karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-18 14:45:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:01:32 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi

Anonymous kirjoitti:
misukisu kirjoitti:
No aloittaja kyllä puhui vaan itsestään, niin minäkin. Eli eipä siis sotketa tähän mitään joukkoruokailua, puhutaan vaan niistä omista valinnoista. Aloittaja valitsee siis käntyt ja sokerilimut, minä omat juttuni. Kumpikin lienee tyytyväinen.

Vaikka ei mulla mitään sitä vastaan olis, jos vanhuksetkin (ja lapset) sais joskus hyvää ruokaa. Kuka niitä kumijuustoja, joppia, esanssijugurtteja ja transpahviperunoita oikeasti tykkää syödä? Edes sitä puolta päivää.

Ja kyllä se joukkoruokailu ja mummolat vaan kuuluu asiaan, sieltähän se oppi on saatu ja mainonnasta ja suosituksista.

Nimenomaan. Vieraankin oppi on enimmakseen juuri mainonnasta. (Vrt. Papan lista).

ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:07:12 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi

Anonymous kirjoitti:
Kaupasta kun valitsee kevyttuotteita: kevytlevitettä, kevytjogurttia, kevytjuustoa, rasvatonta maitoa, kaikkea kevyttä..., niin ei sitten tule niin paljon kaloreita. Siitä jää sitten vielä kalorivajausta, jolloin voi syödä pullaa, keksejä, kakkua, karkkia ja juoda limsaa ja voi syödä huoletta kaikkia herkkuja, (joita karpit ei saa syödä) ja nauttia elämästä. :smt045 Tätä syömistä ei edes tarvitse kutsua r e p s a h d u k s e k s i, kun tämä kaikki kuuluu ihan NORMAALIIN elämään. :lol:

Ikavaa tosiaan etta sinusta tuollainen ruokavalio on normaali.
Onko muuten nalka :wink: ?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:16:39 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Mirka kirjoitti:
Minen oo repsahtanut kertaakaan.

Mutta sinähän oletkin täydellinen. :|

ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:16:54 
KoloradoKarppi kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Kaupasta kun valitsee kevyttuotteita: kevytlevitettä, kevytjogurttia, kevytjuustoa, rasvatonta maitoa, kaikkea kevyttä..., niin ei sitten tule niin paljon kaloreita. Siitä jää sitten vielä kalorivajausta, jolloin voi syödä pullaa, keksejä, kakkua, karkkia ja juoda limsaa ja voi syödä huoletta kaikkia herkkuja, (joita karpit ei saa syödä) ja nauttia elämästä. :smt045 Tätä syömistä ei edes tarvitse kutsua r e p s a h d u k s e k s i, kun tämä kaikki kuuluu ihan NORMAALIIN elämään. :lol:

Ikavaa tosiaan etta sinusta tuollainen ruokavalio on normaali.
Onko muuten nalka :wink: ?

Syön silloin kun on nälkä, juon kun janottaa ja muuta kun :smt008

ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:16:59 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mirka kirjoitti:
Minen oo repsahtanut kertaakaan. Joka päivä saan herkullista ruokaa..

Täällä toinen joka ei pidä satunnaisia, itse valittuja ja suunniteltuja harharetkiään hiilari-ihmemaassa minään repsahduksina.
Katuu niitä kyllä, yleensä jopa useita päiviä kun kroppa on niin sekaisin, että :smt078 :smt089 :smt073 :sick: :smt087 jne. limittäin, lomittain ja yhtä aikaa.

Jotenkin sitä tykkää enemmän siitä kun energiaa piisaa, vatsa toimii, iho hehkuu, yönsä nukkuu hyvin ja kasisatanen burana ei enää kuulu "normaalielämään".

Kunnon korvapuusti kyllä tuoksuu musta ihanalle, veikkaan vaan että maku vois olla melkoinen pettymys, kuten on olleet muut hyväntuoksuiset "herkut".

Aijjoo, mutta mähän olen edelleen koukussa kevytjuustoon... :oops:
Se Polar 5% nyt vaan sattuu olemaan paremman makuista kun ne rasvasemmat versiot. Otan sitten "takaisin" nuissa kermajuustoissa, manchegoissa, homejuustoissa jne...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:28:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

- Jälkikasvu oli vuoden armeijan muonissa: lihoi 6 kiloa ja atopia palasi.
- Isä on laitosruoalla: kahden vuoden jälkeen määrättiin diabeteslääkitys
- Itse söin erittäin hyvää virallisterveellistä 40 vuotta: 40 vuotta olin kroonisesti väsynyt, allerginen ja flunssat ym tulehdukset iskivät monta kertaa vuodessa
- Työikäisillä aikuisilla ja opiskelijoilla on sittenkin helpompaa ... työpaikka- ja koululounaita kun ei onneksi ole pakko syödä - ei edes vaikka lounaat tapaavat olla se laitosruoan paras ateria muutenkin. Tämän perheen aktiivikansalaisille töissä ja koulussa on karppiin vaihdon jälkeen riittänyt hyvin se, että ottaa eväät tai tankkaa kotona kunnon ruokaa aamulla ja illalla. Tällä tavoin pysyy edes terveenä ympäri vuoden.

Jotenkin noiden kokemusten jälkeen oma tavallisin aamiaiseni, eli kaakaokermakahvin kanssa nautitut voimantelit muutaman yrttilehden kanssa (hinta-per-kalori ei juurikaan poikkea virallisterveellisistä aamiaissämpylöistä) eivät kuullosta mitenkään huonolta tai kalliilta ratkaisulta...

/muoks: pikkuisen lisätty ymmärrettävyyden helpottamiseksi!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:51:29 
Poissa
halikarppi
halikarppi

Täytyy kyllä sanoa oma kommenttini tähän ketjuun. :D

Vaikka olen karpannut vasta suunnilleen tämän heinäkuun, niin en ole koskaan syönyt näin hyvin kuin nyt. Eikä ole juurikaan nälkä, vaikka syön vain 3kertaa päivässä, en tarvitse välipaloja. Olen innostunut ruoanlaitosta, mikä ennemmin ei kiinnostanut. Kevyesti rasvattomasti syömällä en ole laihtunut. Viime vuonna laihduin 16kg vauhtia kilon viikossa ja suunta silloin oli karppiin päin tietämättäni. Paikkareissakin olin 2kk, enkä laihtunut yhtään, vaikka harrastin liikuntaakin urakalla mm. 3kertaa viikossa salilla, kävelyä yms. Kaikenmaailman kitudieettejäkin tullut kokeiltua, huh ei enää ikinä.

En kaipaa yhtään sokeria, enkä perunaa, en vehnäjauhoista tehtyjä juttuja, en riisiä, enkä pastaa, vähiten jotain valmisteita. Ajatella, vaikka ennen käytännössä elin niillä, ettei vaan tule rasvaa yhtään. En edes leivälle laittanut rasvaa. Kaikki ruoka oli kevyttä ja rasvatonta. Kyttäilin kaloreita. Silloinhan niitä mielitekoja sitten olikin. Nyt vasta tajuan, etteihän niissä kevyttuotteissa ole edes mitään nautintoa syömisessä, mutta en tiennyt paremmastakaan, kun vältin rasvaa kuin ruttoa. :roll: Nyt saan syödä kaikkea ihanaa, mitä olen kaikki nämä vuodet kieltänyt itseltäni, ei ole enää mielitekoja, olen energinen ja mulla on hyvä olo. Ainoastaan yhden kerran oli mieliteko ja senkin syyn huomasin heti, olin taas hairahtunut vanhaan elämään ja syönyt aivan liian kevyesti. Nautin ruoasta täysin siemauksin. Laitan hyvää ruokaa ja tulen kylläiseksi jo pienestä määrästä. Jokainen valitkoon oman tiensä, mutta minä en tästä ruokavaliosta enää luovu, kun tämän vihdoin elämääni löysin :!: Karppaus on ihanaa :!: :smt054

Ninja :smt049

Kuva
Jäsen nro 4753 :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 08:17:49 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Vieras kirjoitti:
Ja kyllä se joukkoruokailu ja mummolat vaan kuuluu asiaan, sieltähän se oppi on saatu ja mainonnasta ja suosituksista.

Ai koulussa olet oppinut, että jokapäiväiseen ruokavalioon kuuluu pullat, keksit ja limut? Sepä kiva.

Eipä tuo aloittajan ruokavalio minusta kyllä mitään virallisterveellistä ole nähnytkään, sitä siellä laitoksissa kai yritetään noudattaa. Ja siitä puolesta elka ja els jo vastasivatkin.

Se on taas vaan omaa tyhmyyttä, jos uskoo kaikkiin mainoksiin joita televisiossa pyörii. Otapa paussi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 09:13:50 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

No elekee jaksako hyvät immeiset. Antakaa trollin olla. Innostuu vaan kun saa teidät intoomaan... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 09:33:49 
Kitrus kirjoitti:
No elekee jaksako hyvät immeiset. Antakaa trollin olla. Innostuu vaan kun saa teidät intoomaan... :roll:

No mutkun näistä trolleista pitää pitää hyvää huolta.
Jos niitä ei vikittele ja juttele, niin ne loppuu kokonaan.
Ja mistä me sitten saadaan yhtä hyvää ja halpaa opetusmateriaalia??

Omat trollit ovat luksuskamaa :!:
Niillä voi uudemmille karpeille, miten onttoja virallispuolen tyypillisimmät vastaväitteet ovat.
Ja täytyyhän uusienkin oppia tappelemaan asiallisesti!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 09:36:30 
Poissa
paleokatti
paleokatti

No nyt vieras puhuu asiaa. Ja meillä vanhoilla on tämä niin veressä, että täysin tyynenä näitä täällä naputellaan, ei mitään intoomista havaittavissa ruudun tällä puolella. Piece-of-cake.

Tämä on nähty ennenkin.

ViestiLähetetty: 2006-07-20 09:44:07 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi

Anonymous kirjoitti:

Hienoa sarkasmia, nousi oikein hymy huulille. :)

ViestiLähetetty: 2006-07-20 10:27:09 
Poissa
Höylä Voi
Höylä Voi

Anonymous kirjoitti:

ehhehheee.. Kuva

Tässäpä sitten ruokapäiväkirja normaalista elämästä aina niin mainion pakinoitsijan karpaasin hengentuotoksena:
näitä helmiä on aina ilo lukea

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/karpaasi.html

:lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2006-07-20 11:46:35 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

Calvin kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

ehhehheee.. Kuva

Tässäpä sitten ruokapäiväkirja normaalista elämästä aina niin mainion pakinoitsijan karpaasin hengentuotoksena:

näitä helmiä on aina ilo lukea

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/karpaasi.html

:lol: :lol: :lol:

Joo, luin viime yönä tuon ruokapäiväkirjan :D aivan mahtava juttu ja ei voi kun sanoa että se kuvasi mun elämää aika täydellisesti.
En nyt kaupoissa juossut kun se oli vaimon hommaa mutta tuo syönti tapa, heh heh, ihan ku mää! Aina nälkä 2 tunnin välein :D

Niin, kyllä näitä ihan mielellään lukee, näiden trollien juttuja, vaikka ensi reaktio oli että ei viitsi edes lukea. Kuitenkin aivan naurettavia juttuja ja selvää provoilua ja toivonkin ettei kukaan tosissaan vedä hernettä nenään noista. Itse oiken nauroin kun luin tän ketjun aloitus jutun. Tavallaan säälittävää jos on tosissaan mutta en jaksa uskoa että kukaan on niin pönttö että oikeesti uskoo että tuossa määrin voi syödä mitä siinä ehdotettiin :D
Molskis sanoi eemeli :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-31 16:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Lainaa:
Kaupasta kun valitsee kevyttuotteita: kevytlevitettä, kevytjogurttia, kevytjuustoa, rasvatonta maitoa, kaikkea kevyttä..., niin ei sitten tule niin paljon kaloreita. Siitä jää sitten vielä kalorivajausta, jolloin voi syödä pullaa, keksejä, kakkua, karkkia ja juoda limsaa ja voi syödä huoletta kaikkia herkkuja, (joita karpit ei saa syödä) ja nauttia elämästä. Tätä syömistä ei edes tarvitse kutsua r e p s a h d u k s e k s i, kun tämä kaikki kuuluu ihan NORMAALIIN elämään.

Kyllähän sitä voi syödä mitä vaan haluaa muutenkin? Miksei voisi? Mutta pointti onkin siinä että mitä kukin sitten HALUAA. Mä en halua syödä herkkuja jatkuvasti koskaan, enkä varsinkaan kevyttuotteita. Miksi maksaa huonommista tuotteista enemmän kuin ns. tavallisista vain siksi, että joku on korvannut niistä esim. rasvan huonoilla hiilihydraateilla?? Älytöntä! Eikö ole parempi syödä oikeaa tuotetta esim. normaalirasvaista jogurttia pienempi määrä?

Anonymouksella taitaa olla ongelmia ruoan määrän kanssa. Syö elääksesi älä elä syödäksesi. Tuollainen hedonistinen maailmankatsomus on juuri se, mikä on aiheuttanut tämän nykyisen lihavuusongelman, ihmiset syö isoja määriä kevyttuotteita ja lihoo entisestään. Kaikki mulle nyt heti ja PALJON! Sen sijaan määriä pitäisi kohtuullistaa ja oppia nauttimaan myös pienemmistä määristä.

Kuva
[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-01 09:24:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sarimarju kirjoitti:
Tuollainen hedonistinen maailmankatsomus on juuri se, mikä on aiheuttanut tämän nykyisen lihavuusongelman, ihmiset syö isoja määriä kevyttuotteita ja lihoo entisestään. Kaikki mulle nyt heti ja PALJON! Sen sijaan määriä pitäisi kohtuullistaa ja oppia nauttimaan myös pienemmistä määristä.

Noh noh, jos minä söisin vain kevyt tuotteita niitä täytyisi syödä paljon tai muuten on kokoajan nälkä. Eikä nälän torjuminen ainkaan minusta mitään ihan kohtuutonta hedonismia ole. On kyllä totta että monet meistä, ja myös minä, syömme myös mielihyväksemme. Siinä ei mielestäni ole mitään vikaa, jos ei mennä kohtuuttomuuksiin määrässä ja syödään oikeita asioita.

Ja kuka oikea hedonisti nyt söisi nauttiakseen kuivaa, nahatonta kanaa jauhokastikkeessa jokin karhea kuitupommileipä kitalakea raapien? (Eli sitä kevyttuotetta, jolla ei mene nälkä ja usein myös lihoo) Tosihedonisti syö vaikka pippuripihvin, kermakastiketta ja kanttarelleja + sipulia voissa... Ja sitten ei tarvitse ahtaa samankokoista settiä heti tunnin päästä uudelleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-01 09:48:43 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Kun on syönyt ison salaatin ilman kastiketta, niin sitten voi syödä jälkiruuaksi kilon pussin viinikumeja, jotka ovat kevyitä - ei rasvaa. :lol:

ViestiLähetetty: 2006-08-01 12:36:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:

:smt103 Onko mun pakko alkaa nyt syödä pullaa, karkkia ja limua? APUA!

Selitys, mä en tykkää makeasta. Makea ei ole minulle herkku vaan pakollinen harmi, jos joku sellaista tarjoaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-16 20:23:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Ja kuinkahan moni tallaaja tuollaisia syö joka päivä (paisi karpit tietenkin). Koulut, työpaikkaruokalat, laitokset niin ja mummolat... peruna ja kastike se tiellä pitää ja leipä. :lol:

No johan oli juttu :lol: Meikäläinen eli viime vuonna "terveellisesti" koulussa ja söin paljon riisiä ja perunaa, siinä ohessa vähän lihaa. Join pari lasia rasvatonta maitoa ja söin pari viipaletta leipää.

Noin tunti ruokailun jälkeen iski taas kiljuva nälkä ja piti mennä käymään joko kaupassa hakemassa karjalanpiirakoita tahi koulun suklaa-automaatilla. Oli myös kokoajan kauhean väsynyt olo - koluun jälkeen ei jaksanut juuri mitään, esimerkiksi liikuntaa harrastaa. Ja aamut olivat tuskaa.

Nyt kun karppaan, niin kasan lautaselleni koulussa lihaa ja salaattia ja jaksan paljon pitempään. Jaksan harrastaa liikuntaa ja aamuisin on helpompi nousta ylös! Kotona ennen kouluun lähtöä syön kunnon aamiaisen.

Kumpa noi viralliset terveysuositukset joskus muuttuis ja koulussakin alettais tarjoilla kunnon karppiruokaa.. *haaveilua* Ei tarvis aina valita niin tarkasti tahi ottaa omia eväitä ruoan täydennykseksi mukaan. Jos on esimerkiksi pelkkää makaroonilaatikkoa tarjolla niin aika suoraan sanottuna p**** juttu :? Ja kun köyhä opiskelija on niin nauttis mielellään tuosta ilmaisesta ateriasta, mutta minkäs teet jos se on täynnä vaan tyhjää hiilareita ja sitä ihanaa perunaa.

Alakarpilla mennään, hiilarit siinä 30-60 g/päivä.

Tavoitteena vielä - 5 kg ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-08-16 20:41:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Buahhahhaaa :lol: :lol: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00