karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 20:27:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-31 14:48:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kevyesti. Vertaa kilohintaa. Ja jos opit laittamaan kunnolla, myös maku päihittää 6-0.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-31 14:49:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Alkaa jo haiskahtaa porvoolaiselta. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta minä olen sitä mieltä, että onnistunut kotiruoka hakkaa teollisuuspöperöt maultaan 6-0 aina ja iankaikkisesti. Se on sitten taas ihan eri asia, jos ei OSAA tehdä hyvää ruokaa.
Tosin ruuanlaittokin on taito, jonka voi opetella, samalla tavalla kuin polkupyörällä ajo tai pianonsoitto. Vaatii vaan vähän motivaatiota, paneutumista ja nöyryyttä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-31 14:50:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oho, Mirkan kanssa sama ajatus samaan aikaan :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 00:45:42 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä laitan paistijauhelihan sekaan silputtua pekonia ja tulee hyvää. Tää löytyy resepteistä. Ihan sattumalta keksin tän kikan. Pysyvät tuolla ohjeella hyvin koossakin. Korppujauhot tavan lihapullissa eivät oo ollenkaan tarpeen eikä niitä tarvii "korvata" leseillä. Enää ei eletä pula-aikaa. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 07:30:26 
Super Interesting!

Valmissafkoissa on hyvä puoli säilyvyys. Raaka liha pilaantuu nopeasti ja se alkaa tuoksumaan jätteelle nopeasti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 09:39:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hippy kirjoitti:
Super Interesting!

Valmissafkoissa on hyvä puoli säilyvyys. Raaka liha pilaantuu nopeasti ja se alkaa tuoksumaan jätteelle nopeasti.

Miten musta tuntuu, että Bobby, Bobbie ja Hippy ovat sukua keskenään? ;)

ViestiLähetetty: 2007-01-01 10:03:07 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Bobby kirjoitti:
Olen huomannut, että jos ostetaan valmisruukia ja syödään omien kokkausten kera, niin omat pöperöt maistuvat shitiltä. Mistä on kysymys?

Kyllä omat kokkkaukset musta aina valmisruoat voittaa. Riippuu tietenkin kokista paljon. Mä teen itse kaikki jauheliharuoat ja ne einesruoat maistuu ihan paskalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 10:58:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itte en ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta saattanut koskaan (ei-karppiaikoinakaan) syödä einesruokia, ne on pääsääntöisesti niin kamottavan makuisia. Joku kinkkukiusauskin joo, parikymmentä grammaa lihaa ja loppu tärkkelystä ja lisäaineita. Ja kyllä sen hengityksestäkin haistaa millon on nuita moskia syöty. :sick:

Omatekoiset ruuat ovat ihan toista luokkaa. Kerma, voi, juusto, lukuisat mausteet, suola - näillä se ruoka saadaan maukkaaksi. Ei luulis olevan iso vaiva heitellä omatekemään ruokaan mausteita ja vaikkapa loraus kermaa. Eilenkin tein niin hyvää sapuskaa, että piti paistinpannukin nuolla lopuksi :lol:

ViestiLähetetty: 2007-01-01 13:39:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bobby kirjoitti:
Olen huomannut, että jos ostetaan valmisruukia ja syödään omien kokkausten kera, niin omat pöperöt maistuvat shitiltä. Mistä on kysymys?

Kysymys on siitä että sä et osaa kokata.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 13:47:25 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mä käytin ennen karpausta paljon eineksiä, mutta luovuin niistä kokonaan. Mä tosin osasin ennenkin ruokaa laittaa, mutta jouduin opettelemaan tämän vähähiilarisen keittämisen salat melkein alusta lähtien, kun esim. suosikkini makaronilaatikko ei enää käynytkään.

ViestiLähetetty: 2007-01-01 16:16:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Bobby kirjoitti:

Onko sulla heittää joku roskaruokafoorumin osoite?

http://www.kaenkky.com :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 16:38:17 
Poissa
semikarppi
semikarppi

Vaikka mä tekisin epäkarppiakin kotiruokaa, esim. jotain makaroonilaatikkoa, se maistuu tuhannesti paremmalta kuin joku säilöntäaineiden kyllästämä einesshitti.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 18:04:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Rantaison tavoin minäkin käytin ennen karppausta paljon eineksiä, mutta nykyään todella harvoin. Kun tuossa jokunen päivä sitten maistoin pitkän paussin jälkeen valmislihapullia, joista olin aikaisemmin tykännyt, koin aikamoisen valaistumisen. Ne maistuivat ihan järkyttävältä mössöltä! Vaikka lopettaisin karppauksen tähän paikkaan, tekisin silti lihapullani itse - ja ilman korppujauhoja!

Kun opettelet itse tekemään kunnon safkaa, ja kun suu tottuu pois niistä einesten arominvahventeista, niin kyllä se itsetehty voittaa kaikki einesmössöt mennen tullen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 18:07:54 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Meillä kokeiltiin muutaman kerran jatkaa jauhelihaa soijarouheella. Syömättä jäivät kun maistuivat mielestäni täysin samalle kuin einekset. Mulle ei ole koskaan einekset uponneet roska/pikaruoka taas kuin kivi. Onko ero majoneesin määrällä vai aineksilla sitä en tiedä.. :lol:

ViestiLähetetty: 2007-01-01 18:14:56 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Torii-täti kirjoitti:
Bobby kirjoitti:

Kysymys on siitä että sä et osaa kokata.

:smt044

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 18:45:40 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Minä tykkään joidenkin einesten ja pikaruoan mausta.

Sen paremmin analysoimatta ne vain maistuvat hyviltä meikäläisen suussa. Olen varmaan maailman ainoa ihminen jolla alkoi tehdä mieli mäkkärin juustohampurilaista katsottuani Super Size Me:n.

Se, onko tuollaisten moskien syöminen sitten järkevää onkin toinen juttu. Esimerkkinä mainittuja lihapiirakoita ja valmislihapullia en syö, ne eivät meikäläisen makuun ole. Pakastepizzat ja hampurilaiset ovatkin sitten se heikko kohta. Natriumglutamaatti rulaa!

Tokihan sitä voi vakuutella että karppauksen aloitettua moskat eivät miltään maistu tai jos karppisapuskojen jälkeen tekee mieli roskaa, syy on huonossa kokkaustaidossa. Makuja on vaan niin monenlaisia. Syöväthän jotkut maksalaatikkoa ketsupin kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 19:01:41 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Great Girl kirjoitti:
Minä tykkään joidenkin einesten ja pikaruoan mausta.

Sen paremmin analysoimatta ne vain maistuvat hyviltä meikäläisen suussa. Olen varmaan maailman ainoa ihminen jolla alkoi tehdä mieli mäkkärin juustohampurilaista katsottuani Super Size Me:n.

Se, onko tuollaisten moskien syöminen sitten järkevää onkin toinen juttu. Esimerkkinä mainittuja lihapiirakoita ja valmislihapullia en syö, ne eivät meikäläisen makuun ole. Pakastepizzat ja hampurilaiset ovatkin sitten se heikko kohta. Natriumglutamaatti rulaa!

Tokihan sitä voi vakuutella että karppauksen aloitettua moskat eivät miltään maistu tai jos karppisapuskojen jälkeen tekee mieli roskaa, syy on huonossa kokkaustaidossa. Makuja on vaan niin monenlaisia. Syöväthän jotkut maksalaatikkoa ketsupin kanssa.

Samoin kuin minä tykkään monista valmisruuista. Muutenkin tää vois olla täysin mun kirjoittama :lol: Eihän se niiden syönti järkevää ole, ja siksi kai tää valinta tähän suuntaan on tehty alunperin.. Mä varmaan tuun aina ja ikuisesti tykkäämään hiilarimoskasta transrasvoilla 8) ja minkä sille voin. Eri asia sitten kuinka usein näitä mielitekoja haluaa toteuttaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 19:31:05 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Killmister kirjoitti:
Lainaa:
No, näissähän vain rikotaan mielenrauhaa, ei terveyttä.

Kasvissyöjälle voi käydä aika huonosti, jos vahingossa syö lihaa, esim. Gandhi meinasi kuolla syötyään vahingossa lihaa.
Muistaakseni se menee jotenkin niin ettei mahassa ole jotain entsyymejä, joita tarvitaan lihan sulattamiseen, jos on ollut jo kauan aikaa kasvissyöjänä.

Nimimerkillä kokemusta on, vaikken täysin vege ole koskaan ollutkaan.
En sentään ole meinannut kuolla, mutta kyllä se hetkittäin siltä tuntui, että kuolema vois helpottaa oloa kummasti.

Ja alkuperäisestä viestistä tuli mieleen, että eilen oltiin kylässä, jossa kaikki safka (tortillan täytteet) maustettiin valmissysteemeillä. Se kaikki sitten maistuikin silkalta natriumglutamaatilta. Ja Miehen henki haisi(BÄÄDLI!), mitä ei koskaan tapahdu kotona tehtyjen safkojen syömisen jälkeen.

Veikkaan siis, että se "koukuttava", salainen ainesosa on juuri tuo natriumglutamaatti.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 19:37:10 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Great Girl kirjoitti:
Olen varmaan maailman ainoa ihminen jolla alkoi tehdä mieli mäkkärin juustohampurilaista katsottuani Super Size Me:n.

Tee paksu jauhelihapihvi ja halkaise se kypsänä kahtia. Tee siihen mieleisesi täytteet (juustoa, majoneesia, salaattia, tomaattia, pekonia etc.) ja nauti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-01 19:38:26 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Hippy kirjoitti:
Super Interesting!

Määrittele nopeasti?

On ihmisiä, jotka käyvät kerran viikossa kaupassa, ja vaikka pakastin auttaa varmaan pitkälti, myös kestäviä tuotteita on, jotka säilyvät jääkaapissa.

Lihakaan ei ole ainoa proteiinin lähde, mun kaapissa säilyviä protskuja on mm. munat, juustot jne. ja lihankaan ei tarvitse olla aina sitä tuoreena hankittua, metukka, nakit, tonnarisäilyke...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00