karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 02:36:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 11:15:12 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Sitäpaitsi, miksi laihdutettaessa saa rasvasta saada jopa esim 80% tai ylikin energiantarpeestaan. Miten se laihdutuksen aikana ei ole vahingollista mutta sitten muuloin on, miten se sillätavoin yhtäkkiä muuttuu :roll: . Tunnetko jonkin sellaisen seikan joka elimistössä erottaa sen syödäänkö sikarasvaa vai ihmisrasvaa. Minä en tunne. :) Löytyisikö hyväkin selitys, Markku.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:25:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
Pappa kirjoitti:
Sitäpaitsi, miksi laihdutettaessa saa rasvasta saada jopa esim 80% tai ylikin energiantarpeestaan. Miten se laihdutuksen aikana ei ole vahingollista mutta sitten muuloin on, miten se sillätavoin yhtäkkiä muuttuu :roll: . Tunnetko jonkin sellaisen seikan joka elimistössä erottaa sen syödäänkö sikarasvaa vai ihmisrasvaa. Minä en tunne. :) Löytyisikö hyväkin selitys, Markku.

En ole ravitsemustieteilijä, joten en pysty kovin hyvin vastaamaan tällaisiin kysymyksiin. Laihtuminen edellyttää sitä, että ihminen kuluttaa enemmän energia kuin hän saa ravinnostaan. Sillä ei ole merkitystä, onko energia saatu rasvoista, hiilihydraateista tai valkuaisaineista eikä silläkään, missä suhteissa.

Rasvat hajoavat glyseroliksi ja rasvahapoiksi, jotka ovat joko tyydyttyneitä (ei kaksoissidoksia) tai tyydyttymättömiä (molekyyleissä yksi tai useampia kaksoissidoksia). Elollisen luonnon kemia (biokemia) ei kuulu erikoisalaani, mutta elollisessa luonnossa on paljon monimutkaisia molekyylejä, ilmeisesti sellaisiakin, jotka kykenevät tunnistamaan kaksoissidokset. Elimistössä rasvahapot palavat vedeksi ja hiilidioksidiksi, kuten myös hiilihydraatitkin. Silloin sillä ei enää ole merkitystä, mistä vesi ja hiilidioksidi ovat muodostuneet. Mutta niin kauan kuin rasvahapot ovat rasvahappoina elimistössä, niillä on vaikutusta. Niiden palaessakin muodostuu välituotteita, jotka vaikuttavat elimistössä ennen kuin ne palavat. Lisätietoja artikkelista
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=224
Ja lisää otteita:

Onko hiilihydraattien karsiminen terveydelle vaarallista?

Hiilihydraattien välttämiseen perustuvien dieettien pitkäaikaisen käytön turvallisuudesta ei ole takeita. Hiilihydraattien välttämiseen perustuvia dieettejä ei suositella insuliinihoitoa käyttäville diabeetikoille, sydänsairaille eikä kihtipotilaille.

Yleensä paino putoaa vähähiilihydraattisella dieetillä varsinkin aluksi hyvin nopeasti, jopa pari kiloa viikossa. Sen seurauksena veren sokeritasapaino yleensä kohenee ja veren rasva-arvot saattavat korjaantua lyhytaikaisesti.

Laihtuminen perustuu nestehukkaan ja siihen, että ruuasta saadaan tavallista vähemmän energiaa. Tätä helpottaa tilan aiheuttama ruokahaluttomuus. Olo voi olla heikko ja yököttävä, kun lihakset kärsivät hiilihydraattien puutteesta.

Koska niukasti hiilihydraatteja sisältävän dieetin aikana elimistöstä poistuu paljon vettä ja ketoaineita, seurauksena voi olla elimistön kuivuminen ja sydämen rytmihäiriöitä. Onpa jopa jokin kuolemantapauskin liitetty Atkinsin dieettiin.


Liikaa rasvaa ja proteiinia

Ihmedieettien luvatussa maassa Yhdysvalloissa erilaiset ruokavalioon liittyvät muoti-ilmiöt ovat vielä tavallisempia kuin Suomessa. Sen vuoksi amerikkalaiset sydänlääkärit ottivat vuonna 2001 kantaa asiaan ja laativat tieteellisen julkilausuman runsasrasvaisten ja runsasproteiinisten dieettien haitallisuudesta.

Julkilausuman mukaan dieetin runsas proteiinipitoisuus voi olla ongelmallista munuaisille silloin, jos niissä on pienikin vaurio. Runsas proteiinin saanti lisää myös puriiniaineiden saantia, mikä voi lisätä kihdin oireilua. Puriiniaineenvaihdunnan häiriö liittyy usein metaboliseen oireyhtymään ja tyypin 2 diabetekseen.

Runsasrasvaisuus saattaa lisätä syövän riskiä. Sydän- ja verisuonisairauksien riski kasvaa, koska runsaasti kovaa rasvaa sisältävä dieetti lisää haitallisen LDL-kolesterolin määrää veressä.

Julkilausuman mukaan runsasrasvaiset ja runsasproteiiniset dieetit ovat erityisen haitallisia diabeetikoille.
________
Kyllä tuo runsasrasvainen ja runsasproteiininen dieetti sisältää tarpeettoman paljon riskejä. Turvallisemmalta näyttävät Diabetesliiton suositukset:

Suositusten mukaista ruokavaliota kuvataan ruokakolmiomallin avulla. 50-60 prosenttia päivän energiantarpeesta olisi hyvä saada kolmion kantaosasta eli hiilihydraattipitoisesta perusruuasta, johon kuuluvat viljat, kasvikset, hedelmät ja marjat. Tätä perusosaa täydentävät proteiinipitoiset ja rasvapitoiset ruuat kuten liha, kala, maitotuotteet ja kananmuna sekä puhtaat ravintorasvat. Proteiinin suositeltava osuus päivän energiantarpeesta on 15-20 prosenttia ja rasvan 30 prosenttia.

Ihmedieettejä markkinoidaan joskus väittämällä, että ihmiset vain lihovat, kun he yrittävät noudattaa ruokavaliosuosituksia ja vähentää rasvan määrää ruokavaliostaan. Tässä saattaa olla siinä mielessä perää, että pelkkä yrittäminen ei valitettavasti laihduta.

Siitä kuitenkin on näyttöä, että kun suositusten mukaisesta tasapainoisesta ruokavaliosta ja liikunnasta tulee arkipäivää, sillä on monenlaisia hyviä terveydelliisä vaikutuksia. Se ei edistä pelkästään painonpudotusta, vaan ehkäisee monia sairauksia.

Tästä on todisteena suomalainen diabeteksen ehkäisytutkimus, jossa heikon sokerinsiedon omaavat ihmiset pystyivät välttymään tyypin 2 diabetekselta, kun he muuttivat ruokailutottumuksiaan suosituksen mukaisen ruokavalion suuntaan ja laihduttivat muutaman kilon. Myös heidän verenpaineensa ja rasva-arvonsa muuttuivat parempaan suuntaan.

Myös niiden, joilla jo on tyypin 2 diabetes, kannattaa muuttaa ruokavaliotaan terveellisemmäksi, sillä tehokas ruokavaliohoito hidastaa diabeteksen etenemistä.
__________
Markku Salonen
Kemisti, aineenopettaja


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:32:59 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Liittynyt: 2005-06-26 20:52:26
Viestit: 3154
Voi, nyt repesi.

Markku Salonen
Kemisti...just joo, minä oonkin vaan laborantti, tyhmä varmaan kun karppaan


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:37:53 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Markku, kuvitteletko kertovasi meille jotakin uutta? Olemme seurailleet Sydänliiton, Diabetesliiton, Ravitsemusneuvottelukunnan, KTL:n ym sivuja vuosikaudet. Kaikki kopioimasi tekstit olemme lukeneet moneen kertaan. Ja monta muuta tekstiä. Mitä lainkaan teet täällä, jos et kerran kaipaa uutta tietoa?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:38:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-12-16 09:05:38
Viestit: 421
Markku kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Sitäpaitsi, miksi laihdutettaessa saa rasvasta saada jopa esim 80% tai ylikin energiantarpeestaan. Miten se laihdutuksen aikana ei ole vahingollista mutta sitten muuloin on, miten se sillätavoin yhtäkkiä muuttuu :roll: . Tunnetko jonkin sellaisen seikan joka elimistössä erottaa sen syödäänkö sikarasvaa vai ihmisrasvaa. Minä en tunne. :) Löytyisikö hyväkin selitys, Markku.

En ole ravitsemustieteilijä, joten en pysty kovin hyvin vastaamaan tällaisiin kysymyksiin. Laihtuminen edellyttää sitä, että ihminen kuluttaa enemmän energia kuin hän saa ravinnostaan. Sillä ei ole merkitystä, onko energia saatu rasvoista, hiilihydraateista tai valkuaisaineista eikä silläkään, missä suhteissa.


Laihtumisen energia saadaan rasvoista, hiilareista ja valkuaisaineista? :shock: :shock: :shock:

Tässä taitavat aineenvaihdunnan suunnat mennä sekaisin. 8)

Ja mihinkäs se vesi jäi?

_________________
747 Jumbo 50 v 2019


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:49:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
els kirjoitti:
Markku kirjoitti:
... Suositusten mukaista ruokavaliota kuvataan ruokakolmiomallin avulla. 50-60 prosenttia päivän energiantarpeesta olisi hyvä saada kolmion kantaosasta eli hiilihydraattipitoisesta perusruuasta, johon kuuluvat viljat, kasvikset, hedelmät ja marjat. Tätä perusosaa täydentävät proteiinipitoiset ja rasvapitoiset ruuat kuten liha, kala, maitotuotteet ja kananmuna sekä puhtaat ravintorasvat. Proteiinin suositeltava osuus päivän energiantarpeesta on 15-20 prosenttia ja rasvan 30 prosenttia.

Mutta eihän diabetesliitolla VOI olla tällaisia suosituksia koskevaa tutkimusdataa! Vielä viime vuonna sen ja KTL'n ja valktion ravitsemuskeskuksen ohjeet erityisesti valkuaiselle olivat 10-15% eikä 15-20. Ja Diabetesliitto on kyllä nyt edellä muita suomalaisia tahoja, jos se sanoo näin, sillä Valtion ravitsemuskeskuksen nykykanta valkuaiseen on 10-20%, ei 15-20%. Ja jo näinä aikaisempien suositusten aikaan ainakin siteraamasi Aro valitti, että Suomessa syödään liikaa valkuaista - siis vaikka Finnravinnon mukaan sitä silloinkin saatiin 10-15% rajoissa.

Tuo tutkimusdata on artikkelissa
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=224
Siinä ei tarkemmin mainita, mistä tieto on peräisin. Kyllä Suomesta on saatavilla riittävästi tutkimusdataa sellaisistakin, jotka ovat vuosikausia käyttäneet valkuaisaineita 15-20 % ravinnosta. Se ei ehkä ole osoittautunut haitallisen suureksi, joten valkuaisaineiden osuutta energian saanissa on voitu lisätä.

En ole laskenut miten suuria valkuaisaineiden ja rasvojen osuudet ovat omassa ravinnossani. En ole vielä edes vuottakaan elänyt Diabetesliiton suosituksilla.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:53:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
Jumbo kirjoitti:
Laihtumisen energia saadaan rasvoista, hiilareista ja valkuaisaineista? :shock: :shock: :shock:

Tässä taitavat aineenvaihdunnan suunnat mennä sekaisin. 8)

Ja mihinkäs se vesi jäi?

Laihtumiseen kuluva energia saadaan elimistön hajottaessa omia valkuaisaineitaan ja rasvakudoksiaan. Rasvakudosten muodostumiseen tarvittava energia voi olla peräisin rasvoista, hiilihydraateista tai valkuaiaineista. Myös alkoholin palamisessa vapautuu energiaa, joka myös voi lihottaa. Mutta alkoholi ei ole ravintoaine.

Vesi ei pala, joten ei siitä saa mitään energiaa. Sitä poistuu elimistöstä mm. hikenä ja virtsan mukana, ja poistunut vesi on korvattava uudella.

Markku Salonen
Kemisti, aineenopettaja


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:53:16 
Markku kirjoitti:
Suositusten mukaista ruokavaliota kuvataan ruokakolmiomallin avulla. 50?60 prosenttia päivän energiantarpeesta olisi hyvä saada kolmion kantaosasta eli hiilihydraattipitoisesta perusruuasta, johon kuuluvat viljat, kasvikset, hedelmät ja marjat. Tätä perusosaa täydentävät proteiinipitoiset ja rasvapitoiset ruuat kuten liha, kala, maitotuotteet ja kananmuna sekä puhtaat ravintorasvat. Proteiinin suositeltava osuus päivän energiantarpeesta on 15?20 prosenttia ja rasvan 30 prosenttia....

Ei se muutu sen todemmaksi, vaikka sen 10 kertaa tähän kopioisi. Sinun elinaikanasi Diabetesliitto on suositellut tällaista vasta alle vuoden. Ja sinun pitäisi se tietää.

Trolli mikä trolli. Olisikohan Diabetesliitolla ollut varaa ihan vastausautomaattiin, joka tuo tuon sivun esiin jokaiseen netissä ilmenevään kriittiseen mielipiteeseen? Nojaa, ihmiset lienevät edelleen paljon halvempia. Paljonkohan siitä maksetaan/viesti... eikun tietysti per kirjoitettu sana, näiden viestien perusteella 8)

Kannattaisiko alkaa etsimään... 8)

els


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 12:56:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Markku parka. Ei tuo edellinen ollut tutkimusdataa! Se on vain ja ainoastaan kansanvalistusta. Virallista ravitsemuspolitiikkaa siis. Siinä ei viitattu ainoaankaan tutkimukseen, saati että se itsessään olisi tutkimusta.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:01:11 
Hei Markku!

Ymmärrän kyllä fiilikset, kun kaikki opetettu tuntuun olevan päälaellaan. Mutta kokemuksesta voin kertoa, että se parin vuoden kuluessa helpottaa - kunhan on ensin kokenut epäilyn sekä kiukun huijatuksi tulemisesta.

Hiilihydraattitietoinen syöminen ei ole mikään ihmedieetti, vaan on ollut arkipäivää ennen teollisia pitkälle jalostettuja ravinteettomia mössöjä.

Koska sekä sinulla että minulla on kemian alan -ei lääkärin- koulutus meidän ei kannata alkaa kiistellä diabeetikkojen munuaisista ym.
Mutta kemisti-insinöörinä minua on kyllä ihmetyttänyt kovasti tuo aiemmin mainitsema täytekakku-ilmiö. Diabeetikot voivat ja suositusten mukaan heidän pitää syödä runsaasti hiilihydraatteja, jotta verensokeri pysyisi tasaisena. Kuitenkin hiilihydraatit (kuituja lukuunottamatta kaikki ja erityisesti sokeri, tärkkelys ja pitkälle jalostetut) ovat niitä, jotka sitä eniten heiluttavat.

Olen ollut hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla parisen vuotta. Suurin hyöty minulle on ollut juuri verensokerin heilahtelujen väheneminen -ei heikkoa oloa, ei raastavaa nälkää, ei järjettömiä ostoksia nälkäisenä, ei nälästä aiheutuvaa huonotuulisuutta. Veriarvoistani lääkäri totesi:"Tämän parempia ei voi olla." Syön harvemmin, mutta paljon paremmin kuin koskaan.

Markku, ota selvää, suhtaudu asioihin kriittisesti ja ajatellen. Kokeile itse. Ja tietysti kysy. Täällä vastataan kyllä (ja tietysti niihinkin vastauksiin tulee suhtautua kriittisesti)

Tervetuloa joukkoon,

Anja Nystén
DI kemiantekniikka


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:06:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-01-28 14:59:06
Viestit: 196
Mirka kirjoitti:
Markku parka. Ei tuo edellinen ollut tutkimusdataa! Se on vain ja ainoastaan kansanvalistusta. Virallista ravitsemuspolitiikkaa siis. Siinä ei viitattu ainoaankaan tutkimukseen, saati että se itsessään olisi tutkimusta.

Luuletko tietäväsi asiasta enemmän kuin ravitsemusterapeutti Liisa Heinonen ja professori Antti Aro? He ovat asiantuntijoita.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:13:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
En tiedä heidän tietämisiään, mutta luottamus heidän sanomisiinsa on mennyt. He eivät suostu esittämään tutkimusta, joka puoltaisi hiilihydraatin runsasta syömistä tai vh-ruokavalion terveyshaittoja. Eipä semmoista löydykään, olen kovasti etsinyt itsekin. Olisipa edes ristiriitaisia tutkimustuloksia, joista eri tahot valitisisivat eri tavoin, mutta kun ei.

Joitakin tuloksia on, joiden perusteella vähärasvainen, hiilihydraattipitoinen ruokavalio saattaa toimia jollekin osalle väestöä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:14:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Se mitä tietävät on yksi juttu. Se, että kirjoittavat virheellisiä, on toinen. Jälkimmäistä väitämme. No, onneksi Aro ei enää siteeraa Bravatan metatutkimusta... 8)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:16:42 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Markku kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Sitäpaitsi, miksi laihdutettaessa saa rasvasta saada jopa esim 80% tai ylikin energiantarpeestaan. Miten se laihdutuksen aikana ei ole vahingollista mutta sitten muuloin on, miten se sillätavoin yhtäkkiä muuttuu :roll: . Tunnetko jonkin sellaisen seikan joka elimistössä erottaa sen syödäänkö sikarasvaa vai ihmisrasvaa. Minä en tunne. :) Löytyisikö hyväkin selitys, Markku.

En ole ravitsemustieteilijä, joten en pysty kovin hyvin vastaamaan tällaisiin kysymyksiin. Laihtuminen edellyttää sitä, että ihminen kuluttaa enemmän energia kuin hän saa ravinnostaan. Sillä ei ole merkitystä, onko energia saatu rasvoista, hiilihydraateista tai valkuaisaineista eikä silläkään, missä suhteissa.

__________
Markku Salonen
Kemisti, aineenopettaja


Miten minusta tuntuu ettet edes lukenut tekstiä johon vastasit. ;)

Minä muuten olen saanut energiani kannibaalisella tavalla nauttimalla ihmisrasvaa, aivan oikein. Energiansaannistani on 70 - 80 jopa 90% ollut rasvasta ja silti olen laihtunut ;) Rasva jota olen syönyt on ollut sekoitus ihmisen rasvaa, sian rasvaa, pähkinän rasvaa sekä lohenkin rasvaa. Ja huom, olen saanut energiaa täsmälleen saman verran kuin kuluttanutkin ja laihtunut.

Kumpi on vahingollisempaa ihmiselle syödä: sian rasva vai ihmisen rasva. Tiedätkö missä kohden muuten erotellaan elimistössä syöty rasva ja rasvakudoksesta käyttöön otettava rasva. Entä onko jompi kumpi rasva selkeästi vahingollisempaa esim terveelle tai diabeetikolle. Onko diabeetikolla kyky erottaa sianrasva ja ihmisen rasva toisistaan siten että se sianrasva olisi haitta-ainetta ja ihmisen rasva olisi vain hyväksi energiakäyttöön. ;)

Lue huolella ennen kuin vastaat, käännä ja väännä ja mieti. (toki älä mahdollisa virheitä tai lauserakenteita analyseeraa mutta koita keksiä se pointti) ;)

Kerro seuraavaksi jotain sellasita näkemystä asiaan joka osoittaa että ymmärsit edelläolevan. Ja mieti tarkkaan kuinka suuria perusteita on pelätä syötyä rasvaa itseään. (helpotan senverran että safa on kaikkeein yksinkertaisinta poltettavaa, mufa vaatii jo hiukan enemmän kieputusta ja pufa härskiintyy helposti ja siksi ihminen ei sitä kamalasti viitsi varastoida (kai). Ihmisen ihrakerroksen rasvat muuten sitten myös muuttuvat esim ympäristöolojen mikaan. Kuuman vyöhykkeen ihmisten rasva on hiukan erilaista kuin kylmän alueen ihmisillä, arvaas miksi.

Aletaanpas nyt puhua jostain muusta kuin diabetesliiton jäsenmäärän ylläpitoon ja lisääntymiseen tähtäävästä materiaalista. Diabeteksen hoitotasapaino (lähinnä II-tyyppi) on tietenkin ihan jees... sen parantaminen (tai edes poispääsy jatkuvasta insuliinia -- sokeria kierteestä joka "rappeuttaa" kropan ja taas saadaan hoitobisnestä lisää) olis vielä enemmän jees mutta se ei ole bisnes.

Ed: korostus.


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:18:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Niin, tuo samainen Aro oli hiljattain takana oululaisessa tutkimuksessa, jossa koehenkilöt pistettiin syömään vähärasvaisesti ja hyvärasvaisesti runsaasti kasviksia, siis kaikin puolin virallisterveellisesti. Kummallisesti kävi niin, että koehenkilöiden rasva-arvot heikkenivät aiempaan omaan syömiseen verrattuna. Mutta kun et jaksa näitä tähän mennessäkään linkitettyjä tutkimuksia lukea, niin en vaivaa itseäni enkä sinua tämän enempää.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 13:35:56 
Poissa
karppikakara
karppikakara

Liittynyt: 2005-06-26 20:52:26
Viestit: 3154
http://www.tourette.fi/Palsta/index.php?action=recent

Muutkin saaneet herrasta tarpeekseen...


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 14:00:14 
Kinkku kirjoitti:

Muutkin saaneet herrasta tarpeekseen...


:lol: Tämä selittää miksi Sirutar sai Markku-ystävästämme tuttuja viboja....


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 14:04:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-12-16 09:05:38
Viestit: 421
Kinkku kirjoitti:

Muutkin saaneet herrasta tarpeekseen...


Wau! Olemme saaneet palstalle ihan kansallisen kuuluisuuden. :D :D :D

Milloinkahan hän pääsee ihan kansainvälisille foorumeille? :wink:

_________________
747 Jumbo 50 v 2019


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 14:13:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Tai sitten tämä johtuu kyvystä hahmottaa tekstiä. Jos näin on, kyse on ennemminkin ehkä kommunikointiongelmasta kuin tahallisesta jankuttamisesta.

Normaali trolli hermostuisi, Markku ei vaikka hänelle aika hankalastikin sanotaan. Ihmettelen sitä huolellisuutta ja sitkeyttä jolla hän yrittää ilmaista itseään ja rauhallisena. Kyse on siis jostain muusta.

Kuitenkin jotain puuttuu kommunikaatiosta. Koko ajan syntyy vaikutelma siitä ettei hän hahmota kaikkea mitä hänelle sanotaan. Ikäänkuin ei "kuulisi" ja sitten puhutaankin hiukan "ohi". Siis kommunikoinnissa on jokin ongelma. Kieliongelma? Kirjoitetun hahmotusongelma? Katsotaanpa hänen omaa kirjoitusta. Yksinkertaisia selkeitä lauserakenteita. melkein kuin selkokieliuutisissa. Päätelmä .. Bingo! Ei hän tuota tahallaan tee...


Ylös
   
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-02 14:14:53 
Pappa kirjoitti:
Tai sitten tämä johtuu kyvystä hahmottaa tekstiä. Jos näin on, kyse on ennemminkin ehkä kommunikointiongelmasta kuin tahallisesta jankuttamisesta.

Kuitenkin jotain puuttuu kommunikaatiosta. Koko ajan syntyy vaikutelma siitä ettei hän hahmota kaikkea mitä hänelle sanotaan.


Aivan niin Pappa. Tuo Kinkun linkki ja Siruttaren havainnot kertovat jo kaiken... :wink:

edit: ja siksipä kai voinemmekin antaa jo hiukan Markulle anteeksi ja katsoa läpi sormien hänen jankkaamistaan? Eikö?


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)