ja lisäksi kerran kuulantyöntäjäksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 16:41:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Varpu kirjoitti:
Mikä saa ihmisen syömään yli tarpeen? Mikä saa ihmisen juomaan yli tarpeen? Mikä saa ihmisen tupakoimaan? Mikä saa ihmisen urheilemaan itsensä kipeäksi? En tiedä.
Mutta kun lähdetään sille tielle, ettei ihminen ole vastuussa itsestään, joudutaan myös hyvin pian jenkkioikeudenkäyntien linjoille...
Selkokielellä: en missään nimessä syytä yhtä ainoaakaan lihavaa ihmistä lihomisestaan. Olen ehdottomasti sitä mieltä että lihavien syyllistäminen riittää jo. Vasta sitten, kun väärän ruokavalion synnyttämät häiriöt on eliminoitu, voidaan lähteä pohtimaan liikasyömisen psykologisia syitä. Ehkä niitä ei ole jäljellä, mutta ehkä on.
Ymmärrän vain sen(kin) näkökannan, että ihminen on vastuussa omista teoistaan.

Kuka täällä sanoi ettei ihminen olisi vastuussa itsestään?

Vanha juttu:
Jos slummin asukas tappaa, onko syy hänen, kotikasvatuksen vai yhteisön?
Jos hyvän perheen pentu tappaa, onko syy hänen, kotikasvatuksen vai yhteisön?
Kun natsi ja KKK-klubilainen tappoi, oliko syy hänen, kotikasvatuksen vai yhteisön?
Kaikki nuo ovat silti vastuussa teostaan. Siis siitä tappamisesta. Kysymys onkin, moniko meistä tekisi oikein slummissa tai Natsi-Saksan kaltaisessa totalitaarisessa valtiossa? Vanha intiaanien mietelause: Älä arvostele naapuriasi, ennenkuin olet kaksi kuukautta kävellyt hänen mokkasiineissaan.

Nälkä ei ole psykologiaa. Ei myöskään sen tyydyttäminen. Se, että joillekin nälkä hiilihydraateilla paisuu mahdottomaksi, ei liene sentään heidän syynsä, vaikka he vastuussa itsestään ovatkin. Ne, jotka syyllistävät eivät ole huutavaa, jatkuvaa nälkää koskaan kokeneet.

Tahdonvoimalla voi tehdä hurjia asioita. Jopa olemaan syömättä, vaikka nälkä junnaa sisukaluissa. Mutta on se niin turhaa, kun täällä maailmassa olisi paljon muutakin tehtävää. Ja kun sen nälän voisi hoitaa muutenkin...

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 17:06:01 
Ihan tekstianalyysillä: jos joku kritisoi meidän karppien ajattelutapaa, vaikkakin ylilyöden ja henkilökohtaisuuksiin mennen, se on (esimerkiksi) lihavien syyllistämistä. Jos karpit vastaavat hänelle/heille, vaikkakin ylilyöden ja henkilökohtaisuuksiin mennen, se on (esimerkiksi) lihavien puolustamista ja siis hyväksyttävää toimintaa.

Nämä kiihkeät taistot ovat kyllä lystiä luettavaa, mutta mitä näistä jää käteen, jos ei puolin ja toisin lueta rauhassa ja ajatuksella näitä viestejä, jos ei suvaita toisinajattelua, jos ei taistella asioista ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin jne.

Mutta turhautuneena jälleen kerran kyvyttömyyteeni ilmaista ajatukseni niin täsmällisesti, ettei sitä niin haluttaessa voida toiseksi tulkita, lopetan omalta osaltani ketjun kommentoinnin tähän ja jatkan taisteluani suvaitsemattomuutta, totalitaarista ajattelua ja läskirasismia vastaan muilla kanavilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 18:35:50 
Elähän Varpu ny mihinkään karkaa! Nythän tää alkoi vallan mielenkiintoiseksi tämä keskustelu ja pohdinta, kun anonyymi-jengi lopetti kaivamasta verta nenästään.

Mielestäni tuo psykologinen näkökulma on mielenkiintoinen. Mutta itse uskon, että psykologia tulee mukaan vasta myöhemmin, osittain itsetunto-ongelmien liitännäisinä. Lapset ovat aivan natiiveja tässä asiassa. Erityisesti muistan itse noudattaneeni neuvolaterkkarina huolestuneiden vanhempien rauhoitteluun lausetta: "terve lapsi syö juuri sen verran kuin tarvitsee". Yleensä tuota lausetta joutui toistelemaan niille vanhemmille, jotka olivat huolissaan siitä, kun lapsi ei syö ja elää pelkällä pyhällä hengellä. Painokäyriä tarkastellen lapset kuitenkin kasvoivat ihan hienosti, vaikka välillä olikin näitä syömättömyyskausia. Se oli ihan normaalia, terve lapsi tietää milloin syödä. Ja syö vain sen verran, kuin tarvitsee, jos ruoka on oikeaa. Vähän niinkuin tuo Elsin eläinvertaus. Mutta mutta... Painotukseni oli termissä: terve lapsi. Harvemmin nimittäin (itse asiassa en koskaan) törmännyt pieneen lapseen, joka olisi syömättömyydellä saanut itsensä huonoon kuntoon (niitä lapsia näkee sittten siellä kouluterveydenhuollossa...), mutta silloin tällöin oli näitä lapsia, joilla oli vaan jatkuvasti niin kova nälkä, että lihoivat. Muistan eräänkin vauvan, joka oli syönyt itsensä niin pulleaksi, että hänen reisien ihopoimut tulehtuivat pahasti.. Tuskin sillä vauvalla mitään psykologista vikaa kuitenkaan oli..? Ei. Hänellä oli insuliiniresistenssi.

Ja yksi asia mitä kritisoin ja todella paljon on se, että Suomessa ne pula-ajat eivät ole kovinkaan kaukaista historiaa ja vieläkin näkee, että lapsia pakotetaan syömään lautanen tyhjäksi. Mitään ei saisi heittää pois. Millaiseksi kehittyy ihmistaimen nälänhallinta ja kylläisyysskanneri, jos hänen ei anneta itse säädellä syömänsä ruuan määrää?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 20:27:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Eivätkö nämä hölmöt käsitä mihin kriisiin länsimainen "demokratia" ja sen mahdollinen sivistys on ajanut tai ajamassa itsensä. Kulissidemokratia ja arvomaailman rappeutuma... siitä se alkaa...

Tilanne on paljon pahempi kuin luuletkaan. Poliiseilla ja viranomaisilla on mielettömästi valtaa jota he väärinkäyttävät sumeilemattomasti, koska valvontamekanismit eivät toimi. Ilmeisesti lehdistön korruptoimiseen riitetyt rahat ovat loppuneet tai suomettumisen ajan toimittajille on lausuttu liturgiat sen sijaan että he niitä lausuisivat, mutta tilanne on niin paha että mediakin on huomannut sen.

Vuosittain syntyy lapsia joiden sukupuoli on epäselvä (pääasiassa luonnon kemikalisoitumisen ansiosta), mutta jompaan kumpaan sukupuoleen ne on saatava lapsena merkittyä koska tyrannia niin vaatii. Mutta mitään keinoa tietää lapsen oikea sukupuoli ei ole. Siksipä lapsia leikellään, usein pelkän kosmetiikan vuoksi, siihen sukupuoleen joka on lääkärin kannalta teknisesti helpompi eli tytöiksi. Sitten näitä munattomaksi leikattuja miehiä hyppii teini-ikäisinä silloilta. Natsien julmat ihmiskokeet tulee mieleen.

Työttömien pakottaminen töihin jotka koostuvat lähinnä veden kantamisesta avannosta toiseen "palkalla" joka ei riitä edes elinkustannuksiin on orjuuttamista. Tässä Matti Vanhanen osoittaa olevansa isänsä poika, samanlaisia natseja molemmat.

Samalla kun työttömät poltetaan loppuun orjuudessa, vammaisen matka Helsingissä saattaa kestää kolme tuntia, josta suurin osa värjöttelyä ulkona.

Lehdestä luin että suuri osa opiskelijoista on nähnyt nälkää.

Kulttuuri ja urheilu tuntuvat olevan etualalla aivan kuin natseillakin. Näin luodaan uutta uljasta Eurooppaa, jossa on Euroideologia. kemppainen on monessa väärässä mutta ainakin yhdessä asiassa hän on oikeassa: "Eläköön kulttuurien moninaisuus - kaikki kulttuurit samanlaisiksi!"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-02 20:48:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Kysymys onkin, moniko meistä tekisi oikein slummissa tai Natsi-Saksan kaltaisessa totalitaarisessa valtiossa? Vanha intiaanien mietelause: Älä arvostele naapuriasi, ennenkuin olet kaksi kuukautta kävellyt hänen mokkasiineissaan.

Mikä on riittävän oikein? Ja miksi tehdä oikein kun viimeinen oikeintekijä naulittiin ristiin 2000 vuotta sitten?
Kaikkein fiksuinta olisi hankkia aseita ja muonaa ja kaivautua johonkin bunkkeriin odottamaan loppua, sillä tämä yhteiskunta tulee loppumaan. Mutta onko se itsekästä ja tarpeeksi hyvin että pelastaa oman nahkansa, eikö pitäisi herätellä ihmisiä vastustukseen, kapinaan ja samalla altistaa itsensä terrorille? Mutta eikö ole parempi sittenkin että ihmiset nukkuvat yönsä rauhassa onnellisen tietämättöminä siitä mitä ympärillä tapahtuu.

Olen lukenut että viranomaismielivallan perusteet asetettiin Suomessa Kustaa Vaasan aikana 1500-luvulla. On kai kohtuullista odottaa ettei niin suurta väärinkäytösten sarjaa saataisi katkaistua yhden sukupolven aikana. Ei tarvita vallankumousta vaan kulttuurivallankumousta.

Minä toimin itsekkäästi ja hyvyydelläni on välinearvo. Ei slummissa eikä diktatuurissa ole ilmaisia lounaita.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 337 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00